Tavaly a Wall-E-va is oda céloztak már, ki az animációs kategóriából, vajon a gyásszal és újrakezdéssel foglalkozó Up-nak sikerül bejutni? Itt egy reklám, amivel az erről döntő csomó embernél próbálnak villanykörtét gyújtani. Mármint a fejük felet.
És kérem maradjunk a témánál, akkor is ha az csak 4 komment, a filmről a belinkelt írásnál lehet értekezni.
Sajnos a második fele miatt, ami elég tipikus animációs orgia, nem lesz meg a legjobb film, de persze a legjobb anim az alap.
Az az igazság, hogy az animációs Oscar a Pixarnak olyan könnyen meg van évről évre, hogy abban nincs kihívás már nekik… Teljesen megértem ha a Legjobb film Oscarra pályáznak, még ha picit ez fura is így első hallásra. Viszont lényegében ugyanannyi – ha helyenként nem több – munka van ebben is, mint egy nem animációs csupán CGI-től burjánzó filmben. Oscart Neki!
megérdemelné
nem csak az upnak néz ki a dolog, hanem a district 9-nak is.
Szerintem simán bekerülhetne, sőt szvsz tavaly a Wall-E-nak is ott kellett volna lennie.Ennek ellenére nem sok esélyt látok rá, még akkor is ha már volt rá példa.
Közel sem vedlettek még le minden rajzfilmes sallangot. Ha élőszereplős film lett volna akkor kb Disney mozidélután kategória egy csipetnyi drámával.
No igen, ez egy érdekes dolog. Ha jól emlékszem, kb. 5-6 éve vezették be a külön animációs film kategóriát, utána kéne nézni hogy milyen érvek alapján tették ezt, mert ha a stúdiók úgy tekintenek rá hogy az egy alsóbbrendű kitüntetés a “legjobb film”-hez képest, akkor kicsit megkérdőjeleződik az értelme. Persze értem, hogy a Pixar filmjei egy külön kategória színvonalban (tényleg azok), csak most akkor el kéne dönteni hogy az animációs filmeket a készítési technikájuk vagy a szellemi színvonaluk alapján soroljuk egy másik karámba. Lehet hogy az lenne a jó út, ami a Golden Globe-on van, hogy a vígjátékra és a drámára is külön van “legjobb film” kitüntetés. Kérdés, hogy emiatt veszít-e a súlyából a díj, ha úgymond többfelé osztódik.
Nekem tetszett az Up (mondjuk a Wall-E még joban:) , de azért nem olyan erős, hogy a legjobb film legyen. Szal a film fele mégis a szórakoztatással (inkább gyerekeknek), bénább párbeszédekkel ment el. Ennek ellenére remélem a jövőben is lesznek ilyen komoly rajzfilmek. És nem mindig animét kell nézni ha az ember “felnőtt mesét” szeretne.
Azért tényleg túlzás a D9nak és az Upnak adatni az Oscart.
Tényleg újdonságnak számít h van mondanivalója egy animációs filmnek, de azért az Oscar bácsi még tuti nem gyün.
Nem erdemel legjobb film jelolest, de nem az animacios film mivolta miatt, hanem azert mert csak siman jo film. Legalabbis szerintem. Meltatlannak tartom egyfelol az animacios kategoriat, viszont annyira eltero szempontok alapjan lehet ertekelni oket az eloszereplos filmmekkel szemben(pl. operatori munka vs grafikusi), hogy talan megis jobb a kulon kategoria.
Az Up valóban kiemelkedő volt, de csak pixar/animációs szinten. Egy gyengébb anime szintjét se hozza ez, úgyhogy a legjobb film cím az kicsit elvetemült lenne.
A film eleje tényleg az egyik legmeghatóbb legaranyosabb amit mostanában láttam… de ha versenyeztetni kellene a Coralinevel akkor az utobbi nyerne.De hát azt el kell ismerni hogy egy kedves kis film a “Fel”.Megjegyezném hogy tényleg a Wall-Ehoz lehetne hasonlitani tematikáját hisz annak az eleje uagyanilyen szomorkás(robot magányossága).
Én már a Wall-E legjobb filmre jelölésével is úgy voltam, hogy tényleg baromi jól szórakoztam rajta, de ami igazán dráma, az az első fele; amint megjelentek benne az emberek, az egész átment olyan tipikus Disney-be, ami miatt a filmes jelölés egyszerűen ki volt lőve.
Az Up!-ról ugyanez a véleményem. A Pixar, attól függetlenül, hogy egyre komolyabban veszi magát és a filmjeit, még nagyon is tudatában van annak, hogy az általuk készített alkotásokat gyerekek is megnézik, épp ezért mindig van a filmjeikben egy kis bugyutaság, amit “komoly” moziként nem bír el az egész.
Szerintem még bele fog telni pár évbe, míg a Pixar levetkőzi ezt a gyerekességet, valamint amíg elterjed az a szemlélet az emberek között, hogy rajzfilmet/animációt nem csak gyerekek számára lehet készíeteni (ahogy a japán animáció befogadásához és megértéséhez is szükség volt egy kis időre).
Most már komolyan kezdem magam utálni azért, hogy nem tudtam szeretni ezt az Up!-ot. Legalábbis a második felét…
Emberek, ne feledjétek, gyerekeknek készült. Szóval az első felét inkább bónusznak kell tekinteni a felnőtt(ebb)eknek…
Nem szólhat az egész a halálról, mindkét fél felől, kell a kaland :)
Én imádtam, a sima animációs Oscar sima ügy neki, mondanám hogy megérdemelné a legjobb filmét is (sőt meg is érdemli), de nincs érelme, most képzeljük el, eléggé komolytalanul sülne el. Bármilyen jo is az Up, az hogy animácio, kissé kizárja.
A Pixar jövőre (ha überelni tudja az Up-ot), akkor tuti megcélozza ezt az Oscart is komolyabban, mint ahogy human mondta az értéklésben.
M76: Most nem azért, de az animék mitől felsőbbrendűek a stop-motion- vagy mondjuk a komputeranimációhoz képest? Teljesen mindegy, hogy gyurmafigurákkal, bábokkal, kézzel rajzolt vagy számítógép által létrehozott karakterek segítségével mesélik el a történetet, a lényeg úgy is a végeredmény maga. Már megbocsáss, de elég beszűkült látásmódra vall az animék ilyen szintű majmolása, japán animációból is ugyanúgy készül szar (Steamboy például förtelmes, a Ponyo is kibírhatatlanul rossz), ez nem csak a 3D-s animációs filmek sajátja. Persze, ott van az Akira, a GitS, a Millennium Actress, a Grave of the Fireflies (ami lazán a világ egyik legjobb filmje, igen, az élőszereplősek között is), de ugyanúgy létezik Finding Nemo, WALL-E, Wallace & Gromit, Iron Giant, Idiots and Angels, Beavis and Butthead, Team America és The Lion King is, amik lazán versenyben vannak az első pár felsorolt címmel, sőt, sokszor még felül is múlják őket.
Egyébként meg miért baj az, ha valami nem vegytiszta műfaji film? Előkerült már a District 9, na az minden, csak nem egy jól bekategorizálható film (sci-fi, dráma, akció), mégis a nézők nagy része oda meg vissza van érte. Egyszerűen nem értem az ilyen okfejtéseket: “azzal válik komolytalanná, hogy a gyerekekhez is kíván szólni”. Miért baj az, hogy ha egy film nem egy maréknyi nézőt akar megnyerni magának? Semmit sem von le az Up érdemeiből, hogy a második felében a fiatalabb korosztálynak is kedvez, ugyanis addig egy kőkemény felnőtt mozit láthattunk. Az év egyik legjobb filmje a (500) Days of Summer, pedig az érzelmek elég széles spektrumát járja be a néző a film játékideje alatt, nem vegytiszta vígjáték, de nem is dráma, sokkal inkább a kettő tökéletes elegye. Akkor most azért kellene kizárni a 10 legjobb film közül, mert vígjátéknak túl komoly, drámának meg túl vicces? Ugyan már, ahogy a (500) Days of Summer-nek is ott a helye a legjobb 10 film között, úgy az Up-nak is a legnagyobb kategóriában kellene indulnia. Az Akadémia nem tudja megakadályozni az animációs filmek térhódítását, lassan be kell látniuk, hogy ennek az “enyhén” mostohán kezelt kategóriának a jelöltjei bizony semmivel sem érnek kevesebbet, mint az élőszereplős társaik, a Pixar eddigi mérlege ennek ékes bizonyítéka.
Egy animációs film NE kapjon legjobb film jelölést! Legyen bármilyen jó, az UP is csak egy anim film, vessenek bele bármilyen munkát.
Szerintem inkább azt kéne eldönteni, hogy mitől válik valami az Akadémiánál az év legjobb filmjévé. Szerintem a mozi varázsa teljesen megelevenedik a Fel-ben. Az a film elvarázsol, egy messzi utazásra repít, csodálatos tájakra. Olykor megnevettet, olykor meghat. A karakterei szeretnivalóak, valósághűek. Gondolkodtatásra késztet és egy olyan témát dolgoz fel, amit kevés más film: hogyan lépjünk tovább egy olyan ember elvesztése után, akit a legjobban szerettünk és végig kísért minket egész életünkön. Mitől lenne kevesebb egy filmnél? A kérdés inkább az, hogy mit tekintünk filmnek? Ha ezt igen, akkor akár jelölhetnék is Legjobb filmre. Itt inkább a film, mint műfaj határairól van szó. Egy olyan film, ami tele van speciális effektusokkal, de vannak benne élő szereplők, az már kaphat Oscart? Ha csak egy élő karakter lenne benne, akkor már kaphatna? Érdekes téma ez szerintem.
Háát az elég túlzás hogy az év legjobb filmje. Valahogy a No Country és a Slumdog után nem igazán illik egy olyan film amiben beszélő kutyák vannak . A film komolyan vehetősége onnantól kezdve erősen csökkent. Lehet hogy amerikai mainstream animációban ez újszerú, hogy felnőttebb témákat is feldolgoznak (ezért ajánlom a japán animációt mindenkinek, Miyazaki mester műveivel kezdve, van egykét gyöngyszem ami), de még mindig gyerekfilm lesz a végére. Ez a film (mint általában a Pixar filmek) túl van értékelve. Jó, de nem annyira mint amennyire egyesek láttatni szeretnék.