Denis Villeneuve a Dune befejezésének nehézségeiről

Bár magát a hosszú interjút már kitettem, de szerencsére nem kell 54 percet megnézni pár apróságért.

Arról kérdezték, hogy miképp áll a film, és milyen távolról dolgozni.

Villeneuve erre azt mondta, hogy még pár dolgot kell leforgatni, de majdnem kész a terep része a filmnek. Eleve utóforgatással számolt, de előbb látni akarta az első vágást, és utána azt finomítani pluszban forgatott jelenetekkel. Erre beütött a vírus, és nem tudták azokat felvenni.

“Sprintelniük” kell, hogy decemberre befejezzék a filmet, de szerencsére megvan az engedély, hogy leforgassák ami kell, és pár hét múlva meg is teszik. Mindeközben igyekeznek az VFX-et befejezni, és a vágást is próbálták, de azt mondja, hogy távolról ez a legnehezebb. Azt hitte könnyen fog menni, megosztják a képernyőt és kész, de mégis, szerinte a vágásnál sokkal jobb ott lenni személyesen a rendezőnek, hogy legyen spontaneitás, energia a végeredményben. A film készítésének egyik legfontosabb része a vágás, konkrétabban azt mondta, hogy “bizonyos szinten akkor írod újra a filmet”.

human
írta
2020. 08. 04. 02:50
megjelenés
22
hozzászolás


22 hozzászólás a “Denis Villeneuve a Dune befejezésének nehézségeiről” bejegyzéshez

  1. Belső infó: azért kellett sok jelenetet újra leforgatni, mert érthetetlen lett a film. Nos, ez két dolgot jelenthet:

    1. Villeneuve állítólag nagy Dűne-fan, így elképzelhető, hogy aki nem ismeri könyvet, annak bizonyos összefüggések zavarosak lehetnek, s mivel a producerek csak a pénz szagát és a profitot ismerik, így rápirítottak a rendezőre.

    2. A rendező Dűne imádata egy ordas nagy kamu, max a régi filmeket látta… s a studió vezetésében akadt olyan, aki olvasta Herbert mester művét, s meglátva a katyvaszt, visszazavarta a stábot forgatni.

    Az első esetben szerencsénk lenne, a másodikban meg jajj a fejünknek….

    Személy szerint én az előbbiben reménykedek, hiszen az elmúlt esztendők tanulsága az, hogy a befektetők olvasottsága kimerül a bankjegyek átnyálazásában… :D

  2. Én nem láttam a Dűnét, ez lenne az első így minden perce új élmény lesz. Ha idő kell a rendezőnek adják meg, nem szeretnék utólag olyanokat olvasgatni hogy emiatt lett zagyvaság.

  3. Re-shoot lesz. Tehát újravesznek dolgokat. És szó nincs “visszazavarásról”. Eleve teveztek egy második kört csak korábban. Amúgy hiba csak pár gondolatot kiragadni az interjúból. Az egészet kell megnézni.

  4. Tleilaxu: minden egyes nagy filmnél, amit sokan várnak, előbb-utóbb jön ilyen “belsős info”, hogy a film ordas nagy katasztrófa, és az évezred bukása lesz… Nem tudom, az emberek miért imádják annyira a bukássztorikat, de tény, hogy imádják – legalább annyira mint a sikersztorikat, sőt, talán még jobban is.

  5. Engem ez a beszélgetés megnyugtatott a filmmel kapcsolatban, már ami az augusztusi forgatást illeti. Sőt, még Jason Momoaról is tudott úgy nyilatkozni, hogy kevésbé húzzam a számat miatta. Őszintén szólva a Timothée fiú nagy kérdőjel, milyen lesz a szerepben, de majd a trailer után többet tudunk. Amúgy klassz beszélgetés, nagyon kedvelem a rendezőt és kimondottan érdekes dolgok jöttek szóba. Remélem olyan lesz a végeredmény, amilyet a rendező valóban megálmodott, és a vírus körüli mizéria miatt nem kell kényszerű kompromisszumokat kötnie.

    Amúgy mit gondoltok, meg lesz tartva a decemberi premier? Derék USA lakossága lesz annyira ünnepi hangulatban, hogy egy finoman szólva turbulens év, és egy elég kényes választás után beüljön a moziba?

  6. az mondjuk furi, hogy vírus meg karantén ide vagy oda, kettő darab ember, a vágó meg a rendező, nem tud leülni együtt egy szobába.

  7. @clegane:

    Nem néztem még az interjút, de nem voltak külön országban egymástól?

  8. Tleilaxu: ezek a te belső infóid? thr vagy deadline belső? bár egyiken sem láttam. az interjúban mindig plusz jeleneteket emleget, nem újraforgatott jeleneteket.

    +ugye minden nagy filmnél van utóforgatás, ez a normális, 1-2 hét.

  9. jaja, külön országban vannak, a rendező kanadában, és jelenleg utazgatni sem lehet közöttük

  10. Dűne sok szempontból a Trónok Harcahoz hasonlit. Emlékszem milyen sok ember az első 1-2 évad alatt kapkodta a fejét, hogy ki kicsoda és mit miért csinál. Ha ehhez hozzávasszük, hogy a Düne világa mennyire eltér a sokásos sci-fitől (távoli jövő és a sötét középkor keveréke) én teljesen el tudom képzelni, hogy bajban vannak az érthetőséggel.

    Lynch is anno a fél filmet a szereplők belső monológjával töltötte meg. Ha ugyanezt érthetően tudja Villenuve átadni narráció nélkül akkor az egy kisebb csoda lesz. Én bízom benne.

  11. @clegane, @human:

    Én azon se lennék meglepődve, hogy ha még lehetne utaznia se engedné a szerződése, a kulcsemberek elég érdekes szabályok alá esnek üzleti területeken is.

    Egyébként most komolyan, el tudjátok képzelni, hogy nekiáll egy ilyen szinten csak kiváló filmekkel rendelkező ember egy Dűne szintű filmnek, anélkül, hogy olvasta volna a könyvet? Ne csesszetek már fel, egy hétvége alatt elolvasom, nem egy bonyolult könyv, pont egy pofon egyszerűen érthető könyv, rohadtul egyszerű a nyelvezete, kevés dolog van ami rejtve van “a szöveg mögött”. Az már egy kérdés, hogy a további könyvekkel mennyire összeegyeztethető az amit gondolsz az első regény végére, de ez legyen a jövő problémája (sokat megadnék azért, hogy legyen ne csak 2. film, hanem harmadik is).

  12. …Én csak azt írtam, amit hallottam. Minden rosszindulat nélkül. Én bízom abban, s ezt meg is jegyeztem, hogy a rendező valóban nagy tisztelője a filmnek. Ennek egyik bizonyítéka talán az, hogy a karakterek leírásához szerintem elég hűen választott színészeket, s ezt mint a regényciklus rajongója írom. Én élveztem az Érkezést és a Blade Runner második részét is. Igényes rendezőnek tűnik. S ne haragudjatok, de ezt az általam idézett infót olyan ember mesélte, akinek nyilvánvalóan nem volt célja a hírverés, sem a film lejáratása, stb. S mint írtam, én bízom benne, HA igaz, akkor nem fogunk csalódni….. mármint azok, akik tényleg olvasták és ismerik is a könyvet.

  13. Cherockee: az első Dűne könyv valóban nem nehéz olvasmány, de nem könnyű egy olyan filmet azért nagyvászonra varázsolni, ahol ennyi finom utalás és részlet van, illetve ahol ennyi monológot fojtatnak a karakterek elméjük zárkájában. Igen, a Lynch féle filmben próbálkozott a rendező, de nekem, momentán nem tetszett a filmalkotás. Küllemre és “szagra” számomra más világ öltött valóságot a képzeletemben, mikoron olvastam Herbert művét. Én drukkolok ennek a stábnak, mert a kedvenc zeneszerzőm komponálja a zenét alá, szerintem egy tehetséges rendező fogta össze, s ugyebár az egyik számomra is legkedvesebb irodalmi alkotást dolgozzák fel. Ennek most nem szabad középszerűnek lennie. :D Nem.

  14. Azèrt kis tùlzàs azt àllìtani, hogy a Dűnèből könnyű lenne bàrkinek èrthetően bemutatni pl Jessica Èlet vizes àtalakìtòs jelenetèt. Mindezt olyan nèzőknek, akiknek a nagy rèsze nem olvasta a könyvet. Vagy a belső monològok, amikben rengeteg fontos informàciò hangzik el. Amùgy a karakterhű szìnèszválasztàssal mindaddig egyetèrtettem èn is, mìg nem làttam, hogy egy nő fogja alakìtani Lietet, a fèrfi paleontologust. Amùgy a Trònok harca lènyegèben a Dűne fantasy vàltozata. Martin valahol nyilatkozta is, hogy nagy hatàssal volt rá Herbert műve. Plusz ha az ember jobban megnèzi, szinte szereplőkre, legendàkra, hàzakra lebontva èszrevehetőek a hasonlòságok.

  15. de hát erről szól az adaptálás? nyilván ami a könyvben belső monológ azt meg kell oldani máshogy, azért lehet mutatni, pl színészkedéssel, ami a könyvben ugye nincs, mivel csak olvasod. az, hogy ti nem tudjátok elképzelni, még nem jelenti azt feltétlenül, hogy tényleg nehéz egy jó forgatókönyvírónak és rendezőnek, hiszen ti (és én is) csak itt kommentelünk, nem véletlenül nem mi ülünk ott.

  16. Human, csak míg mondjuk a keresztapában egy Pacino jól el tudja játszani, milyen érzés gyilkosságra készülni, a maffia körítést nem nagyon kell elmagyarázni. Addig a Dűne tele van olyan dolgokkal, amiről egy átlag nézőnek folgalma se lehet (próféciák, embernemesítés, tudat tágítás, galaktikus politikai játszmák, emberi számítógépek, űrfeudalizmus, és még 1000 másik dolog). És ezekből több van annyira fontos, hogy nem elég egy utalást tenni rá, mert a nézőnek nem fog feltétlenül leesni. Mindezt 2-3 órába beletölteni úgy hogy érthető legyen nem könnyű.

    Szerintem csak azt akartuk páran mondani, hogy érthető, ha a vágott verzió megtekintése után úgy érzik még csiszolni kell az érthetőségén. Megkockáztatom, nem akarnak rétegfilmet, új csillagok háborúját akarnak.

  17. walker: alapból ketté szedték az első könyvet, és igen, egy adaptációnak az is a lényege, hogy mi lehet a fő sztori és mit lehet kiszórni. Nézd meg a Solarist milyen módokon adaptálták. Egy adaptáció próbál magában jó mű lenni, szerintem pont a szolgaian könyvesek szoktak igazán elhasalni, ezért mondom (kicsit ördög ügyvédje, nekem is sok kedvencem baszták már el:), hogy nem olyan egyszerű a kérdés, hogy “sok a belső monológ és komplex a rendszer, nem lehet elmesélni sehogy”.

  18. Human. Konkrètan van egy rèsz a könyvben, ahol egy belső folyamatot ìr le Herbert, ami kèmiai làncok, rèszecskèk rakosgatàsàt mutatja be, a karakter sajàt testèben, miközben mindezt kommentàlja a belső monològjàval. A halott tisztelendő anyàkkal valò belső talàlkozàsròl màr nem is beszèlve. Vagy Alia öntudatra èbredèse. Na szòval ezeket kissè nehèz lenne színèszkedèssel elmagyaràzni a nèzőknek, főleg azoknak, akik nem olvastàk a könyveket. Tehàt pl az Èlet vize jelenetnèl egyszerűen megkerülhetetlen a belső monològ hasznàlata.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.