A Disney kezd belejönni a rendezőkirúgásba: The Nutcracker

Épp forog a Diótörő, és úgy tűnik húznak vele egy Rogue One-t, avagy a rendező nem ér rá a forgatás folytatására, de majd az utómunkáknál még jöhet az inputjával. Pontosabban Lasse Hallstrom (What’s Eating Gilbert Grape) le lett cserélve a 32 napos utóforgatásra Joe Johnston (Captain America: The First Avenger) által. Persze xy oka lehet a hiányának, de a “scheduling issues” viccesen hangzik egy blockbusternél. Még ha nem is mindenki tarthatja üresen a naptárát, azért a rendezőnek csak-csak kéne.

Aki kíváncsi a filmre, annak viszont itt egy kép is belőle.

11 hozzászólás a “A Disney kezd belejönni a rendezőkirúgásba: The Nutcracker” bejegyzéshez

  1. őőő, ha utóforgatás akkor a scheduling issues miért vicces? gondolom nem volt betervezve…

    hú, de amúgy bakker, h ez a csóka megcsinál egy olyat, mint a “what’s eating gilbert grape”, aztán meg egy hatchi: a dog’s tale-t, nem látta az igazi Hachiko filmet? :D

  2. Azon gondolkodom, hogy mikor jön el az a pont a rendezők világában, hogy nem akarják majd elvállalni a Disney filmeket.

  3. Nekem igazából az a nagyon furcsa, hogy néhány stúdió belevág egy 100+ millás Blockbusterbe és egy olyan rendező kezébe nyomják a dolgot akik hivatalosan vagy valami Short-ot csináltak, vagy valami Low Budgetet rendeztek, vagy bevállaltak egy híres sorozat 1-2 epizódját. Értem, hogy ifjú tehetségek, meg kell kaparintani őket, de az ő helyükben nekem óriási nyomás lenne kevés tapasztalattal egy ekkora projekt. Vagy összetörnék stressz alatt vagy úgy elszállna az agyam és az egóm, hogy az nagyon nem tetszene a producereknek. És az elmúlt években sorra jönnek ezek. Nem igazán értem. Ennyire rendező hiány lenne a piacon, hogy a frissen végzett diplomásoknak is nyomják a lehetőségeket?
    Egy Blockbustert nem vállal be egy stúdió sem ha nem nyomnak alá legalább 2 A listás sztárt, meg 2-3 B kategóriásat, de rendezőben mernek kockáztatni?!?!
    Ha az ifjú tehetségnek adnának elsőnek 10-20 milliót egy lájtos filmre majd többet egy nagy dobásra, na az érthető lenne.

  4. T: Egyszerűbb egy “ifjú tehetséget” megkaparintani, mert egyrészt nem kerül olyan sokba másrészt pedig naiv kezdő rendezőt még valamennyire ellepi a rózsaszín köd és a felkéréskor tényleg elhiszi, hogy ez az Ő nagy költségvetésű lehetősége lesz, melyben csillogtathatja tudását. Aztán lassan azon kapja magát, hogy rángatják, mint egy bábot és az elképzelései közül semmi sem valósulhat meg, mert a stúdió nem engedi. Gondolom ekkor jön be a képbe mikor “kreatív nézetkülönbségek” miatt távozik a rendező. Gondolj csak bele, ha ilyen filmeket Nolan, Spielberg…stb kaliberű rendezőkkel próbálnák összehozni, akkor Ők már az első komolyabb nézeteltérésnél kiszállnának a forgatás kezdetén. Ez a stúdiónak azért is nem volna jó üzlet, mert ha az emberek értesülnek a neves rendező távozásáról, akkor bizony nagy gebaszra gondolnak és kevesebben nézik majd meg moziban a végeredményt.

  5. azért van olyan is, aki tud élni a lehetőséggel és még egyéniséget is tud csempészni a filmbe, ld Waititi.

    én nemtom, mit kell emiatt szapulni a díznit, ha valaki bukhat ezzel, az ők, de mernek kockáztatni és lehetőséget adni kevésbé ismert arcoknak, ez szerintem tök pozitív.

  6. Bobjay:
    A madzagon rángatózást megértem, ez nem csak a filmiparra igaz, bármilyen kreatív munkában igaz ahol van egy főnök és az eredményeket lesi, főleg az eladhatóság oldalát. De azért meg vagyok győződve, hogy ha a rendező tényleg tehetséges, nem egy elvetemült művész aki “csak az én meglátásom az igaz és jó”, akkor kap annyi szabad teret, hogy alkothasson a kötelező “benne kell lenni a filmben és kész” jelenetetek mellett. Főleg ha az eredménnyel le is tudja nyűgözni a producereket, de sokszor az a hír, hogy a rendező lelépett, mert a producerek nem látták az ő Big-Picturejét, de mi van ha az egyszerűen eladhatatlan volt?
    Mert sok rendező (és művész) olyan dolgokat éltet, amik az emberek 90%-nak nem tetszik, és ezeket próbálják lenyomni a torkukon. Naná, hogy a producerek közbe lépnek

  7. Igen, ez is lehetséges, de anno a 80-as 90-es években a producerek/stúdió annyira nem játszottak biztonsági játékot, mint mostanság, így könnyebben dűlőre is tudtak jutni a rendezőkkel. Elég csak utánanézni, hogy a Batman, a Jurassic Park, a Die Hard 3, a Roger nyúl a pácban elkészülését milyen balhék övezték. A producerek dróton akarták rángatni a fiatal Tim Burton-t és nem kértek az Ő sötét világából, de nem jött össze a tervük és mi lett a végeredmény? Spielberg kénye-kedve szerint átíratta a Jurassic Park forgatókönyvét, ami senkinek nem tetszett és világsiker lett a film. A Die Hard 3-mat PG13-asra akarták a producerek, de John McTiernan azt mondta, hogy lelép, ha nem lesz R-es, valamint a korai forgatókönyvet is átíratta, mert nem tetszett neki, hogy John McClane békés, családjával töltött mindennapjait mutatta volna be. Nem vette figyelembe a 2. rész történéseit és John McClane-ből züllött zsarut csinált. A Roger nyúl a pácban eredeti történetéből a Disney családi alkotást faragott és még így is rengeteget balhéztak Zemeckissel, hogy forgasson újra bizonyos részeket, mert túl erőszakosnak találták. Szerencsére Spielberg kiállt Zemeckis mellett, így nem lett utóforgatás.
    Aztán még ott van az Alien 3 sztorija, ahol a producerek kifejezetten olyan rendezőt akartak, akit dróton rángathatnak.

  8. Bobjay:
    Oké, de Spielberg előtte letett egy ETt, egy Indy-t meg egy Hookot az asztalra, naná hogy szabad kezet adtak neki.
    Burton inkább Shortokat csinált, de előtte volt egy BeetleJuice.
    McTernan pedig Predator, Vörös Október és DieHard1.
    Naná, hogy nagyobb befolyásuk volt, ma is azt mondják egy Nolannak mondjuk, hogy tök mindegy mit akar forgatni, itt van 200 millió, nem szólunk bele, alkoss!

    Alien 3 rendező David Fincher pedig reklámokat forgatott, nem is filmeket. Ő is egy megfelelő példa amit én mondtam.
    Én nem a rendezőket szidom, a stúdiókat akik be mernek egy nagy projektet vállalni egy tiszta amatőr rendezővel, csak azért, mert az könnyen irányítható és a vége vagy rossz, vagy rendező összetörik, mert nincs szabad keze és sír.

    Az eredeti kérdés még mindig az, hogy egy kezdő rendező miért a francért kap egy BlockBuster filmet első igazi filmjének úgy hogy a producerek akarnak irányítani???
    Bár nem vagyok enciklopédia, de valaki fel tud mutatni valamit, hogy ez valaha, valamikor bejött?
    (és most nem egy Taika Waititi-ra gondolok, aki azért ténylegesen rendezett már filmeket a Thor előtt)

  9. A Marvel filmeknel bejon, mert mind sikeres es altalaban kis-rendezok csinaljak. + Colin Trevorrow-ra biztak a Jurassic World-ot is egy film utan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.