Az Oscar kampányok háttere

Elvileg ez volt az eddigi legdrágább kampányolás a stúdiók részéről az Oscar megszerzéséért. A több kategóriában is sikerre törő filmek, minta A Star is Born, vagy a Roma kampánya 20-30 millió közé eshetett. Ez plakátokat jelent, meg pár tv-spotot, meg vetítéseket az akadémia tagjai számára, előtte persze drága kajával. Meg a tagoknak küldött éltető, fizikai sajtóanyagokkal.

Sőt, a Roma-nál egy kiállítást is rendeztek, ahol bemutatták a Cuarón által megálmodott Mexikóvárost: képek, kosztümök, ilyesmi. Karácsonyra pedig küldtek nekik egy 200 oldalas albumot a filmről. A Netflix iszonyat pénzeket ölt a kampányba, kezdve azzal, hogy még tavaly nyáron felvásároltak egy az Oscar díjak megszerzésére specializálódott sajtóügynökséget.

Az Universal is coffee table (ez mi szépen magyarul?) könyvvel, albummal tolta a Frist Mant, és persze a filmzene gyűjtői változatát is megkapták a szavazók. A film sztárjai különböző eseményekre jártak. Máshol A Star Is Born screenere mellé Lady Gaga kézzel írott Shallow dalszöveggel teli jegyzetfüzet járt. Meg egy dupla lemezes filmzene, amit egy pólóval fejeltek meg.

A kisebb filmek, mint a The Favourite és a BlacKkKlansman 5-10 millió között költöttek.

Ugye ezek a küldött dolgok vagy 7000 embert jelentenek minden esetben, úgy pedig gyorsabban elszállnak a költségek. Ahogy a sztárok eseményekre való szállítgatása, szállodai költségei se semmik. Sőt, a színésznőknél stylist kell, aki minden lépés mellé kitalálja a kinézetet.

A Variety teljes cikke itt olvasható.

human
írta
2019. 02. 17. 20:10
megjelenés
7
hozzászolás


7 hozzászólás a “Az Oscar kampányok háttere” bejegyzéshez

  1. ez az egész csak nekem visszatetsző? :D

    miért kell “megvenni” a szavazókat drága kajával, albumokkal, lady gagás vécépapírral és tusfürdővel?

    Lehet én vagyok eltévedve, de ha akadémiai tag lennék, akkor annak örülnék a legjobban, ha kapnék egy listát mittomén az év 100 legjobb filmjéről, megnézném mindet, aztán szavaznék arra, ami szerintem az adott kategóriában a legjobb volt.

    Van olyan díj, ami még így működik? Mert akkor gondolom azt lenne érdemes követnem.

  2. Jaon:
    Az jut eszembe nekem erről, hogy a Moont anno azért nem jelölték Oscarra, mert a Sony (ha jól emlékszem) nem akart áldozni a film Oscar kampányára. Human meg is írta azt hiszem, bár most nem találom a bejegyzést róla.

    Human:

    “Az Universal is coffee table (ez mi szépen magyarul?) könyvvel, albummal tolta a Frist Mant, és persze a filmzene gyűjtői változatát is megkapták a szavazók.”

    Szerintem erdemes lett volna megemlíteni, hogy ennek ellenére nem kapott jelölést filmzenei témában. A Golden Globe díj után kissé érdekes döntés. Ha meg megnézzük a jelölteket, pláne.

  3. Én díszkönyvnek nevezném el, vagy az már mást jelent itthon?

    Jaon: Nekem már az is visszatetsző, még a díjesélyek előtt jóval, hogy (blockbustereknél, képregényfilmeknél) hordozzák az újságírókat a forgatásra iszonyat elkényeztetéssel meg ajándékcsomagokkal és van olyan, aki megsértődik, ha ez nincs, BvSnél is haragudtak. De kb ez a dolog volt az Entourageban is nem? A Rainn Wilson játszotta a kritikust azt hiszem

  4. Mindig is volt ilyen lekenyerezés egy ideje. Kisebb, nagyobb szóróajándékokat még a cégek is küldözgetnek, nem hogy egy Oscart váró filmstúdió, akinek iszonyat pénzei vannak.

    Ezzel szerintem nincs baj, figyelemfelkeltő az adott alkotásnak. A baj az, hogyha emiatt befolyásolja a szavazatot vagy kiesnek olyan alkotások, aminek nincs annyi pénze, hogy kampányoljon magáért.

  5. Épp hétvégén jutott eszembe, hogy a filmek körüli hype jelenség hogyan hat ránk nézőkre, mennyire emeli az elvárasainkat az adott filmmel kapcsolatban. Lehet megérne egy szösszenetet, kinek hogyan változott a filmek kiválasztásának módja.

  6. A “coffee-table book” az az albumszerű könyv, óriási méret, igényes kivitelezés, sok szép fotó. Nem metrón munkába menet olvasós, hanem otthon asztalra felrak és lapozgatós. :) Egyébként Bokor Pál Oscar könyvében szépen le van írva ez az egész, és ez sem 10 éve kezdődött, hanem kb. mióta van Oscar. :D

  7. A filmek nem mások, mint termékek. Lehet szeretni őket, nyilván, de az egész nem szól másról, csakis pénzcsinálásról. A készítőik közül néhányan, néha kicsit jól is érzik magukat – ez nagyon sok munkával így van, a kreatív dolgokkal kiváltképp. Ettől ez még üzlet. Emberek pénzt fektetnek ezekbe a termékekbe, amit ezek a befektetők kamatoztatni szeretnének. Az egész egy nagy vállalkozás, üzlet, nem más. Amiről itt szó van, azt pedig úgy hívják: marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.