A Cloverfield utálóinak

A filmes bűnöket összegzők ezúttal a Cloverfieldre csaptak le, és ohmygod de igazuk van mindenben.

human
írta
2014. 05. 10. 14:44
megjelenés
17
hozzászolás


17 hozzászólás a “A Cloverfield utálóinak” bejegyzéshez

  1. Egyébként… ja… Elég gyenge lett. És ez a talált kamerás filmek többségére igaz. Hogy egyszer bejött, az egy dolog. De aztán műfajt csináltak belőle, azt szerintem nem kellett volna.
    A szörnyfilmeknél is mondjuk ez a helyzet, hiába tudod a trailerekből, hogy micsoda, akkor sem mutatják meg teljes egészében a szörnyet kb a film feléig. Tartogatják. Ahol meg megmutatják már az elején, ott meg az a baj. SEMMI SEM JÓ!!! :D

    Ez jó videó volt, megkapta a film. :) “Oh, my God!”

  2. Jó, én meg unom a kibaszott 47ezredik képregényfilmet, max nem nézem meg. Semmivel sem rosszabbak ezek a találtkamerásak. Chronicle is zseniális és ez is, de sorolhatnánk még.

  3. A chronicles tényleg baromi jó lett de képzeld el mennyivel élvezhetőbb lett volna ha a végen a harc nem olyan kàosz és rendes kamera beàllítàsok lettek volna. Ha mind ez megtörtènt volna akkor az a film is egy lett volna az általad úgy utált szuperhős filmjének, igaz a jobbak közül. Szóval illene gondolkodni mielőtt neki állsz írogatni. Nem sok film van aminek jól all az hogy az össze izgalams szituàcióban csak ràngatózó pacàkat lehet látni.

  4. Én nem vagyok ellene a talált kamerás filmeknek.A chronicles és a cloverfield nekem konkrétan izgalmas volt,a rec 1-2 meg top 10 horroban vannak nálam…simán. Rosszat hirtelen nem is tudnék mondani,lehet szerencsém volt :D

  5. hopkin

    “de képzeld el mennyivel élvezhetőbb lett volna ha a végen a harc nem olyan kàosz és rendes kamera beàllítàsok lettek volna.”

    Öö a találtkamerának pont az az egyik lényege, hogy mivel kamerával veszik fel a filmben a történéseket, sokszor nem sok mindent látsz.

    “Szóval illene gondolkodni mielőtt neki állsz írogatni.”

    Ez meg egy laza személyeskedés…

  6. Bírom az ilyen “már csak azért is magyarázzuk meg kisfilmeket”. Kb azt is megmagyarázzák, hogy miért nem kóláspohárból iszod azt a kibaxott kólát!! Gatyi!!

  7. hopkin: Miért szuperhős-film csak képregényből készülhet? Ezt nem tudtam eddig. Elolvastad figyelmesen, amit írtam?

    A Chroniclesben és a Cloverfieldben is éppen az adja meg a jelenetek varázsát, hogy home videonak tűnik. Növeli azt az érzetet, hogy ott vagy. A Cloverfieldben az utcán megjelenő katonák és tankok amint éppen elmasíroznak a kamera előtt és lőnek felfelé a nagy semmiből. Hátborzongató. A Chroniclesben, mikor egymással szemben lebegnek és repkednek körülöttük a telefonok, majd azok videóit nézzük…

  8. Engem az olcsósága idegesített. Na meg az, hogy tényleg minden sz*rt felvettek, mintha a skacok direkt egy szörny-valóság-show-t akartak volna utólag csinálni belőle. Az meg, hogy a témára irányítom a kamerát, szerintem egy családi videónál is működik. Itt valahogy spórolni akartak a CGI-jal, mert drága a technika.
    Egyszer nézhető film volt, de számomra felejthető. Ha most pl nem jött volna ez a videó, eszembe sem jut, hogy volt ilyen film is.
    Szubjektív, na. Nem kell leharapni a fejemet. :)

  9. Mi a jó a cloverfieldben? Az a 20mp játékidő, mikor látod a szörnyeket? Vagy a barátok közt színvonal párbeszédek és színészek? :)

  10. Nekem is az a bajom a találtkamerás filmekkel – ahogy countrypecos is írta – hogy egyszerűen nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy itt valójában a filmkészítők spórolásáról van szó. Valahogy az összes olyan “tecsó-gazdaságos” kivitelezésű. Mert ugye, min is lehet így spórolni? Mindenen. Nincs rendes operatőr, több kameraállás, nincs rendes színészgárda (tisztelet a tehetségesebb kivételeknek, többnyire tényleg olyan, mint egy középiskolai amatőr színjátszókör), nincs CGI (csak épphogy, olykor, de persze közben elrángatjuk a kamerát, semmi nagytotál), hangkeverés nyista, filmzene nada és még folytathatnám. Ja és igen, én agyf@szt kapok a kamerarángatástól, még a nem találtkamerások esetén is. Szóval nem, ez nem az én világom. De ez egy SZIGORÚAN SZUBJEKTÍV VÉLEMÉNY, nem akarok senkit meggyőzni, meg megmondani a tutit! :)

    Amúgy ezek a “hány hiba van a filmben”-összeállítások eleve röhejesek. Nincs olyan film, amiből ne lehetne min. 100-as listát csinálni. Szóval öröm, hogy egyesek ennyire ráérnek (már akik ezeket csinálják).

  11. Szerintem a Cloverfild egy nagyon jó film (8/10), a találtkamerások közül az egyik legjobb.

  12. kabuki: hidd el, hogy hihetően találtkamerás legyen azon ugyanúgy megizzadnak, mint egy jó beállításon. a hangkeverés is, nyilván nem a helyszínen tényleg felvett hangokkal nyomják.

  13. De a realitás vész oda. Pont amit okozni akarnak. Ki az a marha – már elnézést – , aki ahelyett hogy futna mint az állat, mindent fölvesz egy kamerával. (Utólag majd otthon megvágom, eladom jó pénzért/ Homevideo szörnyekkel/egyéb idióta motiváció.)
    A másik, hogy ha már föl is vesz valamit, legalább látszódna az a szörny, többször, mint csak a legvégén. Mert film közben alig mutatták a karját, meg a sziluettjét. Azokat a kis dögöket tolták inkább.
    Ha már találtkamerás… Vagy dokumentarista, nemrég láttam az End of Watch – Az utolsó műszak c. filmet. Na az tetszett! :)

  14. simán lehetne tolni egy ugyanilyen rövidfilmet arról, hogy ez a rövidfilm miért rossz úgy, ahogy van.

  15. human: Persze, belátom én, tisztában is vagyok vele, hogy a “találtkamerás” filmek nem találtkamerán készülnek :) Nyilván rengeteg meló van azzal, hogy úgy nézzen ki, mintha…

    Csak ahogy coutrypecos is írta – úgy tűnik mostanság gyakran egyetértünk :) – valahogy mégis tök hiteltelen nekem az egész. Nyilván itt alapvetően erről a filmről beszélek, de ez igaz a találtkamerás izék többségére. Mire gondolok? Nos, az alapkoncepció még be is válna többnyire (Blair Witch például, meg a szuperképességes móka nemrég). Speciális helyzet, elszigeteltség ilyen-olyan okból, de meg akarjuk örökíteni, van HD-kameránk, sat, sat. Eddig oké. De abban a pillanatban dugába dől az egész koncepció, amikor én, mint néző, az én kicsi agyammal próbálom megérteni, hogy mégis, mi a büdös francér videózik tovább az illető, mikor épp óriásszörnyek akarják letépni a fejét, gonosz boszorka bocsát rá átkot vagy épp elszabadul a mutáns haverja és rommá zúzza a környéket?? Lássuk be, ha ez a valóságban történne meg, akkor azon nyomban hajítaná el mindenki a kamerát és rohanna, ahogy a lába bírja, az ellenkező irányba, nem még majd dokumentálom a dolgokat. Egyszóval azért nem működnek ezek a dolgok nekem, mert extra realistának akarnak látszani, csak épp az ember legalapvetőbb ösztönét, a túlélés iránti vágyat nullázzák le, mert ehelyett kameráznak. Hagyjuk már.

    De ismét, kiemelten szeretném leszögezni, hogy mindez kizárólag és csakis AZ ÉN SZUBJEKTÍV ÁLLÁSPONTOM, SENKIT SEMMILYEN MÓDON NEM KÍVÁNOK MEGGYŐZNI ÉS NEM FIKÁZOM EZEKET A FILMEKET!

    Peace! :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.