Már most arról beszél a “live action” Oroszlánkirály előzményfilm rendezője, hogy ez a virtuális filmkészítés nem a kenyere. Ezt úgy kell érteni, hogy virtuális térben “forgatnak”, így alkot a rendező, és Barry Jenkins igyekezett megtartani a rá jellemző dolgokat, de feltehetően soha többet nem csinál ilyen teljesen digitális filmet.
Jenkins korábban a Moonlight és If Beale Street Could Talk filmeket rendezte, és konkrétan kihívásnak érezte, amikor azzal jöttek mások, hogy mit tud ő a VFX-es rendezésről, hiszen szerinte sokan csináltak már ilyen filmet, miért ne lenne rá képes ő is. Úgy tűnik nem a legjobb élmény lett számára ebből.
De tényleg, szóval itt a Mufasa premierje nemsokára, erre ez a konkrét idézet, hogy fizikailag akar forgatni, mert az a magic, a mély:
It is not my thing. I want to work the other way again, where I want to physically get everything there. I always believe that what is here is enough, and let me just figure out what is the chemistry to make alchemy? How can these people, this light, this environment, come together to create an image that is moving, that is beautiful, that creates a text that is deep enough, dense enough, rich enough to speak to someone? – Barry Jenkins
Még adalék, hogy elvileg sok nem Disney-szerű hosszú felvétel van benne, amiben úgy mozog a kamera, mintha Béla Tarr, Jia Zhangke és Gus Van Sant ihlette volna, de erre olyan aggódó Disney-note jött, hogy túl lassú.
Ilyet nem nyilatkozhat le senki, aki kihívásként elvállal egy melót egy rahedli pénzért, főleg a kész végtermék közvetlen bemutatása előtt nem. Ez baromi rosszul hangzik, akármennyire is alapból nem annak szánta. Ez marketing szempontból egy katasztrófa.
Tényleg nagyon káros, de úgy látszik, lassan már kezd trenddé válni, hogy a készítők/szereplők valamelyike még a megjelenés előtt elkezdi lehúzni a filmet. :)
Hollywood annyira kepmutato, hogy ha egy szakmabeli alapszintu integritassal rendelkezik, az rikitoan kitunik. Gondolom megkerdeztek milyen volt a folyamat, es o oszinten valaszolt.
Es lehet mondani, hogy miert vallalta el, de a penz az penz. Leszallitotta amiert fizettek, de nem kivan az uj Jon Favreau lenni.
Semmilyen katasztrófa nincs a nyilatkozatában, ami amúgy egy film nézőszámával szemben kb. maroknyi emberhez jut el. Azért a tömegfogyasztás szempontjából ezeknél a filmeknél a rendező személye a legkevésbé érdekes. Nem húzónév. Most őszintén, érdekel bárkit is egy filmrajongón kívül, hogy Jenkins a Mufasa rendezője? Vagy a többség meg tudja mondani, hogy a többi live action cuccot amúgy ki rendezte? Sablonok, sémák, egyenletek, statisztikák szerint készülő, minimális egyediséget tartalmazó alkotások. De ha magát a nyilatkozatot nézzük, szövegileg, abban sincs semmi durva, sőt a saját PR-ja szempontjából kifejezetten ügyes. Előremenekült, azt éreztetve, hogy kihívás volt, megpróbált belőle ezt-azt kihozni, és vannak benne művészileg értékes dolgok, de az alkotási folyamat nem jött be. Legrosszabb esetben nem rendezhet többet a Disney-nek, whatever.
Amúgy most visszakerestem, hogy mit mondott David Lowery a Peter Pan & Wendy után, mert rémlett, hogy valami hasonlót: “Peter Pan & Wendy was inspired by Scorsese and Tarkovsky.” :D Tehát a Musfasát Tarr Béla és Gus Van Sant, a Peter Pant pedig Tarr és Gus Van Sant. Aha. :D
elképzeltem hogy Mufasa meg Scar 30 percen csak baktattak.
Nocsak Human!! Ez az első gif a kommentek közt ugye? :) #satantangotmindenkinek.. 😂 😂 😂 😂