Nem akartam máshova berondítani, de a Star Trek előtt láttam a Public Enemies új trailerét nagyvásznon és részemről eldőlt a kérdés, elszállt a remény: ezt tutira nem nézem meg moziban. Akinek tetszik ez a kamera módi, annak szuper és örülök, mert hát a szerpelőgárda parádés, de ez így ránézésre számomra katasztrófa volt, házimozi sokmillióból. Ritkán van ilyen, hogy a trailer elüldöz egy filmtől, de itt most megtörtént, hiába Mann meg Bale meg Depp.
Meg is érdemled…:D
Nekem tetszik az előzetes, én nem vagyok nagy szakértője a kameráknak, ezért megkérdezném, hogy pontosan mi is vele a probléma mert én semmi olyat nem láttam benne ami engem zavarna.
Én megértelek, bár nekem speciel marhára bejön ez a stílus, jó hangulatot csinál. Már a Miami Vice-bam is tetszett, tudom neked ott se:) Azért arra kiváncsi leszek, hogy ez tényleg sokakat visszatart -e a filmtől, mert nekem is sokan mondják hogy marha szar.
csatlakozom, semmi feeling, egyszerűen nem tud elkapni, a korba beleélni magam meg reménytelen…
majd jönnek az istenítő kritikák és megnézitek
kölcsönözve tuti be lesz próbálva
Egyetértek. Száraz, semmilyen a trailer. De nekem az a tapasztalatom, hogy a szar bemutatóval rendelkező filmek általában faszák nagyon. Ellenben a legszarabb filmnek pedig olyan előzetest kerítenek, hogy leesik az állam.
@The Man Who Laughs
Ahogy Human már leírta, ez gyakorlatilag házimozi minőség. Bővebben kifejtve: olcsó, kiskereskedelmi forgalomban kapható kamera-képe van egy csomó jelenetnek. Mintha azt mondták volna az operatőrnek, hogy olyan legyen mint a Cobra11 (vagy bármely random német tvfilmsorozat bár érdekes, hogy néhol meg úgy tűnik, mintha rendes 35ös film lenne) Amikor legurult a kocsi a lejtőn, tisztára azt vártam, hogy na most belenagyítanak yumaticcal, és látni fogom a videovibrálást a tűzben, á’la Panoráma. (A riportműsor, nem a diszkó.)
persze drágább kamera, de nem úgy néz ki
érdekes. nekem pont mozivásznon lett egy fél fokkal szimpatikusabb, bár még mindig nem nézős nálam.
ritkán járok multiplexbe, de mindig így csoportosítva vannak az előzetesek, vagy csak a Star Trek esetében sikerült így? olyan érzésem volt a trailerek alapján, hogy erre a filmre csak 20-as v. 30-as éveikben járó (kocka) férfiak ülhetnek be. már elnézést, ha valakit megbántottam.
“Nekem tetszik az előzetes, én nem vagyok nagy szakértője a kameráknak, ezért megkérdezném, hogy pontosan mi is vele a probléma mert én semmi olyat nem láttam benne ami engem zavarna.”
a stílus jó, de fura, bár gondolom humant az lombozta le, hogy moziban baromira nem jött be neki a dv-s vagy tudom is én milyen felvátelek sora.
“olcsó, kiskereskedelmi forgalomban kapható kamera-képe van egy csomó jelenetnek”
ööö, nem vagyok előzetesnézős, se technikai zseni, de tényleg olcsó képe van? nem épp ellenkezőleg, drága az ilyen technika és ászul náz ki?:)
kockás: igen, igyekeznek korosztályozni szerintem, legalábbis animációs film előtt többi fiataloknak film, meg ilyenek. Szerintem ez logikus
winnie: de, olyan képe van mintha home lenne, én értem hova mennek ezzel a technikával, de jelenleg még nem ász, sőt. Sajnos.
“Michael Mann has always been willing to use new technology during the production and post production of his movies. For his latest movie, Public Enemies, due to be released by Universal Pictures on July 1st 2009 and starring Johnny Depp and Christian Bale, Michael Mann and cinematographer Dante Spinotti, ASC, tested various digital cameras before settling on Sony’s F-23.”
Hát ez a kamera nem éppen az “olcsó, kiskereskedelmi forgalomban kapható kamera”.
Nekem mondjuk bejövős. Nem picit, nagyon.
nem is állítottam, hogy olcsó (ok, az a kommentelő igen), de ez még nem látszik rajta
hátnemtom én eddig se értettem mi baj vele, nekem bejött a trailer, még az is lehet hogy moziban nézem, de hát én nem vagyok ilyen nagy ínyenc azon a téren ahol ti fanyalogtok rajta…
A Sony CineAlta F23 a maga közel 40 millió forintos árával nem éppen egy olcsó darab, Mann technikai fronton mindig is szeretett kísérletezni és az Ali óta egyre kevésbé részesíti előnyben a celluloidot a digitális képalkotással szemben. Mann az éjszaka megszállottja, amit legjobban dv-vel tud visszaadni (Miami Vice és a Collateral éjszakai jelenetei csodaszépek), az már megint más kérdés, hogy a nappal készült felvételek “olcsó” látszatot keltenek és a mozgások sem olyan dinamikusak, mintha celluloidra forgattak volna. Amikor először megláttam az előzetest, akkor én is megdöbbentem a forma és a tartalom közötti nagy kontraszton, de az újabb megtekintések alkalmával megbarátkoztam vele és természetesen rohadtul várom a nyár egyik legnagyobb dobásának ígérkező gengsztereposzt. Mann eddig még sosem okozott csalódást, ott leszek a premieren az első sorban (vagyis inkább közép-középen).
Netes trailer alapján semmi baj nincs a kamerával szerintem se, sőt ez a fajta felvételi mód sötét környezetben, esti képeknél, stb még hatásosabb is szerintem. Gyorsan hozzáteszem, hogy moziban nem láttam és ott lehet, hogy nekem is furcsa lenne, de úgy, hogy alapvetően úgy érzem, hogy figyelmet fordítok az operatőri munkára is a filmeknél, sőt vannak vele kapcsolatban igényeim is, mégse találtam semmi kritikán alulit a netes trailerben.
Nekem valahogy pont összejön a tartalommal a forma, inkább a trailer maga nem tetszik. Tudom hogy Depp a cím- meg főszereplő, de Bale alig szerepel.
azert a superman returns-t, meg a slumdog millionaire-t is digitalisra forgattak es megsem mondanad meg roluk. szoval a sony kamera szar…
Kozben beugrott, hogy hallottam en mar errol a kamerarol valahol es egy kis google utan ime:
A Presszó 10 sorozat és film HD (high definition, nagy felbontású) technikával készült. A teljes sorozatot Sony F23-as HD kamerával forgatták.
hahahahahahahaha, Mann jol valasztott
brumi kommentjénél nem tudnám pontosabban bizonyítani miért “fontos” ez a film – már csak ezért is abszolút nézős!
ajjaj vkivel elszállni látszik a ló..
megjegyzem, ezért nagyobb kár mint a filmért.
viszont nem tudom elképzelni, hogy jó szemmmel néznék a szponzorok ha egy top film kimaradna.
Kisvuk, meg HSM-ről kehet irni, erről meg nem. perszeeeeee :)
Star Trek előtt Pubic Enemies trailer … ? Emmeghogy? Most néztem ST-et, nem volt előtte … (Duna Palace)
numberone: lol, szponzorok? HSM-ről meg csak hírek voltak, a Vukot nem én írtam meg — nyilván a Public Enemies fejleményekről be fogok számolni továbbra is.
na megyek, repdesek még kicsit. Úgy szeretlek titeket néha, főleg amikor tájékozottan flameltek.
Mann beáldozza a nagyobb felbontás által nyújtott előnyöket és jóval fontosabbnak tartja a kiemelkedő mélységélességet és a lehető legkevesebb mesterséges fényt használja, a 24 fps miatt viszont a mozgások darabosnak tűnnek és elveszítik “filmes természetességüket”. Egy ilyen kaliberű rendező nem azért választja elismert operatőrével a Sony CineAlta F23-at, mert az ótvar képet ad és jól be akarja szopatni a mozinézőket, hanem az ő elvárásainak (a már említett éjszakai jelenetek és a mélységélesség) ez felel meg legjobban. Nekem szimpatikus ez a hozzáállás, hogy nem a nézői elvárásoknak akar megfelelni, hanem inkább saját vízióját valósítja meg.
a mélységélesség az nem az érzékelőtől/filmtől függ, hanem a lencsétől és a rajta nyitott lyuktól. 35mmes filmen is lehet majdnem minden éles.
“viszont nem tudom elképzelni, hogy jó szemmmel néznék a szponzorok ha egy top film kimaradna.”
nyilván nem fog kimaradni, csak nem mozis élmény lesz.
Én is láttam a bemutatót a moziban de semmit nem változott a véleményem.Tuti megnézős ha egy lábbal kell elugráljak a moziba akkor is.Két ilyen színész + Mann bácsi egyszerűen hidegen hagy a kamera.Mondjuk részemről bejövős,realisztikusabb képet kapunk szerintem.A Miami Vice-ért mondjuk nem voltam kimondottan oda de ott se a képi világgal voltak kimondottan gondok véleményem szerint.A fegyverhangok remélem frankók lesznek,habár Micheal Mann-től ez alap ;)
IGAZAT ADOK én is hányni tudnék az ilyen felvételű filmektől (olyan élettelen) és attól félek, hogy majd ezek jönnek forgalomba.
Olyan mint a brazil szappanoperák, na azok milyen fos minőségűek!
Én az előző trailereknél azt hittem, h azért olyan a kép, mert mittomén nincs kidolgozva vagy ilyesmi, hisz ez még csak tréler.
érdekes, szerintem semmi baj nincs a film képi világával.
De az még érdekesebb, hogy emiatt nem fogod megnézni moziban. A szponzorok mit fognak szólni, ha ezt elolvassák? Hogy egy ilyen kifogás miatt nem nézed meg moziban az amúgy kurvajónak ígérkező filmet? bár te tudod, hogy hogy megy ez, gondolom tisztában vagy a határokkal is.
És az ilyen kis Tolli gyerekek meg elhiszik amit írsz, vakon követnek. de várjál, mert ő már HÁNYNI IS TUDNA az ilyen fos minőségű képivilágtól!! :) úristen, najó (nem Tolli, nem olyan a kép, mint egy brazil szappanoperában, egy kicsit más)
úgy látom jobban el kell mondanom, hogy érhető legyen: nemtom honnan vettétek ezt a szponzorok baromságot, mert jelenleg egy sincs a sitenak (láttok valahol bármi reklámot? még google adsense sincs kinn), nem is volt még, mint látjátok sajtóvetítésekre sem járok.
Ha lesz is, a tartalomba kurvára nem fognak beleszólni, mert akkor értelme sem lenne csinálni a siteot.
De ha szerinted nincs baj a képi világával amúgy, akkor nézdd majd meg, komolyan, egy szóval nem írtam, hogy neked nem szabad látni.
Human:
Csak egy kérdés de nem kötekedésből. Ok, megértem nem tetszik a képi megjelenés, de ez annyira elvette a kedved az egész filmtől, hogy hiába lehet az baromi ász mégse nézed meg. Csak mert nem tetszik a képe? Mondom nem kötekedés, csak érdekelne, hogy konkrétan ez az egyetlen oka?
de hát leírtam, már többször, a házimozi hangulat nem tetszik (ott vna felül) – a kép és a mozgás, ez nem mozi, amit a trailer nagyvásznon bebizonyított, akármennyire is akartam hinni Mannban. DE a Miami Vice is itt dolgozik még bennem, ott sem tetszett, sok embernek meg ász volt, ennyi.
Olyan nehéz felfogni, hogy ízlések és pofonok? Én nem szólom le senki fejét, mert neki tetszik, nekem meg nem, és mivel ez az én blogom ezért leírom bele.
Nekem sem tetszik ez a kép. És én is ezért fogom kihagyni moziban. Nincs ebben semmi, k*rva jó filmek lesz, lesz mit nézni helyette. Kritikai siker esetén persze hogy meglesem majd dvd-n.
human
OK. Nyugi. Nem kapd fel a vizet. Természetesen kinek a pap kinek meg a paplan. Semmi gáz. Csak érdekelt, hogy a képi megjelenítés tényleg ennyire elrontja e a hangulatot szerinted. De mégegyszer szíved joga. Ez tényleg a te blogod. Meg amúgy is.
Amúgy nem kötözködésképpen meg okoskodásként, csak láttam senki nem javította a dolgot, ne bólintsunk rá a butaságra: a mélységélességhez a legtöbb köze az objektívnek és a blende állásának van, ez igaz, de a fényt felfogó sík (film, érzékelő) mérete is számít (nagyobb érzékelő = nagyobb DOF intervallum). Tényleg elnézést.
hm? mármint függ az érzékelő méretétől nyilván, de mivel a sony kamerában ha jól látom egy ff érzékelő van, így 35mm-es filmen ugyanaz a blende kell ugyanannyi DOF-hoz, vagy hogy mondjam, tehát ez nem indok a kamera mellett Mann részéről. De ha eltérő lenne a méret, akkor is ellensúlyozható egy szinten.
amúgy rosszul mondod (ha már javítasz), mert kisebb érzékelő = nagyobb DOF intervallum (a dof ugye az éles terület). ezért éles _szinte_ minden a kompaktokon, amikben törpe érzékelő van, ha nem az orrunk elé fókuszálunk, míg ugyanannak az eléréséhez a dslr gépen már kisebb blendét kell beállítani (nagyobb f-et). Ez így amatőr módon leírva, de igaz.
Na, sikerült nekem is rosszul fogalmaznom, elnézést. Szóval nagyobb érzékelő = szélesebb DOF játék, így akartam érteni. Tehát egy FF érzékelőn tágabb blendével elérhetsz kisebb mélységélességet, szűkebbel pedig nagyobbat, mint egy 1/2.5″-os érzékelőn pl. Csak összehoztuk. :) /OFF
oké oké jár a pont, igazából sosem figyeltem, mivel eleve van adblocker a böngészőmben.
Vedd úgy human , hogy szponzorálhatónak értékletem az oldalt a szinvonal, látogatottság.. stb.. miatt.
Csak sajnálom h nem nézed meg moziban, mert általában az értékelésed alapján kezdek neki egy film nézésének. Ennyi
érdekes, engem pont a moziban látott előzetes győzött meg arról, hogy ezt mégis vásznon kell látnom.