Spenser Confidential: csak a minimumot hozzák?

Esküszöm nem tudom eldönteni, hogy most a készítő Peter Berg & Mark Wahlberg páros csak leszarta az egész filmet, vagy tényleg ennyire elvesztették a kreatív útjukat az évek során? Pedig a közös menetelésük a nagyon jó Lone Survivorral kezdődött, erre a Netflix filmjében vállalhatatlan amit villantanak.

A Spenser Confidential a bűnügyi regényeket fosó Ace Atkins egyik könyvén alapszik. A csávó 2011 óta írt 17 művet… A Spenser Confidential konkrétan bemutatja a híres bostoni (na vajon Mark miért érdeklődött a filmért:) Spenser első ügyét. Bár ha jól látom nem a Wonderland volt az első könyv (a 8-ból), amiben feltűnt a karakter.

A tényleges lényeg, hogy egy volt zsaruról szólnak ezek a történetek, akit az igazságérzete nem enged nyugodni, segít Boston ártatlanjain, akiket a rendszer eltapos. A mostani filmben mondjuk tényleg személyes is az ügy, mivel azt a férfit ölik meg, aki miatt hősünk anno börtönbe került, de a gyilkosságban egy ártatlan áldozat is akad, így Spenser beszáll, és hát nyilván nagyobb az egész összesküvés, mint elsőre látszik.

Az alapfelállásból bármi lehetett volna. Mark Wahlberg elmegy a főszerepben, a segítőtársai is korrektek, Alan Arkin persze csak szokás szerint hozza amit kell. Ami meglepett, hogy a “tessék, improvizálj pár vicces mondatot” Iliza Shlesinger mennyire rendben volt néha. Bár lehet az akcentusába bele lehet kötni. Nem is ez a lényeg, mert mondom, az alapokból lehetett volna építkezni.

Ezzel szemben a film konkrétan olyan, mintha egy első vázlatot forgattak volna le, vagy valami kókler vágta össze a végeredmény, aztán “jó lesz az a Netflixre, hagyjuk már” módon elmentek sörözni, miután beküldték a 70%-os utómunkás Spenser Confidentialt. Egyszerűen nem következik minden jelenet egymásból, mindjárt mondom bővebben, és konkrétan nem is tudják eldönteni mit akarnak.

Egyrészt ott a haverzsarus irány, ugratja egymást Spencer és a segítője, Hawk, de ezt nem tolják meg eléggé. Másrészt pedig a melodrámát, a komorságot és a nyomozást iszonyat erővel tolják. Viszont ahhoz meg az ügy egyszerűen nem elég kidolgozott. A zsáneres végkifejletet tekintve ebben a formában B-mozis a film, nem pedig egy presztízs thriller-dráma. Amivel nincs baj, csak a Spencer Confidential nem B akar lenni, ez tisztán látszik rajta, de sem a könnyedség, sem a másik oldal nem megy neki. És igenis itt bejön az, hogy nem plothole-okon akadok ki, vagy ilyesmi, de az ügy olyan random “nyomokon” halad előre, hogy tényleg rossz volt nézni. Amikor megakad az cselekmény, akkor mindig van valami kényelmes (írói szempontból) fordulat, és kész. Nem áll össze.

És az észrevételemet, mármint hogy nem volt benne a szívük a készítőknek, szerintem az akciójelenetek húzzák alá. Biztos apróságnak fog tűnni, de ahogy Mark Wahlberg “átugrik” dolgokon, vagy ahogy az elvileg nagybunyós karakterét vágják a verekedésekben, abban tökéletesen látszódik a törődés hiánya. El sem hittem, pedig a karakter viselkedésének alappillére kéne legyen a viselkedése ezekben a helyzetekben. Az egyedüli amit itt pozitívnak mondhatok, hogy nem tör el minden bútor amikor valakivel “találkozik”, riszpekt a kaszkadőröknek.

Konkrétan tényleg azon filóztam közben, hogy oké, a Netflix szabad kezet ad a készítőinek, és ugye keresi a saját filmes blockbuster vagy aszerű franchiseját, de néha olyan, mintha ezzel a kreatívok visszaélnének. Vagy csak erősebb gyeplő nélkül egyszerűen trehányok, ha nem rosszindulatot tételezünk fel a háttérben. Nincs senki, aki rámutat, hogy csiszolják még azt a művet. Persze van, aki jót szállít így is, van aki csak kiéli magát és elvan (mint Bay a Six Undergrounddal), de van aki letudja a munkát és kész. És ez a film az utóbbinak érződött.

9 hozzászólás a “Spenser Confidential: csak a minimumot hozzák?” bejegyzéshez

  1. Netflix hatás, kivégzik a filmkészítőket. Az Ír a legjobb példa, amiben volt potenciál de csak nem lett rossz kategória lett. Csinálják halomba a sorozataikat, de ezeket a sorozat hangulatú filmjeiket, fel dughatnák már maguknak oda…

  2. Tényleg elég sulytalan lett a film…
    A bunyok osszecsapottak, a végso összecsapás nevetséges (hova lett annyi ember??), bizonyitekokkal mi a helyzet stb.
    Bevallom nem is tudtam, hogy Berg rendezte. Kb. Olyan mintha ezt is Elizabeth Banks rendezte volna.

  3. Sajnos nem tudtam végignézni, ahogy a The last thing he wanted is kifogott rajtam. Ezek vázlatok, nem teljesértékű filmek.

  4. Régen indult hosszú könyvfolyam a karakter alapja, anno volt belőle TV sorozat meg annak is volt spin-offja (ST DS9-es Siskoval). Én ezt a filmet úgy fogtam fel, mintha egy dupla sorozatpremier lenne, és így tetszett. Várom a következő részeket. Hetiben adják? :D
    Rendes filmként lehet elmentem volna rá moziba, de nyilván annak csalódás lett volna.

  5. Ó hát erről már el is feledkeztem, de ahogy látom akkor sokat nem vesztettem.

    Nekem a hazafiak napja marad a kedvencem tőlük.

  6. Szkifi: de ez az Ace Atkins regényeken alapszik, aki átvette a karaktert. Kíváncsi vagyok regényben milyen ez, szinte kedvem támadt elolvasni, hogy ez is ilyen vázlatos-e

  7. chegue111111

    Nem egy kiemelkedo film az biztos,ebben egyetertek veled!!Mondjuk a Narcos sorozat messze a vilag legjobb sorozatai koze tartozik szerintem!!Barmelyik reszebol megneznek filmet,de foleg a Cali szerintem amibol siman lehetne tovabb vinni.Plane José Santacruz Londoño vagyis ” Chepe” karakterebol,az nagyon jo huzas lenne o volt a legkemenyebb!!

  8. Megalodon

    Nem láttam még a Narcos-t, imádom a műfaját, így tuti nézős a dolog, főleg az előzetesei alapján. Nem is a sorozatai miatt neheztelek a Netflix-re, azok szerintem a HBO-t verik, lazán.

  9. Eskü nem értem én sem, hogy ez a film ez minek van?! Egy annyira átlagos, langyos kis semmi, hogy hihetetlen. De már a forgatókönyv is tökre átlagos, nehéz is lett volna ebből bármi izgalmasat összepakolni. Jobban örülnék ha a Netflix inkább egyedi, kockázatos filmeket támogatna. Van is ilyenből jó pár. De itt két néven kívül semmi érdemleges nincs ebben a filmben.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.