The Highwaymen – a régimódi módszerek nem mondanak csődöt

Those kids you grew up with aren’t human anymore.

Itthonról csak akkor lehet igazán érdekes ez a film, ha többet tudunk a Bonnie és Clyde párosról? Mondjuk tényleg ez a jó szó a Netflix filmjére: érdekes. De sajnos ahhoz túl hosszú, hogy tényleg zsigerig hatoljon. Na meg a végén erőskezű a társadalomkritika benne, ami miatt ugye fontosnak érezték elmesélni a két tömeggyilkos történetét más szemszögből így 2019-ben.

A sztori középpontjában két korábban Texas Rangerként szolgáló, de erővel nyugdíjba küldött férfi áll, akik a régimódi módszereket képviselik. Amikor a frissen alakult FBI képtelen elkapni Bonnie-t és Clyde-ot a modern bűnüldözői tudomány minden eszközével, akkor végső elkeseredésben a régi bűnüldözőket, a volt rangereket veti be az állam kormányzója. Így erednek a gyilkosok nyomába.

Megtörtént esemény és hasonlók, de azért külön kiemelem, hogy nyilván nem akcióthrillerről van szó itt. Sokkal inkább a lassú, megfontolt westernek ugrottak be a nézése közben. Nyilván ezt az érzést erősíti nem csak az, hogy öreg cowboyként viselkednek a volt rangerek, hanem maga a főszereplő Kevin Costner is. Na persze a társát alakító Woody Harrelson is odateszi magát az öreg bugiban.

Csak eljutottam az érdekes részhez, miszerint Bonnie és Clyde kettőséről már volt egy nagyon híres film. Az is próbálkozott a készülésének évéhez viszonyítva a realizmussal, de mégis valamennyire a nép hangulatát képviselte, miszerint ezen bűnözők véres története inkább hősies, Amerika Rómeó és Júliái ők.

Na ezt lerombolja a Highwaymen, valószínűleg sokkal több igazságot tartalmazva. Persze tragikus Bonnie és Clyde élete, ez nem vitás, de — és itt jön be a jelen éjjel-nappal sugárzott, szórakozásra hangolt hírei, na meg a celebek túléltetésével szembeni kritika a műben — amiket és ahogy tettek, az bizony embertelen volt. Láthatjuk, hogy imádják őket az akkoriban élők, de a Highwaymen bizony nem szórja be őket csillámporral. Sőt, az arcukat sem mutatja az utolsó képsorokig. Nem csinál belőlük sztárt.

Mindeközben a törvény nevében ölő embereket sem emeli feljebb a mű. Nem lesznek hősök belőlük. Csak pár emberről van itt szó, aki megtette a munkáját, és a lelke sem maradt érintetlenül eközben.

A film mögötti elgondolások szerintem jók, viszont a problémái tényleg abban csúcsosodnak ki, hogy egyszerűen túl hosszú. Nincs elég csont ezen a történeten ebben a formában. Szóval nem a lassúság, és nyilván ha már igyekeztek pontosak lenni történelmileg, akkor jó pár dolog nem is maradhatott ki, de valahogy filmkészítésileg elegánsabban kellett volna megoldani 1-2 húzást.

Viszont az mindenképpen kijelenthető, hogy a Netflix filmek minősége korrekten alakul. Már nem biztos, hogy kerülni kell mindegyiket. Persze nem minden szól nekünk, de egyre többször egyensúlyoznak a jó-ténylegjó határán. Meg nyilván azért mellényúlnak még mindig sokszor.

13 hozzászólás a “The Highwaymen – a régimódi módszerek nem mondanak csődöt” bejegyzéshez

  1. Teljesen egyetértek a leírtakkal. Kevin és Woody játéka kiemelkedő volt. Én picit True Detective-esebb hangulatra számítottam az előzetes után de így is simán fogyasztható lett ugyanakkor egyszeri megtekintésnél többet nem ért.

    Netflix téma:
    Nekem kicsit zavaros imdb alapján megállapítanom, hogy most akkor melyik netflix gyártás és melyik csak forgalmazás mert a Triple Frontier-nél is csak a distributor a netflix a company nem. Affleck egyik soron következő The Last Thing He Wanted filmjénél is hasonló a helyzet. Aminél a netflix logót láttam és igazán tetszett eddig az a Seven Sisters és a Durante La Tormenta (Mirage) volt. A többi jobb esetben egyszer nézős, rosszabb esetben időpazarlás kategória.

  2. Misi85: ne legyen zavaros, ez tök egyértelmű, hogy Netflix. produkciós cégek gyártják a filmek, akikkel szerződhet a Netflix vagy a Paramount. De még egy nagy filmnél is látod, hogy mondjuk a Mandalay Pictures vagy a Village Roadshow jegyzi azt. Vannak filmek, amiket a Netflix tényleg csak megvett, mert nem kellett az eredeti vevőnek, és vannak, amiknek a jogait veszik meg – és vannak, amiknek a streaming jogait kapják meg.

    “Aminél a netflix logót láttam és igazán tetszett eddig az a Seven Sisters és a Durante La Tormenta (Mirage) volt. A”

    Például ezek egyike sem Netflix film. A Mirage-nak csak megvették a globális jogait, bár lehet, hogy utólag beszálltak (egyébként ment spanyol mozikban), de idén már csinálnak saját filmeket is a spanyol hubukban. Dettó a Seven Sisters, ami például itthon nincs is fent Netflixen (vagy nem volt anno), mert a mozis jogokat megvette egy hazai forgalmazó.

    ” A többi jobb esetben egyszer nézős, rosszabb esetben időpazarlás kategória.”

    _lehet_, hogy rosszakat választottál, vannak nagyon fasza filmjeik is. kábé 12-15 mindenképpen kötelező, de jóból van még 20-25. sajnos resztli is sok van.

  3. @ winnie

    “Dettó a Seven Sisters, ami például itthon nincs is fent Netflixen (vagy nem volt anno),”

    ja, ja
    így volt, pár hete szivárgott be a hazai kínálatba

  4. Winnie: Köszönöm az infót. Én is idáig jutottam, hogy amik tetszettek azokat nem a netflix gyártotta. Seven Sisters-el teljesen képben vagyok és tudom hogy volt nálunk mozikban sajnos hónapokkal azután hogy már láttam. De az nekem még mindig nem tiszta az imdb adatlapokról hogyan derül ki egyértelműen hogy a The Highwaymen és a Triple Frontier netflix gyártás és az hogy pl. az Extinction-t az Universal lepasszolta a netflixnek mert a company credits részleg szerintem erre nem jó. De mondhattok más oldalt is ahol ez jól fel van tüntetve csak én nem vagyok netflixen regisztrálva azért írogatom az imdb-t.

  5. Kicsit reménykedtem benne, hogy kiemelkedő film lesz, de ha érdekes és a jó-ténylegjó határán van, az is elég. Ez a western-“modern” korszakhatár bemutatás különösen izgalmasnak tűnik nekem, nem rémlik, hogy sok filmet láttam volna róla, úgyhogy amint újra vedizetek netflixre az elsők között nézem meg.

  6. Beasts of No Nation, Mudbound, Roma zseniálisak voltak. De kerüld csak el őket, ha jól esik.

  7. Kár, hogy egy aránylag jól összerakott és értelmes filmnél ilyen kevés a hozzászólás. Nekem tetszett, bár igaz, hogy hosszú volt, de le tudott kötni a két szereplő. Szerintem jó irányból közelítette meg a témát, és jól is zárta le a filmet.

  8. Szerintem nagyon túl volt zenélve a film. Thomas Newman a leggiccsesebb zeneszerző Hollywood-ban. Egyébként jó páros volt Costner és Harrelson a filmben. Miattuk érdemes megnézni.

  9. Csak engem zavartak az eszméletlen vágások a még 5 mondatos párbeszédek közben is? Mintha szartam volna rá hogy betanuljak a scriptet.

  10. azon kívül h kifejezetten tetszett, marhára csíptem benne a valószínűleg véletlen fricskát és párhuzamot: Harrelson a Született Gyilkosokban, Costner pedig a Tökéletes Világban állt az igazságszolgáltatás túloldalán majdnem tökéletes inverz helyzetben, játszva hasonlóan erőszakos karaktert. ráadásul Oliver Stone filmje eleve egy elmebeteg modern Bonnie és Clyde sztori, Eastwoodé pedig hangulatilag passzol baromira a Highwaymen-re. szóval mókás.

  11. Kifejezetten jó film, nekem bejön a tempója és a hosszával sincsen gondom. Tetszik, hogy logikailag is korrekt a film, szépen is van fényképezve.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.