A Variety több rendezőt is megkérdezett arról, hogy mi a kedvencük 2024-ből, és mindnél írt is az ismert személy arról, hogy miért azt választotta, amit.
Pár példa: Alexander Payne – Conclave, Rick Famuyiwa – The Fire Inside, Alfonso Cuaron – I’m Still Here, Fede Alvarez – Inside Out 2, Barry Jenkins – Nickel Boys… meg a többi. Érdekes olvasnivaló, hiszen a szakmát magas szinten művelők nyilatkoznak.
Az egyik legkirívóbb viszont Christopher Nolan és Gladiator II. Mármint amiket említettem feljebb is, az mind olyan, hogy simán elfogadható választás, de erre felkaptam a fejem.
Szerinte Scott tudja, nem a Római történelem miatt voltunk az eredeti Gladiator előtt, és most a folytatásnál sem azért mentünk moziba, hanem követeljük a sötét vágyaink életre keltését a kényelmes székből, távolságtartón. És ebből emelkedik ki, hogy a közvélemény mennyire befolyásolható.
Ezek után Nolan viszont brutálisan élteti is Ridley Scott zsenijét. Érdekes kontraszt a sok helyen látható közhangulattal, miszerint az “öreg” már semmit nem tud, hogy az egyik legjobb modern blockbuster rendező meg ennyire elismeri.
Scott raises the game with the staging of his action — his incredible, hyper-observant, multi-camera mise-en-scène (so different to the original) masterfully wrestles the action into clear and jaw-dropping sequence after sequence. The effect is not just to entertain, but to drive us towards awareness of the movie’s themes.
[…]
Visual innovations he and fellow directors from the British adland of the 1970s brought to cinema were often dismissed as superficial, but critics of the time missed the point — the lavish photography and meticulous design brought new depth to the visual language of movies, mise-en-scène that could tell us what the worlds they portrayed might feel like. This has never been as clear as in the masterful opening shot of “Gladiator II,” where Paul Mescal’s hand gently cradles the grain harvested from the original movie’s swaying wheat.
Továbbra sem kérdés, Ridley Scott rettentő erős rendező. A nekem kevésbé tetsző filmjein is éreztem, hogy milyen tudatosan és jó érzékkel tartja a vizualitás gyeplőjét, milyen átgondoltak a vágások, beállítások. Jól tud építkezni.
Lehet őt nem szeretni a rossz, vagy a nem éppen átgondolt történetek okán, ezt simán aláírom.
Egy dolgot kéne elengednie, nem kéne leállnia feleslegesen vitázni.
hát akkor mi nagyon más filmet láttunk, Nolan, meg én, mert szerintem borzasztóan inkoherens lett a Gladiátor, mintha valami AI írta volna a forgatókönyvet, ha volt egyáltalán, és nem menet közben dobálták egymásra a random jeleneteket
a két császár totális miscasting, Pascal és Mescal próbálkozik, de egyikük se viszi el a hátán a végeredményt, egyedül Denzel az szerintem, aki látható élvezettel ripacskodja végig a filmet, de a jótól ő is messze van
oké, nálam eleve hátrányból indult a film, mert eleve nem láttam létjogosultságát, de innen lett volna szép nyerni, és igazából szerettem volna, ha meg is teszi, mert nagy öröm tud az lenni, ha rácáfolnak az emberre ilyenkor
sanszos, hogy nekem ez volt az utolsó Ridley Scott-film
Ez az “AI írta a forgatókönyvet” szöveg ez tapasztalat alapján jön, vagy most az AI lett a kötelező szitokszó? Régen nem volt AI és mégis voltak rossz forgatókönyvek. Én nem szeretem az AI-t, félelmetesnek tartom, de ugyanakkor lenyűgöző dolgokat lehet vele csinálni… Kérdezem, volt valaha előtted professzionális AI programmal írt professzionlális AI forgatókönyv (vagy akármilyen AI forgatókönyv), ami viszonyítási alapot jelent számodra?
Félre értés ne essék, nem a filmet védem, bár nem tartom rossznak, de nem tartom jónak sem, az első szinjét semmiképp nem éri el, nálam sok apróságon vérzett el, teszem hozzá, hogy az elsőt is csak első megnézésre imádtam és többszöri megnézések folyamán egyre inkább csökkent az értékéből. Még mindig szórakoztató, de közel sem annyira mint amennyire fel van hypolva. Ehhez képest a második eleve szarabb szintről indul, igazad van, hogy teljesen feleslegesnek érződik, mondjuk szerintem ehhez viszonyítva egy látványos, agykikapcsolós és szórakoztató pop-corn mozi lett. Ugyan folytatás, de mindenképp felüdítőbb, mint az N+1-dik MCU/DC folytatás (minőségtől függetlenül)
Scott mostanra azt csinál, amit akar és amennyire belefutok a nyilatkozataiba néha, mára teljesen elengedte a “rajongókat”. Szerintem kinyírták valahol a Prometheus/Covenent idején. Nincs stressz, mert tök mindegy mit csinál úgy is lesznek habzó szájjal fújjogók.
Nem sok rendező van, aki még 87 évesen is ilyen aktív,és simán odadobnak neki 100 millákat a stúdiók. Persze már ő sem a régi önmaga,de a sok klasszikus meg a kora miatt mindenképp tiszteletet érdemlő filmalkotó.
Bár én sem szerettem sajnos, de a gyenge forgatókönyvön (érdektelen karakterek, klisés és kényelmesen írt véletlenek alapján történő cselekmény) vérzett el a film, szóval amíg a rendezés tartalmáról, vizuális oldalról és mint vízió beszél, egyet is értek Nolannel, Ridley Scott még mindig szakmája egyik legjobbja, és tényleg nem semmi ezt ennyi idősen összerántani. Az eredeti klasszikus kedvenceim közt marad, ezt szerintem hamar elfelejtjük, de az ő munkája mindkét filmben dícséretes, példamutató.
Tyberius: tök jogos, amit írsz, szitokszó lett, én is így használtam, mert kényelmes volt, de átfogalmazom…
hiányzik belőle a szív… vagy ahogy azt hiszem, pont itt olvastam valakitől anno: vagy többen írták, vagy egyvalaki, csak nagyon nehezen
szinte minden ad hoc jelleggel történik, egyik karakter sorsa se érdekelt, abszolút nem volt benne érzelmi töltet, de nem is vont be magával a film, az első rész megidézése pedig erőltetett, akár beállításokban, akár szövegileg
de valahogy a látvány is sterilebb, minden túl tiszta, túl fényes, egyáltalán nem tűnik használtnak, akár a ruhák, akár a díszletek tekintetében, és persze nem néz ki rosszul, ennyi pénzből illik is, de az első rész mocskosabb, és ettől valahogy minden túlzása ellenére hihetőbb, ennél meg maximum a helyenkénti fullfrontál brutalitás az, ami mondjuk, hogy meghökkentőbb
Én utáltam a Gladiátor II-t. Nem sok értelme volt folytatni, számomra semmilyen érzelmi hatással nem bírt. Persze ettől még Nolan-nek tetszhet, de Scott azért csinált ennél jobb filmeket is (pl A marsi).
Számára az év csalódása a Gladiátor II. kb olyan volt, mintha egy félamatőr forgatócsapatra rábíztak volna 200 millió dollárt, hogy hozzatok össze valami Gladiátorhoz hasonló filmet. Szerintem ez volt Scott leggyengébb filmje és rendezése a Jogász óta. de így is benne van a Bottom 3 Ridley Scott filmben. Óriási csalódás volt, pedig én még a cápás előzetes után sem oltottam szét, de ami ebben a filmben volt, az borzalom volt.
Mondjuk Nolen utolsó filmjei 2014 óta kb mind csalódás volt. Egyedül a Tenetet bírtam, de nyilván az sem egy Tökéletes trükk, vagy Memento színvonal.
Hát basszus, az ember azt gondolná, hogy egy ilyen kvalitásu rendező magasra teszi a mércét, de könyörgöm pont a Gladiátor II ???
Csak nehogy idővel ilyen szintre süllyedjen, mint nyugger Ridley.
Kb 18 éve nem tudnék Nolan-filmet mondani, amit bármilyen érdemi listára feltennék, így teljesen irreleváns a véleménye. Ahogy a filmjei, legfeljebb lufi témázásra jó.
DVM! ‘Végül is alig volt közönség, kritikai és anyagi sikerfilmje az elmúlt 18 évből amiket biztos nem lehet felrakni semmilyen listára feltenni.’ 4-5 ilyen filmje biztos volt. Vannak amik lista élmezőnyébe is kerülnének. Valószínűbb inkább, h a te ízléseddel van gond, vagy fogalmad sincs milyen filmjei voltak. Ő letett vmit az asztalra filmek terén, te valószínű nem. Az ő véleménye ér vmit, a te véleményed meg a tied csak és ennyi.
csak a kommentek miatt jöttem🫠
Aratnok leírta, amit érzek.
Tökmás rendezői szemmel meg sima kanapéhuszár bocsánat sima filmrajongói szemmel nézni bármit.
DVM:
azért ezt mondani egy tavalyi Oppenheimer után hát kicsit fura
jesustomer: a 3 órás, zsaúfolt, száraz, fókusz nélküli filmből egy jelenetet tudnék kiemelni, de továbbra se tartom érdemben relevánsnak, hogy Hollywood legtúlértékeltebb rendezője szerint mi is a jó film, mert rég nem csinált olyat.
MammonKZ: most, “H” így kiduzzogtad magad, fuss neki még egyszer, eleve a saját véleményemet írtam le.
DVM! Ha csak saját véleményt írtál volna nem emlegettél volna semmilyen filmes listát, meg talán nem tojnád telibe korunk egyik nagy/jó rendezőjének véleményét. El vagy tévedve nagyon, és úgy tűnik nem is akarod megtalálni az utat és a segítséget is elutasítod. Bolyongj csak hát tovább!
MammonKZ: ne fárassz, azt írtam, “nem tudnÉK Nolan-filmet mondani, amit bármilyen érdemi listára feltenNÉK”. Én, E/1. Remélem, következő karácsonyra szövegértési készséget kérsz. Kellemes ünnepeket!
Erről eszembe jut az interjú, amiben megkérdezték Ridley-t, hogy mit gondol Nolan éltető szavairól:
Scott: It brings tears to my eyes.
Interviewer: Really??
Scott: No…
*both burst out laughing*
MammonKZ látod Rauer kommentje alapján a rendezőt sem izgatta Nolan szavai ezért nem kell feleslegesen kiakadni DVM szavain amikben nem volt semmi felháborító.
itt Scott Úr reakciója
https://youtu.be/uAxJ6Z2gBS8?si=x9vV0LY0WRcDkd27
lol
Ne felejtsük el hogy Nolan imádja a Halálos Iram filmeket is, szóval…. :) hozzáteszem én is, mert bűnös élvezet, de ennek tudatában jobban el tudom fogadni neki ezt a Gladiátor 2-öt
dragon1986
Ez nem erre a reakciója, ez egy jó 10 hónappal ezelőtti videó, de még nem láttam, baromi jó rövid videó, szétröhögtem magam rajta, úgyhogy köszi szépen, hogy megosztottad és végtére is párhuzamba lehet ezzel az interjúval is hozni, hatalmas, nekem nagyon bejön, ahogy az öreg szarik mindenre és mindenkire. Igazi öreg angol pöcs, de baromira imádom ezért.😀
biztos vagyok benne, hogy dragon tudta ezt