Blockbuster-watch: Logan Lucky és Hitman’s Bodyguard

Steven Soderbergh négy év után visszatért a moziba, a sokak által imádott és hiányolt buddy comedy zsáner meg kapott egy közepes löketet végre.

Valószínűleg 17 év után először nem lesz Augusztusban 100 millió feletti blockbuster, amit előzetesen a Hitman’s Bodyguardnak sem volt esélye cáfolni, ellenben a 14-15 milliós gyengécske tippeknek szépen odapakolt a 21.3 milliós amerikai hétvégével. Ryan Reynolds így végre profitálni látszik a Deadpool sikeréből, mivel a Life még a kiváló szereplőgárda ellenére is jókora kapufa lett és anyagilag sem mutatott túl jól (világviszonylatban pont átkúszott a százason).

Reynolds nagyjából az összes műfajt bejárta, míg végül a Proposal hatalmas sikerének hátszelén akarták az A listába felfuttatni Zöld Lámpásként, de köztudott, hogy a fal adta a másikat. Aztán jött a Safe House Denzellel feltámadást szimbolizáló kasszasikernek, hogy az R.I.P.D.-vel ismét nullára bombázza magát. Azóta kis(ebb) költségvetésű drámákban McConaughey-zett volna ki tudja meddig, míg Deadpoolként figyelt fel rá az egész világ tavaly. Elfogult vagyok vele az tény, de a piros-fekete maskara mellett a buddy comedy zsánert is neki teremtették, így Samuel L. Jacksonnal párban lehetett reménykedni egy erősebb darabban és pár hónappal ezelőtt talán egy blockbusterben. Hogy ez némileg közepesre sikeredett, nyilván az Expendables 3-ért egyelőre még felelősségre nem vont Patrick Hughes is felelős, de a 30 milliós gyártás költség mellett ez is mehet a sikerek közé.

A jópofáskodó marhaság mellé csapódott a hétvégén még egy legjobb szándékkal idiótaságként aposztrofálható Soderbergh mozi is, a Logan Lucky viszont csekély 2500 dolláros átlag mellett csupán 7.6 milliót fialt. Soderbergh és a tetszetős cast nevéből ennél sokkal többet ki lehetett volna facsarni, nem beszélve a kiváló kritikákról, de a Bleecker Street nevű terjesztő ismét eltaktikázta magát. Sikerült talán az egész nyár egyetlen olyan hétvégéjét megtalálni, amikor első ránézésre (nagyon messziről) hasonlóan szétcsúszott bemutató a fő konkurencia és ugyanarra a célközönségre pályáznak (25-30 feletti korosztály nagyrészt, kicsit a férfiak felé billenve). Nem akarnám a filmjeiket feleslegesen piedesztálra emelni, nem arról van szó, hogy filmtörténeti klasszikusokat szórtak rosszul a nép elé, de idén már pancserkodtak a The Lost City of Z-vel, ami összesen 8.5 milliót termelt, tavaly elbénázták a Captain Fantasticet (5.9M), előtte meg elásták a Trumbot (7.8M). Nem világmegváltó mozik, de 10 millió fölé illett volna ezeket is rugdosni legalább, de a Logan Lucky legalább egy húszasra talán majd számíthat végül.

Egy pár szót még a múlt héten felemlegetett Wolf Warrior 2-ről Kínában, immár 770 milliónál tart csak az ottani piacon.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. The Hitman’s Bodyguard – $21,384,504 – össz: $21,384,504
  2. Annabelle: Creation – $15,612,680 – össz: $64,156,901
  3. Logan Lucky – $7,600,036 – össz: $7,600,036
  4. Dunkirk – $6,614,385 – össz: $165,422,464
  5. The Nut Job 2: Nutty by Nature – $5,092,344 – össz: $17,675,989
  6. The Emoji Movie – $4,441,028 – össz: $71,858,380
  7. Spider-Man: Homecoming – $4,256,367 – össz: $314,057,748
  8. Girls Trip Uni. $3,911,300 – össz: $104,053,445
  9. The Dark Tower – $3,788,669 – össz: $41,673,047
  10. Wind River – $2,975,732 – össz: $4,089,001

9 hozzászólás a “Blockbuster-watch: Logan Lucky és Hitman’s Bodyguard” bejegyzéshez

  1. Wolf Warriort a hétvégén néztem meg, teljesen faék sztori, kicsit amatőrebb fényképezést és színészkedést idéző jelenetek garmadája, de igazából szórakoztató volt. bár a főpárbaj Adkins és Jin között elég rövidre sikerült. Egyszer meg lehetett nézni. A második részt viszont a szereplőgárda miatt nagyon várom. Meg azon látszik, hogy elég sok pénz belefeccöltek az akciókba és látványba is – trailer alapján.
    A Logan meg a Bodyguard a hétvége levezetése lesz számomra, remélem nem csalódok bennük.

  2. “Sajnalhatja” USA, hogy kevesen élnek ott. :) Ha náluk is 1.5Mrd ember élne mi összegek befolynának domestic. Nem ismerem a kínai mozis bevételeket úgy általában de gondolom pár éven belül tök normális lesz a saját készítésű mozira szánt filmeknél a sok-sok százmillió bevétel.

  3. Szerintetek kb. mennyit hozhat az IT az első hétvégén? 40-50 milla reális? Ha már egy Annabelle hoz 30-35 milliót, akkor az IT-nek ezt ütnie kellene, nem? (persze sok függ az első kritikáktól)

  4. Nyitásra 60-70? Azt soknak érzem. Nem alapozok semmire de nem lehet kiszámítani az embereket. Szerintem a 35 inkább. A 70 (80) inkább a plafon.

  5. Még annyit:Wonder Woman amúgy beelözte a 2002-es Spider-Mant,15 éves rekordot megdöntve.Ezzel a legsikeresebb eredetstory lett USA-ban.Ezt is kigondolta volna?
    Inflációval is csak a nagy 3-as elözi meg:Batman,Superman,Spider-Man.

  6. annyira langyos ez az augusztus, mint amilyen szeptember szokott lenni pár éve, így az IT idejére már ki lesz éhezve a közönség egy látványosabb event mozira – ha ez mellé még jó visszajelzéseket is kap majd, szinte fix az 50+ nyitás.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.