Kidumáló: Annihilation

A Földön minden egy sejtből lett, ebbe az irányba haladt az osztódás, most pedig itt bámulunk ki a fejünkből az elektromosságnak hála. Kinn fújja a fát a szél, miközben az alkonyat sötétkékre színezi a felhőket. Mi vagyunk a rák a Földön, önpusztítunk, vagy egyek vagyunk a természettel? Be kell fogadnunk az élményeket, meg kell próbálnunk jobbá válni, miközben mássá válunk? Vagy okkal megsemmisülünk a saját döntésünkből, elégetjük a múltunk, magunk, tovább osztódunk. A Föld utánunk is itt lesz, csak más állapotban. Ez meg itt a zóna, irány a legmélyebb pontja az önismerethez.

Majdnem két hete ülök a poszton, és nem tudtam, tudok mást írni róla. Kiemelhetném a hibáit, hiszen a vallatásos szerkezete valamennyire aláássa a látottak erejét, de az elején használt időugrás eltűnése sem túl logikus. Viszont mégis üt, nem igazán vesz el az erejéből semmit pár rosszabb döntés. Merészen elmegy valahova, és az utolsó 15-20 percben teljes erővel el is mer köteleződni mellette.

Az egyszerű kérdésekre azért válaszol az Annihilation, hogy ne Inception-szerű “most akkor eldől a pörgettyű, vagy nem?” kaliberű logikára épülő kérdésekről szóljon a társalgás, hanem valami másról. Ne csak az agyunkkal gondolkozhassunk az utolsó percek után.

69 hozzászólás a “Kidumáló: Annihilation” bejegyzéshez

  1. Én nem bírom megérteni mit esznek rajta az emberek. Az utolsó 20 perc kivételével nem történik semmi: A film. Most persze mindját megjön valaki ha csak ennyit értettem meg belőle akkor annyit is érek blablabla.

  2. Nekem pont a vége volt csalódás. Nagyobb volt füstje mint a lángja. Baromi erősen indult, jó volt az utolsó negyed óráig. Azok a hangok…! Nem volt azért rossz a film, de a hypeot nem értem. 7/10.

  3. Nagyon akartam szeretni és a lassú tempójával se volt gondom, de főleg a vége és az értelmetlen feloldás miatt nem tudtam szeretni. Attól nem lesz művészibb és mélyebb egy film, hogy nem ad normális magyarázatot a dolgokra. És az az utolsó utalás egy esetleges folytatásra végtelenül olcsó és elcsépelt volt. A hangulat, az alapfelállás, a képi világ király, a színészekkel se volt gond, de ahova a történet eljutott az nagyon nem jött be.

  4. szerintem a vége pont hogy kinyírta a folytatást. ránézésre semmi értelme nem lenne, csak egy tipikus B film jöhetne ki belőle.

  5. A rendező nyilatkozta, hogy esze ágában sincs folytatni. Bár biztoa van az a pénz.
    Nekem nagyon tettszett. Szeretem az ilyen gondolkodós filmeket holott a rendező előző munkáján (ex machina) halálra untam magam annyira elvont és lassú volt.
    De ez nagyon tetszett. A medvés jelenet nagyon para volt. De a vége az Isten.

  6. Utalás a folytatásra? Mégis hol volt ebben ilyen? :D
    Egyébként egy érdekes utazás volt a film, a maga “tévés minőségű” trükkjeivel együtt is. (Néha azért erősen kilógott) Tetszett, de mindenféle pátoszos hype-imádat nélkül.

  7. OMG! Hol volt utalás a folytatásra? A végén a szemükben lehetett látni, hogy mindketten hordozói az összes DNS-nek, amim a “shimmering”-ben volt. Minden növény, ember, állat DNS-e megtalálható bennük.
    Srácok, az utolsó 30 perc, maga volt a tökéletes elmebetegség!!! That just blowed my mind! AWESOME!

  8. mókus: mondjuk ha az utolsó 20 percet értetted, akkor szerintem már beljebb vagy mint a legtöbb néző.

    tényleg olyan film, hogy vannak hibái, de egyáltalán nem lehet rá haragudni mert még így is üt.

    az idegen valamiről az Expanse-beli protomolekula jutott eszembe! ezt most csak azért említem mert éppen annak darálom a 2. évadját. az is egyre jobb.

  9. Nem vagyok odáig a nagyon agyalós filmekért, de ez tetszett. Igaz ehhez hozzájárult Portman “néni” is :D A medvés jeleneten mocskosul összeszorult, aminek ilyenkor össze kell szorulnia :D Az nagyon durva jelenet volt szerintem. Persze van olyan, akinek ez a film nem jön be, az hagyja ki, ha meg már megnézte, akkor így járt :D

  10. Nagyon vártam az Annihilationt a trailer után: csodaszép, kedvenc színésznőm, STALKER hangulat és aránylag pofás látványvilág. Sajnos amennyire gyorsan ugrottam rá, olyan hamar hagyott el a lelkesedésem.

    A sztori nagyon lassan indul be – ami nem probléma, főleg mivel könyvadaptációról van szó. a látvány amolyan sorozatos/ SyFy-os TV kaliberű. Plusz sajnos tele van logikátlanságokkal a sztori.

    Túlságosan a karaktereket nem ismerjük meg, Portman okés, de Isaac nekem borzasztó minden filmben – tán az Ébredő Erőnél ásta el magát nálam? Vagy a zombi style karaktere nem tetszett itt? Nem tudom, irritál.

    A látvány közepes, a sztori gyenge, a karakterek is ridegek, egy-két kép az említett STALKER-t idézi, azok rendben vannak, de amúgy borzasztó vontatott és unalmas a film – kivéve pár gusztustalanul erőszakos jelenetet. a végén a csavar féleség, amolyan “mindfuck”-nak eladva – hát nem tudom, én nem agyaltam utána egy percet se, szerintem tök felesleges volt így befejezni.

    Vártam rendesen, de egy nézésnél többet nem érdemel.

  11. Tegnap néztem meg,de nekem nem jött át! Szintúgy miután megnéztem az Ex Machina-t…a végén olyan “WTF?” érzés volt csak bennem! Nem tetszett!

  12. Elnagyolt volt, nem volt semmi kapcsolat. Elismerem a latvanyt meg az utso negyed órat, de pont utana derult ki hogy semmi ertelme az egesznek. Nagy csalódas

  13. spoiler on:

    Kane végén megöli magát a fenygránatal ugye ez megvan mimdenkinek? Aki visszajott az a “másolat” lenne? Mivel a film végén mondja is hogy ő nem Kane! Akkor Lane is az lenne vagy csak ő hordozza a minden DNS-t???

    spoiler off:

    Ez nem volt tiszta nekem,de amúgy bitang erős hangulata van. Folytatást meg szerintem nem kéne. Szerintem. :)

  14. Jo film. Tetszett. Tudtak újat kitalálni. Annak volt unalmas aki mast várt! Pont mint a get out. Nekem a testről és lélekrol volt most ilyen csalódás. Mast vártam, olyat mint az amerikai szépség. Itt végig fent volt tartva a “mi lesz” érzés.

  15. Spoiler Isaac talán átengedte magát a “fejlődédnek” hiszen a homo sapoens is mutáció révén fejlődött. Portman meg nem. De tudjuk a végeredményt. De ez a film szólhat alármiről. Lehet hogy az MI- szimbolzálja a zóna és annak a végső megtagadását ami persze kudarc. Sok mindent bele lehet magyarázni. A film unalmas volt viszont érdemes megnézni.

  16. Nekem ez bejött, majdnem minden benne volt mi egy jobb fajta gondolkodtató sci-fi-hez kell, ami köré azért építünk legendát mert filozófiát teremt a rajongói között, de még azoknak is, aki nem szerették igazán.

    Beszélünk róla, interakcióvá válik, elméletekké ágazik, vitákká a lehetségesről, valószínűről, elképesztőről szeretve vagy bosszankodva.

    Afféle testen kívüli sci-fi élmény, ami kevésszer adatik meg, abból sem a legerősebb ugyan, de azért van ereje.

    Csak ajánlani tudom gondolkodni vágyó sci-fi rajongóknak.

    És sajnos folytatás valószínűleg tényleg nem lesz, a film vége teljesen más a többrészes regényfolyamhoz képest és ez csak az egyik változtatás, de ezúttal jót tettek vele úgy érzem…

  17. Nekem újra kell néznem,hogy jobban át tudjam gondolni de alapvetően tetszett.Azért szerettem,mert elgondolkodtató ugyan de “nem engedi el a kezem” teljesen még a végén sem,pedig van mindfuck rendesen.

  18. Nekem is bejött, tényleg az jó kis agyalós sci-fi, és tuti egy csomó utaláson, kis jeleken átsiklottam, szóval érik az újranézés is. Az utolsó 20 perc meg tényleg remek volt, örülök, hogy Garland letette a lábát és nem hagyta belenyúlni a stúdiónak.
    Nem szokványos, lassú tempó, de végig feszült. Személy szerint szeretem az ilyet.

  19. Nem volt rossz film, de úgy éreztem, hogy valami hiányzik belőle. Pár jelenet nagyon ott van, de a végén valahogy mégis üresnek érződött az egész.

  20. Az én értelmezésem, várom a különvéleményeket, kiegészítéseket:

    – a főhősnő a megcsalás (visszaemlékezésben) és az elhallgatás (csapattársai előtt) alapján egy hazug ember

    – az idegen tudattalan, csak másolni tud jelenleg, eleinte értelmetlen, életképtelen lényeket rak össze, majd fejlődik, végén embert másol, annak tudatával együtt

    – a főhősnő az egyetlen túlélő, ezáltal az egyetlen narratíva az övé, hazugság amit mond, nem az ember, hanem a lény élte túl a gránátot, az utolsó jelenetben a szeme szineződése leleplezi

    – lehetséges, hogy csak “megfertőzte” a lény a főhősnőt, és nem átvette a helyét, ha esetleg valamit nem vettem észre, várom a megjegyzéseket

    – nem értem mitől élte túl Kane másolata, a Shimmer eltűnése után mitől javult az állapota

  21. Hát ez a film az utolsó negyedórát leszámítva annyira random, esetlen, és semmilyen, hogy alig bírtam végigszenvedni. Mennek, sz.rba kerülnek, flashback, mennek, sz.rba kerülnek, flashback.

    A könyvvel kapcsolatban olvastam a véleményeket a Molyon: olyasmiket írnak, hogy nem baj, ha nincsenek válaszok a kérdésekre, de ebben a történetben kérdések sincsenek. Hát ez a filmre is igaz volt maradéktalanul. Az Annihilation egy nagy parasztvakítás, pedig nagyon akartam szeretni.

  22. @S23L3S:

    “A végén a szemükben lehetett látni, hogy mindketten hordozói az összes DNS-nek, amim a “shimmering”-ben volt. Minden növény, ember, állat DNS-e megtalálható bennük.”

    Ezt nem értem, miért lenne bennük minden DNS? A “lény” azt gyűjtötte össze? A vezető csaj beszéde alapján nem túl tudatos folyamatról van szó.

    Számomra a film az evolúcióról szólt, arról, hogy az véletlenszerű, próbálkozás alapú, tudattalan, talán arról, hogy nincs is olyan, hogy tudat.

    A másolódás, utánzás szerintem jól volt megjelenítve, és talán az is, hogy az evolúció nem “Föld anya” módjára tökéletes és szép és minden próbálkozásában csodálatos, hanem lehet életképtelen vadhajtásokkal teli, nem minden ajándék, vagy eszköz a tulajdonosa számára.

    Külön kiemelném a zenét, deezer-en már elérhető, gondolom máshol is, nagyon egyedi.

  23. Á, van már róla kibeszélő? Akkor amit a podcastban írtam: pont tegnap láttam, nekem csalódás volt, sokkal többet vártam. Sci-fiként szerintem értékelhetetlen (kb teljesen hiányzik belőle a science), talán legyen morálfilozófiai fejtegetés. De azért annak kicsit lapos.
    Ami viszont tényleg nagyon jó benne, hogy van sok vizuálisan szép ötlet (azzal a kommenttel is egyetértve hogy azért nem blockbuster-szintű pénzből megcsinálva, de szerintem azért így is teljesen oké) Csak hát nincs mögötte akkora tartalom mint amennyire szép (tehát én ezt is a concept art/ videoklip kategóriájú filmek közé sorolnám: szép vizuális ötletparádé, ami mögül hiányzik egy jó és tartalmas forgatókönyv) Valamint kissé unalmas is, és ezt úgy értem hogy “nem indokolhatóan” unalmas. Tehát pl. két éve az Arrival is egy lassú sodrású film volt, de ott azt sokkal elfogadhatóbbnak éreztem, és egyébként maga a film is sokkal jobban tetszett.

    De mindezekkel együtt jó hogy készülnek ilyen filmek, és (bár jóval többre számítottam) nem bánom egyáltalán az időt hogy megnéztem.

  24. “Hol volt utalás a folytatásra?”
    Ne már! SPOILER: Ez a “felvillan a szemük, szóval lehet tudni, hogy ők már mások” – ez tipikus sorozatos évadzáró, amikor mutatják, na majd a következő évadban, a zónán/shimmeren/valamin kívül is megjelenik majd az idegen jelenlét, jajmileszitt. Azt értem, hogy a készítő nem akar többet csinálni, de pl könyv meg három van belőle. Sokkal jobban tetszett volna, ha felvállalnak valamilyen konkrét kézzel fogható indokot, pl a terraformálás egy perverz idegen formája, vagy egyfajta kifacsart idegen invázió, vagy valamilyen felfoghatatlan kapcsolatteremtési forma egy idegen faj részéről. Még az utóbbit talán bele lehet magyarázni, de nagyon kell hozzá erőlködni. A film simán belement a köldöknézős, “magyarázd magadnak, ahogy szeretnéd” befejezésbe, ezért van az, hogy sokaknak nagyon bejött, míg másoknak radikálisan az ellentéte. Ennél sokkal kézzelfoghatóbban magyarázott, sokkal nehezebben felfogható dolgokat, az Érkezés befejezése.

  25. @schray:

    Egyetértek, az Érkezés sikeresebben kommunikált, ez művészmozi lett. A kapcsolatfelvétel is lehet, ha már scifi, akkor Solaris valami hasonlóról szól, de itt nekem inkább a véletlenszerű próbálkozás volt a lényeg, mint az evolúció mögött. Ez kb. a szuper evolúció volt. Pár borzalmas félremenéssel, pár véletlenül szép szimmetriával, és egy csomó utánzással.

    Ha valakinek van még értelmezése, én kiváncsi lennék, de főleg olyanokra, amik konkrét részekre építenek, kevésbé vélemények.

  26. 10 perce fejeztem be, feljövök ide, erre pont most került ki róla kibeszélő, remek. :D

    Szóval nekem abszolút bejött. Ha a logikátlanságoktól, és a kisebb hibáktól eltekintek, akkor egy izgalmas, elgondolkodtató és vizuálisan tényleg szép film volt ez. A már említett medvés jelenet brutális volt, de a legjobban valószínűleg tényleg az utolsó 20 perc fog megmaradni a leginkább.

    A végével kapcsolatban mondjuk az nekem sem volt teljesen egyértelmű, hogy
    SPOILER
    az ál-Kane miért lett jobban miután elpusztult a shimmer? Ha minden más eltűnt, akkor ő miért nem?
    SPOILER VÉGE

    Örülök, hogy az Ex Machina után nem kellett csalódni Garland második filmjében sem.

  27. Evolúció: én régebben az egyetemen elég komolyan foglalkoztam evolúcióbiológiával, szóval ami ebben a filmben van az nemhogy science de sci-fi értelemben is zérónullasemmi mértékben köthető az evolúcióbiológiához.

    De ez egyébként nem probléma, ettől még lehetne ez egy jó film. Ami miatt nem igazán az, hogy egy sokkal mélyebben végiggondolt és végigvitt forgatókönyvre és világépítésre lett volna szükség. Így viszont megmaradt a vizuális geg-parádé szintjén.

  28. Nekem a szerkezete a csapat létszáma, és végül a mesélő személyével, szavahihetőségével kapcsolatos kétségek miatt teljesen a Közönséges bűnözők ugrott be.
    Itt a csésze akkor esne le, amikor meglátjuk a szemeiket…csak lehet mostmár 20onpár évvel és sok,csavaros filmmel később nem üt akkorát. Ha a kilencvenes években jönnek egy ilyennel az több arcot padlóztatott volna? Passz.

  29. @bvr:

    hát ilyen akkor, amikor egy művészlélek filozofál a biológiáról :). kutatok kutatnak, művészek kommunikálnak, sajnos sokszor részletek nélkül, csak érzéseket és pár gondolattörmeléket. az ex machina se volt egy konkrétan lezárt film, ott is lehet gondolkodni, hogy öntudatra ébredt-e és úgy volt kegyetlen, vagy még csak nem is fogta fel a létezését.

  30. cherockee: ezzel nem igazán értek egyet, több szempontból sem.
    (1) szerintem ez a film nem is akar filozofálni a biológiáról. Ez egyáltalán nem is baj, hiszen szerintem ez nem sci-fi. Viszont ettől még, a vizuális geg-parádén túl azért egy mély, gazdag világot egy jó filmnek/adaptációnak fel kell építenie.
    (pl. Gyűrűk ura. Az sem sciene meg sci-fi semmilyen szempontból sem, mégis igaz rá hogy nagyon szépen átgondolt és felépített világa van)
    (2) az Ex Machina viszont (bár korántsem volt egy hibátlan film) ezzel szemben nagyon is sci-fi, nem is rossz, és tök jól körüljárt egy olyan kérdést amit a mesterséges intelligencia, szingularitás, stb kérdéseivel foglalkozók is komolyan tárgyalnak.

  31. @bvr:

    nem mindenben párhuzamos az ex machina, persze, az egy jól felépített film, 90%-ban szerintem elég stabil talajon áll, a végére írtam, hogy ott is rá volt bízva a nézőre, hogy mit akar hinni, nem tette le a voksát amellett, hogy ez vagy az lesz az AI történet következő fejezete.

    itt viszont az egész film inkább véleményes, a vége pedig erősen nyitott. nekem is hiányzik az a szerkezet, amitől egy film jól érthető tud lenni, nem csak egy képeskönyv, vagy jelenetek egymás utánja, viszont abból a kevés mondatból, amik gondolatébresztők voltak azt láttam, hogy valahogy megpróbálja feldolgozni a biológiát, annak a kegyetlenségét, lélektelenségét, véletlenszerűségét a szereplők reakcióival (főleg a főhősnőével, és a pszichológuséval, az ő monológjával), és valahol erre van egy megbízhatatlan narrátor ráhúzva (olcsó trükk szerintem is, már 1000x lejátszott, de a bizonytalan mesélés miatt nem vagyok 100%-ig biztos abban, hogy tényleg csak ennyi)

    ez most nekem jóval közelebb van a mother!-hez, mint bármi máshoz mostanában.

  32. .bvr: Ne vedd támadásnak, de ha egyetemre jártál megérthetnéd, h ez egy mese ahova meghívtak téged. Ki a rákot erdekli a biológia ..? Az érkezésnel meg kb 10x jobb. Mondjuk annál sok minden.

    “túl azért egy mély, gazdag világot egy jó filmnek/adaptációnak fel kell építenie.” Mint a dredd 2012? Vagy a madmax?

  33. Ez a film előtt megnéztük a MUTE-ot…azután egy akció film volt ;P

    De viccen kívül…számomra érdekes volt a film. Végig olyan érzésem volt, hogy ez most egy “Piknik az árokparton” koppintás de az utolsó 10-15 perc kicsit megakasztott ebben a gondolat menetben. Ha ezt a moziban láttam volna és nem vettem volna a fáradtságot, hogy újra nézzem és értelmezem a végét akkor ezt egy $zar filmnek tartanám. A rendező, igényesen és lassan bontotta ki a szépen becsomagolt téglát amivel végül is azzal a lendülettel finom mozdulattal és komótosan fejbe is verte a nézőt.
    Adott vagy mutatott valami újat a film? Nekem nem sokat de ahogy tette ezt az öröm volt nézni XD

  34. A zene nálam nagyon el tud rontani egy filmet és az elején meg is ijedtem ettől a gitározós country f*stól, de az utolsó 20 perc az hozta a kőkemény sci-fi hangulatot.

    Spoiler:
    1. Van az a rész a végén amikor a “másolatnak” odaadta Portman a gránátot, összeért a kezük, felvette az alakját stb. Ott a másolat alkarján lehetett látni a tetoválást. Viszont a végén a Portman kezén is ott volt, de nem emlékszem rá, hogy alapból lett volna neki olyan.

    2. Kaneből tudjuk, hogy a másolat jött vissza, Portmanből elvileg az eredeti(?), de mégis egyformák voltak. Ezt sem értem.

    3. Mi történt Ventressel abban a veremben, eleve mit szimbolizál az az egész ott lent?

    4. Van, aki olvasta a könyvet? Abból több minden kiderül?

    SPOILER vége.

    Ezt biztos, hogy még sokszor meg kell nézni ahhoz, hogy összeálljon, de félek, hogy nem ad magyarázatot, akkor sem a látottakra.

  35. IGazából elvoltam vele, mondjuk néhol nagyon nyomasztó és tömény volt nekem, de a látvány, maga az atmoszféra és a folyamatos kétely mindenben, a kilátástalanság, meg hogy tényleg mi a picsa lehet odabent, az adta nekem. Karakterekkel nagyon mostohán bánt viszont. Pl mi volt az a 8as tetoválás, ami magától alakult ki? Először ugye a felkoncolt katona karján volt az. Na meg a befejezés. Nem tudom eldönteni.. valahol tetszett is, valahol meg kevésnek éreztem. Na meg a vége az pontosan mit akart taglalni? Bevallom annyira nem tiszta még. Saját magunkkal való küzdelem, akár a rég múlt miatt is? Vagy a maga a beletörődés a felfoghatatlanba és paradox módon ezáltal megismerve és átélve, az eddig érthetetlent? (gondolok itt a csajra, aki elsétál a semmibe és elkezd ő is “növénnyé” változni), örök körforgás? Ami meghal, az életet is adhat? Megannyi gondolat, de egy két válasz jó lenne :D Itt kifogott rajtam

  36. Na, már vártam a kibeszélőt nagyon.

    Majdnem két hete láttam, de a mai napig eszembe jutnak belőle jelenetek és elgondolkodom. Nem is tudom mikor volt ilyen utoljára. A medvés jelenet azóta nyomaszt, pedig nem vagyok csirke ilyen téren. :D Nem értek mindent, nem kaptam mindenre választ, de nem is érdekel, pont ez a jó benne. Nem hibátlan összességében, de nagyon erős és egyedi film, egyszerre gyönyörű és iszonyat para.
    Nem való mindenkinek, abszolút megértem, ha valakinek nem tetszik.

  37. @atch def: Ne vedd támadásnak, de olvasás, szövegértés ennyire nem megy? Ki mondta hogy engem ebben a biológia érdekelt? Azt mást kommentekre írtam válaszul, hogy ebben evolúcióbiológiát ne keressenek, merthogy az nincs benne. És direkt írtam hogy számomra ez amúgy nem lenne baj. Merthogy nem is ez a baj.

    Valamint dredd2012 meg madmax? Szóval megintcsak, ne vedd támadásnak, de olvasás, szövegértés ennyire nem megy? Ezek hogy jönnek ide? Miközben ott írom konkrétan hogy Gyűrűk ura.

  38. olvasgatom a felmerült kérdéseket, és nem tudom, mire gondolhatott a költő, csak sejtéseim vannak, pl hogy:
    “az ál-Kane miért lett jobban miután elpusztult a shimmer?”
    egyrészt elképzelhető, h a robbanást minden lény érzékelte, aminek mutálódott a DNS-e, és a “fejlettebbek” a túlélés miatt alkalmazkodtak így az új helyzethez (kézenfekvő azt a formát megtartani, ami láthatóan dominál a shimmeren kívüli világban). Így arra is van sansz, hogy Kane másolata (ami nyomokban Kane-t tartalmaz), igazából akkor lépett szintet a fejlődésben, amikor a gócpontja megsemmisült. Annak is lehet köze a hirtelen felépüléshez, hogy megjelent Portman, akiben szintén ott dolgozik már az idegen DNS.

    Nyolcas motívum – elég szájbarágósnak tűnik elsőre, de nincs más tippem egyelőre, szóval, mivel ez a végtelen szimbóluma, jelentheti azt, hogy ez a DNS mindig talál majd utat az újabb mutációra, még akkor is, ha a “gazdatest” megsemmisül (bár nemtom megsemmisülés-e az, ha meghal, mert akkor is lehet belőle vmi más). kvázi örök körforgása a fejlődésnek, aminek Portman DNS-e is a része lett. ez a gazdatest dolog is érdekes kérdéseket vet fel, azt pl láttuk, h előbb-utóbb elveszíti “emberi” mivoltát, de olyat is láttunk, h ha nem áll ellen a mutációnak, akkor egész másképp készül el a DNS-koktél. but who knows..

  39. Végre! A film egy élvezetes LOST és Jurassick Park, nőkkel.

    Portman viszont jó és a zenék a végén is szépen betalálnak.

  40. Én is nagy lendülettel ültem neki a könyvnek, de az is kb olyan lapos volt mint a film. Egynek elment, de 1 év és elfelejtem.

  41. Nekem egyszer mindenképp tetszett. Voltak agyon jó jelenetek és megoldások,tökösség stb, de amiért nem fogom sokszor elővenni az az, hogy viszont érzelmileg nem volt rám nagy hatással, a kisebb mértékű pár jelenet miatt pedig nem elég az újrázáshoz.

  42. – találunk egy mutáns krokodilt – hát persze, hogy csónakázni megyünk utána
    – profi katonák vagyunk – a csónakban teadélutánt tartunk
    – éjjel lámpával a szemünkben őrködünk, hogy ne lássunk
    – amikor egy szörny elviszi a társunkat, egy csomóban futunk utána
    – soha eszünkbe sem jut bármiféle védelmi pozíciókat felvenni, bár kemény katonáknak vagyunk eladva
    – kemény katonaságunk abban nyilvánul meg, hogy elszántan lövünk egy krokodil szájába, de másban nem
    – amikor leütnek puskatussal, még véletlenül sem szakad fel a szemöldökünk
    – egyetlen társunk képes hármónkat leütni, úgy, hogy senki sem hallja

    Ha a prometheus szereplői a legrosszabb tudósok voltak a világegyetemben, akkor ezek a szereplők egy óvodáscsoport profizmusával kezelték a helyzetet

  43. Szépnek szépek Alex Garland filmjei, de itt a földönkívüli élet, előtte meg a mesterséges intelligencia témája sokkal többet érdemelne, mint erős vizualitást inkoherens történettel vegyíteni. Az emberiség két legfontosabb eseményéről van szó, nem holmi tucateseményről.

    De maradjunk ennél a filmnél. 3 éve növekszik a shimmer? 3 éve, de NULLA információjuk van róla? NE vicceljünk már.
    3 nap kiesik mindenkinek, de nem derül ki mi történt és mikor erre ráeszmélnek, nem menekülnek ki azonnal? Miért nem?
    Képzett emberek a legalapvetőbb protokollokat sem tartják be. Sőt, fel sem merül ilyesmi, csak mennek “valahova”. A “nem életszerű”, enyhe kifejezés.
    Az utolsó jelenet, ahol látjuk a szemükben a változást, lerántotta az egészet a ZS kategória szintjére…

  44. 49. abdulkholiq

    Hát de ők nem voltak katonák. EGyedül Portman, aki régen az volt, a többi az tudós volt. Ezért a totális fejetlenség a taktikai kérdésekben. Ezért se tudta elvinni a feka csaj az M249 Saw-t, mert megemelni sem tudta, nem ám, hogy használni. (legjobb fegyver evör :D )
    Amúgy nekem az szúrta a szemem, hogy kb egy spec. force-nak szánt küldetésre alap felszerelést kapnak. Oké, hogy nem profi fegyveres erőt képviselnek, de azért az a(z) ACOG scope meg egy alap lámpa, grip elfért volna azon a fegyveren.. Na de ez már inkább a kreatív dolga lenne, de max akkor, ha mindenki olyan fegyver buzi lenne mint én :D

  45. abdulkholiq: nem tudom te mit néztél, de egyedül Portman karakterének volt katonai múltja. Itt inkább mások lehetnének felvethetők, szal gondolkozz még kicsit rajta, hogy profibban trollkodhass :D

  46. Nekem tetszett a film nagyon,de azert voltak logikai buktatók mondjuk rögtön az elején berakhattak volna a vibrálás szélére egy nyulat egy ketrecbe és egyből tudták volna mi történik!!

  47. human:

    Ja, akkor jó, bocs, tényleg. Akkor van értelme hóthülyéket beküldeni fegyverekkel. Főleg úgy, hogy Portman, a Katona a tervek szerint nem is volt a csapat tagja, de bevették… kb mint a Grundon :) A fejemet fogtam végig ezen a butaságon (is)

    Most komolyan, Garland meg sem próbálja még egy kicsit sem hihetővé tenni a viselkedésüket. Ellépecolgatnak a nagyon veszélyes dzsungelben, mint egy angolparkban.

    Gondolom a 1st draftot forgathatták le. Garland mondta valahol, hogy elolvasta a könyvet egyszer, aztán írt valamit… hát igen, excatly

  48. Human: szivesen olvasom a véleményed vitatott kerdesben. Ami jelenleg 2:1 a hszek szamában a javára. Ráadásul azzal ervel, h nem ertem a szöveget. Ennek pedig nem sok koze van a régimódi retorikához, amit azert talaltak ki, h eredmény legyen. Nem levágjuk a diskurzust vagy epp leorditjuk egymást.
    De kíváncsi vagyok, szted ebbol a filmbol hiányzott a gyűrűk ura szintu melyseggel abrazolt világ? Vagy (sztem) talan pont ez adta meg a film misztikumát..? Nekem ez inkább volt egy misztikus film mint scifi. A Feledés volt hasonló (mar a főgenyát tekintve). Az nekem inkabb scifi. (pedig az sem az)

  49. Különleges film, nekem tetszett. Elismerem a hibáit, a logikátlanságokat, valóban nem reális, hogy csak úgy bevették Portman karakterét 6 nappal az expedíció kezdete előtt stb. stb.

    SPOILER

    De szerintem ilyen egyedien, érdekesen, máshogy nagyon régen volt ábrázolva földönkívüli filmben. Nagyon tetszett, már csak elmélkedés szintjén, hogy valószínűleg ez az entitás nem is volt értelmes, fel sem fogta, mit cselekszik, csak saját, totálisan más természetének, ösztöneinek engedelmeskedve, mintegy vírusként viselkedett. Szerintem már csak ezért is, a hollywoodi filmekben nem mindennapinak számító ábrázolásért is megérte megcsinálni és megnézni a filmet, de maga az egész atmoszféra, a képi világ, a hangkeverés, a zene tudott nekem maradandót nyújtatni.

    SPOILER VÉGE

    Szóval teljesen megértem azok véleményét, akiknek nem tetszett, szinte minden érvüket elismerem, de nem tudják megváltoztatni a véleményem, különleges, markáns élmény volt, túllépett azon, vagy legalábbis nem tette számomra fontossá, hogy most mennyire reális ez meg az, a hangulat és az utolsó ~40 perc fog megmaradni hosszútávon.

  50. @abdulkholiq:

    Garland úgy fogalmazott, hogy egy álomszerű könyvről megmaradt emlékeiből csinált egy álomszerű filmet :). Még csak véletlenül sem akart konkrét struktúrát szerintem, engem ez legalább annyira felcsesz, mint David Lynch komplett életműve. Ez olyan, mint elmesélni egy viccet félig, majd azt mondani, hogy na, fejezzük be együtt! Minden befejezés helyes! Ugyan.

    (Van értelme nyitva hagyni filmeket, de nem megíratlanul, az alapokat nem elmagyarázni. Inception felmerült már human által is, ott kb. az maradt meg, hogy mindig valaki magyarázza, mi miért van úgy ahogy, az egész egy fantasy film, de olyan érzésem volt, mint egy scifi-ben, éreztem, hogy van talaj alatta, ég felette, nem csak úgy van.)

  51. @catch def:

    Szerintem sem scifi, de manapság mindent, ami nem ork-elf-törpe-varázsló, scifinek nevezik, az űrhajós lövöldözést is, és azt is, ahol bárki tudóst játszik a stábból, és van benne 3 tudományos slang.

    Azt sajnálom, hogy nem mentek bele sokkal sokkal jobban a másolódás-utánzás-mutálódás-… témába, a pszichológus “záróbeszéde” egy csomó kérdésre választ adott (kb. nincs tudata, nincs akarata, ez csak valami folyamat), de kellett volna még egy jópár beszélgetés, hogy ne azt érezzem, hogy nem lett elmondva a lényeg.

  52. Abdul!Nagyon eggyetértek veled!Vártam én is ezt a filmet…mindenki agyba- főbe dicsérte..huuu mekkora nagy film..áááh…Láttam a STALKERT pár hónappal ezelőtt..szovjet sci-fi,de az sokkal jobb ennél,pedig fillérekből készült.Lekoppintott sok mindet arról…A szereplők TOTÁL idióták…Persze csajok menjen mindenki külön külön egy ÉLETVESZÉLYES helyen.nulla összetartozás,védekezés..áááh.Értem hogy elgondolkoztató akart lenni a film,de számomra dögunalom volt..(Solaris,2001 Ü.odessza nem az nekem)

  53. 1979-es dollár-rubel átváltást nem találok (2000-es éveknél régebbit nem igazán), wikipedia és imdb adatokban van egy kis ingadozás (1 vagy 6 millió rubel), de olyan cikket is láttam már, amiben dícsérték, hogy kb. semmiből megoldottak egy jó filmet. Kiváncsi lennék, ’79-ben mennyire volt orosz pénz erre.

    (Az milyen, hogy most olvastam, a rendező a forgatáson elszenvedett mérgezésektől halt meg a sound designer szerint, ahogy többen is a csapatból…)

  54. Zseniális film volt. Az utolsó 15-20 perc valóban olyan “leugrik a lánc feeling” és tényleg nagyon fasza, de én nem tudnám kiemelni egyik részét sem. Nálam az Arrival szintjén (bár más jellegű a film) van. Egymás után kapásból kétszer is megnéztem.

  55. A könyv után nekem elkeserítő volt az egész… már az elején mikor mentek be egy kisebb fegyverarzenállal… aztán a krokodil?? WTF? Az X térségen és a csupa nő csapaton kívül semmi köze nem volt a könyvhöz. Sajnálom, hogy így elcseszték. Utolsó 20 perc mi volt?

  56. Felesleges a könyvhöz hasonlítani, amiről egyébként a film csak bebizonyította, hogy nem lehet vászonra vinni, az alapfelálláson kívül köze nincs a két cselekménynek egymáshoz. Ja de, mindkettőben eljutnak egy világítótoronyhoz.

  57. A végén a pohár víz a nagy magyarázat mindenre, pörgessetek oda… (Mondom, én nem is akartam agyalni utána, nem érdekelt.)

  58. Egy középszerü sci-fi volt, semmi több. Mindenféle hype túlzás. A film háromnegyedében semmi érdekes nem történik. A csapat nem hogy profi lenne, hanem full amatőr. A befejezése pont olyan zagyva és összecsapott, mint az egész film. A végső “harc” Portman és a lény között pedig kimondottan nevetséges volt.

  59. Ilyen hülye filmet is régen láttam. Mondom: könyvekben ez biztosan elmegy és talán van is valami értelme, de így filmen ez borzasztó. Egyébként láttátok az effekteket a krokodilos résznél? Olyan volt,mint egy 15 éves zs kategóriás valamiben. Nagyon erősen bántotta a szememet az az animált krokodil. Ezt nem gondolhatták komolyan. Amilyen igényes munka volt a legtöbb effekt( pl a medvedisznóember), annyira ergya volt a krok.

  60. Elmondaná nekem valaki hogy miről szólt a film és min kellene agyalni??? Láttam, de gőzöm sincs mi volt a “mondanivaló”…

  61. zseniális filmélmény volt, annak ellenére, hogy a játékidő alatt valamiféle fekete felhő lebegett fölöttem végig és borzasztóan görcsben állt tőle a gyomrom. A szó nem negatív értelmében persze.
    Elgondolkodtató volt, valahogy nem kerestem logikai hibákat, vagy értetlenkedtem a látottakon, teljesen beszippantott. Sajnálom, hogy nem került mozikba, pláne, azt hogy nem vetítették le a Vatikánnak:D jajdekretén vagyok, elnézést.
    Még sok ilyet!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.