A THR csinált egy interjút a filmet rendező Cathy Yannel, amiben szóba került, hogy miért is számít bukásnak a film. Konkrétan az volt a kérdés, hogy a Ford v Ferrari a production budget vs. bevétel szorzóban csak 2,3 volt, míg a Birds of Prey 2,4, és a sajtó utóbbinak ugrott jobban, hogy lehordja. Szerinte páran csak az előítéleteiket akarták alátámasztani, abból a szemszögből néztek csak a bevételre.
De érdekes ez amúgy, mert a film reklámköltsége biztosan sokkal nagyobb volt, mint a Ford v Ferrarié, ez 100%, avagy hiába jobb egy picivel a szorzó, nyilván bukás a film üzletileg, mindenféle agenda nélkül. Nem hatalmas koppanás persze, de többet kellett volna hoznia még a nullszaldóhoz is.
Persze ha jó a film, az segít enyhíteni az utólagos hatásait a karrierekre, például senki sem fog Wilde rendezésében kételkedni, mert a Bookworm okés volt, még ha nem is kiemelkedő. Ellenben a Birds of Preyjel.
Your film made 2.4 times its production budget, while a film like Ford v Ferrari made 2.3 times its budget. However, because Ford v Ferrari is an original studio film, its Monday morning headlines were a lot kinder than Birds of Prey’s — even though Birds made more money in its $33 million opening weekend and cost $16 million less. Birds is also a two-quadrant movie that’s R-rated and very specific; it wasn’t designed for mass appeal like Avengers. Were you frustrated by this double standard since the entirety of the comic book movie genre is held to such high expectations?
Yeah, I think that if you actually look at the details of the budget breakdown … I know that the studio had really high expectations for the movie — as we all did. There were also undue expectations on a female-led movie, and what I was most disappointed in was this idea that perhaps it proved that we weren’t ready for this yet. That was an extra burden that, as a woman-of-color director, I already had on me anyway. So, yes, I think there were certainly different ways you could interpret the success or lack of success of the movie, and everyone has a right to do that. But, I definitely do feel that everyone was pretty quick to jump on a certain angle.
Borzalmasan rossz ez a film. Igazi szenny a mainstream filmek piacán.
Fájdalmas volt nézni ezt a filmet. Elvileg ugyanaz a Gothem mind a korábbi filmekben, ahhoz képest itt minden szép színes volt, mint egy mesefilmben. Meg eléggé irritáló volt Harley. Sok volt neki a saját film.
Blurafan teljesen egyet értek! Nekem a Mr Bean ugrott be :) fél óra…20p bőven elég belőle,de pl a külön filmje 1,5órán keresztül iszonyat fárasztó. Harley,hála Margot-nak amikor mellékszereplő teljesen jó…de mikor 2órán keresztül csak az eszement dolgait kell nézni….hát én kiégtem a végére. Túl sok…Viszont….Ewan M. Nekem kifejezetten működött :) kis hisztigép volt :) Akik ismerik a képregényes karakterét ne essenek nekem,nekem az kimaradt… :) de az hogy túljátszotta vagy ripacs volt a rendező számlájára írom.Az ő dolguk a színészt rendezni…Szóval nálam a jelenetei működtek..sőt a film első 1 óráját még élveztem is,de aztán az agyam inkább szabira ment,és nem a jó értelemben :) Sajnáltam mert azt gondoltam késöbb polcon lesz a film helye…de így,ha késöbb leadja a film+ kb 1 év múlva már :) még onnan is elkapcsolom
Részleteket láttam belőle a youtubon és az bőven elég volt. Vannak olyan filmek amiket ha soha nem fogok megnézni az életben úgy érzem akkor sincs semmi baj. Ez is ilyen.
“There were also undue expectations on a female-led movie, and what I was most disappointed in was this idea that perhaps it proved that we weren’t ready for this yet. That was an extra burden that, as a woman-of-color director, I already had on me anyway.”
Házon belül maradva, legkésőbb a Wonder Woman megmutatta, hogy igenis érdekli az embereket egy női főszereplős szuperhősfilm és sikeres is tud lenni, ha a film történetesen nem szar. Innentől kezdve szerintem minden más magyarázkodás és kifogáskeresés rém szánalmas, és ezek között is messze kiemelkedik a rassz-kártya lobogtatása. A rendező komolyan gondolja, hogy nagy tömegek agyában felmerül az, hogy ugyan megnézne egy filmet, de inkább mégsem, mert egy ázsiai származású nő rendezte?
A Birds szerintem kis jóindulattal középszar volt (cinikusan mondhatnám, hogy pont annyit ért, amennyit fizettem érte), pedig csípem a karaktert, nekem jöhetett volna vele egy egész filmre való ripacskodás (a Batman and Harley Quinn animációs film például szerintem király, ott is inkább Harley a főszereplő).
Szerintem a Ford v Ferrari sokkal jobban emészthető. Szeretem azt gondolni, hogy az emberek többsége jobban kedveli a lineáris történetvezetést, az olyan karaktereket, amelyek emberközelibbek, és nem kifejezetten buták vagy játsszák a hülyét.
Én a Ford v Ferrari-t kétszer is megtudtam nézni úgy, hogy abszolút hidegen hagynak a verdák és a le mans még a forma 1-nél is távolabb áll tőlem. Jó filmnek tartom attól függetlenül, hogy a témája amúgy nem érdekelne, ha nem így lenne tálalva. Ezzel szemben a Birds of Prey-ből nem bírtam fél óránál többet megnézni, mert nem szórakoztatott, hanem konkrétan idegesítettek a karakterek benne, pedig kedvelem általában a képregény alapú filmeket (a Bloodshot még Vin Diesellel is remek lett szerintem).
Ha megnyugtatja a rendezőt mi is csalódotak vagyunk a film láttán.
Ritka az ilyen nagy egyetértés.
“itt minden szép színes volt”
Nem a filmet akarom védeni mert szerintem sem az év filmje de azért nem kéne túlozni. Harley bőven van olyan karakter akire lehet építeni filmet, könyörgöm most építenek rá egy komplett sorozatot is még ha animáció is. Gotham azért nem lett Metropolis. Nyilvánvaló hogy egy Harley film nem lesz Batman stílusú de maga a város azért nem volt utópikus Metropilis sem. Sőt.
Egyébként az ilyen nyilatkozatokat nem szívlelem, ez megint ugyan az kb mint Ayerrel volt az Öngyilkos Osztag után. Bár azt legalább várták a népek az előzetes után, ezt a többség már az előzeteseknél lehúzták. SŐT már előtte is mert ugye újraforgattak nem kevés dolgot hiszen sokkal merészebb volt eredetileg.
Viszont azért abban igaza van hogy elég sokan előítélettel néznek manapság filmeket és ez nem csak erre a filmre értendő. És ez azért rányomja a bélyegét a filmre mert teljesen máshogy jön ki az ember a moziból ha reális elvárásokkal ül be. Ismétlem, nem a filmet akarom védeni de azért nem minden szava hülyeség a nőnek.
De nem csak szimplán annyi volt hogy ez a termék így senkinek és semmiről nem szolt és valahol vakvágányra futott? Nem egy ilyen öncélú maszlag? Láttunk már ilyet bőven. Megesik néha hogy mellényulnak a legnagyobb igyekezetűk ellenére is. Ha még ráadásul nincs se sztori se semmi. Nem is értem mit várnak?
“Szerinte páran csak az előítéleteiket akarták alátámasztani”
Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű. Az ő filmje talán nem volt tele előítéletekkel?
Emellett még egy jó alapanyagul szolgáló képregényt is elpazarolt egy szar filmre.
ez a film kínosan nagy szar. van egy tök jó videó youtubeon, ami rámutat, hogy milyen szégyentelenül nyúl pl a deadpoolból és jack sparrow KAPITÁNYtól, rossz nézni xd
Most vagy az van, hogy a rendező tehetségtelen egy ekkora munkához vagy az, hogy direkt kicsesztek vele mert ázsiai felmenőkkel rendelkező nő. Én az utóbbira szavazok.
;)
Nem tudtam rola hogy egy nő rendezte, ennek ellenére végig se bírtam nézni.. szánalmas még mindig ezzel takarózni.
én általában csak akkor nézek utána a rendezőnek, ha valami nagyon tetszik és akarok még további filmeket látni tőle. nem tudom mire alapozza ezt bárki, hogy ennek a filmnek a megítéléséhez a rendező származásának bármi köze is lenne. ez olyan, mintha valaki azzal magyarázná, hogy az embereknek nem ízlik pl. a tejfölös narancs, mert egy majom maszatolta össze a tejföllel a narancsot, közben valószínűleg akkor se jönne be senkinek, ha maga Benke László mesterszakács készítené el… ettől függetlenül még abszolút elképzelhető, hogy létezik olyan ember, akinek ez kielégíti az ízlését, hiszen a producerek és a stúdió is úgy gondolta, hogy ezt mindenképpen moziba kell küldeni ebben a formában.
tükör és a többiek: az a rész szerintem a szakmán belülre vonatkozott, nem a nézők részére.
Pedig az első órája a filmnek oltári jó és szórakoztató volt. Sok poén, sok jó jelenet, jó karakterek. Aztán valami megtört és a film másik fele valami pocsék lett, főleg az akciók és a sterilség meg a sok bugyuta dolog miatt (ez mind a rendező, mind az írók sara, meg nem kicsit a stúdióé is, ugye).
Szóval a második fél alaposan elcsesződött, emiatt a film középszer lett, semmi kiemelkedő.
És még 1 adalék: azt sem tudtam máig, hogy egy ázsiai nő rendezte, pfff. Amúgy hülyeség ez a rasszista mosakodás, mert Ayer is qrvára elszúrta a SQ-ot, pedig ő fehér férfi. (gondolom neki is annyi beleszólása volt a dolgok alakulásába a stúdiónál, mint ennek a nőnek-….)
Meghökkentő mennyire kiszámítható a háivúdi álomgyár narratívája, semmi újat nem tudnak felhozni.
Kijött az n+1. “vagánycsajok szétverik a patriarchátust, girlpower” film és minden a szokott rendben halad.
1.: Tyűhanahát, csináljuk az új csodafilmet amiben a görlpávör, és feminizmus és diverzitás! Jahogy a történet, meg a karakterek, meg az alapanyaghoz hű megvalósítás? Az meg minek?
2.: Mi az, hogy nemtetszik ez bárkinekis! Mocskos rasszistaszexistaszennyláda mind, maradjatok otthon!
3.: Mérnemnézi senki a filmünket, a sok rasszistaszexistaszennyláda tönkretesz mindent.
4.: Sajnos a világ nem állt még készen a zsenialitásunkra, senki nem képes feldolgozni a vagány csajokat az akciófilmekben. Ez lehet a bukás egyetlen oka, nem az, hogy egy fájóan középszerű, bugyuta filmet próbáltunk meg megmarketingelni egy olyan politikailag töltött narratívával, ami elriaszttja a potenciális nézőink többségét.
Lásd még: Szellemirtók remake, Charlie angyalai, új terminátorfilm és még biztos lesz pár.
you mean Booksmart, human?
van egy olyan tendencia, hogy az erős női karaktereknek nekiugrik az orosz dezinfós gépezet, meg a hasznos hülye troll is. A feminimzus mint törésvonalról szól az egész dolog, bár brutális látni, hogy most már az orosz meg kínai dezinfó konkrétan embereket képes ölni és országokat képes a csődbe vinni.
van egy olyan tendencia is, hogy a harmatgyengén megírt, de bivalyerős és nagy bunyós női karakterekről szóló filmek jó része egy nagy szar lesz valahogyan.
Egyet értek az előttem kommentelők nagy részével.A film egyszerűen pocsék volt.Nem a női szereplős megvalósítással volt nekem és gondolom sokunknak baja.Hanem mondjuk hogy olyan mint például a története a filmnek kb.mint egy széttépet halászháló.Már ha beszélhetünk egyáltalán koherensnek tűnő történetről ebben az esetben.Minden férfi rohadék volt,kivétel nélkül.Oké hogy Harley volt a “főbb”szereplő de a többiek hátterét alig dolgozták ki.Pedig Hunterss hátérsztorija még ha egy kicsit klisés volt(bosszú)személy szerint érdekesebbnek tartottam mint a főszereplőét.A film humora nekem nem igazán működött párszor elmosolyodtam,de gondolom ez a humor dolog szubjektív.Az akciók(főleg a rendőr őrsön amit lerendez Harley)mondjuk jók voltak,de a John Wick kaszkadőr koordinátorától majdhogynem “elvárható”a f@sza akciójelenetek.Egyszerűen rossz volt a film most meg a rendező mosdatja magát mindenféle belemagyarázott hülyeséggel.Lásd a származása.Baromság.David Ayert is szekálták a SS minősége miatt,pedig ő fehér férfi.Más kérdés hogy azért szerintem a stúdió nagyon bele vauvaúzott mindkét filmbe,és ez is egy ok amiért pocsék lett.
Amúgy egy-egy megbukott filmnél érdekes,sőt néha szórakoztató meghallgatni az alkotókat,amikor megpróbálják megmagyarázni hogy miért hasalt el a filmjük.Növeli a szórakoztató faktort amikor mint a Birds of Prey esetében is egy kimondottan rossz filmet mentegetnek,és próbálják a “portékájuk”értékét fényezni(mintha a sz@rt lehetne fényezni :)
Jaj brühühü, a nagy feminista maszlag nem adta el ezt a pocsékpocsék nézhetetlen szar filmet, brü hü hü.
Biztos a cím, a sajtó, meg a másik film a hibás. Véletlenül se ez nézhetetlen, sótlan, poéntalan.
Konkrétan felbaszós volt a csacsogás, a poéntalanság, a súlytalanság, minden. Meg a nagy tökös csaj karaktereket csak ugy simán pofára ejti folyton valami férfi. Ott a zsaru, aki megoldott ügyet, és a társa learatta a babért, aztán a végén, mikor már tökösebb a nő, akkor megint. Akkor miről beszélünk? Most béna vagy kemény a karakter?
Több előttem szólóval maximálisan egyetértek abban hogy ez a film elég középszerű lett. Jó lenne ha egy rendes forgatókönyvet is készítenének már hollywoodban nagyon gyér a felhozatal.
Több újítást is hoz a film színekben harcokban ami szerintem látványos is lett, de elfogy a szufla belőle a film végéhez közeledve. Túl sok a szereplő egy ilyen történethez szvsz. A név már nem hozza le a milliárdokat a stúdióknak, ezt a disney már a saját bőrén tapasztalja , kell valami történet is ami nem egy 4 éves szintjén lett megírva.
Én vártam a filmet megmondom őszintén, a sok marveles agypusztítás után vártam valami újra ebben a témában, de még nem érkezett meg.
A ford vs ferrari szerintem pazar lett nem is értem a mutatókat. Az utolsó 15 perc ott pedig valami egészen új oldalát mutatta meg az autós filmeknek. Szerintem majd évekkel később válik ez a film az autós filmek egyik kultuszává.
Kicseszett gáz, mikor a bizonyítványt kell magyarázni. Az meg, hogy egy lapon említik a Ford v Ferrarival kapcsolatban bárhogy az egyenesen sértő. Eszméletlen semmilyen lett ez a film. Annyira rágógumi, hogy egy óra múlva már alig emlékszel rá.
nem lett középszerű, hanem szar lett, úgy mosdatjátok ezzel a középszerrel, mint a rendező teszi a bevételénél.
Egyet értek abban hogy már elnézést de a Ford V. Ferrarival egy lapon emlegetni is sértés a Birds of Preyt.A Ford sem hibátlan film,ez tény de nekem a tavalyi év egyik ha nem a legjobb filmje szerintem.A Birds… meg egyszerűen egy fos lett,amiben van 1-2 jó dolog,de összességében még mindig elég kevesek ahhoz hogy pozitív irányba billentsék a film mérlegét.
humannal tökéletesen egyet értek.A film nem középszerűkár is mosdatni ez a film nem érdemli meg,annál sokkal rosszabb.Konkrétan a szar és a nézhetetlen között van félúton legalább is szerintem.