A Disney megint beletenyerelt a lecsóba, egyáltalán nem meglepő módon, de hogy ez mennyire kezd unalmas lenni már, arra nehéz ventilálás nélkül reagálni.
191 millióval, minden idők 8. legerősebb hétvégéjével indított a Lion King “élőszereplős” változata, ami csak március vége óta a harmadik ilyen húzása a Disney-nek, és jön még a Maleficient 2 is idén. Miközben három MCU filmet is letoltak már, mindegyik megy globálisan 1 milliárd fölé és a múlt héten bónuszként az Endgame letaszította az Avatart minden idők toptop trónjáról is, amit Human már megénekelt. Őszintén szólva ez nekem már sok. Persze érthető a Miki egeresek hozzáállása, mert biztosan hamarabb lecseng majd ez az animációs feldolgozós hóbort, mint a szuperhősfilmes, szóval ezt a vasat most nagyon kell ütni. És amíg majdnem minden “remake” milliárdokat szakít, miért is tennének másként?
Lehetne nagyokat filozofálni a kreativitás haláláról, a jelenlegi stúdió rendszer torzulásáról a Disney monopóliumának köszönhetően és elnézést a személyesebb hangvétel miatt, de most valahogy ezen a nyáron minden negatív vészharang összekong/cseng. A Disney irányítja a piacot, nagyjából kiszámítható és korrekt minőséget hoznak többnyire, a többi stúdió meg szenved, a blockbustereik pocsékok, nincs egy sleeper hit, ami a semmiből a nagyokkal versenyre kelne a John Wicket leszámítva.
16 évesen írtam az első kritikámat az akkori Mozinetnek, dolgoztam nagy hírportál releváns rovatában, filmszakos egyetemista voltam, több mint 15 éve foglalkozom kisebb-nagyobb aktivitással filmekkel valamilyen formában (nyilván hobbi szinten, mert a megélhetési lázálmokat már vagy 10 éve elengedtem), és valahogy mindig láttam a kiutat az aktuális hollywoodi stúdió rendszer hanyatlásából, de most nagyon nem. Ez most más. Hetek óta moziba akarok menni, de nincs mire és már-már ott tartok, hogy QT új filmjét várom (pedig szerintem a Kill Bill 1 óta nem rendezett 10/7-nél erősebb mozit). Közben meg az Oroszlánkirály egy hét után félmilliárd felett jár nemzetközileg, a múlt héten, július közepén meg egy Stuber és Alexandre Aja új horrorja tolakodott be a szezonba fő premierként. Mi ez a nyár, ha nem valami bődületes morbid vicc?
Na de vissza a bevételekhez, a Pókember simán 350 felett végez majd Amerikában és ahogy várható volt, globálisan a milliárd nem lesz neki akadály és jóval nagyobb meglepetésre az Aladinnak sem, ami surranópályán az egész év egyik legnagyobb sikere lesz. És akkor jön még akkor a fentebb említett Tarantino mozi és a Hobbs and Shaw aztán ennyi volt. Lehet végre várni a szeptemberi, októberi felhozatalt, ahol 1-1 hétvége izgalmasabbnak tűnik, mint a teljes kánikula szezon.
A hétvége amerikai bevételei:
- The Lion King (2019) – $191,770,759 – össz: $191,770,759
- Spider-Man: Far from Home – $21,202,431 – össz: $319,861,843
- Toy Story 4 – $15,551,086 – össz: $376,484,435
- Crawl – $6,095,561 – össz: $23,930,371
- Yesterday – $5,020,835 – össz: $57,517,300
- Stuber – $4,115,279 – össz: $16,197,143
- Aladdin (2019) – $4,085,424 – össz: $340,326,138
- Annabelle Comes Home – $2,601,687 – össz: $66,523,888
- Midsommar – $1,596,447 – össz: $22,479,475
- The Secret Life of Pets 2 – $1,535,065 – össz: $151,556,230
Azzal, hogy ez a nyár hulladék, nehéz nem egyetérteni. A Tarantino film és a Joker van a listámon idénre, semmi más. Esetleg bebaszva a Hobbs & Shaw :D Lassan leáldozik itt egy generációnak a filmnézés….
Teljesen ugyan azt érzem amit te abelh. Azért a Tarantino-ra megyünk, ha másra nem lehet.
Megmondom őszintén nem vagyok híve annyira a vészharangok kongatásának, de teljesen egyetértek a cikk írójával. Jómagam 34 éves vagyok és kb 14 évesen kezdett komolyan érdekelni a filmek világa. Azonban az nagyon ritkán fordult elő velem, hogy nyáron nem tudok mit nézni a moziban. Ha ránézek az aktuális mozis kínálatra talán a Midsommar-ra tudnám azt mondani, hogy valamilyen szinten egy egyéni szintet képvisel. Nyáron még a Tarantino film lesz ami még érdekel és csókolom. Áááá nem lesz ez így jó…
Évente kb 150 friss filmet pörgetünk le asszonnyal de idén még nem láttam tíz olyat ami hat pontos érték fölé ment. Tarantino, Hobbsék és az őszi szezon maradt javítani a saját statisztikám és véleményem de addig tovább pörög az idei “ez egy sz*r év” lemez.
Lion King hamarabb kilapátolja a milliárdot mint az Aladdin és nagyon kíváncsi leszek hol fog majd befékezni.
Eddig a Pókember idegenben volt jó idén nyáron (az is Mysterio miatt). Oroszlánkirály nagyot ütött volna ha nem remake lenne.
Szerintem se jó a Disney monopól helyzete, de a lényeg, hogy mindig kijön 1-2 jó film. Most nyáron Tarantino (elég bosszantó, hogy késik a magyar premier), jövőre pedig Nolan filmje.
ámen testvér
Midsommar-t befigyelem még, de tényleg langyos húgy volt ez a nyár. Kár érte..
Ne feledjétek Rambot! Az igazi oldschool baszatásnak tűnik, szerintem bízhatunk az öreg Sly papában! :D
A Pókember bevételét a Sony kapja nem a Disney. Így a Sonynak lesz sikeres filmje idén.
A Disney okosan felkészült arra amit Spielberg és Lucas mondtak még régen. A túl sok film miatt az emberek a biztosra mennek és válogatnak majd ezerrel. Ettől függetlenül az egyedi tartalmakra ugramak lásd a Hang nélkül és a Get Out rendezőjének új filmjét
Jó lenne egy független film, vagy egy olyan ami nem disney és nem képregényfilm.
“Jó lenne egy független film, vagy egy olyan ami nem disney és nem képregényfilm.”
csak az előző héten jött kettő nagyobb, midsommar és anna. mármint érdekesek a kommentek, mert következetesen összemossák a független és blockbuster filmeket, pedig a poszt szerintem a blockbusterről szólt, hogy nincs Independence Day vagy Jurassic Park vagy Mad Max vagy The Dark Knight, hanem a Disney monokultúrája megy. De rről a többiek is tehetnek, mert vagy másolni próbálják az egereseket, vagy csak simán szart csinálnak közben.
Egyrészt lehet igazad van, másrészt meg ránéztem a blockbuster kinálatra és mi érdekel/érdekelt idén engem? A 3 Marvel film és a Star Wars. Mind Disney. A többiek még ennyit se tudnak sajnos. Mert mi marad? Godzilla meg Dark Phoenix szintű itthon még tán nézős valamik. John Wick 3 érdekelt volna de kihagytam, nem mellesleg innen is csókoltatom a magyar forgalmazót, hogy csak szinkronnál adták…
Kreatív és eredeti mozgóképes alkotásokat a TV sorozatok között keresni.
ennyi év után azt merem mondani, hogy a sorozatok tök más. nem találod ott meg az új indiana jonest soha, mert máshogy épül fel. nem rosszabb, vagy jobb, csak más.
Egyetértek az írással, siralmas a mozis választék. Az azonban még rémisztőbb, hogy egy 100% CGI remake, ami mégis a teljes valósághűségre törekszik (akkor meg minek?), ekkora siker lehet. Persze eleve dupla-tripla a szorzó (a szülők is elmennek a gyerekkel, a pasik a csajukkal…), de akkor is. Miközben a valóban kreatív alkotások észrevétlenül és hamar eltűnnek vagy el sem jutnak hozzánk még kis képernyőn sem. A pénzgyár beindult és már nincs ami megállítsa (lásd a mekit, évtizedek óta köztudott, hogy sz#rt árulnak, mégis a mai napig hatalmas sorok állnak az éttermeikben.) :( Az számomra mindent elmond erről a nyárról, hogy a Hobbs & Shaw bemutatóját várom…
Szerintem nagyot fog zuhanni a 2. hétre a lion king, nagyon felemás a buzz körülötte.
Én bejeztem a szuperhősös dömping-et az Endgame-el. Ami azután jön majd max megnézem a TV-ben valamikor. A újrafeldolgozások sosem érdekeltek. Így több idő marad nézni a többi filmet amik lehet, hogy a “kritikák” szerint nem hű de szuper filmek de én biztos vagyok abban, hogy engem jobban fognak szórakoztatni mint egy n+1-ik MCU film.
A Disney jól csinálja amit csinál, ezért szakítanak ekkora pénzeket. Nem értem ez miért fáj egyeseknek. Rajtuk kívül is van mit nézni bőven. Ja, hogy azok szarok? Arról nem a Disney tehet. A többi stúdiónak kellene összekapnia magát és jobbat szállítani. Szóval hajrá Disney, így tovább!
Én elégedett vagyok az idei évvel is.Nálam az a probléma, hogy idén rengeteg nagy név okozott csalódást.Kezdve az Üvegtől a Godzilláig a Dark Fönixtől a Men in Black-ig…és még jön egy Termiator LOL, aminél szintén boritékolható lesz a bukás.Ide venném még a trónok harcát is :((
Ugyanakkor számomra voltak idén is fogyasztható filmek, mint a Creed2…Alita…Lego kaland…Shazam (mondjuk határeset)…Brightburn…testvér lövészek..és persze a Marvel filmjei. Jön még egy hobbs,Joker,Tarantino,AZ 2,Rambo a teljesség igénye nélkül, amire nagyon kiváncsi vagyok.
Lion King annak ellenére lapátolja be a milliókat, hogy gyakorlatilag még nem olvastam róla olyan kritikát, ami 50% fölé lőné be… :/
Sajnos a birkáknak is van pénztárcája, és mindig többen voltak vannak és lesznek.
Egyszer már írtam, hogy nézzük pl. 1998-ban milyen jó és változatos filmek voltak, erre egyesek lehurrogtak, de ember, azért is leírom még1x, hány kultfilmet látsz a listán?
Amerikai História X
Ryan közlegény megmentése
Truman Show
A Ravasz, az Agy…
Macska-Jaj
Angyalok Városa
A Közellenség
Az Őrület Határa
A Nagy Lebowsky
Csúcsformában
Taxi
Halálos fegyver 4
Egy bogár élete
Nincs Alku
Armageddon
Patch Adams
Hat nap hét éjszaka
Ronin
Ha eljön Joe Black
Z a hangya
Zorró álarca
…
Nincs ezzel gond. A képlet egyszerű, ha szeretnéd, hogy ilyen filmek készüljenek továbbra is, veszel jegyet egy dízni akármire, és ezzel támogatod őket. Lassan egy mozira beülni kvázi politikai állásfoglalás kell, hogy legyen. Persze erre meg kell érni az emberi tudatnak. Az más kérdés, hogy a világjátékosok mindent megtesznek, hogy ezt a tudatszintet a lehető legalacsonyabban tartsák. Műanyag agyaknak, műanyag mozi. Stimmel. Ezért is termelhetnek ezek a ‘filmek’ ekkora pénzeket, miközben a filmművészeti minőségük a béka seggét se érik el.
Jiliac csak eggyeterteni tudok veled. Kíváncsian várom a következő 10-15 évet. Hova fejlődik a filmipar. De a papírforma szerint egyre több lesz a remake reboot fojtatás mint az eredeti filmek.
nem értem a hisztit ?! azt hogy a moziban mit nézek meg azt én döntöm el ! The Lion King re biztos nem veszek jegyet mert nem érdekel de igaz néztem 3 db MARVEL es filmet !
( csak így zárójelben : Taika Waititinek melyik stúdió adott volna lehetőséget hogy blocbustert csináljon ??? na ezért van ott a Disney ahol van )
Ezért kell a kisebb filmeket minél jobban támogatni. Tudom, hogy a blockbusterekre többen mennek, meg nagyobb a reklámja, de legalább mi moziszeretők, blogra járók tegyünk érte.
A hétvégén néztem meg moziban a Midsommart. Konkrétan felmosta a padlót az idei évvel 1-2 kivételtől eltekintve. Srácok, bölcsen dönteni a pénztárnál, ennyire egyszerű.
“A Disney jól csinálja amit csinál, ezért szakítanak ekkora pénzeket. Nem értem ez miért fáj egyeseknek. Rajtuk kívül is van mit nézni bőven.”
Egy videki angol kisvarosban lakom. Igy nez ki a julius vegi + augusztusi mozi musor:
– 14 nap napi ketszer vagy haromszor Oroszlan kiraly
– 5 nap Aladdin
– 13 nap Toy Story 4
Ami miatt az ember fia nem vag eret magat az Tarantino filmjenek augusztus vegi musorra tuzese + a fenti kinalatot hal isten megfuszerezik regi klasszikusokkal mint Butch Cassidy and Sundance Kid + muveszfilmek + angol gyartasu filmek de ezek osszesen a mozi musor 10% se adjak ki. Ami igazan meglepo es teljesen erthetetlen, hogy pl az uj Pokembert meg itt ahol lakom nem vetitte a mozi, talan majd szeptemberben azt adjak 10 napig egy huzamba. Valaki majd megcafol, vagy megerosit, de mintha remlene valami olyasmi hogy ezt a ket hetes non stop vetitest nem feltetlenul onkent valaljak a mozik, hanem talan valami Disney ultimatum eredmenye.
25: Ez mind szép, de ez van, ki vannak szolgálva a nézői igények. Az, hogy a nyolcvanas években becsúsztak szerzőibb, jobb, igényesebb filmek nem azért volt, mert akkor azt akarták nézni az emberek, hanem azért, mert a stúdiók keresték a siker receptjét, de még nem találták meg. Felhozzátok, hogy mások nem csinálnak jó filmet, de ez nem igaz, az Alita a legjobb idei blockbuster, és simán megbukott. Nem a film minőségén múlik már a nagy siker, hanem azon, hogy illeszkedik -e globális fogyasztó meglévő univerzumába, a tévés, zenei, mozis, képregényes fogyasztását mennyire tudja kiegészíteni, vagy épp megkoronázni. A marvel és a disney erre találta meg a receptet, és minden eddiginél jobban igazodtak a kínálattal az igényekhez. Már túl vannak a kisérletezésen, megy a nagyüzem, és amíg a vevők megeszik amit adnak nekik, addig dübörögni fognak, a többiek meg bukni, mert minőségtől függetlenül észre se veszi őket a tömeg.
Igen, hát moziba személy szerint szinte csak látványfilmek miatt járok, és ahogy a SDCC-s nagy Marvel poszt alá írtam, a következő évek nagyon siralmasan néznek ki szerintem. A Phase 4(?) lezárult, nekem a többi kösz nem kell, elég volt egy adag az utóbbi tíz évben, szép volt, nagyrészt jó volt, de ugyanazzal mát tutira nem etetnek meg (egy-két kivétellel több éves távlatot tekintve) és akkor marad a Star Wars ami megint dizni, meg évente 1-2 film talán, ami nem dizni és esetleg érdemes blockbuster. Nem ilyen Hobbs & Shaw szintű sárdagasztásokra gondolok, hanem esetleg egy Ad Astra, ami talán jó lesz, meg hát mittudomén. De már ott tartok, hogy nosztalgiával gondolok vissza egy Valerianra, mert az legalább valami MÁS volt.
Valaki sorolta fent 98-at, basszus minden filmnél emlékszem még arra is, melyik moziban és kikkel láttam, az tényleg mini aranykor volt blockbusterek szempontjából 96 és 2000 között valahogy, nem tudom. Pedig már akkor is érettségi után voltam, nem tini.
Azért szerencsére akadnak jó kis filmek mostanában is, szóval annyira nem zuhantam magam alá, de mozis, nagy költségvetésű, jó blockbuster ami nem képregény és nem dizni, hát… Nagy az ínség, akárki akármit is mond. És ezek a bevételek csak erősítik a trendet, gondolom. Szóval igaza van a posztolónak.
27 – az Alita megbukott, mert egy unalmas és megúszós szar volt, de erről itt nem írok többet, elolvashatod a keresetlen szavaimat a kritika alatt.
A Tarantino mondattal nagyon egyetértek. Kill Bill óta leszállóág.
Tarantino résszel nem értek egyet. Szerintem a Becstelen Brygantik lett a legjobbja.
Azzal nem értek egyet, hogy pocsék az idei nyár. Jópár éve ez megy, hogy az aktuális nyári filmek szarok. De az tény, hogy tényleg azok 😅
De az év csalódásán túl vagyunk. Glass.
A Stuber kellemes meglepetés volt ahhoz képest hogy csupa B kategóriás színésszel tolták … remélem jól végez mert megérdemelné :)
Persze 2. rész azért nem hiányzik … :)
29. Malachi:
“az Alita megbukott, mert egy unalmas és megúszós szar volt”
Ez csak a te véleményed :)
A lényeg hogy ha a Disney boldog, akkor Jon Favreau is Happy.
pedig a Midsommar igazi üdítő nyári mozi volt :DDD
Viccet félretéve, nem tudom a kedvenceimhez sorolni, de kétségtelenül emlékezetesre sikeredett a sok 1x (vagy egyszer sem nézős) langyos, önismétlő hulladékok közt.
És igen, én is egyetértek a szerzővel
Danzig óóóóó, ez ütött, fájt, de ütött is :D
Ad Astra várakozásokat megint csak nem értem, üvölt a középszerűség abból a filmből már ennyiből is.