Fincher és a Se7en felújítása

Az EW készített egy nagyobb interjút a rendezővel a Se7en új 4k változata kapcsán

Az első gondolatom az volt, hogy a fenébe, AI-t használtak, biztos annyira túltolták, mint a jó öreg Cameron, aki szétk–––ta a True Lies & Aliens duót. De Fincher elvileg teljesen máshogy állt hozzá. Ha igaz amiket mondott, akkor bárcsak minden rendező így kezdene a régi filmjeinek felújításához.

Konkrétan szinte végig azt emelte ki, hogy az első, még kopás nélküli kópia minőségét igyekezett előhozni. Eszerint nézték a képeket, hiába segített be az AI, olyasmit nem “hoztak elő” vele, ami sosem volt ott.

my real attitude is I don’t want to change it. I want to make it opening night, 1995, but the pristine version of that.

Később is visszakérdezett az interjúztató, hogy olyasmihez nyúlt-e, amit manapság már máshogy csinálna, és kár, hogy Fincher nem Lucas barátja. Mármint a válasz az volt, hogy persze, van olyan amit máshogy csinálna, de a felújítás inkább egy dokumentációja is a múltnak (az akkori tudásának), szóval hiába nem büszke valamire, annak maradni kellett.

There are so many things that I would do differently. I mean, I would do things differently that I completed three weeks ago. So you’re constantly in that process of “I know better now.” There’s a lot of kicking yourself and going, “Yeah, I would do this so differently.” But that wasn’t the job. The job was to exhume this and make it look like a pristine CCE print from September of 1995.

És még előkerült, hogy volt egy fake Gwyneth Paltrow-fej, de végül nem használták a Seven végső dobozába. Fincher tisztázta a dolgot. Röviden: csak valami megfelelő súlyú massza és egy paróka talán, de “nem kell mutatnod igazából semmit, ha Morgan Freemaned van eljátszani”.

human
írta
2025. 01. 06. 09:00
megjelenés
12
hozzászolás


12 hozzászólás a “Fincher és a Se7en felújítása” bejegyzéshez

  1. miért van az az érzésem, hogy Fincher az egyetlen aki nem őrült bele az egójába?
    nekem mondjuk nem a hetedik a kedvencem tőle hanem a Social Network.

  2. akkor végre hivatalosan is elfelejthetik azt a legendát, hogy a Fertőzés c. filmben a Hetedikben fel nem használt szilikon fejet használták a boncolás jelenethez.
    Aki kicsit is ért hozzá tudta h ez totál bullshit de évente legalább egyszer látom ezt az infót a “10 dolog amit nem tudtál…” szintű cikkekben.

  3. Francba, akkor én leszek itt a rossz hír hozója. Fincher ‘szépen’ belepiszkált a filmbe. A blu-ray.com fóruma rendesen pörög a témában. Onnan vannak ezek.

    1. Itt egy ajtó került bele a bal oldalon:
    https://slow.pics/c/jqjAjsbF?canvas-mode=fit-width

    2. Itt pedig a jobb oldalra varázsoltak vezetékeket, oszlopokat:
    https://slow.pics/c/JSLPlYXw?canvas-mode=fit-width

    3. Eltűnt a lelógó hajszál Gwyneth Paltrow arcáról:
    https://slow.pics/c/ZdHQDgh9?canvas-mode=fit-width

    4. Fönt a lámpa meg lett csinálva:
    https://slow.pics/c/Ul9zpiF5?canvas-mode=fit-width
    4.1 majd később elfelejtették (szemét izzó a hibás, nem kérdés!):
    https://slow.pics/c/XFnb3e8a?canvas-mode=fit-width

    5. Új eget kaptunk (Cameron elégedetten mosolyog), gondolom, hogy meg legyen a jelentek között a folytonosság:
    https://slow.pics/c/IstruBWw?canvas-mode=fit-width

    CGI vér a végén, és persze tisztították a képet (pl. üvegről eltünő kosz). Biztosan van még.
    Igen, ez nem James Cameron-féle katasztrófa, de Fincher már Lucas szinteket döntöget: https://savestarwars.com/r2newshots.jpg

  4. azért ezek szvsz nem olyanok, pár prop és egyszer a kompozíció, csak brad legyen fényben.

    az égre mondanám h komoly egyedül.

  5. Anno NAGYON fiatalon (kb. 13-14 voltam csak, még szerencse, hogy több mint egy évvel később mutatták be Magyarországon 1996-ban) moziban néztem általános iskolásként 2 osztálytársammal, más idők voltak, simán bejutottunk rá. Na de a lényeg, hogy azon atmoszféra amit ez a film teremtett, maga az egész egy nagybetűs élmény volt abban a régi koromsötét moziteremben, istenem, szinte éreztem a tetthelyek szagát, na meg addig nem sok olyan filmet láttam, ahol a “főhös” nem ugrál el a napfényben, az egész csak valami gyyomorszorítóan új volt nekem akkor és imádtam. Fogalmam sincs minek kell azt felújítani, tárgyakat, ajtókat, lámpákat, eget módosítani. Még a kiégett villanykörte is olyan “valós” volt. Nem értem miért is kéne ezt tűélesre felskálázva digitalizálni, pláne ha van kopás nélküli kópia. Az a film egy koromsötét krimi, thriller, nem egy látványos blocbuster elavult trükökkel. Nem értem miért nem lehet simán a jó minőségű kópiát bedigitalizálni és hagyni úgy, ahogy van, akkor is ha nem nagy módosítások ezek alapjaiban szerintem totálisan szükségtelenek. Egyébként meg az eredeti színek sokkal jobban néztek ki anno, ez a hdr-es uhd vagy nem tudom milyen extra szürke filter is szerintem teljesen felesleges, pláne a rengeteg sötét jelenetben. Na mindegy, nem értem, nem ördögtől való abszolút, csak nem értem ez miért volt egyáltalán fontos.

  6. Ajtó, szikla, tök mindegy. Párhuzam az, hogy utólag itt is több helyen és teljesen feleslegesen belenyúltak CGI-al a filmbe. Egészen biztosan nem ilyen volt 1995-ben.

  7. Zolsan: ha komolyan vesszük amit mond, akkor a színek azért ilyenek, mert az első tekercs vásznon elvileg így nézett ki ténylegesen, ez volt a kontraszt és a többi.

    lehet csak elnézőbb vagyok Cameron ámokfutása után. Plusz Finchert ismerve ez egyértelműen visszafogása magának, leglaábbis ezek a képek.

  8. Akit érdekel az összes változtatás (igen, sajna van még), amit eddig lefüleltek (vagy le fognak fülelni), az nézze át/kövesse ezt a szálat:
    https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=379837

    Sry, de én harmadjára passzolom a feladatot. Mindenesetre ezen a spoileres (biztos, ami biztos alapon jelzem) képen..: https://imgur.com/jL2ecZf

    …a módosítás emlékeztet arra, amikor Cameron babrált (T2 3D) Arnold kaszkadőrének arcával, hogy jobban hasonlítson az eredeti színészre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.