50 milliót fizetett a Netflix a Cloverfield Paradoxért

A film szar lett. Vagy legjobb indulattal is közepes. A Brighttal ellentétben itt nem csak a kritikusok szerint, mivel a közönség is lepontozta. De most nem is erről van szó.

A harmadik Cloverfield filmet sokáig tologatta a Paramount, nem is annyira véletlenül. Ők is érezték, hogy hatalmas siker ebből már biztosan nem lesz, így súlyos 20-30-vagytöbb milliókat a reklámkampányba fektetni már nem érte volna meg. Itt került a képbe a Netflix, akik a belsős források szerint 50 milliót fizettek a filmért, amivel a Paramount rögtön pluszba került, vagyis már nem volt veszteségük rajta. És ha jól veszem ki, akkor a blu-ray és tévés forgalmazások joga náluk maradt, ami még plusz apró lesz.

A Netflix viszont nem tökölt, meglépték azt, amit már szerintem a Punisher sorozattal terveztek: rögtön a bejelentéssel feltették a szolgáltatásukba. A Punishert szerintem azon a bizonyos Comic Conon akarták bedobni, csak akkor történt a Las Vegas-i lövöldözés. Most viszont a Super Bowl alatti 5 milliós reklámmal nagyon megtolták ezt a filmet, és ennél többet nem is kellett a kampányára költeniük.

Mondhatnánk, hogy a film minősége bármit is jelent a kérdésben, de nem, szerintem ez még a rossz visszhang ellenére is hatalmas húzás a Netflixnek, hiszen az 55 millió aprópénz a havi bevételeik mellett, és sokan rohantak a meccs után megnézni a filmet. A brandjük mindenképp erősödött a lépéssel.

Nem mellesleg így semmiképp sem lehetett a film előtt negatív kritikákkal tele a net, mivel mindenki egyszerre kapta meg, a kritikusok is, szemben szegény Brighttal. Tulajdonképpen húztak egy “nincs sajtóvetítés” dolgot, amit ugye a legrosszabb filmekre szoktak tartogatni a stúdiók. Lehet a Paramount is úgy tudta volna csak moziba küldeni a harmadik Cloverfieldet, de legalább embargó lett volna rajta a bemutató előtti szerdáig.

11 hozzászólás a “50 milliót fizetett a Netflix a Cloverfield Paradoxért” bejegyzéshez

  1. Ennek a legnagyobb nyertese egyértelműen a Netflix. A Paramount meg ahogy írtad is mintha nem is csinált volna semmit kb. Míg a Netflix vszeg szerzett egy csomó új előfizetőt addig a gyártó nullán van. Mondjuk remélem ez nem lesz tendencia a jövőben és a Netflix továbbra is próbál minőséget gyártani vagy megvenni.

  2. “A brandjük mindenképp erősödött a lépéssel”

    csak már megint egy minimum megosztó filmmel tolták meg magukat. értem én, hogy brand PR stb. tényleg nagyon hangosak, de ha ilyen minőségű filmekkel mennek ezek a kampányok továbbra is, akkor idővel visszaüt majd ez. ez még messze van nyilván, egyelőre elég, ha láttatják magukat, hallatják a hangukat, de egy ponton ez kevés lesz.

  3. “egyelőre elég, ha láttatják magukat, hallatják a hangukat, de egy ponton ez kevés lesz.”

    hát a poszt az egyelőréről szól, de egyetértek. többet kéne kockáztatniuk, ha már az 50 millió nekik aprópénz. 5-10 közepes költségvetésű filmből csak születne egy új blockbuster franchise, ami láthatóan a céljuk ideővel. és kevesebb algoritmust kéne használniuk, mert a trendek követése lehet nem a legjobb kreatív szempontból. ha 50 milliókat vágnának rendezőkhöz, akkor tuti páran odamennének hozzájuk, ahogy a blumhoushehoz mennek a kisebb ötletekkel. én a helyükben ilyen shane carruthokkal és hasonlókkal tárgyalnék. vagy épp a maze runner rendezőjével, ő is viszonylag kevés pénzből teremtett blockbuster látványvilágot. vagy neil blomkamppal, de őt mindenképp saját forgatókönyvvel a kezemben keresném fel.

  4. Jézusom… 50 millió ilyenekre. :(
    (Így nem csoda, hogy a Paramountnál évek óta szétfolyik a lóvé.)

    Pedig nem is volt olyan rég, amikor egy Forráskód vagy Looper kijött 30 millióból (‘A-listás’ színészekkel).

  5. “kevesebb algoritmust kéne használniuk, mert a trendek követése lehet nem a legjobb kreatív szempontból. ha 50 milliókat vágnának rendezőkhöz, akkor tuti páran odamennének hozzájuk, ahogy a blumhoushehoz mennek a kisebb ötletekkel. én a helyükben ilyen shane carruthokkal és hasonlókkal tárgyalnék. vagy épp a maze runner rendezőjével, ő is viszonylag kevés pénzből teremtett blockbuster látványvilágot. vagy neil blomkamppal, de őt mindenképp saját forgatókönyvvel a kezemben keresném fel.”

    f*ckin A!

    1. itt egy relatíve ismert név, megvesszük és visszük tovább. gyors egyszerű megoldás.

    2. a Blumhouse tökéletes, sőt csodálatos példa :)

    3. nekik hosszútávon tényleg fontos lenne a némile egyedi hangulatú/elképzelésű rendezőket lekötniük, saját ötleteikkel, szabad kézzel megtámogatva. és akkor itt kanyarodik vissza az egész az első pontra, hogy ez felszámolná a görcsös trend követést és ott lenne az egyedi “netflix élmény”.

    amúgy a koncepció érthető és valószínűleg ide tart az egész, de egyelőre a ziccereket kell belőniük. én ezt tényleg megértem, csak nem szeretném, ha ekkora potenciál mellett leragadnának itt.

  6. A netflix brandet valószínűleg sokkal jobban erősítette volna, ha ugyanezt egy baromi jó filmmel lépik meg, csak mondom.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.