Romantikus DP: Honnan tudod? (How Do You Know) és Ébredj velünk (Morning Glory)

Az utóbbi hetekben még ezek is becsúsztak romantikus filmekből, nem csak a Sorsügynökség. Az elsőnek tárgyalt felé a kíváncsiság hajtott.

Honnan tudod? (How Do You Know)

120 millióba került a film. Egy romantikus “komédia” brutál összegből, amiben még csak különleges helyszín sincs. Szinte látod a számlálót a pergő képkockák alatt.

Amúgy pedig borzasztó lett, mégpedig azért, mert olyan, mintha utólag tettek volna erőszakot a filmen. Ott volt a Paul Rudd által játszott csávó dilemmája az apjával és az életével, és ott volt a nőé a férfiakkal. A probléma az, hogy a kettejük, a Rudd és a Witherspoon közötti kapcsolat éledezése mellé be kellett tolni az Owen Wilsonos felesleges szálat. Ez olyanná tette a filmet, mintha kettő műből látnánk időrendi sorrendben, de nem annyira jól összekötött jeleneteket. 3/10 a maximum amit tudok rá adni.

Ford és Keaton

Ébredj velünk (Morning Glory)

Az előbbi után szinte felüdülés volt a Morning Glory. Lehet, hogy minden pillanatát láttuk már, mégis sikerült pár helyen szórakoztatóra csinálni. Egyrészt ugye Harrison Ford a szokásos megjavulás előtt baromi jól hozta a cinikus önző genyó újságírót, aki lealacsonyodik a reggeli hírműsorhoz. Másrészt Rachel McAdams is okésnak bizonyult a karrierje elején álló nőként.

De itt is az volt, hogy Hollywoodban elfelejtették mi az a katarzis, ezért olyan nevetséges jeleneteket írnak a fő fordulóponthoz, amitől remélik, hogy legalább valamit kivált. Ez többnyire nincs így, főleg a romantikus filmekben. És durva, hogy a Sorsügynökségben is közepes volt a szabadságszobor aljában levő jelenet, de az Ébredj velünk nagy eszméléséhez képest kész zsenialitás. Azért egy 6/10 elmegy rá, szigorúan csak a romantikus filmek között persze.

15 hozzászólás a “Romantikus DP: Honnan tudod? (How Do You Know) és Ébredj velünk (Morning Glory)” bejegyzéshez

  1. Hát sztem a morning glory kikapcsolt aggyal (miért csak akciófilmnél lehet ilyet írni?) ugyan úgy szórakoztató volt, McAdams meg fantasztikus volt szerintem, nekem tetszett film, pontozni felesleges, semmilyen top10es listában nem lesz benne, nekem kitűnő vasárnap délutáni szórakozás volt

  2. Nekem a Morning Glory nagyon tetszett, de lehet, ha más lett volna a főszereplő, akkor más véleményen lennék.
    Ellenben a How Do You Know közben végig azon gondolkoztam, hogyan jöhet létre ilyen film. Ráadásul, akkor még nem is tudtam, hogy 120 millióba került. :O

  3. A How Do you Know egy piece of shit :D
    Életem legnagyobb hibája az volt mikor megnéztem és rájöttem, hogy értelmesebb dologgal is tölthettem volna az időm, na meg persze nekem adhatták volna a pénzt és hasznosabb dologra is el tudtam volna költeni annyit :P

  4. a How Do You Know-n 10 perc után bealudtam,nem értettem hogy most egyáltalán what the hells f**ck történik itt,hát 120 millió huss…megérte megcsinálni ezt

    a Morning Glory nem volt rossz,Harrison Ford javította fel a középszerből,és egy kellemes kikapcsolódás volt

  5. A How Do You Knowban pont az a jó, hogy következetlenebb, mint az átlag amerikai romantikusfilm és ettől tud kicsit életszerűbb lenni. Nem azt mondom, hogy bármikor újranézném, de voltak benne viccek, elhittem, hogy ilyen karakterek létezhetnek, szóval szerintem oké az a film.

  6. Lányért, lánnyal. Egyéb esetben egy targoncával se vontatnának be, egyikre se a moziba.

  7. LSL: ez a kikapcsolós agy alapvetően rossz érvelés, főleg azért, mert lassan már minden filmnél ellenérv a butasága ellen (nem csak néha-néha, úgy elfér), de basszus, akkor ennyit csökkentek az értelmes filmek? Lassan már az lesz az érv, hogy bekapcsolt aggyal is lehet nézni egy filmet?

    Plusz a morning glorynál felesleges érv, mert bekapcsolt aggyal is okés, ha nem is kiemelkedő. Kivéve az utolsó 10 perc

  8. Az Ébredj velünk egy kellemes kis film volt számomra, Ford és McAdams pedig a kedvenceim közé tartozik. Sokat vigyorogtam a film alatt.

  9. Nekem a HDYK lazán évekre tiltre tette a főszereplők (+ rendező, forgatókönyvíró stb.) összes eljövendő munkáját.
    Én még ilyen dühös nem voltam soha elvesztegetett másfél óra után, szó szerint ölni tudtam volna (vagy legalábbis egy új állkapocs létrejöttéig rugdalni doktor szöszi fejét).
    Nem az én feladatom szkript doktorkodni Los Angelesben, de most már lassan tendencia, hogy a sztárok gázsija helyett olyan kreatív folyamatokon spórolnak, amelyek nélkül bizony az adott dvd/moziélmény élvezeti foka kábé az utóbbi 25 év bármelyik magyar fociválogatott meccsével egyenértékű…

  10. a howdoyouknowot moziban néztük, pedig tudtuk, hogy nem nagy eresztés, de csak azért, mert a többi választható film sem hozott lázba. még szerencse, hogy csak üdülési csekk volt :P

    a morning glory tetszett, pedig előzetesen féltem tőle, mert itt meg elhittem, amit a semmirekellő firkászok írtak róla, nem is tudom, talán az exitben. ott azt emelték ki, hogy ugyebár a főhősnő egy törtető kurva, aki mindent és mindenkit beáldoz azért, hogy elérje célját. nos, szvsz szó sem volt itt ilyenről, aranyos volt, na. :)

    kis how i met utánérzés is volt benne :D

  11. Morning Glory nagyon tetszett nekem is, könnyed, vicces, nem káromkodósokádós poénok vannak benne, harrison nagyon jó, a főszereplő csaj szintúgy. 7/10 a vígjátékok között.

  12. A Morning Glory-ban a főszereplő nem a karrierje elején, hanem a közepén tart — 32 éves, van már produceri gyakorlata, csak most egy másik közegben kell teljesítenie (és bizonyítania az anyjának, hogy az eddigi munka nem volt felesleges).

    Az utolsó fordulat nekem elsősorban azért tetszett, mert érzékeltetve lesz előre, amikor ez lesz. Mennek be hajnalban a stúdióba, Pomeroy tartja a kiselőadást a Beckynek, ő pedig nem hallja meg, hogy Pomeroy tulajdonképpen azt mondja, amit hallani szeretne tőle, mert csak a pillanatnyi nehézségekre tud koncentrálni. Nekem ettől lett ez a vígjáték elég érdekes: hogy volt egy ziccer, amit a csaj kihagyott, így nem volt monoton a két karakter közötti meccs.

  13. Meglestem a How Do You Know-t. Hihetetlenül pocsék volt, unalmas trágyahalmaz. 120 milla? Szánalom. A forgatókönyv ezer sebből vérzik. A fényképezés röhej, az a sok közeli vétel rohadt idegesítő volt. Néha bele sem fért a fejük a kamerába, mintha valami amatőr csinálta volna. A karakterek irritálóak voltak és ostobák.

    Szar minden tekintetben. Witherspoon kap egy pontot.

    2/10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.