Tarantino vs. George Clooney

Egy kis ártatlan sztárhülyeség, miszerint Tarantino-t a filmsztárokról kérdezték, és Pittet még oda sorolta, de Clooney-t már nem igazán, mivel a 2000-es évek óta nincs maradandó filmje.

Quentin said some s— about me recently, so I’m a little irritated by him. He did some interview where he was naming movie stars, and he was talking about [Brad], and somebody else, and then this guy goes, ‘Well, what about George?’ He goes, he’s not a movie star. And then he literally said something like, ‘Name me a movie since the millennium.’ And I was like, ‘Since the millennium? That’s kind of my whole f—— career.’

A Tarantino szövegben az zavarta, és amiatt “pipa”, hogy szinte az egész karrierje 2000 óta volt. (Vagyis valójában 97 óta, de a fő slágerek 2001 és az Ocean’s Eleven után kezdődtek.)

(Azért mondom ártatlannak, mert a filmsztár mint koncepció már szinte teljesen halott.)

Nyilván ez az egész egy apróság a most megjelent Clooney & Pitt GQ cikkből.

human
írta
2024. 08. 14. 02:54
megjelenés
22
hozzászolás


22 hozzászólás a “Tarantino vs. George Clooney” bejegyzéshez

  1. Helyes, legyen is csak halott a koncepció. Mindig is csak céltalan bálványimádás volt az egész. Sose azért néztem meg egy filmet mert XY játszott benne.

  2. Imadom Clooney-t, de Tarantino-nak valahol igaza van. Clooney-tol nekem a csucs a Peacemaker volt, mai napig az egyik kedvenc akciofilmem.

  3. Számomra mindig baromi idegesítő színészi gesztikulálásai voltak, leginkább a fejével. Anno a vészhelyzetben amikor állandóan, minden szituációban kicsit lebbiccentve vagy le-/félrefordítva kicsit a fejét játszott, az egy idő után baromi idegesítő volt (számomra). Aztán később, mikor megpróbálta ezt kontrollálni – mert ugye mégsem tarthatja például Batman úgy a fejét, mint egy sétiért kérlelő kiskutya -, akkor meg ettől az erőlködéstől, hogy ezt elf, elfojtsa elkezdett remegni a feje a jeleneteiben vagy legalábbis én akaratlanul is arra koncentráltam és ez elvitte a figyelmem a történetről és a filmről. Éppen ezen dolgok miatt meg úgy tűnt nekem nagyon sokszor, hogy önmagát játsza minden egyes filmjében. A filmsztár koncepció meg valóban mára már teljesen halott, de számomra George Clooney akkor sem volt az, mikor még élt a fogalom. Egyébként tehetségesnek tartom, de nem mint sztárt és főszereplőt, szerintem az ő általa megformált karakterek csak akkor működtek igazán mikor valaki(k) ott volt vele másik főszereplőként vagy ő csak mellékszereplő volt.

  4. @Zolsan

    Végre valaki, köszönöm! Teljes mértékben egyetértek.
    Több “nagy” színésszel is ez a gondom, de a vitagenerálás elkerülése miatt nem írom le a nevüket.

  5. Amik nekem tetszettek tőle 2000 utántól. Szerintem más örülne ennyi “nem maradandó” filmben való szereplésnek :)
    Széftörők – 2002
    Good Night, and Good Luck – 2005
    Sziriána – 2005
    Michael Clayton – 2007
    Up in the air – 2009
    Fantastic Mr. Fox – 2009
    Utódok – 2011

  6. hogyan definiálod még manapság a sztárságot, vagy hogyan értékeled ki?

    az elsőre egyszerűbb a válasz talán, aki önmagában a nevével tömegesen visz be nézőket a moziba – ebből még mindig azt mondom, hogy kb. egy játékos maradt, Di Caprio.

    hogyan értékeled ki?

    1. milyen összeget termelnek a filmjeik – ha Pittet és Clooney-t hasonlítod, és tegyük fel leveszed az Oceans franchise-t, mivel ott szerintem minden összejátszott nekik és nem a szereplők számítottak egyedül, hanem a szereplők összessége (meg amúgy is mindketten benne voltak), akkor

    – Clooney a 2000-es évek óta összesen két filmjével ugrotta meg otthon a 100 milliós bevételt (ahol fontos szerepet játszott), ez a Perfect Storm és a Gravity
    – Pitt esetében ez a szám 8 (+ Megamind mint animációs)

    2. milyen költségvetésű filmeket bíznak rá, e.g. számolnak-e vele, mint húzónév és 100+ milliós mozik élére rakják. Ez nyilván torzíthat is, mert attól is függ ki mit vállal el, de ha már sztárságról beszélünk, akkor Pitt sokkal gyakrabban került elő, kerül elő ilyen filmeknél.

    all in all, ha nem olvasom el a cikket és azt mondja valaki, hogy pusztán bevételi alapon hasraütésre mondjak neveket a 2000-es évek óta, akik ilyen szempontból tényezők voltak, a top20-ban nem jutott volna eszembe Clooney valószínűleg, Pitt meg a top10-ben is lehet.

  7. Tom Cruise-ról se feledkezzünk meg. Szerintem ő még manapság is komoly húzónév és bőven megtestesíti a filmsztár fogalmát.

  8. Az Up in the air meg az Utódok azért nagyon jó filmek. Nem akkora sztár mint ahogy kezelve van de nem is B kategóriás.

  9. Key:

    Cruise sokkal nagyobbnak látszik, mint ami az elmúlt 2 évtizedben valóban volt. Jól maga köré épített egy franchise-t, ami a víz felett tartotta, a Top Gunnal meg belenyúlt a tutiba, de 2005, a War of worlds óta szinte minden filmje csalódás volt anyagilag (amiben főszerepelt és ami nem M:I, vagy Top Gun). Igen , még az Edge of Tomorrow is, mert végül átrugdosták a 100 millión, de ahhoz képest is drága volt – szóval ha már sztárság, pusztán az ő neve miatt sem mennek moziba már az emberek. lassan már 20 éve.

  10. Nekem egy kérdésem lenne csak. Tarantino mit mutatott fel a Kill Bill óta? Semmit! Azóta a legjobb filmje max közepes volt. Arról nem is beszélve hogy az egész karrierjét más rendezők utánzásával töltötte.

  11. nálam az a sztár, aki a nevével elad egy filmet (értsd: ő a fontos, a húzóerő, nem pedig a franchise)
    Nalam sem egy Tom Cruise (aki maga a franchise :) , de amugy ha kisebb koltsegvetesben is, de ez teljesen illett ra: amik itt is szoba kerultek, mondjuk Peacemaker, Sivatagi capak, Mint a kamfor, Michael Clayton, Egek ura, Viharzona, stb, ezeket kimondottan _miatta_ neztem anno (amugy az olyan ensemble castnal is, mint akar az Ocean’s , azert nekem (persze Pitt is), de hajszallal azert nekem akkor o volt a vezer, de persze amugy Pitt filmjeit is ugyanugy figyeltem anno.

  12. David33:

    mit ért el? pont azt, amiről beszélünk, hogy tök mindegy mit rendez, a nézők a NEVE miatt mennek rá és most már rendszeresen 100 millió feletti értékben (pont a kill billek óta ebből a sorból csak a Hateful eight lógott ki). jön egy QT film manapság és borítékolható, hogy anyagi siker lesz. most nem a minőségről beszélünk, hanem az ilyen értelemben vett sztárságról.

    és rendezőként manapság rajta kívül ilyet csak Nolan (és most már talán Villeneuve) tud.

  13. és a Once Upon a Time in Hollywood egy mestermű amúgy is, pont ez köti gúzsba a kezét azóta, hiszen a 10., végső filmje felül kell múlja.

  14. Crash: ebben a gondolatban az probléma, hogy 22-es csapdája amit írsz filmszerető szempontból, mivel mennyivel jobb volt, amikor egy sztárral lehetett legalább új koncepciót csinálni. Egy Total Recall csak Svarci miatt létezhet például, mennyire jó lenne, ha “mindenki képzelje ide a kedvenc feltörekvő színészét” miatt vadiúj drága koncepciók megvalósulhatnának jelenleg, ahelyett, hogy a “már létező IP” a mantra hollywoodban, amihez elég megnézni a D23 bejelentéseit….

  15. “hogy önmagát játsza minden egyes filmjében”

    Keanu is ilyen, vagy a Coplandig Stallone is ez volt, ettől még lehet sztár bárki, hogy önmagát tolja, ha azt szeretik és eszik a népek.

  16. David33: ??? Tarantinónak Minden Filmje Remekmű. Pont.

    Egyébként lehet, hogy a filmsztár-korszak lecsengésével beköszönt a rendezősztár-korszak: manapság inkább rendezők nevére tódulunk a moziba, nem?

  17. a filmsztar korszak utan a franchise-korszak jott, de persze ettol meg mondjuk egy Nolan-film akkor is megkapta a hypeot amikor epp az MCU 2008-2019 kozott a csucson volt. De ettol meg hogy az mcu tuti nem az olyan “rendezozseniknek” volt koszonheto mint a Russo-tesok, arra pl. a multkor (amikor hozzajuk vagtak azt az irgalmatan penzeszsakot) nehanyan hoztuk a kedvenc ellenpeldainkat.

    Azert mert vannak meg nevek (rendezok is, szineszek is) akik figyelmet tudnak generalni (hogy ne csak a legegyertelmubbek legyeken mint eddig, tavaly en pl. nem csalodtam a Fincher + Fassbender parosban sem) , en nem latom hpgy ettol meg az a gondolkodas a filmgyartasban hogy az IP meg a franchise az isten, ez tulzottan valtozoban lenne.

  18. Na igen,sokan köztük Clooney is már inkább csak ripacskodásban jeleskednek. Ennél már csak az az irritálóbb amikor elkezdenek politizálni!
    Felsorolni is nehéz,hogy mennyi színészben kell manapság csalódni a tébolyult kijelentéseik miatt!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.