Sajnos én még régebben vettem meg a Book of The Dead limitált kiadását, nem is értem, mire a limitált, hiszen ha jól tudom, immáron minimum a harmadik kör fut le belőle, úgy fogy. Ha tavaly helyeztem volna a kosárba, bizony a Running Time-ot megkaptam volna hozzá, hiszen mellé adogatják. Szóval ha valaki most tervezné, akkor nézze meg, mikori kiadást vételez, és hogy benne van-e.
No de nézzük, miről is van szó. A film címe eléggé árulkodó, egy délután történetét tekinthetjük meg, abból is 1 óra 3 percet, mégpedig real time. A felvétel is azt a látszatot kelti, hogy még az is egyben történt, pedig nem, több kisebb felvétel történt. Összesen 10 napig tartott a forgatás, de az utolsó napon már délelőtt végeztek is. Mindezt nagyjából harmadannyi költségvetésből, mint az Evil Dead büdzséje. A technika és az ötlet amúgy Hitchcock Köteléből lehet ismerős azoknak, akik látták (merem remélni, hogy vannak ilyen emberek), csak annyi a különbség, hogy itt nyílt terepen forgattak, ugyebár fejlődik a technika, tehát valamelyest jobb megoldásokkal is operálhatott, de a stáblistán a külön köszönet mindenképpen kijár neki. Jó, igazából két évvel korábban volt egy Holtidő, de az inkább csak hajazott erre, ott nem jött le igazán ez a real time feeling, ahhoz túl sok volt a helyszín, és a közöttük való váltás.
Oh, yeah, you’re smart! You flunked fucking gym!
Carl Metushka (Bruce Campbell) éppen szabadul a börtönből, ahol leült 5 évet, csak azért, hogy miután lezavart egy gyors numerát egy, már a kocsiban várakozó prostival, Jenie-vel (Anita Barone), ismét a tettek mezejére lépjen régi haverjával, Patrickkel (Jeremy Roberts), csakhogy a rablás nem pont a legjobban sül el. Így is leírhatnám a film történetét, mert voltaképpen erről is szól. Csakhogy mégsem, ez csak az ürügy, mivel inkább a karaktereken van a hangsúly, ehhez pedig tényleg jó alakításokat kapunk mindenkitől, a főszereplőktől és a mellékszereplőktől (Art LaFleur, William Stanford Davis) egyaránt.
Amikor említettem az Alien Apocalypse-nél, Josh Becker készített már jobb filmet is, erre gondoltam. A 16 millis fekete-fehér felvétel és a színészi játék valahogy tényleg elhiteti azt a látszatot, hogy mindaz, ami a szemünk előtt lezajlik, valódi, nem úgy, mint az ezzel próbálkozó filmek többsége (legalábbis nálam). A vágást pedig Kaye Davis (Evil Dead 2) olyan szépen megoldotta, hogy nézés közben komolyan nem lehet észrevenni hibát, én legalábbis nem láttam, pedig tudom, hogy van.
Szóval igen hatásos volt, az első perceivel már behúzott, és simán néztem volna tovább, kár, hogy ilyen rövid volt, össz-vissz 68 perc, abból is 5 perc a főcím és a stáblista. De tényleg egy jó film, megérdemli a 8/10-et.
erre kíváncsi lettem
Engem is felcsigázott az ajánló, bár nekem hátravan még “A History of Violence” film is, majd utána megnézem ezt is
A kötelet ismerem. Egyik kedvenc Hitchcock filmem :)
Ez meg felkeltette az érdeklődésem. Megnézzük.