Amennyiben valamelyik olvasó lelkileg nem érzi még magát tökéletesen kifejlettnek, az most ne vegyen példát rólam és tanulja meg, hogy a kárörvendés rossz dolog értem, de végre, 4 pocsék folytatás és 8 év után a közönség némileg hátat fordított a Transformers moziknak, amit minimum érdemes lenne kollektívan ünnepelni.
Egyszerűen muszáj egy kis személyes kitérővel indítanom, mert rohadtul haragszom Bay-re: egy kábé 20 évvel ezelőtti korlátlan HBO-s hétvégén vették fel unokatesómék nekem VHS-re a Sziklát és a szerencsétlen kazetta visszafordíthatatlan sérüléseket szenvedett el a heti újrapörgetések miatt, ami kizárólag az örökérvényű akció klasszikusnak volt köszönhető.
És azt is jegyezzük még meg, hogy ha létezik zenei taktus, amelynek hallatán kőkemény férfiak borulnak egymás vállára zokogva, az hótziher, hogy az Armageddon the Launch-ja. Tény, hogy az öreg kujon soha nem volt a legfényesebb égő a karácsonyfán, de gyermekkorom meghatározó filmjei után ott tartunk, hogy Hollywood jelenlegi talán leggyalázatosabb nagyköltségvetésű franchise műve forog Michael Bay karmai között. (Ettől függetlenül azért tegyük hozzá, hogy nem lehet csak az ő nyakába varrni, hogy még a legutóbbi részre is képesek voltak 1 milliárd dollár feletti értékben jegyet váltani nézők milliói szerte a világban.)
De jöjjön végül a matek, hogy aláhúzzuk a Transformers: The last knight 45 milliós hétvégéje miért is ennyire gyenge a sorozat mércéjével. Ha létezik is ellentábor, azt semmiképp ne hozza fel a számok védelmében, hogy már szerdán nyitott ez a mocsadék (következetesen nem fogom használni rá a film kifejezést), mivel a legutóbbi Age of Extinctiont leszámítva a többi áldás szintén már hétközben lett szórva. Szóval ha sorban nézzük az első négy rész hétvégi eredményeit, a mai jegyárakkal kalkulálva, akkor 90, 128, 107 és 110 millióval nyitnának, amiktől olyan messze van a 45, mint ide Nagykáta. És ha ehhez hozzátesszük az inflációval kalkulált végső amerikai bevételeket, akkor pedig 410, 476, 391 és 268-at mutat a mérleg, és a The Last Knight valahol 170 magasságában fullad ki, ami azért annak tekintetében még mindig szép, hogy a mostani és az elmúlt 3 epizód minőségének szakszerű leírására csupán a pusztulatos szócska helytálló szép nyelvünkben.
Aki pedig a hollywoodi stúdiófilmek minőségbeli javulásának szurkol, azért még ne örüljön, mivel a Dark of the Moon és az Age of Extinction is elég komoly szakmai mélyrepülést mutatott be, globálisan mégis 1.1 milliárd fölé kúsztak. A friss marhaságnak meg szintén becsorgott 200 millió már a külhoni piacokról, így bukást még sajnos nem emlegethetünk semmiképp, de valami elkezdődött.
Mivel mást nem mertek küldeni Wahlberg haja ellen, nézzük meg kicsit a ránézésre is érdekesebb limitált bemutatókat. Mindössze 5 moziból a 17. helyen landolt Judd Apatow produceri atyáskodása mellett zseniális átlaggal a The Big Sick, ami erre egyrészt a kritikák alapján messzemenőkig rászolgált, másrészt a zseniális (ez a reklám helye) Silicon Valley Kumail Nanjiani-ja főszerepli és ügyes moziszám emelgetéssel a nyár egyik meglepetés sikere lehet.
4 mozit kapott még a filmbuzin is többször megénekelt The Beguiled, Sofia Coppola friss rendezése szintén nagyszerű, 60.000 dolláros átlagot villantott, amivel ők is elkaphatják a fonalat a közeljövőben.
És akkor akadt még egy Bad Batch, Jim Carrey, Keanu Reeves, és Jason Momoa viszont 3000 dolláros átlagot mutatott 30 moziból, szóval erre sok pénzt ne tegyetek.
Végül pedig pár szó a Wonder Woman sikersztorijának legfrissebb fejezetéből, Amerikában 318 millióra ugrott és 12-re van csupán a BvS hazai végösszegétől, szóval jövő hétvégén már a DCEU legsikeresebb darabja lesz (az USA-ban).
A hétvége amerikai bevételei:
- Transformers: The Last Knight – $45,300,000 – össz: $69,095,489
- Cars 3 – $25,175,000 – össz: $99,882,893
- Wonder Woman – $25,175,000 – össz: $318,380,158
- 47 Meters Down – $7,435,000 – össz: $24,260,932
- All Eyez on Me – $5,850,000 – össz: $38,642,319
- The Mummy (2017) – $5,836,900 – össz: $68,520,570
- Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales – $5,239,000 – össz: $160,004,326
- Rough Night – $4,700,000 – össz: $16,634,947
- Captain Underpants: The First Epic Movie – $4,280,000 – össz: $65,743,176
- Guardians of the Galaxy Vol. 2 – $3,000,000 – össz: $380,213,327
Jogos, nem azért haragszunk, mert ilyen szemetet rendez, hanem azért, mert ki tudja mennyi fasza akciófilmet összehozott volna a 10 év alatt.
Bad Boys 2 is nagy kedvenc tőle.
Az első igazi TF bukást a Bumblebee-nek jósolom. Számomra a két TMNT mozi a robotos franchise-nál is gyalázatosabb volt, közben ott Bay csak producerkedett.
Terveznek TF-G.I. Joe crossovert is (azért a hecc kedvéért megnéznék egy olyat :D). Akármelyik képregénykiadóhoz kerültek a jogot, egy közös minit mindegyiknél kaptak. Lehet a moziból nem lesz végül semmi.
Fiti: Teljesen egyetértek. A Szikla a bemutatója óta nagy kedvencem, de a Bad Boyson és az Armageddonon is jól szórakoztam annakidején. Kár, hogy erre a szemétre pocsékolta Bay az elmúlt 10 évet.
Olvastam valami olyat, hogy Marky Mark szerint Bay gondolkozik azin, hogy a következő Transformerst is ő rendezze… Kár érte, mert így soha nem lesz Bad Boys 3
Nem akarok védeni a faszit de látványban még talán oké is lenne az összes ilyen film. De hogy nem találnak egy normális forgatókönyvírót…. Az összes ugyan arra a sémára épül. Keresnek egy központi tárgyat. Jön egy új fő gonosz, akit eddig még nem láthattunk. Megatron még mindig él bár nem sok vizet zavar. Elindul a rohangálás. Indokolatlan lassított akciók. Erőltetett robot dumák. Az ember a végén már azt sem veszi ki,hogy ki kivel van. Ha kilőnek egy atomtöltetet akkor maximum két kocsi arrébb repül szikrázva. Minden szikrázik.(WAT???) A film végéig az egysíkú unalmas karakterek felvázolják a faék egyszerűségű történetet, ami a múltban gyökeredzik. Aztán jön az utolsó grandiózus összecsapás. Még több szikra, még több autó, Idegen űrhajók,bolygók. Győzelem. Optimus áll a naplementében és elmondja,hogy ő bizony megvédi a földet, jöjjön bárki is mert ő Optimus fővezér. Rendezte Michael Bay.
Na és,hogy még is ennyien megnézik?
Off, de én én Az utolsó lovag miatt vesztem össze egy barátommal, ugyanis kimertem írni facebookra,hogy alig vártam már,hogy vége legyen a filmnek, annyira untam a végét. Erre megkaptam,hogy milyen bunkó negatív vagyok és,hogy lehúzok mindent, meg,hogy nekem ezért fizetnek? Hát mondom miért, neked fizetnek,hogy ötödszörre is beülj ugyan arra a szarra? Van akit tényleg ennyire nem zavar csak robotok legyenek.
Szerintem Bay mostanában is tud jó filmeket csinálni. Nekem legalábbis a 13 óra: Bengázi titkos katonái nagyon bejött, csak azt sajnáltam, hogy a hazai mozikat elkerülte.
A szikla (a zenéjével egyetemben), Armageddon, Bad Boys 1-2 mind nagy kedvencek, ezerszer nézősek, még ha én inkább a 80-as évek akcióin is nőttem fel.
A Transformerseket inkább csak egy giccsparádénak tartom, egyszer meg lehet nézni őket, de ennyi. Azt meg végképp nem hiszem, hogy megérné barátokat elveszteni miattuk, bár szerintem nincs olyan film, amiért megérné.
@bobjay: +1, a 13 Hours szerintem is baromi jó kis film volt tőle, emlékeim szerint viszont túl jól nem teljesített anyagi fronton.
@Prothean: az mondjuk durva, hogy már nem csak a kritikusok kapják meg ezt állandóan hanem egy barát a másikhoz is ezt vágja, hogy pénzt kap a lehúzásért. Lol
Lordviktor: ne terjeszd
bukjon is ez a szenny.
A Bay-el kapcsolatos kifakadással nagyon-nagyon egyetértek. I know that feel, bro…
Érdekes, hogy senki nem említi a “régi” filmjei közül A szigetet. Pedig baromi jó kis film, mind látvány mind szori szempontjából még Bay-hez képest is. Bár ha jól emlékszem hatalmas bukta volt a pénztáraknál, de én akárhányszor megnézem, mindig nagyon jól szórakozom rajta. És aztán elkezdte rendezni a Transfosmerszeket.
pain & gain 2-t,de azonnal!:)
Azért az Armageddon zenéje inkább a zeneszerzők érdeme, meg a produceré aki felbérelte őket (valszeg Jerry Bruckheimer, aki mindig erős zenét rak a filmjei alá.)
Egyébként érdekes, hogy a Bad Boys 2-ig minden Bay film producere Bruckheimer volt, utána meg sose.
Amúgy lehet, hogy a Sziget buktája miatt ment át Bay full retardba. Első kvázi önálló filmje volt, próbált valami értelmesebbet összerakni, de nem jött be.
Abelh mi a sirás tárgya?Alakváltó robotok püfölik egymást szájtátós látvánnyal.Pont.Mit vársz még b+ :D
Meg kell hagyni az utolsó óra oda volt pakolva rendesen.Gyönyörű volt.
Bezzeg az F&F vagy az Alkonyat filmeket nem ütöd ennyire meg a többi ifjusági szarokat
Bay tud jót alkotni, ha jó az alapanyag is. A közelmúltból itt van 2 példa: 13 óra és Pain & Gain. Bár az azért mindenképp szomorú, hogy ezeket a sztorikat az élet írta. De régebbről ott van a Bad boys 1-2.
A Transformers filmekkel kapcsolatban nem Bay-el van a gond szerintem, hanem rajta kívül mindenkivel, akinek köze van hozzájuk. De legfőképp a forgatókönyv írókkal.
15ös komment névvel együtt :DDD
@15
Amit mindenki, egy nem agyhalott filmet. Lehet a látvány eszméletlen, ha szar minden más, 30 perc után odavész a látvány is. F&F is hasonló útra lépett, de ott volt is egy műfaj váltás a szériában + hozza amit kell univerzumon belül. Alkonyatot senki le sem szarja. Ezeket pedig már elmondták ezen a blogon előttem 1000x, human-t is beleértve.
A cél közönség még mindig 10-15 éves gyerekek plusz az agyhalott kinaiak.Továbbra se értem miért kell sirni.Ez egy mesefilm gyerekeknek,amiben autók robottá alakulnak.Nekik pont jó.Akkor meg?
@19
Erre a kérdésre is az előző kommente(k)mben van a válasz. Neked való a film a leírtak alapján. Bálványozd csak, hajrá.
Bay:
Persze, a gyerekek meg a kínaiak. Ettől hulyul a közönség. Akkor vonatkoztassuk a kajara is, egyen bármilyen szart a gyerek, akkor is megnő nem? Hát nem mindegy neki?
Soha nem értettem, hogy a kor, vagy a szulohely miért legitimizalna a primitivseget.
Bálványoztam a vizualitásán kivül valamit?Mert az tény,elsö osztályú.Nyilván nem mestermü,nemrágod le a körmöd rajta,nem leszel transzban alatta,csak nem értem miért megy ez a kollektiv hisztiroham állandóan az aktuális TF filmnél.
@22
Példának ott van az első rész! Az is szép volt, jó volt, látványos volt. De közben filmnek sem volt rossz, legalább volt rendesen eleje közepe és vége. Nem egy csomó jelenet volt egymás után pakolva két és fél órán át. Ezerszer jobb mint ez a hosszú trailer!
Wonder Womanről senki semmit?103 millióról a DCEU legsikeresebbje lesz USA-ban.Ilyen esésekkel példát mutatt,hogy kellene az érdeklödést fent tartania egy blockbusternek.
Én ehhez csak egy dolgot tudok hozzáfűzni: A kódolatlan hétvége az tényleg mekkora királyság volt már, de nem? Dehogynem. Nem volt még torrent sem 800 tv csatorna. Megvettük a műsorújságot meg az üres videókazit amire ha ügyes voltál pont két film rá is fért… de szép is volt…
A szellemirtók csajos feldolgozásában a hímsoviniszta nép még nem állt készen arra hogy csak nőket lásson… mondták… Mostanra úgy látszik beérett a nézőközönség :)
+ Wonder Woman
engem eskü nem zavarna a katyvasz sztori, ha a film legalább 70%-a a robotokról szólna..lehetne korrektebb szálakat írni nekik, és nem kéne egy jelenetig feltűnniük, aztán a következőben eltűnni a semmiben, pl. az össze főgenyó: megatron, barricade, quintessa stb
olyan faszán kezdődött az a jelenet, amikor optimus megérkezik a cybertronra és találkozik a csajjal mondjuk el is volt kapkodva, az igaz
de ez a faszkalap bay vált erről a scene-ről arra, ahol márki márk nőügyeiről van szó, csak azt nem értem, hogy MI A ****NEK KELL EGY OSTOBA MELLÉKSZÁLAT ENNYIRE KIHANGSÚLYOZNI EGY OLYAM FILMBEN, AMIBEN A FŐSZÁL A FÖLD PUSZTULÁSÁRÓL SZÓL. ELVILEG.
azt hiszem, ríva fakadok, ha baj mihály rendezi a 6-ot is.
ja, pont nagykátán lakok.
Bay egye meg a szaromat
Én bevállalom kedvelem a TF filmeket, mondjuk ahogy jönnek az újabb filmek egyre kevésbé.. az a paradox, hogy nyári popkorn filmek, mégis otthon a legjobb megnézni őket :D a 3-4et moziban láttam, úgy is éreztem magam mint akit jól megkúrtak :D de kiváncsi vagyok erre is, szerencsére csak egy kósza pillanatig akartam moziban :D (majd a tékából)
Amúgy egyetértek, Bay csinálhatott volna egy csomó jobb filmet is..múltkor épp a Sziklát néztük, újra beszéltükis hogy tudott ilyet is…
nem tudom ti mit sirtok itten mert szerintem az összes transformers nagyon király volt ez az utolsó meg mindet übereli.
Ebben nincs semmi logika . . . ez a film kb. egy az egyben a negyedik rész, több látvánnyal. De tényleg, szinte copy-paste, csak a történetet cserélték ki, és – szokás szerint – szedtek mindent mindenhonnan, vagy tizedjére újraírva az alapokat. Talán a történeti lopások voltak hangsúlyosabbak, Artúr király, Suicide Squad. Ugyanazok a hibák a történetben és a látványban, átalakuló tank átalakulása előtt ugyanúgy elkapva a kamerát, mint az előző részben Űrdongónál (hja, végső soron csak a LÉNYEG), stb, stb. . .
Ha az nem bukott meg, ez vajon miért? Ennek semmi értelme . . .