Az Alien: Romulus kapcsán nyilatkozott párat a Varietynek:
Képes lenne akár holnap pitchelni a folytatást a Disneynek. Ez természetesen jönne neki, mivel storyteller, de csak 10 éve tanulta meg a franchiseolás üzleti nyelvét. “For me, it’s always been about story.”, mondja a valójában Alien: Montage-nek is hívható premierje után. Mondjuk arra érti, hogy nyilván máris adódnak a kérdések a film vége után, hiszen “mi van ha…” [nem akarok spoilerezni szerk]
Bár nyilván igazából nem rajta múlik, de “megvárjuk mit szólnak az emberek, akarnak-e folytatást” a véleménye, ami felette, a Disneynél inkább “hozott elég pénzt, feléledt az IP?” lehet.
My philosophy is that you should never make [a sequel] in two years. You’ve got to get away. You’ve got to get the audience to really want it. If you think about Alien and Aliens, there are seven years between them. But we definitely have ideas about where it should go. – Álvarez
Ezen kívül megtudhattuk a THR interjújában: a Disney kicsit ódzkodott a 4. felvonástól, “tényleg kell ez a filmbe?”, de ő kitartott, sőt, szerinte ha nincs olyan, amitől egy ekkora cég kicsit ódzkodik, akkor kb. elbukott mint filmkészítő, aki feszegeti a határokat.
Plusz kiderült, hogy Ridley Scott nyomására “He needs to make a comeback” született a film legvitatottabb döntése a közepe felé.
sejteni lehetett hogy a jó öreg Scott tanácsára lett el szarva a film vége.
Kozepe
Szinte biztosra vettem hogy a vége Scott ötlete volt. Most már jó lenne távoltartani a vén bolondot a filmezéstől,de főleg ettől a franchise- tól,mert ameddig ő mondja meg a tutkót a fiatal rendezőknek addig nem fog születni egy igazán jó,és maradandó Alien film. Ez majdnem teljesen jó alkotás lenne,ha a vége nem ilyen. Dehát Ridley Scott…..
Ja,akkor bocsi! De akkor is.
Nolámcsak, Disney vèletlen pont jó döntést akart hozni, erre a rendező cseszi el…? Ilyen se nagyon volt mèg.
Az utóbbi idők legjobb Alien filmje volt! Aztán persze belemagyarázni már bármit bele lehet, éljen a XXI. század! :-)
Nem Ridley Scott miatt lett ez a vége, ez az interjúból egyértelmű. Neki csak annak az egy bizonyos “karakternek” a visszatérése “köszönhető” a film közepén.
A végét egy az egyben vállalja a rendező magának, sőt vitázott érte a Fox/Disney-vel, ez van az interjúban, ahogy fentebb human is írt mindent helyesen. Nem kell arra köpködni egyből, akinek eleve az egész franchise-t köszönhetjük. Meg lehet kövezni érte, de mind a 6 Alien vagy ahhoz köthető filmet valamiért alapjaiban szerettem és tisztelem az öreget, még a hibás döntései ellenére is. Utálom már ezt az állandó köpködést, főleg olyan idős rendezőkre, akik ilyen életművet tudhatnak maguk mögött. Ha bele is szólna, akkor sem kötelező megnézni, de főleg nem “vén bolondozni”, nélküle most baromira lenne az az egész, amiért bolondozzák, szánalmas. 86 évesen is olyan csatajeleneteket kreált a Napoleonba például, amire fiatal rendezők otthon verik és csak álmodoznak arról, hogy meg tudnak rendezni egy olyat életükben. A film meg lehet, hogy nem volt jó, de készítsenek a gyalázók különbet, főleg 86 évesen, és ilyen életművel maguk mögött, valamint eközben hagyják az életművüket zéró beleszólással b*sztatni bármilyen új filmrendező által.
Nekem nem adta az Alien hangulatot a film, de egy jó film. Viszont Ridler Scott mindig próbál újat mutatni és ezért tisztelem. Egy művész mindig próbáljon meg más vizekre is evezni. Scott nagy rendező. Vannak rossz döntései, de aktív és sokoldalú.
ALIEN: ROM SPOILER
A film közepén ki tért vissza? Ash karakterére gondoltok? 19.-én néztük meg, de ő nem a film közepén tért vissza, nem? de lehet rosszul emlékszem. Annyira nem volt emlékezetes film.
Zolsan: áh, tehát menjen a tisztelet, meg fasza csatajelenet, ezért nyugodtan el kell azt is nézni, hogy maga a film ritka rossz lett (mármint a Napóleon).
Szerintem meg nem.
Nem érdekel mit tett le eddig, azzal max azt éri el, hogy beülök a következő filmjére, de ha azok meg sorban kritikán aluliak, akkor meg nincs miről beszélni.
Régi filmek rendben, de valami nagyon elgurult nála, ideje lenne visszavonulni.
Az a helyzet Ridley Scott-al, hogy már nem az a filmrendező, aki a 70-es 80-as években volt. Az első Alien, és a Blade Runner minden idők legjobb Sci-fijei,és azóta meg sem közelítette azt a színvonalat. Sosem fogom neki megbocsátani amit az Alien-el tett. A Prometheus, és a Covenant teljesen szétzúzta, és tönkretette az Alien rejtélyes mítoszát. Saját filmjét alázta porig velük. Az Alien eredetét sosem szabadott volna megmagyarázni. Ezzel teljesen elveszítí értelmét, lényegét. Tehát Ridley Scott mára már csak Árnyéka önmagának. A Napoleon is egy fércmű csupán.
Személy szerint fogalmam sincs miről beszélsz mikor azt mondod/írod, hogy “rejtélyes mítoszát”. Már a legelső részben megmutatják a tojásokat, arcrapakolást, hasból kikelést, felnőtt egyed vérengzését. Aztán ezt még háromszor eljátszák utána kicsit más más stílusban. A mai napig kérdéses, hogy Ridley Scott szerette-e a tényt, hogy az Aliens egy akciófilmet csinált az ő egyszeri és egynek szánt mozijából egy alapjaiban általa sosem tervezett folytatással. Nézted valaha egymás után az Alien filmeket? Én igen, anno amikor megvettem a rendezői változatokat VHS díszdobozban a 4 részt. Egymás után ledaráltam őket. Sosem felejtem el, anyám kérdezte egy idő után, hogy “milyen hosszú ez a film baszki”? És itt a hangsúly azon van, hogy azt hitte egyetlen filmet nézek, és olyan is volt az érzés őszintén megmondom és nem vagyok biztos abban, hogy azután az élmény után akartam volna egy ugyanilyen ötödik résszel bővíteni azokat. Az, hogy a Prometheus más volt, az SZERINTEM kellett ennek a franchise-nak. Az, hogy folytatás egyáltalán kellett-e ehhez az egészhez, azt én is megkérdőjelezem, de ennyiből ez a Romulus montázs is teljesen indokolatlan, sőt, továbbmegyek, még indokolatlanabb ilyen szempontból nézve mint anno a Prometheus volt, mert az legalább bővíteni akarta az Alien világát/mitológiáját, nem megissmétleni ugyanazt ötödjére, ráadásul kvázi összevagdosva a 4 részt írásilag és azt leforgatva. Ha választanom kellene, hogy egy E.T. 2-őt nézzek-e, ahol E.T. vagy annak a fia visszatér, lezuhan, találkozik egy kisgyerekkel, barátok lesznek, menekülnek a rossz emberek elöl majd hazajut E.T. Junior VAGY egy olyan előzményfilmet, ahol E.T. lezuhanás előtti(vagy utáni) élete van bemutatva a saját bolygóján a saját közegében, “mitológiájával”, akkor egyértelmű, hogy nem az újraforgatott felmelegített töltött káposztát választom hanem inkább egy új, érdekes előételt az étlapról. De ez én vagyok, mind mások vagyunk. Ennyi erővel egyébként egyetlen horrorfilmnél sem kéne megmagyarázni, hogy hogyan lett a pszichopata gyilkos ember/szellem/szörny/játékbaba/ház/tv-ből kimászó kislány ilyen, mi a háttérsztori, kit érdekel, csak nézzük, ahogy legyilkolnak a vásznon 50 éven keresztül mindenkit a francba, hogyha a kitalálójuk próbálja 30 év után elmondani a sztorijukat, hogy hogyan lettek ilyenek, akkor annak a készítőnek meg sosem fogok megbocsájtani és köpködök rá…
A lény eredetére gondoltam. Honnan jött, hogyan lett. Ugyanígy a Space Jockey eredete is totális szentségtörés a Prometheus-ban. Az a megkövült ősi titán ami az Alien legrejtélyesebb érzetét keltette ilyen primitív módon lett megmagyarázva. Egy világ omlott össze bennem. Ennyit a nagy mágus Scott-róla. Mára egy igazi balfék.
“Ennyit a nagy mágus Scott-róla. Mára egy igazi balfék”
Azt ugye vágod, hogy nem a rednező írta a filmeket? Az első Alien Dan O’Bannon, Ridley elég későn került a processbe. A Prometheus forgatókönyv verzióit (igen, több is van, érdemes elolvasni őket, dugig van a film után jövő kérdésekre válaszokkal) pedig Damon Lindelof mészárolta le, majd lelépett. A Covenantot négy darab író jegyzi, egyikük se Scott. Nem ő sz.rt bele a mitológiába, hanem a béna írók akikkel melózott. Rendezésileg egyik filmmel sincs baj, sőt, a Prometheus az valami gyönyörű és minden pillanatában lebilincselő.
Akkor nem rendezi meg, ha szar a forgatókönyv. Vágom, hogy, nem ő írta őket igen, de mivel rendező, producer neki van a legnagyobb beleszólása a filmekbe. Nem értem ilyen lyukas, pocsék írást hogy lehet filmre engedni
yosha: azért csak beleszólt, hogy mit írjanak, ha 4 név van, akkor ilyesmire tippelnék, hogy újraírást kért. de már nem emlékszem nyilván a körülötte levő sztorira.
„Az a helyzet Ridley Scott-al, hogy már nem az a filmrendező, aki a 70-es 80-as években volt. Az első Alien, és a Blade Runner minden idők legjobb Sci-fijei,és azóta meg sem közelítette azt a színvonalat. Sosem fogom neki megbocsátani amit az Alien-el tett. A Prometheus, és a Covenant teljesen szétzúzta, és tönkretette az Alien rejtélyes mítoszát. Saját filmjét alázta porig velük. Az Alien eredetét sosem szabadott volna megmagyarázni. Ezzel teljesen elveszítí értelmét, lényegét. Tehát Ridley Scott mára már csak Árnyéka önmagának. A Napoleon is egy fércmű csupán.”
????!!
ad1) megyek visszafelé: house of gucci, last duel, all the money in the world, covenant, the martian, prometheus, body of lies, american gangster, Matchstick Men, black hawk down, hannibal, gladiator, g.i. jane,
Értem, scifi a lényeg, meg vannak szar filmjei neki is, de mondj már még egy olyan rendezőt, akinek ennyire színes és változatos a munkássága, amiből kb bármelyiket bármikor újra tudnám nézni. Ennyire látványosan nagyon kevesen próbálnak haladni a korral, generációváltással, minden fiszfasz igénnyel
Engem picit elszomorít, sőt igazából mulattató, nevetséges és felháborító egyben, hogy egy olyan embert, aki ennyi mindent tett és próbál tenni a filmvilágért, a filmesekért, bárki le mer vén bolondozni, miközben meg vannak olyan emberek, akik szeretik az összes alien filmet, vagy ha nem is, de találnak bennük kedvükre valót és egyáltalán.. örülnek, hogy bárki foglalkozik ezzel az univerzummal és nem arra törekszik, hogy egy újabb disney fostartály zordon kezdetek, meg mufasa hulladékokkal marvel tucattermékekkel fossa tele a filmtengert.
ad2
“már jó lenne távoltartani a vén bolondot a filmezéstől,de főleg ettől a franchise- tól,mert ameddig ő mondja meg a tutkót a fiatal rendezőknek”
Alvarez sem fiatal rendező, de eddig kb Scott volt az első, aki esélyt adott neki arra, hogy megcsinálja az igazán sajátjának mondható, nagy (!) közönségfilmet, ami, ha bejön, határ a csillagos ég. (Még a vox augusztusi számában is írnak róla, csak könnyebb mindent egyből fikázni..)
Azért a house of guccit ne éltessük mán annyira azzal a borzasztó erőltetett, zavaró, sőt, sértő “olasz” akcentussal, meg a végletekig kifordított/figurázott sztereotíp szereplőkkel akiknek közük nem volt a valódi énjükhöz..
nekem kéne a legszkeptikusabbnak lennem a guccival kapcsolatban, pláne, hogy eredetileg american crime story-s sori lett volna eredetileg, de én így is elvoltam vele. Nem az elcseszett akcentus, vagy az amerikanizált, szirupmázzal meglocsolt karakterek a lényeg, hanem hogy jól mesél és jó történeteket hoz az öreg a filmjeiben..
Akkor valszeg neked minden középszerű produkció bejön, ha ezeket a filmeket jónak tartod. Ok,elfogadom.
jézus, ezek közül mi középszerű?:D
Egy-két kivételtől eltekintve az összes. Az utóbbi évek legjobb Ridley Scott filmjét persze kihagytad a szórásból,de mindegy. Na,az nem középszerű.
nem fogok rébuszokban beszélgetni:D előbb jutna eszembe ol ryan reynolds all in…bármelyik filmjére rásütni, hogy középszer, de nem vagyunk egyformák, legyen:D
és nem, Ridley nem alázta porig a saját filmjét. Csak csinált egy kultfilmet, amit próbál belekalapálni még jobban a történelembe. Mit kellett volna másképp csinálni? Neki van rá lehetősége belekontárkodni, utasításokat adni, meg is teheti, míg a másik nemtom 2milliárdnak meg max véleményt alkotni van esélye:D van ez így, tudnod kell lenyelni a békát
Nem rébuszokban beszélek. Szerintem érthetően fogalmazok. A Jogász.
Ertem, hogy a Guccit ne, de nem csak az van ott a felsorolasban.
azt direkt hagytam ki, mert számomra az volt középszer:D nade még mindig nem kaptam arra választ, hogy mit kellett volna másképp csinálni a romulusban, hogy megfeleljen egy vérbeli alien fan elvárásainak
A végét elhagyni, vagy valami fantáziadúsabb befejezést készíteni hozzá, mert ami elkészült az nagyon lehúzza a filmet. Konkrétan szétesik tőle a film. Mintha nem is ugyanazt a mozgóképet néznénk a végén. Addig nekem is tetszik egyébként. Az ember-hibrid xeno ötlet meg már a 4.folytatásban sem működött.
4. részben inkább volt pokolfajzat, mint ember-hibrid xeno:D értem, amit írsz, páromnak is hasonló problémája van a végével, bár szerinte ettől még maga a film jó, nem esik szét, de tény, hogy lehetett volna jobb is, vihették volna más irányba is etc.
Mondanám, hogy mennyivel jobb lett volna, ha más befejezést kap mondjuk a smile, a cure for wellness, barbarian, a nightmare on elm street, a die hard with a vengeance (nem hivatalossal sokkal jobb is lehetett volna), a heat (csak a reptérrel volt bajom, de top3 film még mindig) a mittomén, scifi most hirtelen nem ugrik be, de ezek ízlésbeli dolgok.
Rottenen, imdb-n sem áll szarul, ehhez képest azt kell mondjam, annyira a múltba ragad ennek a franchise-nak a tábora, hogy nincs élő ember ezen a bolygón, aki jó filmet tudna hozzá kanyarintani.. ha nosztalgiázol, az a baj, ha újítani próbálsz, az mind bárgyú hülyeség
Ebben igazad van,de azért megnéznék egy Alien-t mondjuk Denis Villeneuve-től,vagy Robert Eggers,és mondjuk Osgood Perkins rendezőktől. Sosem tudni kinek sikerülne egy igazán nagyot gurítania. Majd talán a jövőre érkező sorozattal elégedett leszek. Csak annyira szeretem a klasszikus 79-es Alien-t,hogy nehéz ezeket az újakat maradéktalanul elismerni,elfogadni.
3 közül inkább Villeneuve. Dan Trachtenberggel is megnéznék egyet:D de érdekelne Alvarezzel is.
sorinál tegnap szivárgott ki vni 9 mp-es teaser :]
namindegy bocs az offért, én örülök tobábbra is hogy elkészült és jó lenne nem 7 évet várni a következőre.
Érdekel az is, nyilatkozik-e valamit még fel nem fedett easter eggekről (Ripley?)
SPOILER [inkább a kritikához írhattad volna – a szerk]
hát a film megnézése után nem igazán értettem, hogy mire ez a nagy ajnározás… amikor kb egy full középszerű alkotást kaptunk, se eleje se vége ez is csak lóg a levegőbe, nem sok mindent adtak hozzá az eddigi világépítéshez…
Ez kb. a feltámad a halál butított változata lett… még az is jobb volt ennél.
Az meg már baromi uncsi, hogy mindent a studiora fognak, egy tökös rendező leszarná, ha jó a rendező verziója azt úgy is vissza igazolja a tesztvetítés.
Plusz nem értem, hogy ha egy deadpool lehet 18+ akkor egy echte Alien horrorr miért nem. Sokkal jobban ütött volna a film, ha nem 5-6 ember meg 1,5 robot van a filmben…
Az is uncsi hogy folyton az űrben kötünk ki… mikor látunk már valamit a bolygójukból, vagy a keletkezésükből…
Ugyan ezt gondolom a Predatorokról is… sőt nekem még az AVP-k is jobban bejöttek, a baromságaik ellenére főleg amiket a 2. részében csináltak … :D
Na az Alien 2 – Bolygó neve halál az még egy korrekt folytatás volt, azon a vonalon kellett volna tovább menni.
SPOILER [inkább a kritikához írhattad volna – a szerk]
Nagyon vártam ezt a filmet, bár nem vagyok hardcore Alien fan, pusztán a trailer pedzette fel az érdeklődésemet, meg hogy mindenhol magasztalják.
Nekem sajnos nem tetszett, nem azért, mert nem jó film, hanem mert szerintem buta. Vannak benne jó dolgok, sőt, ezek vannak többségében: sztem a rendezés zseniálisan jó, dinamikus, látványos, minden, amit egy sci-fitől elvárok (ráadásul nem is nagy költségvetésből) és a 2 főszereplő castingja is remek lett. A zene szintúgy.
Nekem a sztori esett szét, inkább videojátékos feelinget szállított, mint filmeset. (Ill. Rook karakterét inkább oldottam volna meg bábbal, mert erre a CGI-ra viszont kevés volt ez a pénz)
A vége egy az egyben Resurrectiont idézi, ugyanazzal a megoldással, ez a fajta önismételgetés inkább volt uncsi, mint nosztalgia vonatos.
Ami engem nagyon zavart (biztos csak engem), hogy Rain szempillái tűélesre voltak maxfactorolva, eskü azt vártam a végéig, hogy kiderüljön róla, hogy ő is andro. Az mondjuk csavar lett volna legalább, talán ez a filmmel a fő bajom, hogy full kiszámítható volt végig. Vagy a végén a hibrid: mikor megláttam a fakó emberi fejet, azt hittem, hogy csavarnak egyet a korábbi mitológián és kiderül, hogy engineer lesz és ők származnak valójában tőlünk és nem fordítva.
Azért vmi technikai Oscarra sztem esélyes.