But what if someone really good made a horror picture?
Kérdezi a filmben a főszereplőnk. És akkor mi van, ha erről a folyamatról egy nagyon közepes rendező forgat egy filmet? Akkor készül el a Hitchcock.
Pedig akadt benne lehetőség, volt miből markolni. Elvileg ugye a Psycho elkészültéről szól a film, de nyilván nem ilyen egyszerű a képlet. Kapunk mellé házastársi problémákat, sőt, konkrétan ez a fő téma: a nagy rendező és az őt örökké segítő neje megold pár problémát, minden más eltörpül emellett. Ehhez viszont sajnos nincs meg Anthony Hopkins és Helen Mirren között a kellő kémia. Hopkins konkrétan el van a Hitchcock viselkedésének a másolásával, másra nem nagyon koncentrál, így Mirren korrekt alakítása lepattan a hatalmas hasáról.
És ha már a negatívumok, a nulla “családi viszály” mellett még megemlíteném Hitchcock társalgását a Psycho-t ihlető sorozatgyilkossal. Mintha rá akartak volna menni arra, hogy ő is kicsit gyilkos hajlamú (egyszer a szánkba is rágják, hogy minden férfiban megvan ez), de valami eszméletlenül bénán vannak a műbe szerkesztve ezek a jelenetek. Konkrétan erőtlen ez a szál.
Mindezek mellett már alig volt idejük az érdekesebb dolgokba belemerülni: ahogy Hitchcok a cenzorokon és a stúdión is átveri a filmet, amilyen megszállott a főszereplő szőke nőivel (bár Scarlett nem ér fel Janet Leighhez, viszont már csak esztétikailag is érhető az imádat), a forgatási problémák. Ezek tényleg érdekeltek volna, jobban az itt kapottnál. Sajnos a rendező nem találta el az arányt, így a semmilyen hatású családi dráma mellett eltűnt a filmje. Az első 30 perc és a záró poén volt kellemes, a többi könnyedén felejthető.
Remélem azért Hipkins kap még egy két jó filmet mielőtt beadja a kulcsot.
Mi a fütyi van mostanában az IMDBvel? Olyan szinten felhúzzak a filmeket, hogy az ihaj-csuhaj. Djangoval együtt az év legnagyobb csalódásai, mondjuk ott legalább Christoph Waltz megmenti a filmet..
Valóban lehetett volna hosszabb, több témát is jobban ki lehetett volna bontani, de ami volt, az szerintem rendben volt. Nálam simán 7-8 pont körül van, én bírom az ilyen történeteket.
“Mi a fütyi van mostanában az IMDBvel? Olyan szinten felhúzzak a filmeket, hogy az ihaj-csuhaj. Djangoval együtt az év legnagyobb csalódásai,”
nem húz fel semmit az imdb, csak nem fogtad fel, hogy ott nem a te szavazatodat fogod viszontlátni, hanem éppen hogy mindenki másé. ha a te osztályzatodra vagy kíváncsi, akkor mindig írd fel egy papírra, és vedd elő alkalomadtán.
komolyan nem értem, mi a meglepő abban, hogy a szavazók 50%-a szerint 6-7/10 a film. teljesen érthető, hiszen egy cosmóan meg sem nézik, hiszen nem érdekli őket, tudják, hogy utálnák. egy nem kommersz filmnél mindig ez van. egy sikerfilmet mindenki lát, mindenki szavaz, de itt csak azok, akiket érdekel. ha mindenki szavazna, akkor sokkal alacsonyabb lenne a pontszám.
Kifejezetten szorakoztato volt a vege fel, Hopkins meg szokas szerint remek.
Megneztem utana az hbo fele filmet (the girl), az meg ritka pocsek volt!
Tévéfilmként jobban ütött volna szerintem, kicsit feszesebbre vágva. Élek a gyanuperrel, hogy eredetileg annak is készült. Egy az egyben olyn mint egy saját gyártású BBC dráma (a dialógusok, a beállítások, a vágás, stb. – minden arra emlékeztet), ami maximális elismerést jelent, csak vászonra az kevés.
nekem érdekes volt, egy percig sem unatkoztam, nekem tipikusan a “jó film, de nem nézném meg újra” kategória, ami nálam egy 7/10-es pontozás az iMDB-n.
tarajostevebékapogácsa:
ha neked a django az év csalódása volt, akkor talán ne az iMDB-n keresd az önigazolást az a saját ízlésedre.
Meglehetősen erőtlenre sikeredett, ráadásul nem tudom, Hopkins az Oscar-ra játszott-e vagy direkt ezt mondták neki, de túl is színészkedi magát rendesen. Meg tényleg amit már említettetek korábban, hogy teljesen úgy néz ki az egész, mintha tévéfilmnek készült volna.