A nyár végére még kitolják gyorsan a kicsit jobb sorsa érdemes mozikat a nagy blockbusterek árnyékából, a hétvégére esett is három szélesebb terjesztésű premier, amikről érdemes beszélgetni.
Első helyre futott be a már múlt szerdától vetített Crazy Rich Asians, ami némileg meglepő módon nem csak anyagilag kaszált, de elsöprően jó kritikákat is kapott, 30 millióból készülve végül 26.5 millióval nyitott és 5 nap alatt már 35 fölött tart.
Az immár három részes bestseller könyvsorozatot az a John Chu álmodta vászonra, aki két Step-up és két Justin Bieber mozit is letett már az asztalra a G.I. Joe és a Now You See Me folytatásai mellett, szóval ő nem feltétlen a pozitív előjeleket erősítette, de mégis győzött. Mivel a romantikus vígjáték zsáner kevés stabil darabbal reprezentálja magát mostanság, így jó eséllyel sokáig a mozikban maradhat és átlendülhet a 100 millión.
A Mile 22 közben nem tudott felnőni a 20 millió környéki várakozásokhoz, amin a pocsék kritikák sem segíthettek. Látatlanban nehéz megállapítani, hogy mennyire igaz a sokak által kiemelt negatívum, de állítólag gyakorlatilag követhetetlen a film cselekménye, annyira kamerarángatósra vágták az egészet. Peter Berg és Mark Wahlberg így nem sokáig fog már megélni a Lone Survivor sikeréből, azóta konkrétan háromból háromszor véreztek el, 2016-ban a Deepwater Horizon mellett a Patriot’s Day is mínuszos lett, és most hiába az 50 milliós büdzsé, a Mile 22 sem fog nagyon hasznot termelni a mozikban.
Peter Berg karrierje egyébként megér egy misét, egy-egy siker valahogy mindig a víz felszínén tartotta: kapásból a Very Bad Things már bukott még 1998-ban, aztán 2003-ban behozta a köztudatba a Rockot főszereplőként a Rundownban, ami szintén elhasalt. Kis pénzből egy évvel később a Friday Night Lights korrekt siker lett, ezért 3 évvel később csalódást okozott a Kingdom bevételével, amire kontrázott a rákövetkező évben a Hancock nagy kaszálásával, azután 4 évvel meg bukott egy orbitálisat a Battleshippel. És akkor elérkeztünk a kisebb kaliberű, de annál sikeresebb Lone Survivorhöz, amit a fentebb taglalt három anyagi csalódás követ.
A Mile 22-nál jóval pozitívabb visszajelzéseket kapott az Alpha, ahol viszont ennek ellenére elmaradt a pozitív eredmény, az 50 milliós mozi 10.3-at hozott a hétvégén.
A régebbiek közül a Meg átugrotta globálisan a 300 milliót, a Mission Impossible pedig a félmilliárdot, az Ant-man 2 pedig lekörözte az első részét eladott jegyekben otthon és lassan 500 millió környékére ér nemzetközi szinten.
A hétvége amerikai bevételei:
- Crazy Rich Asians – $26,510,140 – össz: $35,276,909
- The Meg – $21,151,012 – össz: $83,760,074
- Mile 22 – $13,710,825 – össz: $13,710,825
- Mission: Impossible – Fallout – $10,773,347 – össz: $181,012,068
- Alpha – $10,352,512 – össz: $10,352,512
- Disney’s Christopher Robin – $8,861,530 – össz: $66,878,940
- BlacKkKlansman – $7,383,195 – össz: $23,392,685
- Slender Man – $4,801,712 – össz: $20,578,291
- Hotel Transylvania 3: Summer Vacation – $3,768,479 – össz: $153,962,179
- Mamma Mia! Here We Go Again – $3,405,405 – össz: $111,222,895
Bukás ide vagy oda a Deepwater Horizon és a Patriots Day is jó filmek voltak. Engem érdekel a Mile 22 is.
Mondjunk a Rundown bukthoz pont semmi köze nem volt Bergnek. Az egy jó kis buddy movie. Látványos, pörgős, szórakoztató, szerették a nézők és a kritikusok is. Kábé az volt vele, mint a Dreddel (csak annyira azért nem volt jó) Igazából totál érthetetlen, hogy miért lett bukás, mikor egy Meg 300 milliót tud hozni. A Deepwater Horizon is jó film volt amúgy, a Kingdom is jó, szóval semmiképp se varrnám Berg nyakába ezeket. A Battleship bukta abból a szempontból érdekes, hogy jobb, és kevésbé buta film volt, mint talán egy kivétellel bármely Transformers mozi, amik meg folyamatosan kaszáltak.
Kár ,hogy megint bukta lett Berg-nek nekem tetszenek a filmjei főleg az akció részek csak ne rángatnák azt a kamerát. Nemrég láttam a Patriot Day-t az az autólopás utáni akció nagyon jól sikerült a bénázások is valóságosabbá tették, Lone Survivort imádtam az csont nélkül jó volt szóval a Mile 22-nek is adok egy esélyt.
SgtGiggsy:
“Mondjunk a Rundown bukthoz pont semmi köze nem volt Bergnek… A Deepwater Horizon is jó film volt amúgy, a Kingdom is jó, szóval semmiképp se varrnám Berg nyakába ezeket.”
sehol nem írtam ilyet, hogy a nyakába kéne varrni, tényeket közöltem a filmek bevételeiről.
Ha rundown most kerulne mozikba 200+ simán meglenne neki. Még egy folytatás is jól tudna allni neki
zsocso:
+1
abelh: Bocsi, de valahogy az jött le a fogalmazásból, hogy szar filmeket csinál, és csak egy-két jobban betalált miatt kap még lehetőséget. Vannak rendezők, akik szart csinálnak, és egyértelműen amiatt buknak a filmjeik (Shayamalan pl. akinek egy Split miatt nem fogom megbocsájtani az ámokfutást amit a Hatodik érzék után művelt) de Berg pont nem ilyen. Egy rendező azon kívül nem nagyon tud többet tenni, mint hogy olyan filmeket csinál, amit a nézők és kritikusok is szeretnek, márpedig Berg filmjei az általánosan elfogadott vélekedés szerint egy-két kivétellel legalábbis átlag felettiek.
akkor elnézést, ha félreérthető volt :) a Lone Surivorig bezárólag minden filmjét láttam, és egyikre sem tudnám azt mondani, hogy kifejezetten gyenge, sőt, szinte bármelyiket szívesen elnzégetem, ha valahol szembe jön. Az FNL sorozat miatt meg csinálhat bármi szart a jövőben, megbocsátva lesz.
az egész inkább arra volt kihegyezve, hogy bevételi szempontból nagyon komoly kilengései vannak, de a stabil minőség miatt érthető valahol a bizalom, azért kevés hozzá hasonló jó iparos van manapság Hollywoodban, akinek az egyéni kézjegye is ráragad minden filmre. csak azért most zsinórban 3 bukta, és ezek Mark Wahlbergnek sem tesznek jót, mert producerként hajtotta mindet, úgyhogy össze kell kapniuk magukat, mert egy idő után elfogy a lehetőség.
Berg szerintem is bőven átlag feletti rendező, bírom a filmjeit, a buktákat meg sajnálom. (Amúgy mellékszereplőnek / karakterszínészenk is jó Berg szerintem.)
Whalberg ellenben megérdemli hogy bukjon, mert tavaly, vagy mikor ő volt a legtöbbet kereső színész. De hogy mire fel?! Oké, szuper volt a Boogie Nights-ban, a Deepwater Horison-ban, Téglában, Mesterlövészben és a Pain & Gainben főleg, de amúgy nem egy Tom Hanks kategória. Érezni, hogy nem képes sokféle alakításra, csak abban jó, amiben megszoktuk.
A Mile 22 picit engem is érdekel, de moziban szerintem én sem fogok fizetni érte.
Mile 22 asszem októberben jön a hazai mozikba, onnantól már nem kell sok és lehet kijön jó minőségben. Nem tudom, miért kell 2 hónappal eltolni a magyar bemutatóját.
Szerintem azért mert amúgy se tódulnának rá és így olcsóbban megtudja kapni a forgalmazó mint ha most bedobnák a dömpingbe.