Az élet nem áll meg? A szomorúságon túllépve lássuk, hogy az akadémia kiket látott a legjobbnak 2015-ben. Vannak meglepetések? Amúgy láttam egy nagyon jó javaslatot: amikor arról beszélünk, hogy ki maradt ki, akkor említsük azt is meg azt is, akire cserélnénk. Így bizony néha látszik azért, hogy a legjobb ötök is baromi erősek, hiába maradt ki valaki.
Legjobb film
“The Big Short”
“Bridge of Spies”
“Brooklyn”
“Mad Max: Fury Road”
“The Martian”
“The Revenant”
“Room”
“Spotlight”
Legjobb forgatókönyv
“Bridge of Spies” írta: Matt Charman and Ethan Coen & Joel Coen
“Ex Machina” írta: Alex Garland
“Inside Out” írta: Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley; Pete Docter és Ronnie del Carmen eredeti története alapján
“Spotlight” írta: Josh Singer & Tom McCarthy
“Straight Outta Compton” írta: Jonathan Herman and Andrea Berloff; Leigh Savidge & Alan Wenkus és Andrea Berloff története alapján
Legjobb rendező
“The Big Short” Adam McKay
“Mad Max: Fury Road” George Miller
“The Revenant” Alejandro G. Iñárritu
“Room” Lenny Abrahamson
“Spotlight” Tom McCarthy
Legjobb színész
Bryan Cranston – “Trumbo”
Matt Damon – “The Martian”
Leonardo DiCaprio – “The Revenant”
Michael Fassbender – “Steve Jobs”
Eddie Redmayne – “The Danish Girl”
Legjobb mellékszereplő
Christian Bale – “The Big Short”
Tom Hardy – “The Revenant”
Mark Ruffalo – “Spotlight”
Mark Rylance – “Bridge of Spies”
Sylvester Stallone – “Creed”
Legjobb színésznő
Cate Blanchett – “Carol”
Brie Larson – “Room”
Jennifer Lawrence – “Joy”
Charlotte Rampling – “45 Years”
Saoirse Ronan – “Brooklyn”
Legjobb mellékszereplőnő
Jennifer Jason Leigh – “The Hateful Eight”
Rooney Mara – “Carol”
Rachel McAdams – “Spotlight”
Alicia Vikander – “The Danish Girl”
Kate Winslet – “Steve Jobs”
Legjobb animált film
“Anomalisa” Charlie Kaufman, Duke Johnson és Rosa Tran
“Boy and the World” Alê Abreu
“Inside Out” Pete Docter és Jonas Rivera
“Shaun the Sheep Movie” Mark Burton és Richard Starzak
“When Marnie Was There” Hiromasa Yonebayashi és Yoshiaki Nishimura
Legjobb fényképezés
“Carol” Ed Lachman
“The Hateful Eight” Robert Richardson
“Mad Max: Fury Road” John Seale
“The Revenant” Emmanuel Lubezki
“Sicario” Roger Deakins
Achievement in costume design
“Carol” Sandy Powell
“Cinderella” Sandy Powell
“The Danish Girl” Paco Delgado
“Mad Max: Fury Road” Jenny Beavan
“The Revenant” Jacqueline West
Legjobb dokumentumfilm
“Amy” Asif Kapadia és James Gay-Rees
“Cartel Land” Matthew Heineman és Tom Yellin
“The Look of Silence” Joshua Oppenheimer és Signe Byrge Sørensen
“What Happened, Miss Simone?” Liz Garbus, Amy Hobby és Justin Wilkes
“Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom” Evgeny Afineevsky és Den Tolmor
Legjobb dokumentum rövidfilm
“Body Team 12” David Darg és Bryn Mooser
“Chau, beyond the Lines” Courtney Marsh és Jerry Franck
“Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah” Adam Benzine
“A Girl in the River: The Price of Forgiveness” Sharmeen Obaid-Chinoy
“Last Day of Freedom” Dee Hibbert-Jones és Nomi Talisman
Legjobb vágó
“The Big Short” Hank Corwin
“Mad Max: Fury Road” Margaret Sixel
“The Revenant” Stephen Mirrione
“Spotlight” Tom McArdle
“Star Wars: The Force Awakens” Maryann Brandon and Mary Jo Markey
Legjobb idegen nyelvű film
“Embrace of the Serpent” Colombia
“Mustang” France
“Son of Saul” Hungary
“Theeb” Jordan
“A War” Denmark
Achievement in makeup and hairstyling
“Mad Max: Fury Road” Lesley Vanderwalt, Elka Wardega és Damian Martin
“The 100-Year-Old Man Who Climbed out the Window and Disappeared” Love Larson és Eva von Bahr
“The Revenant” Siân Grigg, Duncan Jarman és Robert Pandini
Legjobb filmzene
“Bridge of Spies” Thomas Newman
“Carol” Carter Burwell
“The Hateful Eight” Ennio Morricone
“Sicario” Jóhann Jóhannsson
“Star Wars: The Force Awakens” John Williams
Legjobb betétdal
“Earned It” from “Fifty Shades of Grey”
Music and Lyric by Abel Tesfaye, Ahmad Balshe, Jason Daheala Quenneville and Stephan Moccio
“Manta Ray” from “Racing Extinction”
Music by J. Ralph and Lyric by Antony Hegarty
“Simple Song #3” from “Youth”
Music and Lyric by David Lang
“Til It Happens To You” from “The Hunting Ground”
Music and Lyric by Diane Warren and Lady Gaga
“Writing’s On The Wall” from “Spectre”
Music and Lyric by Jimmy Napes and Sam Smith
Achievement in production design
“Bridge of Spies” Production Design: Adam Stockhausen; Set Decoration: Rena DeAngelo and Bernhard Henrich
“The Danish Girl” Production Design: Eve Stewart; Set Decoration: Michael Standish
“Mad Max: Fury Road” Production Design: Colin Gibson; Set Decoration: Lisa Thompson
“The Martian” Production Design: Arthur Max; Set Decoration: Celia Bobak
“The Revenant” Production Design: Jack Fisk; Set Decoration: Hamish Purdy
Legjobb animációs rövidfilm
“Bear Story” Gabriel Osorio és Pato Escala
“Prologue” Richard Williams és Imogen Sutton
“Sanjay’s Super Team” Sanjay Patel és Nicole Grindle
“We Can’t Live without Cosmos” Konstantin Bronzit
“World of Tomorrow” Don Hertzfeldt
Legjobb rövidfilm
“Ave Maria” Basil Khalil és Eric Dupont
“Day One” Henry Hughes
“Everything Will Be Okay (Alles Wird Gut)” Patrick Vollrath
“Shok” Jamie Donoughue
“Stutterer” Benjamin Cleary és Serena Armitage
Legjobb hang alkotás
“Mad Max: Fury Road” Mark Mangini és David White
“The Martian” Oliver Tarney
“The Revenant” Martin Hernandez és Lon Bender
“Sicario” Alan Robert Murray
“Star Wars: The Force Awakens” Matthew Wood és David Acord
Legjobb hang keverés.
“Bridge of Spies” Andy Nelson, Gary Rydstrom és Drew Kunin
“Mad Max: Fury Road” Chris Jenkins, Gregg Rudloff és Ben Osmo
“The Martian” Paul Massey, Mark Taylor és Mac Ruth
“The Revenant” Jon Taylor, Frank A. Montaño, Randy Thom és Chris Duesterdiek
“Star Wars: The Force Awakens” Andy Nelson, Christopher Scarabosio és Stuart Wilson
Legjobb effektek
“Ex Machina” Andrew Whitehurst, Paul Norris, Mark Ardington és Sara Bennett
“Mad Max: Fury Road” Andrew Jackson, Tom Wood, Dan Oliver és Andy Williams
“The Martian” Richard Stammers, Anders Langlands, Chris Lawrence és Steven Warner
“The Revenant” Rich McBride, Matthew Shumway, Jason Smith és Cameron Waldbauer
“Star Wars: The Force Awakens” Roger Guyett, Patrick Tubach, Neal Scanlan és Chris Corbould
Legjobb adaptált forgatókönyv
“The Big Short” Screenplay by Charles Randolph és Adam McKay
“Brooklyn” Screenplay by Nick Hornby
“Carol” Screenplay by Phyllis Nagy
“The Martian” Screenplay by Drew Goddard
“Room” Screenplay by Emma Donoghue
hat ezen a matt damon, martian-on beszrok
A Mad Max-ért jár nekik a piros pont.
Van azért egy két borítékolható nyertes, pl a legjobb mellékszereplő ha nem Tom Hardy lesz akkor senki.
Igen az elég furcsa. Jó alakítás volt de, hogy miért is érne ez Oscart..?
Producer +1. Kész van teljesen.
Ja, Matt Damon komolyan egy vicc mint legjobb színész, akárcsak a film. Korrekt film volt, korrekt főszereplővel, de semmi több.
A Kémek hídja is az avittos, közhelyes, szájbarágós stílusával mi a fenét keres a legjobb filmek között, nem tudom. Vagyis tudom, Spielberg+Komoly téma = kötelező jelölni.
Nekem Charlize Theron hiányzik a lányok közül. Simán befért volna JLaw helyére. A forgatókönyveknél meg elég fura, hogy kimaradt a Hateful Eight és a Steve Jobs.
Én azt nem értem, minek bővítették 10-re a jelölhető filmek listáját, ha csak 8-at jelölnek? Creed simán elfért volna ott, mindenki dicsérte a filmet orrba-szájba, de valahogy csak Stallone kap elismerést. Ex Machina is kaphatott volna egy jelölést, talán a Hateful 8 is, bár még nem láttam.
The Martian főbb jelöléseit abszolút nem értem..
Egész jó a lista, bár azért a Martian…hát, ezt túlzásnak érzem. :) Jó film volt, meg minden, de azért nem ennyire.
Saulnak meg örülünk, mert végre ott vagyunk megint az Oscaron! Viszont, a Mustangnál hallhatóan jobban örültek az ott ülők, amikor kihirdették.
Szerintem Johnny Depp befért volna a “Black Mass”-el a “Legjobb színész” kategóriába.
Hajrá Mad Max!
remélem a mad max nyer, a többi vagy szar, vagy nem is ismerem
ott van facebookon a halálhír, amint kiderült. a poszt első mondata az élet nem áll meg…
human: bocsi, nem láttam.
Johnny Depp – Matt Damond cserét javaslok
Mondjuk mar itt latszik, hogy ez annyira izles kerdese. Nalam pl. Jennifer Lawrence vitte el a Joy-t a hatan, nem jatszotta tul a szerepet, pontosan annyit adott es ugy, ahogy azt a szerep megkivanta, mig Charlize Theron nagyon jo volt, de azert egy Oscar picit sok lenne valamiert, ahol nem a szineszi jatek allt az eloterben (ezt ugy mondom, hogy az Ch. Theron az egyik kedvenc szinesznom).
Es ha mar itt tartunk: a Martian szerintem 90%-ban Matt Damonnak koszonheti a sikert. Nagyon eltalalta, hogy hogyan hozza a figurat, tehat ebben az esetben is o volt a fo huzo ero – es ezert megerdemli az oscar jelolest…
Mondjuk ugyis mindig mindenki a sajat kedvencet akarja betenni – de neha meg lehet probalni megerteni, hogy mi szol a jelolt mellett. Altalaban sok.
“pl a legjobb mellékszereplő ha nem Tom Hardy lesz akkor senki”
Hátöööö… szerintem Rylance a Kémek hídjában (ami egyébként szerintem elég vacak film) sokkal nagyobbat játszott.
Hiányolom Csubakkát. Csubakka vitte a hátán a filmet, a film végén meg Finnt is. Hangjában végig ott volt a feszültség, a dráma, és a nagy tragédia megtörténtekor is higgadt marad és véghezvitte a feladatát. Csubakka saved the day! Oscart Csubakkának!
Ha Dicaprio most sem kap oscart akkor végleg bebizonyosodik, hogy abszolút hozzá nem értő emberek döntenek róla.
Most komolyan, Mad Max…? Sok lesz már… korrekt, szórakoztató, látványos blockbuster akció (végre!), de hogy LEGJOBB FILM Oscar..? Atyaég. Valaki magyarázza el nekem mitől EKKORA szám, könyörgöm.
Sly? Mad Max? Faith in Hollywood restored :)
Nem értem, hogy miért most kéne Dicaprioért “tüntetni”, ennél sokkal jobb alakításokat is hozott , sokkal jobb filmekben. A Revenantban semmi extrát nem hoz. Mondjuk Mad Max, mint legjobb film is mémforrás lenne.
“Legjobb vágó” – Vago Istvan
Sok meglepo jeloles. Obv. kimaradt jelolesek. Szokaksos Dicaprio Oscar hajsza. Igazi Academy Award hangulat.
Legjobb Mellékszereplő: Tom Hardy – “Mad Max”! :D. Viccet félretéve, valóban jó film, de a legjobb film kategóriába valahogy nem tudnám elképzelni a győzelmét. A legjobb effektet viszont már csak azért is megérdemelné, mert nem egy CGI orgia az egész, mint a mostani filmek 90%-a.
Hardy nagy kedvencem, de a Revenantot még nem láttam. Azoktól kérdezem akik látták, van rá reális esélye, hogy kap érte Oscart?
Kifejezetten gyenge lett ez az Oscar lista, a Ravenant gond nélkül be kell húzza.
Nem tudom mit vagytok kiakadva egy páran a Mad Mex jelölésen. Azért mert dráma? Simán befér! A szobrot mondjuk nem biztos, hogy annak adnám. Én inkább a Kémek hídján vagyok kiakadva. Max egy közepes film volt, pocsék zenével.
Martian is ok, nincs baj a jelölésekkel szerintem…
Nekem a Room mindenekfelett! Jobban érdekel, hogy Brie Larson Oscart kap-e, mint Leo :D
Mad Max effektek és vágás stb jó lenne
Ex Machina nekem simán befért volna a legjobb filmbe. Ha anno a HER jelölve volt (ha jól emlékszem), akkor ez is.
totoro: az eddigiek alapján Rylance fogja kapni, nem pedig Hardy, szóval ez valóban borítékolható.
Anthonz: a Revenant a második legnagyobb esélyes a Spotlight után. Nekem sem tetszik idén annyira a mezőny, viszont vannak közte emlékezetes, instant-klasszikus filmek is.
vacsad: megpróbálom elmagyarázni, sokadjára, egy idézettel egy régi kommentemből:
“A Mad Max-et ugyanúgy nehéz megérteni sokaknak, mint pár éve a Gravity-t volt: vizuális nyelvet használ, szinte száz százalékban, és majdnem minden szimbolikus, átvitt értelemben értelmezendő. Sokaknak fejletlen a vizuális érzékenysége, éppen ezért nem nagyon tudnak elsőre hová tenni egy ilyen filmet. Max annyit látnak benne, hogy robban a tengernyi kamion, mert itt ez egy autósüldözés az egész, vagy épp Sandra Bullock túlél az űrben…
A Mad Max éppen a SPECTRE-el ellenkezőleg dús, rétegzett történettel, de meglehetősen egyszerű plottal bír (plot: egy nagy autósüldözés, történet: most hadd ne kezdjek bele, mert hosszú lenne…).
Az értékelés ennek szól, valamint annak, hogy az akciófilm műfaját művészi szintre emelte, és úgyanúgy, mint Cuarón a Gravity-ben a vizuális elemekkel (megjegyzem, sokkal homályosabban), Miller itt az akcióval mesélt történetet.”
totoro: komolyan? Már Spielbergnél is jön ez az idióta “kötelező” duma?
Bocs a dupláért.
Mondjuk az tényleg vicc, h a tobb száz film közül a martian van ott. Sima délutáni tv film. Egy armageddont inkább neznék ujra..
Martian és Mad Max is megérdemli szerintem a jelöléseket amúgy meg sejthető, hogy úgy sem ők kapják…
A Revenant-ból szerintem sokkal inkább Tom Hardy érdemelne díjat, mint Leo. A karakter semmilyensége és nyálas visszaemlékezések eléggé lecsökkentették az élvezeti értékét a figurának, de persze ettől még kaphat díjat, hogy megvillantotta a seggét.
Ha viszont a Mad Max bármilyen oscart kap a technikai díjakon kívül, percekig fogok röhögni, hogy sikerült a tisztelt ítészeket egy kőegyszerűségű akciófilmmel meggyőzni. Rétegzett történet… OMG.
Matt Damon-t jelölik, de Samuel L. Jacksont nem. Beszarok.
A Mad Max nekem picit furcsa már….nem volt olyan nagy a sztorija….bár eléggé hasonlít Nekem a Gravityhez, annak sem volt nagy mégis nyert. Ennyi erővel a Star Wars is mehetett volna simán.
De John Williams és Stallone jelölésének nagyon örülök.
tommybravo: belekezdenék elmagyarázni, de inkább hagyom, mert ha az előző kommentemet, és a Mad Max-et sem tudtad értelmezni, akkor bármit mondhatok, úgyis nehézséget fog okozni. De jó. Biztos jobban tudod, mint az akadémiai tagok, meg az összes filmkritikus a Földön…
“Biztos jobban tudod, mint az akadémiai tagok, meg az összes filmkritikus a Földön…”
Csak halkan jegyezném meg hogy olyan filmek is voltak már “legjobb film”-ek mint az artist, az összes kritikus kollektív bölcsessége azért eléggé megkérdőjelezhető.
azért durva, hogy egyesek sztorit várnak a mad maxtől? ők viccelnek, vagy sosem láttak még egy mad max filmet sem? egyik résznek sem volt kifejezett sztorija, inkább csak mondanivalója… elmebeteg, veszett autós őrültek üldözik egymást az atomháború utáni sivatagban, és őrült max nem adja fel a reményt ,ennyi, tényleg olyan kurva nehéz ? egyik kurva résznek se volt sztorija, könyörgöm, valaki még egyszer leírja, hogy nem volt sztorija azt kirúgom a sivatagba..
anthony711! mit akarsz belemagyárazni a Mad Maxbe? a diktatúra, az elnyomás elleni harcot, a nők egyenjogúságát? esetleg egy antikrisztus elbukását? :D
szerintem ezek az emberek nem is látták a mad max 2-t vagy 3-t csak írogatják a hülyeségeiket
Lala : nem, azt, hogy az élősködő elmebetegek ellen van aki harcoljon, azt.. meg a rendező kurvára szeret a sivatagban autózni és robbantgatni… tudom, néha a legegyszerűbb dolgokat a legnehezebb megérteni, de próbáld meg
Lala . bár azt se értem a diktatúrák mióta viccesek, bár vannak emberek, akik élvezik, ha eltaposhatnak mindenkit, biztos ők találják ezt viccesnek
Reve csak szépen vigyen mindent. El Chivo, Inarritu, Hardy mesteremberek <3
kakapitány! anthony711 itt bonyolult, rétegzett történetről beszélt a Mad Max kapcsán, meg hogy mindennek szimbolikus jelentése volt… dehogy volt… egy baromi jó, baromi látványos blockbuster volt, semmi komoly mondanivalója nem volt a filmnek szerintem, csak és kizárólag szórakoztatni akarta a nagyérdeműt… és akkor jön valaki, aki bele akar magyarázni mindenféle mélységet meg szimbolikus jelentést
Lala : semmi komoly mondanivalója nem volt ? csak szórakoztatni akart ? maximum te nem vetted komolyan, vagy nem szórakoztál rajta ezek szerint
kakapitány: nem értetted… a hozzászólást nem csak olvasni kell, nem árt gondolkodni is közben
Azért az tetszik, hogy pont kakapitány kezdett most sírni amiért hurrognak a kedvence miután idén vagy háromtucat fikahadjáratot vezetett le ilyen-olyan filmek ellen. :D Hát igen ha valaki a negatív véleménye megalkotásakor nem volt képes értelmezni mi az hogy “szubjektív” látható hogy a pozitívnál sem fog :D
“azt, hogy az élősködő elmebetegek ellen van aki harcoljon, azt.. meg a rendező kurvára szeret a sivatagban autózni és robbantgatni”
2deep4me
*kedvencére
én nagyon jól szórakoztam rajta, köszönöm szépen, kb. 8-szor megnéztem, de a filozófiai mélység, a rétegzett történet, a rengeteg szimbolikus jelentés, tartalom nekem nem érkezett meg
Lala: de attól, hogy valamit nem értesz meg, vagy nem tudod teljesen dekódolni, és számodra csak látványos blockbusterként jelenik meg, az még nem azt jelenti, hogy nincs benne semmi, meg “kizárólag szórakoztatni akarja a nagyérdeműt”. Elég lenne egy picit utánaolvasni a dolgoknak, belemenni a film keletkezésébe, hátterébe, meghallgatni interjúkat, az alkotók szándékait felkutatni, akár az interneten, akár szaklapokban, és akkor még ha nem is voltál képes elsőre feldolgozni, amit láttál, az újonnan befogadott segédanyag majd segít összeállítani a dolgokat.
De ha minderre nem akarod venni a fáradtságot, akkor szeretnéd, hogy leírjam, miről is szól a Fury Road története?
Darude-Sandstorm: az Artist, ha nem is a legjobb film volt abban az évben, nem kapta a díjat érdemtelenül. A legjobbkor volt a legjobb helyen, bravúros filmes játék volt, amit szintén csak azok tudtak értékelni, akiknek van valamilyen vizuális érzékük, fejlettségük. Nem kell mindenben az összeesküvést keresni, és kicsit tisztelni kell a szakmabelieket, azokat, akik értenek ahhoz, amiről beszélnek.
anthony711! én nem értem meg? vagy te magyarázod bele? minden nézőpont kérdése :)
Lala: valóban nézőpont kérdése, de ha az alkotók is hozzám hasonló témákról beszélnek, akkor úgy gondolom, joggal érezhetem, hogy felém billen a mérleg.
@anthony711: “ha (!!!!!!!!!!)nem is a legjobb film volt(!!!!!!) abban az évben, nem kapta a díjat érdemtelenül.”
Ízlelgessük ezt a tömény önellentmondást.
Egyébként a nagyrabecsült szakma például a birodalom visszavágot is lecopyzta a megjelenése után, és kijelentette, hogy elindult a lejtmenet a sci-fi érában. Talán egészséges szkepticizmussal kéne kezelni a szakmát a bólogatósdi helyett.
Darude-Sandstorm: amiről beszélsz, az nem egészséges szkepticizmus, hanem fölösleges, csökönyös szakmaellenesség: “mindegy, de nincs igazuk”.
Amit én egészséges szkepticizmusnak gondolok, azt Te tömény önellentmondásnak vetted. De akkor elmagyarázom. Nem, nem gondolom, hogy a The Artist volt a legjobb film abban az évben, ugyanis akkor szerintem a Drive volt a legjobb, amit a mozikban látni lehetett. Viszont, nem gondolom, hogy az Artist érdemtelenül kapta volna a díját, ugyanis egy kiváló film, és megvannak azon erényei, amik egy filmet Oscar-díjas filmmé tehetnek. Mivel nem vagyunk egyformák, különbözhetnek a vélemények. Számomra a Drive volt a legjobb film akkor, az Akadémiának az Artist, Cannes-nak pedig az Élet Fája: mindhárom benne van az év legjobb filmjei között, mindhárom megérdemli a legjobb film díjat. Mindenki mást favorizál. Ezt hívjuk szerintem szubjektivitásnak az egyértelmű objektivitás tengerében.
Ha pl. egy Kevin James-film kapta volna a díjat, akkor hőzöngenék, hogy na az bizony érdemtelenül kapta meg. Valakik meg is teszik, és a szubjektivitást úgy értelmezik, hogy “az én véleményem az bizony ugyanannyira érvényes, mint azé, aki egész életében ezzel foglalkozott, dolgozott, tanult, mindenki befoghatja…”
Ne gondold, van, amikor nem értek egyet én sem az Akadémiával: A Király beszéde a Közösségi Hálóval szemben számomra máig érthetetlen. Abban az esetben még csak nem is gondolom legitimnek a filmet arra, hogy Oscar-díjat nyerjen.
anthony 711: Hááát, ez a fajta érvelés (“te ezt úgyse érted”) nehezen védhető és nem kicsit lenéző (“ha nem emeled piedesztálra, hülye vagy”). Tőlem viheti az összes technikai díjat, meg is érdemli, de a legjobb film kategóriájában jelölni is nevetséges. Tény, hogy a képi ábrázolása egyedi és többé-kevésbé még újszerűnek is mondható, de a legjobb film díjához nehogy már enyni elég legyen. Azt sem kétlem, hogy rendelkezik némi mögöttes tartalommal, de egy ilyen titulus elnyeréséhez édeskeveset nyújtott.
Legjobb színész:
Aki kapni fogja:
Matt Damon – “The Martian”
vagy,
Eddie Redmayne – “The Danish Girl”
Akinek kellene:
Leonardo DiCaprio – “The Revenant”
@anthony711: “Biztos jobban tudod, mint az akadémiai tagok, meg az összes filmkritikus a Földön…” Ez az érvelés a felesleges bólogatás, erre mondtam hogy köze nincs az önálló gondolkodáshoz, hiszen annak szellemiségében ez nem érv :D Ez az “xy mondta tehát igaz” színvonal.
“nem gondolom, hogy az Artist érdemtelenül kapta volna a díját”
1: Díjait
2: A Best picture lehet én vagyok unortodox de talán csak nem a best picture-t illetné :D Van elég díj az “elismerésekre” is. Az artist győzelmét a megrökönyödés követte és az “ezt most mé?” kérdés még egyes szakmabeliektől is.
A fentiek függvényében egész egyszerűen nem érdemleges reakció amit írtál arra amit ÉN írtam.
Arra utaltam hogy egyszerűen ez a “hagyjuk a profikra” hozzáállás nem működik, ezerszer megbukott már. Erre te előadod hogy nem annyira(!) gáz mert nem egy Michael Bay remekmű nyert, hanem egy jó film. Ez még csak nem is mond ellent az eredeti állításomnak, annyira nem jó kontra.
Ami a szubjektivizmust illeti ez meg csak mégjobban a földbe döngöli a szakmabeliek előnyét taglaló eredeti állítást.
Ha ennyire komolyan gondolod a szubjektív véleményformálást akkor elég érthetetlen az “ő jobban tudja mint te” gondolatmenet.
vacsad: Nem nézek le senkit, és nem mondom, hogy piedesztálra emeljünk bármit is. Pusztán give credit, where credit is due… És nem azzal érveltem, hogy “nem érted”, olvasd végig. Ez csak egy következtetés volt, ugyanis akárhányszor is írom le ezeket a dolgokat, mindig vannak olyanok, akik úgy támadnak, mintha nem is olvasták volna, amit leírtam. Ezért gondolom, hogy nem értik, vagy nem akarják érteni… És úgy látom Te sem érted, mit akarok mondani. Ugyanez volt a Gravity-nél is, jöttek a sok kocakritikus, hogy hát ebbe bizony nem történt semmi, mire az a sok jelölés, és ugyanúgy nem voltak hajlandóak kicsit dolgozni a megértésen, ugyanúgy nem voltak hajlandóak a filmet és körülményeit tanulmányozni… Ebből jutok a “nem érted” következtetésre. De mindig ez van, ha valami újszerű, szokatlan jön, amit az átlagos, megszokott narratívához szokott ember nem tud elsőre értelmezni. És aztán jön az, hogy “belemagyarázom”, meg hogy “szubjektív vélemény”, ezek a vitalezáró, “úgyis nekem van igazam” érvelések. Vagy talán ezek az erős érvek?
Darude-Sandstorm: a szubjektív véleményformálás szakmán belül van. A film is egy művészeti ág, amit nagyon sokan képtelenek elfogadni. Ha van mögötted bizonyos tudás, tapasztalat, vagyis “szakmabeli” vagy, elfogadom az érveidet, a véleményedet, még akkor is, ha úgy gondolod, hogy a Keresztapa a filmművészet szennye, a Jack és Jill pedig örökérvényű klasszikus. Nem biztos, hogy egyet fogok érteni veled, de elfogadom a véleményed, mert van autoritásod a szakmán belül.
Amit én utálok, az az, hogy szó szerint MINDENKI akkora nagy filmszakértőnek hiszi magát, és mindenki óriási kritikus, esztéta, stb. Mindenki úgy érzi, ebbe beleszólhat, tényleg, még az is, aki Adam Sandler-filmeken szocializálódik. Korábbi példámat felhozva: én sem rontok be az étteremben a szakácshoz, mondván, nyomjál már rá még egy kis oregánót, mert ez így szr. Nem mondom, hogy én is tudok főzni, mert ütöttem már össze rántottát. Nem okoskodom olyanról, amihez nem értek, és figyelek azokra, akik értenek hozzá. Ez mindenütt így működik, minden tudomány és művészeti ágban.
Szakmabeliként óriási mértékben fel tud húzni az, ha valaki mindenféle tudás, vagy tapasztalat nélkül jön osztani az eszet, mert hogy ő majd jobban tudja, mert ő látta a teljes Nicholas Cage életművet. És ha ellentmondok neki, akkor meg jön azzal, hogy “Azthiszed, te jobb vagy, mi?”. Nem célzok senkire!!!
Bocs, hogy ennyire elment már offba.
Martian, Mad Max – LOL
és Matt Damon? McConaugheyt meg anno nem jelölték az Interstellarért :D lassan Golden Globe szint ez is, csak így tovább.
anthony711:
tényleg nem kötözködésből, de kérlek írd már le azokat a mély rétegeket, amiket a madmaxben találtál?
csak kíváncsi lennék.
nem volt rossz a film, egy szórakoztató blockbuster a jobb fajtából, a képi világa gyönyörű, de mély réteget én csak maximum nagyon belemagyarázva, vagy valami sekély konyhafilozófiai dologként tudok belelátni.
ennyi erővel a pusztító is egy mély filós film, hiszen elég sokszor utalnak huxley-ra.
bármibe bele lehet magyarázni bármit, de azért a mad max nem egy bunuel, vagy fellini.
ne keverjük már a szezont a nagymamával.
ON:
Stallonének szurkolok :)
Marsi jelölés elég fura.
anthony711: A kémek hídját is láttam, Mark Rylance valóban jó volt, de szerintem nem egy pálya Hardyval. Hardyt mint színészt én nem tudtam mit éltették eddig, én semmire se tartottam, de itt lejátszotta DiCapriot is.
tomek : ha te a fellini féle művészfilmeket nézed, akkor mit keresel egyáltalán itt, már bocs ? a mad max is művészfilm, csak közben akciófilm is
tomek : sőt, mindenki látott ám Fellini filmeket , nem csak te, és rohadt unalmas ám, ha valaki műveltnek hiszi magát, mert ilyenekre utalgat
kakapitány:
miért nem lehet szeretni a bluckbustereket és a művészfilmeket is? muszáj valami mellett mindenképp letenni a voksot?
bakker, kiugrik a szívem amikor mehetek képregényfilmre (mert el tudom oda helyezni, ahova kell), de közben meg visítva ujjongok amikor olyan zseniális cuccokba futok bele, mint mondjuk az olive kitteridge :)
nekem a mad max rohadtul nem művészfilm, ha az, ahogy mondtam, akkor a pusztító is az.
tomek: a pusztítónak több mondanivalója van, mint bármelyik művészfilmnek, ezt jól látod
tomek:
A Mad Max éppen azért lett legjobb filmre jelölve, mert művészi szintre emeli az akciófilm műfaját és kitágítja a határait, valamint a lehetőségeit. Már-már operaszerű akciófilm, hiszen az operában szintén a dalokban, a cselekedetekben rajzolódik ki a narratíva, nem pedig egyértelműen a szánkba van rágva. Nincs szükség párbeszédekre, minden egyes kommunikáció vizuálisan van megoldva. A Mad Max zsenialitása abban rejlik, hogy elég csak a karakterekre ránéznünk, és villámgyorsan megteremtődik előttünk a háttértörténetük. Nem kell, és nincs is expozíció: elég csak látnunk Immortan bélyegét az elején Furiosa nyakán. Elég csak a pillantásaiból informálódnunk, valamint a bizalmatlanságából Max irányába. A leborulás a sivatagban, a jelenetek a Vuvalinivel, stb.
A Fury Road-ot sokszor kritizálják feminista felhangja miatt, holott éppen ezért kell azt a magasba emelni: a Fury Road nem a manapság divatos “feminácizmust” hirdeti, mely szerint a nők a királyok a férfiak meg bukjanak… Megfigyelhető, ahogyan egyik csapat (sem férfi, sem nő) sem képes a másik nélkül funkcionálni. Immortan világa egy aberrált, undorító betegségtelep, ahol már rég megfeledkeztek arról, milyen is volt az élet. Furiosa és a Vuvalini pedig előítélettel és erőszakosan állhozzá minden hímneműhöz, nem törődve szándékaikkal. Csak akkor képesek győzni, és előrehaladni, ha összefognak: mint Max és Furiosa.
A Mad Max azt éri el akciófilmként, ami manapság nagyon keveseknek sikerül: pusztán vizuális eszközökkel mesél el egy történetet, teljesen elhagyva az expozíciót. Nézd újra a filmet: minden alkalommal új dolgokat fogsz felfedezni benne. Az Oscaron filmeket értékelnek, nem műfajokat. Az akciófilm is FILM, és a Mad Max-ben tökéletesre van járatva. Mit díjazzunk, ha nem egy olyan filmet, ami csak a vizualitást használja. Erről szól a film médiuma maga, vagy nem?
Sorolhatnám még, de aki nem akarja megérteni, az úgysem fogja…
Mad Maxen és a Kémek Hídján simán bealudtam . Mindekettő abszolút túl van értékelve a rendező személye miatt. George Millertől vagy Spielbergtől mindenki egyből dob egy hátast pedig egyik film sem volt nagy szám .
de oké, legyen itt a Mad Max, viszont akkor Furious 7? egy napon néztem a 2-t és míg a Max monoton akcióján majdnem bealudtam a Furious végig változatos és szórakoztató volt, meg hát volt sztorija is ugye. szóval?
tomek: Ha nem látod, akkor nehéz elmagyarázni, de az a szint amit a Mad Max összehozott, az a mozgó festmény, az a két órás “money shot” az már művészet. Azért tartom sokkal jobbnak mint pl. a kémek hídját, vagy a marsit mert ezeknél nincs más mint egy-egy jó script, amit alázattal, de a komfortzónán belül maradva filmre vittek. Semmi pluszt nem tettek bele, amitől én azt érezném, hogy igen, ez a több mint amit eddig láttam. A Mad Max viszont egy látomás, ezt nem lehetett pusztán egy forgatókönyv alapján így megcsinálni, ezt nem tudta volna megcsinálni egy Spielberg, vagy bármelyik jó iparos, csak az aki száz százalékig beleálmodja magát a sztoriba és a világba. Miller ezt megálmodta, és kompromisszummentesen sikerült is filmre vinnie, ami a mai stúdiókörnyezetben kisebb csoda.
én már csak azért drukkolok hogy nyerjen az a fos Martian, úgy lenne kerek.
anthony711: Az első bekezdésed pont az amit én filmművészeti naivitásnak tartok igazából. A szakmabeliség messze nem jelent ma már annyit mint régen viszont ugyanúgy torzít és bénán ítél meg időnként dolgokat.
Egyébként igenis mindenki beleszólhat, ugyanis a folyamatnak ez a része nem a főzés hanem az ízlelés. Vagy te mosolyogsz az étteremben bármit hoznak ki eléd? Csak mert nem vagy szakács?
Egyébként érdekes a beszélgetés, remélem human sem bánja.
Daisy Ridley hol van?!?! Nem hinném, hogy Saoirse Ronan a Brooklynban, vagy Jennifer Lawrence a Joyban nagyobbat alakítottak volna… Daisy noname színésznőként elvitt a hátán egy Star Wars filmet. A jelölés minimum járt volna neki, ha anno Lupita Nyong’o is kapott a 12 év rabszolgaságért kezdőként, sőt, ő nyert is.
anthony 711: “Nem nézek le senkit”, illetve “És úgy látom Te sem érted” és “átlagos, megszokott narratívához szokott ember nem tud elsőre értelmezni” Itt érzek némi ellentmondást azért :D
Azt eddig is megadtam, hogy a MM vizuálisan újat hozott – épp ezért jogosult is minden, a vizualitáshoz-technikához kapcsolódó díjra, azonban teljes egészként szerintem túlzás az év legjobb filmjének tekinteni. Messze nem az első film, ami hasonlóan dramaturgián alapszik (legfeljebb azok nem dolgozhattak ekkora költségvetéssel), szintén nem az első hasonló mondanivalóval (sőt, ebből a szempontból akár sokadik bőrnek is tekinthetjük), de valamilyen oknál fogva mégis aránytalan mértékű istenítés veszi körbe, mintha sosem láttunk volna még csak hasonlót sem.
Az, hogy egy film értelmezéséhez hozzá kell tartozzon a forgatás/írás körülményeinek ismerete, a készítők interjúinak meghallgatása, számomra nevetséges. Ha a film mondani akar valamit, valamilyen formában (akár csak sugalmazva, áttételesen) mondja is el, ne nekem kelljen háttérkutatást végezni ennek érdekében, ez egy rossz vicc.
Ja, és én félig-meddig szakmabeli vagyok/voltam, tanultam filmtörténetet, filmesztétikát, forgattam stábbal dokumentumfilmet (magyarral és külföldivel egyaránt) és fenntartom a véleményem, ha már neked ennyit számít az előképzettség :)
A Revenant még csak csak a maga faék egyszerű voltával de Martian meg Mad Max mint egész éves legjobb film? Ne vicceljünk már.
Basszus, szerintem DiCaprio most megkapja. :D Nem létezik, hogy Matt Damon elhappolja előle a díjat.
Remélem Stallone nyeri a mellékszereplő Oscart. Szívből szeretném….
@Sparrow: Majd helyette Faszhajlító fogja :D
hát, így többek véleményét ismerve azért eléggé elkapott a röhögőgörcs, hogy a Martian ott van a legjobb filmek között a Carol meg nincs.
Valóban megdöbbentő a Martian ekkora sikere, de az még megdöbbentőbb, hogy a Sicario nincs ott helyette szinte sehol (oké tech. díjak, de az nem annyira hangsúlyos), mikor az év egyik legjobbja volt. Nem is értem.
A Mad Maxnek meg aki szerint nulla története van, az még nézzen meg a filmművészetből pár száz alapművet és lehet, hogy felébred a révületből.
A Saul jelölés nagyon örömteli, de lehetett volna operatőri és hang/hangkeverés jelölés is.
A tenger dala hol van az animációs filmek közül?
Leonak nyerni kell, nem erős a mezőny. Ha itt sem hozza, akkor már csak az életműdíj marad.
Darude-Sandstorm: Szerintem meg igenis fontos az előképzettség, a szakmabeliség, ugyanis az internetnek hála már mindenki beleszólhat mindenbe, és éppen ennek köszönhetjük azt, hogy olyan filmtörténelmi korcsok születnek, mint a Fantastic 4, meg a leendő Memento-remake. Nincs probléma a beleszólással, de úgymond tudja már mindenki hogy mihez ért és mihez nem… Tetszhet neki valami, vagy nem, igen, ez így van, de ne tegyen már úgy, mintha ő mindent tudna a szakmáról. Lehet félreérthető, mert nehéz követni már ezt a sok kommentet, de végeredményben nem a beleszólással van a bajom, hanem a totális, idióta meggyőződéssel teli beleszólással, és a vélt szabadsággal: ne tudd meg, hány helyről hallom a rengeteg olyan emberről, akinek gőze nincs a szakmáról, mégis bele akar pofázni mindenbe, és úgy tesz, mintha ő lenne a tudomány királya.
vacsad: az “átlagos narratívához szokott ember”-kifejezést nem sértésnek, vagy lenézésnek szántam: ez igaz, hogy nincs mindenki hozzászokva a nehezebben értelmezhető filmekhez. A probléma ott kezdődik, amikor azt hiszik magukról, hogy de igen ezt ők tudják értelmezni, és leszarozzák a filmet… Holott az nem szar, csak nem képesek befogadni. De persze nem mindig ez az eset, vannak kivételek, van amikor ha érted, ha nem, pocsék a film.
Szerintem meg a filmművészet nem egy verseny. Akkor ilyen eredménnyel bármely filmről elmondhatjuk, hogy nem ez volt az első, ami igaz is. A Fury Road nem az első volt abban, amit csinál, de amit csinál azt tökéletesre járatva teszi, és az ilyen díjátadókon a kiválóságot díjazzák, nem pedig az első befutót.
A háttérkutatást azzal kapcsolatban írtam, hogy ha valaki elsőre nem ért meg egy filmet, ne kezdjen rögtön kiabálni az igazát, hanem nézzen kicsit utána, hogy biztos, hogy nem vele van a baj a film helyett. Csak sokan képtelenek elhinni magukról, hogy valamit nem tudnak befogadni, vagy megérteni, ezért nem is veszik a fáradtságot. Nem célzok most sem senkire itt.
Szerintem meg igenis megérdemelné a legjobb film díját, ugyanis azon túl hogy technikai teljesítmény, az nem csak öncélúan van ott, mint oly sok filmben, hanem céllal. Nincs egy öncélú, fölösleges vizuális megoldás, vagy elem a filmben. Lehet díjazni a Transformers-t is a vizualitásért, ugyanis lélegzetelállító. De legjobb filmet már kikerüli a dolog, mert öncélú.
Elhiszem és meghallgatom a véleményed, de úgy gondolom, egészen máshogy tekintünk erre a filmre és magára a szakmára.
Én pl. jobban örültem volna Jennifer Lawrence helyett egy Emily Blunt jelölésnek.
Sajna Leo esélyei kétesek, sokan Fassbender-Redmayne párharcra tippelnek idén.
Kicsit szembe menve a többség véleményével, én Stallone-nak adnám a férfi mellékszereplő szobrát. Magammal is szembemenve ebben az esetben támogatom azt, hogy életmű jelleggel az övé legyen, ha már élete alakítását hozta a leghíresebb karaktereként. Tom barátunk igazán tehetséges és fiatal is, bőven lesz még esélye rá.
Viszont ha már Leo. A másik oldalon Amy Addams-nek is ez a 6. jelölése és nem hiszem, hogy idén megkapná. Érdekes, ezen annyira nem szoktak kiakadni a népek :)Vajon melyikük esélyes arra, hogy megdöntse Peter O’Toole 8/0 rekordját?
Akik szerint a Mad Max-nek túl egyszerü volt a története, azok még nem látták a Revenant-ot. Annak is lelehet irni a történetét 1 mondatban. Remélem Stallone és a Saul Fia nyerni fognak. Di Caprio-nak volt 1-2 mondata, de azonkivül csak végig hörögte a filmet.Megérdemelné már nagyon az Oscart, de nem ezért a szerepért.
anthony711: Akkor egyezzünk ki egy patthelyzetben, inkább, mint a fenti szarvihar a többiektől :D
A vizuális/technikai részét tekintve megérdemel egy díjesőt, a Jurassic World, T-Genesys vagy Avengers szintű profithajhász blockbustereknél nyilván sokkal magasabb szintet képvisel, mind kreativitás, mind megvalósítás terén, de a legjobb filmnek nálam más ligában kell játszania.
HA elindítana egy trendet, aminek hatására a blockbusterek vagy egyáltaán a mainstream filmkészítés megindul egy effajta, igényesebb irányba azt mondom egye kutya, dehát ezt nem láthatjuk előre.
És igen, biztosan más szemszögből látjuk a szakmát, ahogy látom nálad a vizuális kommunikáció nagyon fontos, akár dialóg nélkül, én viszont pont az olyan alkotásokat kultiválom, ahol a vizualitás mellékes és a jól megírt, jól átadott dialógok állnak a középpontban.
vacsad: egy patthelyzetben azt hiszem valóban kiegyezhetünk :)
@anthony711: ez az kapcsolatiság szerintem azért nem működik mert pl az új F4 úgy megkapta pont ettől a képzetlen plebsztől, hogy arról koldult.
Az viszont igaz, hogy a hozzáértés és komplexitás elbagatelizálása elrohasztja az egész környezetet. Mondjuk ez az egész inkább egy látványosabb tünetiség szerintem, már tim burtont is meg akarták ölni a michael keaton féle batman castingért csak akkor még nem volt internet ahol ömlesztve jöttek a fikázódások :D
Kirakatba került a “legalja” is.
Darude-Sandstorm: a Fantastic 4-t úgy értettem, hogy olyan szinten be volt tojva a stúdió, hogy totális biztonsági játékot játszott, úgyanúgy, mint a Memento-nál is, már nem tudják, mihez nyúljanak, mert mindenütt beleszaladnak a netes véleményekbe, ahová aztán tényleg bárki írhat. A drága producerek meg nem fogják végiggondolni, hanem meglátják a véleményeket, és fúúú, gyorsan összeszedik azt, ami a lehető legbiztonságosabb: imádták a Mementot, húúú, na az rohadt jó lesz, szedjük elő…
Egyszóval őrület az egész, és én úgy látom, hogy nagyon rosszat tesz a szakmának, a meg a filmeknek az, amit írtál, hogy kikerült a kirakatba a “legalja”. Még a Deadpool nem tudom, hogy végzi, mert azt teljes mértékben az internetnek köszönhetjük, de meglátjuk. Egyelőre nem sok jót fűzök hozzá. Ne legyen igazam.
Nem ertem miert csak 8 filmet jeloltek? Egy Inside Outnak mindnefelekeppen ott lett volna a helye a legjobb filmek kozott. Revenant 12 jeloles, Mad Max 10, Martian 7, kemeny. Hateful Eightet meg nem nagyon jelolgettek, akarcsak az Inside Outot.
Darude-Sandstorm: az F4 pont nem kapta meg, sőt, elég sok olyan vélemény van hogy “hát nem is volt olyan szar, nem értem az akkora oltását, 6/10 simán”, csak ugye a nép nem ment el rá moziban, de az csak a reklámkampányról való véleményt mutatja.
megörültem h 140 komment, aztán 50-et ki kellett törölnöm, szomorú nap. akinek nem megy személyeskedés nélkül az ne próbálkozzon tovább.
Zaki: Az Iside Out valószinüleg megnyeri az animációs kategóriát. És ez jól is van igy. Nemhiszem, hogy egy animációs filmnek ugyanabban a kategóriában kellene indulnia, mint a Revenant vagy a Mad Max.
Nagyon idegesít, hogy a legjobb film jelöltjei közül 4-et még meg sem tudtam nézni, mert még nincs itthon, ja meg Anomalisa sincs. Meg nem jelölték de Carol sincs. Most persze nekem is megvan az x kedvencem akit azért csípek mert, és kész. De így nem tudok nyilatkozni reálisan.
Most 1-2 film fura, hogy itt van, de a Mad Max a maga nemében elég bitang lett azért.
Átgondolva elég jó az idei lista így ránézésre és reménykedve a benem mutatott filmek kritikáiban. Tavaly is egész jó volt, javuló tendencia figyelhető meg.:D
a Mad Max tökéletes ide éppen. bár semmi pénzért nem fogadnék rá, hogy nyerni fog legjobb film kategóriában, technikaiban meg szerintem a SW elcsipeget majd előle, de a sok jelölésből remélem néhányat legalább behúz. a tavalyi év egyik csúcspontja volt.
Soha nem szoktak Oscar díjra jelölni akció filmet, horrort. Oké kivétel bárányok hallgatnak. De ez tényleg meglepő hogy mad max az év legjobb filje jelölés. Érdekes, ez a kakukktojás.
Legjobb film
“The Revenant”
Legjobb forgatókönyv
“Ex Machina” írta: Alex Garland
Legjobb rendező
“Mad Max: Fury Road” George Miller
Legjobb színész
Leonardo DiCaprio – “The Revenant”
Legjobb mellékszereplő
Sylvester Stallone – “Creed”
Legjobb színésznő
Jennifer Lawrence – “Joy”
Legjobb mellékszereplőnő
Kate Winslet – “Steve Jobs”
Legjobb animált film
“Inside Out” Pete Docter és Jonas Rivera
Legjobb fényképezés (itt nehéz dönteni)
“The Hateful Eight” Robert Richardson
“Mad Max: Fury Road” John Seale
“The Revenant” Emmanuel Lubezki
Achievement in costume design
“The Revenant” Jacqueline West
Legjobb dokumentumfilm
“Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom” Evgeny Afineevsky és Den Tolmor
Legjobb dokumentum rövidfilm
ezeket nem ismerem
Legjobb vágó
“The Big Short” Hank Corwin
Legjobb idegen nyelvű film
“Son of Saul” Hungary
Achievement in makeup and hairstyling
“Mad Max: Fury Road” Lesley Vanderwalt, Elka Wardega és Damian Martin
Legjobb filmzene
“The Hateful Eight” Ennio Morricone
Legjobb betétdal
passz
Achievement in production design
szerintem ide lehetett volna jelölni a Star Warst, mert a díszlet és a jelmez az eddigi legjobb volt!
Legjobb animációs rövidfilm
nehéz dönteni
Legjobb rövidfilm
nem ismerem
Legjobb hang alkotás
“Mad Max: Fury Road” Mark Mangini és David White
Legjobb hang keverés.
“Mad Max: Fury Road” Chris Jenkins, Gregg Rudloff és Ben Osmo
Legjobb effektek
“Star Wars: The Force Awakens” Roger Guyett, Patrick Tubach, Neal Scanlan és Chris Corbould
Legjobb adaptált forgatókönyv
“The Big Short” Screenplay by Charles Randolph és Adam McKay
Walton Gogginst mér’ nem nyomja senki? Jó, kevés filmet láttam a felhozatalból (H8ful és Mad Max), de arra a homlokra elférne egy jelölés legalább! :D
See You Again hogy nem lett jelolve sem mint legjobb betetdal? Honapokig uralt minden listat vilagszerte + megsiratott tobb millio embert…
DonMaros: osszekeverted Amy Adamset Rachel McAdamssel :D
zsocso: Hat, mar nem egy animacios filmet jeloltek a legjobb film kategoriaban is (Beauty and the Beast, Up, Toy Story 3), sztem helyet kellett volna szoritani neki, az elmult evek legjobb animacios filmje volt. Persze eselye nem lett volna, de ha egy Mad Max es egy Martian is elfert a listan… Mind1. Hajra Revenant, Stallone, es Saul fia.
Ennyi meglepetésjelöltre és hiányzóra már rég volt példa emlékeim szerint. A Mad Max-et még nem láttam (nagyon nem érdekel,de persze Oscarig még megnézem), így az erről szóló vitához nem szólnék hozzá.
A The Martian teljesen korrekt,szórakoztató film, Damon jó benne, a rendezés is korrekt. DE! Legjobb film jelöltek között, akkor mondanám rá, hogy oké, hogy ott van, ha azt a maradék két helyet is feltöltötték volna (mert lett volna mivel). Így viszont szerintem erősebb filmek elől foglalja helyet.
A rendezőknél nagy meglepetés a Room-ért Abrahamson, aki becsusszant az öt közé, de ezzel az erővel Nemes Jeles is ott lehetett volna, valószínűleg közel is volt hozzá.
A férfi főszerepet egyértelműen Leo viszi, nem tudom kiírta fentebb, hogy “sokan Fassbender-Redmayne párharcot vizionálnak”, ez teljesen kizárt. A Steve Jobs nagyon alulteljesített az Akadémiánál (mi az, hogy nincs Sorkin??), és ha mégis adni akarnak egy díjat neki, akkor Winslet esélyesebb, Redmayne meg tavaly kapott.
A férfi melléknél az eléggé meglepő lenne ha Stallone behúzná. Nem is fogja, ott egyértelműen Rylance a befutó. Ő kb. az egyetlen, aki hónapok óta tartja magát, mint éllovas a saját kategóriájában.
Aminek nagyon nagyon örülnék – és lehet, hogy csak a nagyon friss moziélmény mondatja velem (bár kétlem), az az, ha Iñárritu és a The Revenant tarolna. Lehet, hogy nem volt egyhangúan kirobbanóan pozitív a fogadtatása, de számomra óriási élmény volt, instant klasszikus simán. Nem tudom, hogy az Akadémia odaadná-e Lubezkinek zsinórban harmadjára a legjobb fényképezést, de az nem lenne fair, ha nem tenné.
Iñárritu pedig talán még nagyobb rendezői teljesítményt mutatott fel,mint tavaly. Már csak a The Revenant utolsó pár pillanataiért is dobnám neki a szobrot azonnal. Persze Miller egy fokkal esélyesebb.
A Spotlight az eddigi viszonylagos előnyét mintha kicsit elvesztette volna, csak aztán nehogy úgy járjon mint mostanra a Carol.
Ja, és persze Saul fia! :) :)
Tudom, hogy szinte esélytelen, mivel a technikai díjakat tekintve erős a mezőny, de a Sicario jelöléseinek (hang, zene, Deakins) nagyon szurkolok, hogy legalább az egyikből győztes legyen (plusz hiányolom Del Toro-t, bár nem akarok okoskodni, ki helyére férne be, alig láttam sajnos azokból a filmekből, amelyekben a legjobbnak jelölt férfi mellékszereplők játszottak).
Leo nyög, sír, szenved és jön az oscar. vicc az egész
Szerintem Hardy bomba volt, de nagyon negatív szerep, szerintem ezért nem nyeri, Stallonenak örülnék,
Leo lehet most se nyeri meg…
Creed is befért volna abba a 10-be
A The Martian és Matt Damon számomra nyilvánvaló volt, viszont Ridley Scott bácsi távollétén meglepődtem!
Mellékszereplőben Tom Hardy, ezt 98%-os bizonyossággal állítom, hogy miért mert a két legtöbb djat bezsebelő film a The Revenant és a Mad Max lesz és ő ott van mindkettőben! :)
Ami még feltűnő, hogy ez a Mad Max csörte nem véletlen + a Revenant népszerűsége, van egy olyan érzésem, hogy idén a nyersebb és vadabb műfajt fogják díjazni, nem pedig a “hú de művészi” unalomfilmeket!
A legjobb színész pedig egyértelmű DiCaprio, Fassbender, Damon erősorrend szerintem, aztán jön megint Eddie Redmayne és DiCaprio ugyanúgy jár mint tavaly Keaton XD
Én személy szerint az Everest-et hiányolom a listáról!
jah jó ez a See you again kihagyás is, simán elmentek lassan 1,5 milliárdos youtube megtekintés mellett, biztos azért annyi mert szar zene
Legjobb mellékszereplő
Tom Hardy – “The Revenant.
A többi jelöltet nem láttam ebben a kategóriában de így látatlanul is azt mondom, hogy ki van zárva, hogy esélyük legyen Hardyval szemben. Piszok jól játszott.
Znealk: Leo rengeteg filmben tette ezt, és még most sem biztos az Oscar
Leo tuti megkapja iden, ha nem akkor bezarjak Hollywood-ot.
Azert beszaras lenne ha 3X zsinorban nyerne Lubezki, csoro Deakins meg tizenmarmadszorra sem fog Oscart kapni. Kozben meg mindenki Leozik. Ja es ott van John Williams, akinek ez az 50.(!) jelolese az uj Star Warssal. Ja es RIP Rickman.
Zaki: elszórták neki eddig feleslegesen, erre pont most nem kapna, amikor a Revenant fényképezési bravúr?
Számomra nagyon furcsa ez az egész. A technikai részével semmi bajom(vágás, fényképezés, stb). De a többit hogy lehet összehasonlítani? Meg lehet e határozni hogy melyik is a legjobb film a 8 közül, úgy hogy mindegyik teljesen más. Én, mint civil, el tudom dönteni azt hogy nekem melyik tettszett a legjobban. A szakma nyilván más szemmel nézi. Ezért is ez az ő “bulijuk”. Vajon meghatároztak néhány szempontot amit értékelniük kell, vagy mindegyik szavazó saját maga dönti el hogy melyik a legjobb? Meg is beszélik e előtte, tehát döntésen alapul e vagy csak összeadják a szavazatokat és úgy jön ki a végeredmény? Mindegy is, a díjra szükség van. Fontos hogy elismerik e a munkájukat a saját szakmabeliek vagy sem. Győzzön a jobbik(szakmailag).
Dody: általában ezért nyer pl forgatókönyvet is a legjobb film, minden összefügg.
A Mad Max vitát illetően: Ha egy film mindent tökéletes megcsinál amit eltervezett – nincs sallang, minden aspektusa tökéletes harmóniában van a másikkal és egy konkrét vízió szolgálatában áll, akkor mit akartok még?
Valahol benne van a szabályokban, hogy csak komplex cselekménnyel rendelkező filmek lehetnek fantasztikusan elkészítettek? Mondom ezt úgy, hogy minden egyes karakter kapott ívet, mindenkinek más ember volt a film végén mint az elején, a gonoszt szereted gyűlölni, és ezt az egészet minimális dialógussal sikerült átadni.
Vegyük már észre, hogy végre kaptunk olyan filmet amilyeneket most már több mint egy évtizede hiányolunk.
Óriási pacsi a Mad Max miatt, bár a Revenant-al nem vetekedhet, pusztán annak mondanivalója miatt. A Matrian-t nem értem, de ahogy olvasgatom a kommenteket, nem csak én nem láttam AZT a pluszt ebben, ami végett a listán lehet. A Bridge os Spies egy totálisan középszerű film lett, hidegháború nulla feszültséggel. Creed-nek kellene ott lennie helyette.
bandido: Igen, én is így látom. Hardy a Revenantért tuti hogy nyerni fog. Eleve a beteg, szélsőséges karakterek a leghálásabb feladatok, ezekre szeretnek a legjobban Oscart nyomni, és Hardy ezt nagyon elkapta. Aki magyarul nézte nem biztos hogy érti mire ez a nagy hype, de nézze meg eredeti hanggal is, az a durva akcentus amit nyomott önmagában Oscart ér.
Lehidalnék, ha a Mad Max kapná a Legjobb Film díját és a legjobb forgatókönyvet pedig az Inside Out! :P
anthony711:
“Már-már operaszerű akciófilm, hiszen az operában szintén a dalokban, a cselekedetekben rajzolódik ki a narratíva, nem pedig egyértelműen a szánkba van rágva”
Ez alapján a Drive és az Only God Forgives az operaszerűség alfája és omegája, mégse olvastam sehol, hogy bárki is így gondolná…
Ezzel szemben a Star Wars mint űropera nem hinném, hogy megállja a helyét ebben a kontextusban, ott aztán minden a szánkba van rágva és beszélnek benne ha kell ha nem :)
Azért mennyire fura, hogy előző években sokan panaszkodtak, hogy csak művészfilmek vannak az oszkáron. Most, hogy ott a Mad Max és a The Martian, most az a baj, hogy mit keres ott. Bántás nélkül teszem fel a kérdést, ha valamelyiket kicserélnénk a népszerűbb Force Awakens-re elégedettebbek lennétek?
Sokan hiányolják Tarantino-t. Kicsit gondolkodtam rajta. Sokan mondják, hogy az akadémia nem igazán szereti ugye a feketéket, most is születtek cikkek erről. Vajon mennyire lőttem tökön magát az öreg azzal, hogy nyíltan kiált a feketék mellett a rendőrökkel szemben az utóbbi hónapok lövöldözései kapcsán?
purple rain: a Drive tényleg az, az Onlyt megfojtotta a szimbolika.
DonMaros
Lehet benne valami, de szerintem a szopatós jelenet kicsapta a sok fehér nagypapi biztosítékát, meg hát maga a film se volt túl erős…
Ennio Morricone, zseninek tagadhatatlanul zseni, de most elég semmilyen volt szerintem. Junkie XL-re cserélném ki, ha lehetne.
A Creed siman befert volna a legjobb filmek koze, de az operatort aztan plane vetek volt kihagyni. Az a vagas nelkuli 2 menet elkepeszto lett…
SLJ sehol ? oké hogy a film nem fért bele más kategóriába, de az ő játéka vitt nálam mindent idén. Még ha a film nem is lett kimagasló, a neki megírt monológok, párbeszédek, borzasztóan életszagúak voltak,rendben ha nem is egy győzelem, de egy jelölés odafért volna.
Most néztem meg a Spotlightot, basszus, érdemes odafigyelni erre a filmre, nagyon jó. Mark Ruffalo esélyes a Legjobb Mellékszereplő díjra, de akár Legjobb Film is lehet belőle.
Annyira, de annyira röhögnék ha megint Eddie Redmayne nyerné az Oscart :D