A tavalyi évhez képest 15%-kal volt lejjebb az idei bevétel, de ha az inflációt figyelembe véve szintre hozunk minden nyarat, akkor az utóbbi 17 év legrosszabb hónapjait tudja maga mögött a stúdiórendszer. Bővebben itt.
You have to answer two critical questions: Do I have to see it now? And do I have to see it on the big screen?
Természetesen így is nagyon sok pénzről van szó, 4.05 milliárd dollárról, és jövőre lesz Avengers meg Jurassic World ami rögtön erős alapozása lesz a nyárnak, de mégis lehet az idei eredmény egy trend előszele, miszerint annyiféleképpen szórakozhatnak az emberek, hogy már nehéz a figyelmüket, főleg a nagyvászonra szánt figyelmüket megnyerni.
“Ultimately, it comes down to content, and the content just wasn’t as good as it has been in previous years,” says entertainment analyst Eric Handler of MKM Partners. Adds one studio executive, “many of the tentpoles that underperformed were more of the same and way too long. People ate up Guardians because it was a departure from the norm.”
Egy elemző szerint egyszerűen csak a felhozatal volt gyenge. Végre lejárt az “ugyanazt újra meg újra” recept? De jó is lenne.
Merre változunk?
Egy másik cikkben pedig arról van szó, hogy a stúdióknak a tévéhez hasonlóan el kell kezdeni alkalmazkodni a változáshoz amit az olcsó nagy tévék, jó hangrendszerek, HD tabletek/telefonok hoztak. Ha nem teszik, akkor a nézők még inkább a tévékbe gyártott mozgóképek felé fognak elmozdulni.
Spend eight hours watching season one of True Detective back-to-back on HBO GO; you would be hard-pressed to find a movie that is as compelling to watch. Consumers will shift their time, attention and money toward television if the movie business resists change for much longer — meaning attendance declines will accelerate. With technology transforming the industry globally, overseas attendance will also peak and ultimately suffer the same challenges facing the domestic business.
Egyszerűen egy beszippantó tévés élmény után még kevésbé vágyunk valami jó film után? Mondjuk ide hozzátenném, hogy ez a kezdő darálók tipikus hibája, amikor az ember tényleg elmerül az élményben és teljes évadokat néz meg 2-3 nap alatt az fantasztikus, de nem minden történetet kell 100 órában elmesélni. Van amikor az ember egy jó 300 oldalas könyvre vágyik, nem pedig egy 6 kötetes gyűrűk urára. Viszont:
In a sense, movie studios will need to morph into television studios, which tell ongoing stories. This is a logical evolution for a movie industry that is now obsessed with the creation of “franchises,” with increasingly little to no interest in midbudget films. How many wannabe Jedis and their families would pay for an everything Star Wars subscription? Avengers? Frozen? Spider-Man? Batman? Avatar?
Ebben teljesen igaza van, avagy a franchise vadászattal a stúdiók egyértelműen a tévés modell felé tartanak már most is. Az idei volt az első nyár, amikor valamennyire besült a modell, például a Pókembernél, de a Transformers 4 is a világpiacnak köszönheti a legtöbbet, és a hatalmasat kaszáló Marvel film a különlegességének köszönhette a sok pénzt, na meg a tényleg poénos/kalandos forgatókönyvnek, ami után mindenki tovább ajánlotta a haverjainak is a filmet.
Mindeközben szomorúan nézem, hogy az Edge of Tomorrow, ami az egyik legjobb blockbuster volt idén nyáron, a Guardians mellett természetesen, egyszerűen buktának számít.
Azt egyik sem meri kijelenteni, hogy ezen a nyáron rengeteg reboot volt (x-men, transformers,pókember és a herkules) és azért elég sokan szerintem azok közül, akik a korábbi trilógiát követték kicsit arcon köpve érezhetik magukat, hogy Hollywood kijelenti, hogy minden tisztelet nélkül kidobják a korábbi “termékeket” a kukába és egy teljesen új koncepcióval állnak elő. Főleg akkor, ha a rebootok minősége is megkérdőjelezhető, mert Michael Bay is nagyban nyomta az “ez most más lesz” marketinget, aztán csak nem lett. Folytatásra szerintem szívesebben elmennek az emberek, mint egy rebootra, főleg, ha ez csak több CGI-t jelent, semmi TÖBBET. De ez csak az én véleményem.
Lehet,hogy a megoldás a Guardians.Egy már felépített univerzumban játszódó teljesen új kaland sok poénnal és jó párbeszédekkel.Na meg egy valamirevaló forgatókönyv.Bár azt nem fogják sosem kiszámíthatatlannak írni.
Pókember enyhébb sikere is erre felé mutat.
Na meg a 2005-ös Kong szigetére is visszatérünk egy film erejéig.
Az Edge buktája meg totál érthetetlen számomra.Minden megvolt benne ami kell.Talán ez is elveszi a kedvet egy új franchise indításához.
Young Adult regények filmre vitele még eltarthat pár évig.Azok most futószalagon jönnek,bár a minőség hullámzó.
a True Detective darához: szerintem inkább arra utal, hogy az a minőség mondjuk veri a moziban látható filmek 90%-át, mindezt folyamatosan emelkedő színvonalú 10 órában. és igaza van, ezek után a franc fog a moziban beülni valamire, ami a trendeket ismerve max. középszerű lesz, ráadásul drágább jegyáron, mint egy havi HBO előfizetés.
egyre jobb a tévé, bár itt lehetnek viták de az idei nyár szerintem példa nélküli az Extanttal, a Leftovers-szel, és akkor még csak nyár van el sem kezdődtek az igazi nagy hype-os sorozatok.
én szorítok a mozinak, kell és jó, de valamit tényleg léphetnének… a fene tudja merre. talán az eredetiség, a bátor próbálkozás felé. nem muszáj egy filmre elverni 200 milliót, ha az tud olyat mutatni ami a bevisz a moziba.
Eredeti ötletek kellenének, nem folyamatos re-boot szarok! Akkor talán újra lehetne éleszteni a mozizást.
sajnos tényleg, a legtöbb film ami mozikba kerül mostanában nem mozgat meg. új reboot, vagy x+1. rókabőr. persze a folytatásokkal sincs feltétlen baj, csak rendre érződik rajtuk a ‘gyorsan, lovagoljuk meg az előző rész sikerét’ hol van már a Terminator 2, vagy a Birodalom visszavág szintű folytatások kora?
A képregényfilmekkel is teli a ház. 1-2 jó darab kaszál (pl Amcsi kapitány, Guardians, de a 23. pókember rész, még ha nem is tré, meg tud csúszni már).
Egyediség kell, persze ez a legnehezebb ma, de tényleg pl ott volt a Lego Movie, ami bevételeiben és minőségében is mutatja, hogy azért nincs veszve minden.
Ez az eredmény foleg annak a fényében szomoru hogy az idei év blockbusterei átlagosan sokkal jobbak lettek mint pl a rekordnak számító elozo nyarei.Rottenttomatoes es imdb alapján.
De ezt talan be lehet tudni annak is h rengeteg nagyágyú most nem nyárra lett időzítve v eléve nem oda szantak pl hunger games interszellar hunger games exodus vagy tatum fele Jupiter.
Szerintem most a vihar(2015\6) előtti csend tipikus esetet láthatjuk.
Pedig szerintem az idei felhozatal erősebb volt, mint a tavai Blockbuster szint.
2013 (a teljesség igénye nélkül):
Iron man3,
Man of Steel
WORLD WAR Z
STAR TREK INTO DARKNESS
THE WOLVERINE
OBLIVION
PACIFIC RIM
THE SMURFS 2
AFTER EARTH
THE LONE RANGER
RED 2
R.I.P.D.
FAST AND FURIOUS 6
Elisyum
2014 (teljesség igénye nélkül, random):
Monument’s Men
Lego movie
Robocop
Pompeii
300 2.
Noah
Need for speed
Capitan America 2
Spider-Man 2
X-men
Godzilla
Maleficent
Edge of tomorrow
Dragon 2
transformers 4
Apes 2
Hercules
Lucy
Guardians of galaxy
Sin city 2
Teenage Mutant Ninja Turtles
Expandables 3
Szerintem kb egy szinten van a két felhozatal. De az én értékrendben is talán egy icipicit 2013 felé billen a mérleg.
Viszont ha teljes évet nézek, akkor idén több olyan film volt amire beültem mint tavaly.
Ami megérdemelte volna, az csak korrekt pénzt hozott, aminek meg buknia kellett volna az is talpon maradt. Fura egy nyár volt, de úgy érzem, hogy ez az év az őszi-téli felhozatal miatt lesz emlékezetes. (Persze nem lebecsülve, hogy azért eddig is volt, ha nem is sok, de jó pár igazán jó film idén: A nő, Llewyn Davis világa, X-Men 5., Az üldözött, Így neveld.. 2, Csillagainkban a hiba, 22 Jump Street, Országúti bosszú).
Lynx, ahogy olvasom az összeállításodat, szerintem pont hogy az idei év volt sokkal gyengébb. Sőt, sosem éltem még át ilyen gyenge nyarat.
Ami értékelhető volt 14-ben eddig, az a Majmok bolygója 2 és az X-men. Kész, letelt.
Jön még ugyebár az Interstellar, ami remélhetőleg jó nagyot fog robbani, és eredeti ötlet, nem folytatás/reboot. Pedig a Gravity tavaly nagyon szépen hozott, nézők és kritikusok is imádták, még sem gyarapodnak az új ötletek, hanem kevesebb van, mint valaha. Ez a szomorú.
Malachi: nyilván arra gondol, de ez tipikus kezdő daráló mentalitás, mert sokkal intenzívebb élmény 8 órát lenni a karakterekkel, ami a gyengébb karakterépítést is megengedi sok sorozatnál. Avagy annyi kiemelkedő film is van, ha nem is mind blockbuster, mint igazán 9/10 sorozat
Rosickyz, ez tényleg szomorú. Hol vannak már a jó zsánerfilmek. Mikor láttunk utoljára egy jó akciófilmet, egy jó thrillert, egy jó kalandfilmet? Akad elvétve néha-néha 1, de amire nem lehet folytatást építeni, az már nem is játszik. :(
Szerintem már volt szó róla: nem az ötlet kevés, hanem a stúdiók kezdtek el egyre inkább biztonsági játékot játszani, azaz egyre beszaribbak, csak a tutira mennek. Csak a számok bűvöletében élnek, és amilyen pechünk van még megerősítést is találnak, hogy lám-lám az Edge of T. is bukott, bezzeg a TF4 meg nem…
A hír pont arról szól, hogy van remény, hogy végre megtörjön ez a negatív trend, és muszáj legyen elmozdulniuk a holtpontról. Én masszívan drukkolok! :)
Én mozi párti vagyok. Lehet otthon fullHD, 3D tv-d, de látványos széles vászon sokkal nagyobb élményt fog adni. Ami nálam leginkább negatívum a mozival kapcsolatban, hogy nem adnak le filmeket eredeti szinkronnal és nekem a 3D se ad szinte semmit az élményhez.
palacsinta!
Bátram ajánlom, hogy a MOM park vetítéseit lesd meg. Ott többnyire minden film megy Original Voice-ban, vagy éppen Feliratosan!
Én is igényt tartanék a feliratos kópiákra, de azokat valahogy nem nyomatják a mozik, csak szinkronnal általában. Debreceni vagyok, Pestre nyilván sajnos nem tudok felutazni 1-1 film kedvéért (habár az Interstellar-ért most meg fogom tenni).
Az pedig tényleg röhej, hogy egy Transformers nagyobbat kaszált, mint egy Edge of Tomorrow.
Nagyon sok embernek sajnos ezek az ostoba, CGI-orgiás filmek jönnek be. Amivel nem lenne gond, én is szeretem őket, ha van mögötte tartalom és történet, ha meg egy kis eredetiség is, akkor már örülök. Ilyen filmek nagy ritkán jönnek. Nolan talán az egyedüli, akkor olyan látványfilmet csinál, amihez némi IQ sem árt.
Ő és Tarantino az, akinek a filmjeire mindig be ülök moziba gondolkodás nélkül.
sajna tényleg nem túl jók a filmek, idén alig volt valami, amiből klasszikus lesz.
nekem nagyon tetszett az Amerika Kapitány 2, a Lego meg az Edge of… aztán a blockbusterek közül ennyi. jó, az apes 2-t, meg guardians-t nem láttam, de tudom h jók.
20 éve ilyen filmek voltak moziban:
Forest Gump, Oroszlánkirály, Leon a profi, shot stop, interjú a vámpírral, ponyvaregény, remény rabjai, true lies, ed wood stb..
sokat változott a világ. nem is értem miért csodálkoznak, h kevesebb a bevétel a mozikban. ezt nem lehet a letöltésekre fogni, egyszerűen csak silányabb a minőség.
jah, hát igen, a sorozatok sokkal jobbak. ez van. pl a walking dead, true detective stb. ezerszer erősebb atmoszférát hoznak mint a mostani mozifilmek.
az a durva, hogy a Transcendence besült (megérdemelten, egy vicc az egész), a Transformers viszont többet hozott, mint az év scifijeként emlegetett Edge of Tomorrow (amit konkrétan kétszer is megnéztem idén, ahogy múlt évben is teljesen véletlen az Oblivion-t)
és nem, nem a scifi műfaja halott, hanem egyszerűen a kiméregetett filmekkel a stúdiók egyszerűen szerintem azokat, akik tényleg összetettebb filmekre vágynak, azokat elkergette, én se tudtam rávenni még magam a guardians-ra, pedig érdekel, de van ami fontosabb (bezzeg az edge-t kétszer néztem meg, hangsúlyozom)
sok az olyan film, amin érződik, hogy azért nem ártana nem bot egyszerű embereken kívül másokra is írni a filmeket, lásd Godzilla, de akár a múltévi Pacific Rim, meg ugye a Transcendence
Lehet pofozni a szart, pedig a képlet tök egyszerű. Normális filmeket kellene készíteni. Most komolyan, ilyen herkulesektől, expendablesektől, lucyktól meg noéktól mégis mit várnak?
Élien, a Lucy konkrétan tarolt a kasszáknál, cirka 40 milliós büdzséjű film és eddig 270-et hozott világszerte… A minőség már megint más kérdés, de amíg ilyen filmekre ülnek be a nézők, addig ne számítsunk jobbakra. Én például csak reménykedem, hogy sikerüljön megtalálnom a normálisabb alkotásokat.
Az Edge of Tomorrow szereplését nem tudom hova tenni, elképesztő, hogy egy ennyire jól felépített film ilyen kétségbeesetten küzd a nullszaldóért.
A nem olyan távoli múltban erre figyelmeztetett Spielberg és Lucas. Oda kéne rájuk figyelni. Ennyit igazán meg lehetett volna tanulni az elmúlt évtizedek alatt…