Ami a legdurvább, hogy nem is a láthatóan alacsony költségvetés a legnagyobb baj vele. Azon túl lehetne lépni, ha minden más stimmelne.
Ahogy azt is muszáj elfelejteni, hogy így R meg úgy R. A Killing Joke felnőtt témát dolgoz fel, de ennek ellenére a film láthatóan PG-13-nak készült, és csak véletlenül csúszott az R besorolásba. Ha a Deadpool nem lett volna siker, akkor szerintem még vágtak volna rajta egy keveset, és megkapták volna az eggyel alacsonyabb korhatárt.
Inkább a filmre térek, hiszen azzal van a legnagyobb baj, nem is a körítésével. Az egyik, hogy a Batman és a Joker közötti konfliktus, a főattrakció előtt van egy kisfilm Batgirlről. Ezt komolyan mondom, olyan volt, mintha valami sorozatrészt néztünk volna Jokerék előtt.
Mindez arra ment ki, hogy Barbara karakterét építsék, hiszen a Killing Joke történet elég mostohán bánik vele, így talán a nézőt is jobban érdekli majd a sorsa. Csak hát ezt normális filmekben beleszövik a fő szálba, nem pedig leadnak egy 30 perces különszámot a karakterrel. Arról is is beszélve, hogy mennyire klisés női karaktert alkottak.
Nem tudom miért emlékszem még most is ennyire a Killing Joke-ra. Anno Magyarországon is megjelent, megvolt, de mégsem tudom mikor olvastam utoljára, ennek ellenére a tényleges adaptáció részen rengeteg jelenet volt ismerős. Nagyon szolgaian keltették életre a képkockákat, csak hát több pénz, normálisabb animáció kellett volna. Vagy pedig teljesen átvenni a képregény stílusát, ahogy azt ez a rajongói trailer mutatta, és az egyedibb art directionnel szolgálni ki a fanokat.
Mondjuk ebből a szempontból kicsit nehéz helyzetben van a DC Animáció, mivel nem tudhatták, hogy pont ez a történet lesz ennyire felkapott. Mármint eddig is adaptáltak már legendás Batman történeteket egyenesen házimozira, és egyiknél sem volt ott a nyomás, hogy küldjék moziba, míg itt előkerült. Szóval amikor nekiültek a Killing Joke-nak, akkor arra számítottak, hogy ugyanazt csinálhatják, amit eddig, viszont az nem lett elég.
Az előbbiek után muszáj visszakanyarodnom a kidolgozáshoz, mivel a film más módokon is csalódást okozott, így sajnos még feltűnőbb volt a darabos animáció. Sőt, a Batgirl részeken a kidolgozatlan, minden kreativitást mellőző helyszínek is szemet szúrtak.
I came to talk. I’ve been thinking lately. About you and me. About what’s going to happen to us, in the end. We’re going to kill each other, aren’t we? Perhaps you’ll kill me. Perhaps I’ll kill you.
Jobbat érdemelt volna.
Sajnos egyet kell értenem..néha az a 3 képkocka/másodperc féle karakteranimáció botrányos volt. Bruce Timm-et a népnek könyörgöm! Bár most jön a Justice League Action sorozat ami elvileg a fiatalokat célozza meg de elég egyedi a rajzolása. :) És szintén részt vett a munkábak Kevin Conroy és Mark Hamill. :)
Eléggé azt az érzést hozta, mint az 1993-as Batman mese. Csak hát ugye az 23 évvel ezelőtt volt.
Már a trailer is ultra gagyi volt. Csak nevetett joker végig benne, mert ő nagyon gonosz.
Nem is vártam tőle többet.
sandor555: lol, a nevetéssel nem volt baj, mivel azok fontos momentumok a képregényben. minek trollkodsz?
én nem olvastam a képregényt és tetszett..utána viszont elolvastam a kritikákat és megértem hogy a képregényfanoknak nem jött át és sok a belekötni való,ahogy látom a barbarás rész teljesen off például :D
Érthetetlen, miért nem tudták ezt normálisan feldolgozni. Míg a The Dark Knight Returns a legjobb rajzfilmes adaptáció ever. És még van bőven olyan egészestés, ami szót érdemel (Under the Red Hood, Justice League: Doom, Crisis on Two Earths vagy a 2009-es Wonder Woman, jelenetek viszont már ismerősek lehettek a Gal Gadot-os trailerből).
Jay Olivának kellett volna adni. Szerintem ő csinálja a legjobb DC animációs filmeket.
Szerinted nem volt baj. Szerintem meg igen. Vagy csak neked lehet igazad?
Nem trollodok, elég baj, ha úgy gondolod. :)
Itt megtalálja mindenki az eredeti magyar kiadást, még 20 évvel ezelőttről, az összehasonlítás végett:
http://newgencomics.hu/kepregenyek/dc-comics/item/704-batman-01
sandor555: de hát az nem szar a filmben, hiszen a képregényben fontosak a nevetős részek, ezért azt emelték ki a trailerben. szóval max ízlés kérdése, h neked nem tetszett, de az pont nem volt gagyi benne, főleg mivel Joker hangja nagyon jó.
én se ismerem pontosan az eredeti The Killing Joke sztorit, de azt vágtam az Arkham Knight-ból SPOILER hogy Joker juttatja Barbarát tolószékbe. Újrakell majd néznem az utolsó 15-20 percet, álmosan néztem, de a legeslegvégére nem számítottam, nekem fura volt (aki látta az érti, de nem lövöm le mire célzok), de összességében nekem is csalódás lett, de attól még nem mondom hogy rossz, csak lehetett volna jobb.
sandor555: Joker nem azért nevet, mert gonosz, hanem azért, mert teljesen őrült. Ő bizony vigyorogva szeletel fel bárkit.
Animáció végén a csattanó jobban átjött, mint a képregényben, így végül nekem tetszett. Barbarát elég lehetett volna csak említeni, hogy ő volt Batgirl, így túl lett tolva. A főszálat kellett volna komolyabban venni, kicsit összecsapott lett. 6-7/10 (csak a csattanó miatt)
Az elképzelés szerintem nem volt rossz, hogy egy különálló történettel vezesse fel Batgirl-t (és töltse ki a műsoridőt), csak elég vérszegényre sikerült az a rész. Ami utána jön, az számomra azért csalódás egy kicsit, mert gyakorlatilag kockáról kockára követi a képregényt (btw Zack Snyder a legjobb filmjeit – 300, Watchmen – így hozta össze :D ), egyáltalán nem mert eltérni tőle, pedig bőven vehették volna például brutálisabbra, pláne ha amúgy is R-besorolású, mert ez 2016-ban már nem üt annyira.
Az animáció viszont nekem nagyon bejött, szerintem tökre illett hozzá ez a fapados jelleg, tényleg olyan volt kicsit, mint a régi rajzfilmsorozat, darabos, fakó, felüdülés a sok csilivili után. :)
Amúgy ha nem olvastam volna a képregényt, biztos sokkal jobban tetszett volna. Így se volt rossz, de kicsit több tökösséget vártam a készítőktől, kicsit olyan, mintha túlságosan is tisztelték volna a képregényt, nem nagyon mertek belenyúlni.
Aki csalódott és egy jó animációt akar az nézze meg a Gotham Lovagja című alkotást. Kellően sötét és bár ez is több rövidebb történetből áll mégis jobban összekötik a történetet.
Egy fokkal pozitívabb az értékelésem, de megértem az említett gondokat.
A végén a csattanó, az egész viccel meg ahogy Hamill meséli szerintem fantasztikus lett :) Maga az animációs film, mint olyan hozta a szokásos DC-vonalat, teljesen belesimul az eddigi palettába. De megértem azokat akik szerint ez a képregény a kult-státusz miatt pont ki kellett volna, hogy lógjon. Nekem tetszett, bár egyszernézős.
Nem igazán van olyan európai animáció ami kicsit is feltudná venni a versenyt az animék kinézetével, még egy közepes költségvetésű anime is szarrá veri őket!
európai-usa animáció
Nem volt ez rossz, bár olyan hú de jó se, továbbra is vannak jobb animációs Batman filmek (Red Hood, Year One, Assault on Arkham pl.)
Azt hittem jobb lesz,de egy kicsit többet tudtunk jokeröl,a film vége majdnem ugyan az mint a képregényben,de miért nem mutatták ha R besorolásu
Sajnos már az első trailernél látszott, hogy maradtak a megszokott rajzstílusnál, ezek szerint nem csak szerintem ritka nagy hiba. Itt már rég elvágta magát a film nálam, a filmhosszabbítós, unalmas háttérsztori az elején csak rárakott egy lapáttal. A cím teljesen jogos.
Ti hogy értelmeztétek a végét?
SPOILER
Ugye még Grant Morrison dobta fel Kevin Smith podcast-jében, hogy Batman megöli a Jokert a történet végén (elvileg Elseworld történet, cak Barbara tolószékbe kerülése bekerül a fősodorba) és ez maga a Killing Joke.
A film végén pedig Batman már csak egyedül nevet.
Sztem sem volt valami jó, de a vége baromira ütött, ha az alkotók Morrison ötletét vették át és azért Batman nevet a legvégén egyedül, mert kitöri Joker nyakát a pébe.
Ki mit gondol?
Scud
SPOILER
Batman valószínű megöli Jokert és többféleképpen értelmezhető a dolog. Én szerintem: Batman elkezd nevetni, vagyis megőrül (ugyanez volt Joker megőrülésénél is) -> Joker elérte célját, Batman megőrül és megöli, tehát semmiben sem különbözik Jokertől. Batman lett az új “Joker”.
Azért azon így fogtam a fejem, amikor nyers módban nyomtak egy sexy time-ot a tetőn. Vérfan comic imádók nyugodtan kijavíthatnak, de én úgy tudtam, hogy Barbara és Batman között nem így működött a kémia, ő csupán csodálta Batmant, viszont Timmel ápolt szorosabb kapcsolatot és később össze is házasodtak. A rajz ellenben pocsék volt, sokszor éppen azt lehetett látni, hogy Mark Hamill annyira szépen hozta a tőle elvárhatót, hogy maga a Joker arca nem igazodott a mondottakhoz (pl, amikor a sok tv képernyőn megjelent és Gordonhoz beszélt).
zo: Arra nem is gondoltam, hogy Batman megőrülne. Nem tudom, nekem tök szoorú volt az egész jelenet. Ez kivételesen jobban működött, mint aképregényben. Nekem.
Alfie: Barbara Dick-el volt együtt.
Scud: érdekes felvetés, batman felkínálja a zseblámpát
Húha, nem is tudom, hol kezdjem. Talán ott, hogy kirakom még most a SPOILER táblát, mielőtt ebből gond lenne.
Szóval a DC megtehette volna ugyan, hogy kiad egy 45 perces direct-to-dvd filmet, de ezt ők így nem látták helyesnek, és ennél tovább meg nem lehetett húzni az eredeti sztorit. Ha pedig választani kell, hogy az eredetibe toldozgassanak be bónuszjeleneteket, vagy írjanak hozzá egy külön sztorit, akkor szerintem jó döntést hoztak az utóbbi formátummal, így a fősztorit hűebben adhatják vissza.
Kezdődik a film, miközben a hype-vonat első osztályán ülök, és pár percen belül leesett, hogy Batgirl sztorival lesz megtoldva a film. Ez így elsőre nem is tűnt rossz ötletnek, mivel a történet Barbara karakterére van a legnagyobb hatással, még ha nem is ő lenne elvileg a középpontban. Viszont ahogy telt az idő, folyamatosan az órámra néztem, és kérdezgettem magamtól, hogy mikor kezdődik már a Killing joke? Sajnos egyet kell, hogy értsek abban, hogy a bónusz-történet elég érdektelenre sikerült, és nem nagyon tudták a fősztorihoz kapcsolni.
De az első fél óra után elkezdődött, amit tényleg vártam, és a vonatjegy-visszaváltással kapcsolatos gondolataim is rögtön eltűntek, amint a képregényből ismerős jelenetek elkezdtek visszaköszönni. Innentől végig élveztem az egészet, és nagyon kíváncsian vártam az utolsó jelenetet, ami ugye az egész film sava-borsa lenne.
Aztán jött, aminek jönnie kell. Conroy még saját magához képest is iszonyat jó volt, Hamill pedig szó szerint hátborzongatóan jó alakítást nyújtott. Az utolsó jelenetnél különösen tetszett az animáció, előtte pedig nem volt rosszabb, mint amire számítottam. Nyilván lehetett volna jobb is, nem akarom védeni az animátorokat, de nálam megütötte az élvezhető szintet, és ez különben sem egy lényeges szempont nekem.
Összességében kicsit csalódás volt, mert trónfosztást vártam ettől a filmtől (nálam a Red Hood ül a DC animációs filmek trónján, sőt nem csak azon a trónon), és az érdektelen plusz félóra sajnos elvette ezt a lehetőséget. Ugyanakkor Kevin Conroy és Mark Hamill előadásában egy felejthetetlen élmény volt ez a történet.
Bocsi a hosszú írásért, de a duplaposztolást elkerülendően reagálnék még pár dologra.
Batsex jelenet: Valóban nem volt ilyen a képregényben, de a Batman Beyond: Return of the Joker című animációs filmben -ami ugye a jövőben játszódik- Barbara tett rá utalást, hogy ők összejöttek Bruce-szal, és nem végződött jól. Tehát van alapja, és nem értem ezen miért kell kiakadni.
Batman megöli Jokert teória: Na ez meg hatalmas bullshit. Aki ilyesmit vet fel -legyen az akár Grant Morrison-, az valószínűleg nem értette, hogy miről szólt ez az egész. BTW Alan Moore is mélységesen elveti ezt a feltevést. Miről szólt ez az egész? Sokan félreértik, ezért leírom, én hogyan értelmezem.
Batman és Joker az érme két oldala, olyan ősellenségek, akik soha nem foglalkoztak mélyebben a másik belső énjével, csak annyira, amennyire ezt a kettőjük közt zajló harc megkövetelte. Batman mindig megpróbált valamelyest belelátni a Joker fejébe, hogy lássa a következő lépését, és megpróbálja megakadályozni a gaztetteit, de soha nem próbálta megérteni a motivációját, soha nem próbált megváltást keresni neki. Joker pedig mindig is próbálta Batmant megkorrumpálni, rávenni arra, hogy adja fel az elveit, hiszen akkor a káosz, vagyis ő győz. De soha nem próbálta megérteni Batmant, miért nem öl, miért vannak a szabályai. Ez a történet pedig pontosan arról szól, hogy ez a két karakter, akik a kezdetektől elfogadták, hogy egymás legfőbb ellenségei, ők, akiknek soha nem volt egy komoly beszélgetésük, végül megnyílnak egymás előtt, és megpróbálják megérteni a másikat. Amikor Joker felkelt a sárból, és csak annyit mondott: “Sorry, but no”, aztán még egyszer komolyan fontolóra vette Batman ajánlatát, de inkább elvetette, és közölte, hogy ehhez már túl késő van: ez volt az a pont, ahol a bohóc megértette a denevért. A viccet meg remélem mindenki érti, Batman pedig azért nevet a végén, mert így mutatja ki együttérzését.
Rövidebben nem tudtam kifejteni, nesztek itt egy krumpli! :)
Poghy: Ez is egy jó elképzelés a sztori végét illetően.
Amíg Morrison fel nem dobta az elméletét ,addig szerintem így is volt, ahogy leírtad.
Aztán most lehet így is- úgy is értelmezni. A filmkészítők is átvették szerintem, nem tudom másképp értelmezni azt, hogy Batman egyedül nevet a végén.
human: Zseblámpát? (vakarom a fejem, debil vagyok, nem esik le)
Nekem tetszett.
Scud:
Joker a végén azt mondja Batmannek, hogy a szitu egy viccre emlékezteti. A vicc végén az egyik bolond felajánlja a másiknak, hogy világít neki a zseblámpával, így az a lámpa fényén, mint egy hídon átsétálhat, és megmenekülhet. Erre viszont a pali úgy reagál, hogy “úgyis eloltanád a lámpát, mikor félúton vagyok.”
A vicc szimbolikus, nem véletlenül jut Joker eszébe. Batman felajánlja, hogy Joker segítséget kaphat, és jó útra térhet. Ő viszont, miközben egy pillanatra elszáll az elméjéből az őrület, azt mondja, hogy ehhez már késő.
Batman tehát felkínálja a zseblámpát, tehát a segítséget, de Joker nem fogadja el.
Épp ezért amúgy a sztorinak szerintem úgy van értelme, ha…
SPOILER ALERT!!!
…Joker nem hal meg a végén. Még ha a záró képsorok az ellenkezőjét is implikálják.
.Scuddal értek egyet, mintha a saját szavaimat olvastam volna.