Röviden: Criminal

Ez most teljesen random lesz, hiszen a többség már el is felejtette a filmet, de az ünnepek alatt pótoltam ezt az “öregfiúk pakolnak” zsáneres filmet, amiben Kevin Costner kerül bajba. És esküszöm nem értem. Mármint amit láttam, azt igen, de komolyan ki okézta le ezt a forgatókönyvet, és akart ebből franchise-t nagyjából. Ez utóbbi volt a legviccesebb az egészben.

A film arról szól, hogy van egy CIA ügynök (Ryan Reynolds), akit megölnek, és mivel csak ő tud egy a világot fenyegető helyzet megoldásáról, ezért kísérleti eljárással átültetik az emlékeit egy elítéltbe. Azért belé, mert a beavatkozáshoz olyan ember kell, akinek az agya nem fejlődött ki teljesen. Aztán persze a szociopata elítélt és a jó ember (ehhm) CIA ügynök személyisége keveredik benne, és végül még a küldetéssel is lesz valami, amiben eredetileg elhullott a csávó.

Mindezt egy közepes akciófilmbe csomagolták. Azt mondjuk nem értem, hogy maguk az akciók miért voltak ennyire semmilyenek benne. Olyan volt, mintha Costner semmiben nem lett volna benne, amit elvártak tőle, csak a “normális” jelenetekben, amivel az akció ki is lett nyírva. Mármint teljesen távolságtartón csinálták, kevés közelivel, filmkészítésileg érdekes volt nézni miképp oldják meg ezt a problémát. Viszont így nem lettek túl izgalmasak az annak szánt jelenetek. De még csak nem is ez a fő gond, hanem…

Na most a Face/Off-light koncepciót simán el tudom fogadni, még azt is, ahogy Reynolds felesége (Gal Gadot alakítja, mert miért ne), simán csak a belső értékekre koncentrál, miközben felmelegedik a Kevin Costner által alakított “féligférje” iránt. Mondom, ezen túl lehet lépni, ez a film alapja, hogy senki sem kattan meg, amikor hallja, hogy “hát benne vannak az emlékei”.

Viszont a film végén hangosan nevettem. Tényleg spoilerek jönnek.

Nem szőrszálat akarok hasítani, mondom, az alapkoncepcióra bólintok, és igazából azt is felvezették végig, hogy Gary Oldman karaktere szarik mindenki életére, neki csak a küldetés fontos. Viszont a film során Costner karaktere jó pár zsaru halálát okozza, sőt, konkrétan még a kollégái közül is simán gyilkol (!), erre a végén “hát munkát ajánlok neki” dumával nyitva akarják hagyni a folytatás lehetőségét. Esküszöm borultam rajta. Gondolom új munkatársai tárt karokkal fogadják. Mindezt úgy, hogy igazából fel sem vezették mennyire pótolhatatlan profi volt Reynolds karaktere, hiszen többnyire csak az információ kellett csak a fejéből, avagy még ezen a szinten sem látszik miért fontos Costneré.

Persze ez a keverék ember most még jobb ügynök, látszik honnan hozták a végső fordulatot, a munka ajánlás felvetését, de akkor is paródiába tolta a Criminalt végképp. Amihez amúgy külön vicces volt, hogy Alice Eve is szerepel a filmben, de húzott egy Steven Seagalt. Ez még tetszett is.

human
írta
2019. 12. 27. 14:15
megjelenés
4
hozzászolás


4 hozzászólás a “Röviden: Criminal” bejegyzéshez

  1. Nagyjából egyet értek. Igaz régen láttam már de azt tudom hogy nem volt rossz film de sajnos nem az a tipikus újranézős fajta.

  2. Alice Eve is szerepel benne? Már láttam a filmet, de nem emlékszem arra a jelenetre :D Nekem tetszett ez az összetákolt filmecske :D Én soha nem túrok túl mélyre egy-egy filmnél :D Nézem, aztán ha tetszik jó, ha nem, akkor sajnálom a rá szánt időt :D Erre nem sajnáltam :D

  3. Costner rajongó vagyok :) Még Gáti Oszkár hangját is megszoktam,mert ehhez a karakterhez illet,de a vége főcím alatti számon kívül nem sok jót tartogatott a film.Pedig nagyon akartam anno hogy ez jó legyen,mert Costnert bírom,és amúgy vele nem is volt gond..jól hozta amit kellett…de a többi…. :)

  4. Valami jelenet rémlik ahogy egy kocsi a vízbe esik és pont olyan szögben felvéve mintha valamelyik Bourne filmből emelték volna át. Én már Gal Gadotra sem emlékeztem, nemhogy a befejezésre. Felejthető akció.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.