9 perc a Red Cliffből

A legfontosabb információ a filmről, hogy John Woo új filmje. Méghozzá visszatért a gyökereihez, és nem amerikában készítette (azért angol felirat van rajta, hiszen Cannes-ban vette fel valami gaz kalóz). Van esély, hogy jó lesz?

Ez minden idők legdrágább Kínai filmje, és a Red Cliffi csatáról szól – két részben (filmben), összesen 4 órában.

human
írta
2008. 05. 26. 14:46
megjelenés
12
hozzászolás


12 hozzászólás a “9 perc a Red Cliffből” bejegyzéshez

  1. John Woo és háborús film? Jöhet! Reméljük jót tett a mesternek a hazai reboot. A hadműveletek pedig még az agyonfikázott-alulértékelt Windtalkers-ben is nagyon szépen voltak kidolgozva uh ez simán jó lehet. De azért az vicces, h még a kínaiaknál is mint a Face/Off rendezőjét reklámozzák. :)

  2. Húúúú, ez nagyon jól néz ki. Díjazom az ilyen harci filmeket. 2 óra? Hát nem rövid :)

  3. A véleményem az, hogy a Windtalkers az egyik legelfuseráltabb háborús filmek. Egyszerüen borzalmas az egész úgy ahogy van. Kiváncsi vagyok másnak mi a véleménye a filmről, és magáról John Woo-ról. Egyetlen normális filmje az Ál/Arc. Ha nem vagyok nagyon szigorú, akkár még talán a MI2.

  4. Fiti nem kötöszködni akarok, de te hány John Woo filmet láttál? Mert az amerikában készültek az Ál/Arc-ot kivéve szemetek. Először nézd meg a hongkongiakat aztán minősíts légyszíves.

  5. nálam chow yun fet + john woo = a szerencsés kivételhez tartozik, amiket simán megnézek az ázsiai vonulatból

  6. Vajon a kommentelők közül hányan látták John Woo hazai remekműveit? The Killer, Hard Boiled, Bullet in the Head, mind-mind olyan alkotások, amikhez az álomgyárban készült filmjei közül egyedül a Face/Off tud felnőni. Ha megnézzük az ázsiai színészek/rendezők álomgyári filmjeit, akkor erőteljes minőségbeli különbség írható a “hazai” filmek javára. Jackie Chan otthon elkészítette a remek Police Story-t, míg angol nyelven a förtelmes Tuxedo-val riogatta a jónépet. Jet Li Zhang Yimou irányítása alatt brillírozott a Hero-ban, míg az óceánon túl Cradle 2 the Grave és hasonlóan agyatlan akciófilmek írhatók a neve mellé (bár neki közel sem olyan rossz a mérlege, mint sorstársainak). John Woo hazájában elkészítette a világ legjobb akciófilmjét (The Killer), az USA-ban viszont csak Windtalkers-kaliberű filmekre futotta (a Face/Off kivételével, ami kenterbe veri az amerikai akciófilmes mezőnyt). Wong Kar Wai otthon készült alkotásai nem tartoznak a kedvenceim közé, de például az In the Mood for Love – My Blueberry Nights összehasonlításból egyértelműen az előbbi kerül ki győztesen, nagyságrendekkel jobb mozi. Biztos nagyon sokat számítanak a nyelvi nehézségek és a stúdiók miatt is meg van kötve a kezük az alkotóknak, de az álomgyári munkák szinte kivétel nélkül jóval gyengébb színvonalat képviselnek. A Red Cliff-fel remélem John Woo visszatér a gyökereihez és ott folytatja, ahol a Hard Boiled-dal abbahagyta. Én drukkolok neki.

  7. hogy ha ázsiakult, háborús és mostani bejövös akkor Tau ming chong aka The Warlords.
    Remélem lesz olyan jó, mindesetre számomra John Woo biztatóan hangzik.

  8. Remélem azért a The Warlords-t lepipálja és ízig-vérig kínai produkció lesz, ugyanis azt túlzottan amerikanizálták (Hans Zimmer-re hajazó zene, nyilvánvaló Ridley Scott-nyúlások, stb.). Sokkal szívesebben látnék egy Zhang Yimou-féle wuxiába ágyazott háborús történetet.

  9. Brumi: én láttam őket, bár nem mindet. Szerintem az amerikai munkássága is bőven elmegy, a Hard Target is simán. Jöhetnek a kövek.

  10. Épp ezaz, az amerikai munkássága bőven elmegy (korrekt iparosmunka, ha úgy tetszik), a hong kongi pedig veszettül zseniális. Nekem sincs különösebb bajom Woo ’93 után készült filmjeivel, de mennyivel jobb lenne még 5 minőségi HK-film a féltucat amerikai iparosmunka helyett.

  11. Brumi: Better Tomorrow kimaradt. Azé mégis csak az volt az első mesterremeke, amely az egész hullámot elindította. Nekem
    még nagy kedvencem a Once a Thief is, bár nem túl ismert.

    Human: Hát igen a Tökéletes Célpont se volt rossz már el is felejtettem, a mester elég sok kézjegyét horgya magán. A Windtalkersben van sztem a legtöbb John Woo saját védjegy, de
    a film is azé lett nagyon rossz, mert egyszerűen nem illik abba a háborús közegbe.

  12. Fody: A Better Tomorrow Trilogy direkt maradt ki, ugyanis nálam a filmek csak erős közepesek, bőven elmaradnak a fent felsorolt 3 alkotástól (bár lehet, hogy csak rossz pillanatomban néztem őket). A Once a Thief ott figyel a polcon bontatlanul, még nem kerítettem rá sort, de hamarosan beiktatom. Ezért nem említettem ezeket a filmeket. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.