A blockbuster kérpegényfilm, a nyári nagy dobásnak szánt DC-mozi, amiben tulajdonképpen egy jó akciójelenet van? Lehet követnem kellett volna a példájukat, és nem ezzel kezdeni, de basszus, ismét a közepére tartogatták, mint a pár évvel ezelőtti Wonder Womanban a senkiföldjés cuccnál. Jelen esetben nyilván a sivatagos akcióra gondolok, ami lehetett volna kabaré is, de valahogy mégis működött. Nyilván a legjobbaktól tanultak, a Civil War filmből. Sorry not sorry.
A történetről nem sokat tudok elárulni. Somehow Steve returned. De komolyan. Oké, jobban megalapozzák, mint a Rise of Skywalkerben, viszont nem tudtam kihagyni a magas labdát, mert vígjátékba illő szinte minden fordulat a filmben, így Steve visszatérése is. Valójában valami képes valóra váltani a kívánságokat, és ekörül lesz a bonyodalom, amit valamennyire rejtegettek a trailerekben, szóval nem akarok jobban belemenni.
A lényeg, hogy elvileg a szívre mentek rá, a vágyakra. Valójában viszont semmire sem mentek rá. Egy nagy nulla a film, és nem csak a történet semmiségére gondolok, az iszonytatóan semmiből jövő fordulatokra, arra, hogy elvileg a következményekről is szól pont az a film, aminek semmi következménye sincs. Aki az utolsó 20 perc után mást mer mondani, azt nem tudom komolyan venni.
A legszomorúbb, hogy mint durrbele látványfilm sem működik a Wonder Woman 1984. Szépen néz ki, viszont ritmustalan, vált a jó dolgokról máshova, csak hogy a plotot rugdossa előre, és alig van benne látványos akció. Itt meg főleg a végét tudom emlegetni, amikor is a sötétben rejtegetett CGI lecsap, és a verekedésnek nincs tere egyszerűen, nem érződik nagynak.
Tudjátok, hogy kedvelem a DC fanokat is (bár nem hiszik el:), főleg az értelmesebbeket, igyekszem megérteni őket, de most nehéz lesz, mert a Wonder Woman 1984-ben nem sok mindent lehet védeni. Talán azt lehet felemlegetni, ahogy Steve rácsodálkozik mindenre a 80-as években, és ezen jól mulat Diana is velünk közösen. És talán Kristen Wiiget meglepetésként, bár igazából az egész szereplőgárda remek továbbra is. Oké, még a sivatagos akciót hozhatnám szóba, bár szerintem az már megosztóbb kérdés, de nekem tetszett.
Ami viszont nem annyira meglepő így a film után, hiszen már korábban is mondták, meg nemrég láttuk az új Jokert, miközben a Suicide Suadban is él egy Joker, hogy a DCEU továbbra sem akar tényleg Universe lenni, hiszen Wonder Woman idei kalandja nem igazán illik bele az eddigi DC-filmekbe. Egy felejthető mellékkaland az egész.
Lehet ha 90 perc lenne az egész, és jobban fókuszálnak, mert így inkább szétestek a sok sztorival… áh nem, azon kívül, hogy már az első 20 percben kikacsintanak a lány nézőknek a példaképségre gondolva, ez bizony egy tipikus paycheck darabnak érződött.
SPOILER
Két dolog merült fel bennem: Miért nem tért csak vissza simán Steve, miért egy másik férfi testébe került? Most akkor annak a férfinak kiesett x idő az életéből, és senki nem tudta róla hogy hová tűnhetett? Diana meg kihasználta egy vadidegen férfi testét a tudta nélkül? :D Minden más a filmben csak úgy a semmiből létrejött, Steve miért nem tudott csak simán visszatérni?
A másik – miért kellett 1984-be rakni a filmet? Nem emlékszem semmire, ami miatt fontos volt, hogy a film a múltban és ne napjainkban játszódjon. Így viszont, hog a múltba tették, kissé furcsa, hogy egy ekkora méretű globális katasztrófa, amibe majdnem az egész Föld belepusztult, hogy nem kerül szóba a történetben később játszódó DCEU filmekben?
Mindkettő fölösleges plot hole ami könnyen elkerülhető lett volna.
Sajnos egy nagy ostobaság lett az egész, 1-2 jó pillanattal.
Steve rácsodálkozása az új világra vicces volt, illetve működhetett volna valamennyire a dráma rész is, ha Gadot szépségéhez több tehetség párosul.
A film gyengeségéhez “méltó”, hogy Zimmer sem törte össze magát a nagy munkában, a végén két, fontosnak szánt jelenetnél is kölcsönzene van. Legalább azok rendben voltak.
Totál felesleges film.
Röviden: Jó lövés… bedobás. Gal Gadot és Pedro Pascal legalább jók voltak, és az utolsó egy óra élvezhetőbb, de ez akkor is kevés volt.
Nem szoktam felbaszni magam filmeken, általában a gyengébb darabokat is elintézem egy legyintéssel, de itt konkréten felment bennem a pumpa, annyira cringe volt az egész. A sivatagos akciójelenet végéből kiemelnék egyetlen egy dolgot, csak hogy lássátok, mi (is) birizgálta fel az agyvizemet.
SPOILER
Ez az egy jelenet többet mond minden szónál erről a minősíthetetlen szarkupacról; Labdázik két kiskölök egy út közepén a sivatagban, ahol valszeg évente ha 1-2 kamion elmegy. Száguld feléjük egy 6-7 kocsiból álló konvoj, miközben járművek borulnak, rakéták robbannak, mindenki üvöltözik… semmi, érted, kurvára fel sem tűnik nekik, csak labdáznak még két debil. Az utolsó másodpercben WW varázslatos módon megmenti őket a végzetes cserbenhagyásos gázolástól. Mi a kislány reakciója, aki eddig csak a labdával törődött, majd hirtelen felkapja egy ismertelen repülő nőszemély? Nem az, hogy megijed, felrezzen, nézd jobbra-balra hogy mi a fasz van? Nem, belesimul bazzeg WW mellébe, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga, hogy egy random nő felkapja és suhan vele 6-7 métert a levegőben… mert ő most meg van mentve attól, amit eddig fel sem fogott, és ez mennyire megnyugtató. A dummiek meg csak habok a tortán, mikor földet érnek; ennyire szar, ennyire látványosan mű babákat utoljára az American Sniper hírhedt jelenetében lehetett látni.
Ez, ez az egy jelenet reprezentálja az egész filmet; gagyi, blőd, buta, cringe.
Nem a jó dolgokon akadsz ki. Annál sokkal nagyobb baromság hogy egy első világháborús pilóta 1 perc alatt megtanul egy új vadászgépet vezetni, pfff. Ótvar nagy baromság. És ezt akarták nyári kasszasikernek lenyomni a torkunkon.
SPOILER
Bachstein: sőt, utána mondja nekik, hogy ne labdázzanak az úton, ahol valszeg csak havi 1 kocsi megy :D
Kerijoe: Hát persze, hisz a kismillió műszer meg gomb az csak humbug, baromság. Elég befogadni meg uralni a szelet, aztán elvezethetsz akár egy Boeing 787-est is! Jah, az meg csak hab a tortán, hogy metró, sőt még szemetesek is voltak már a XIX. végén! Ez a hülyegyerek meg csak néz, mintha nem látott még volna ilyet.
Pozítívumok:
– Hans Zimmer score még mindig parádés, 5*-os akciómuzsika még ha voltak is benne kis “kölcsönzenék” innen-onnan
– Gal Gadot minden idők egyik legnagyobb castingja és tuti, hogy nem itt született a Földön.
Negatívumok:
– unalmas törétnet,
– Pedro Pascal-t ilyen szinten elpazarolni hihetetlen húzás (ezt a ripacskodást bárki tudta volna),
– felesleges jelenetek tömkelege (labdázó gyerekek, a végén a párbeszéd hogy csak kettőt említsek),
– gagyi B filmes “csavarok”,
– ritmustalan rendezés (már az első résznél sem értettem miért olyan hatalmas nagy zseni Patty Jenkins, de ezek után végképp nem tudom),
– ezek a repülős, gyorsan futós jelenetek néhol belassítva annyira gagyivá teszik az egészet ami már Suicide Squad-i magasság,
– 2,5 órás játékidő!! (mi a francnak, még így is teljesen összecsapott az egész film),
– Chris Pine kicsit drága biodíszlet, sok funkciója nincs a sztorikban.
És még rengetek mindenen felbasztam magam közben, de most ennyi jut csak eszembe. Az utóbbi évek egyik legnagyobb pazarlása, hogy Gal Gadot-nak nem tudnak írni egy normális WW filmet, pedig tényleg erre a szerepre termett a csaj.
Csóri DC egyik kezével ad (Joker) másik kezével meg duplán elvesz (Suicde Squad, Justice League). Most már lehetne előbbiből a több.
SPOILER
Kerijoe: én már azon kezdtem a kiakadást, hogy egy múzeumban miért volt kiállítva egy müködöképes repülö és miért volt benne üzemanyag és hogy a retkbe volt annyi üzemanyaguk, hogy elmenjenek washingtonból a közel-keletre(btw nem vagyok otthon a témába de szerintem csak pár repülö típus van ami egy tankkal eltudna repülni addig de szerintem vadász repülök nem tartoznak közéjük)
Na mindegy ez egy meglepöen ostoba film volt és nekem még a látvány se jött be, az elözö rész sem volt a kedvenc DC filmem de legalább jó volt és vicces.
SPOILER
Én még csak a trailert láttam, de az még elmenne, hogy a lasszóval elüti a golyókat, de hogy villámokba csimpaszkodva lengedezzen? Ezt azért nehéz komolyan venni. Ez a képregényben is így volt?
Spoileres kérdés:
Csak nekem tűnik utóforgatásnak a végén lévő karácsonyi jelenet? “Happy Holidays” , montázs, hogy mindenki vidáman játszik, ölelkeznek az emberek.
Eleve nyári filmnek szánták, most benyomnak egy karácsonyi premiert, plusz a covid helyzet, azért erre a kettőre eléggé felhúzható az egész jelenet.
Plusz a mid-credits scene Lynda Carterrel, az vagy utalás a Flash film multiverzum dologra, vagy szimpla “tisztelgés” az első WW színésznek?
Producer: Igen, az a jelenet nagyon fura volt. Mintha valami Hallmark filmből lenne.
SPOILER
Amit Richie felvet az a gondolat engem már a film közben is zavart, eleinte nem is értettem, hogy miként tért vissza. De ez a megoldás… lényegében egy testrabló/testfoglaló volt. Ez így teljesen belefért nekik?
Amikor már ott tartunk, hogy a korábbi filmekben direkt hangosan közlik, hogy kiürült a város, nehogy legyen civil áldozat, mert anno a Mos-Ben azért kaptak a savat, itt meg egy hasonló… morálisan kérdőjeles dolog a film gerince?
A többibe nem megyek bele, mert mások már írták. Simán elég volt ez itthon a tévén, jövőre már nem is emlékszünk rá.
Még talán annyi, hogy míg máshol a fülünkön folyik ki a 80as évek revival, itt kb nulla jelentősége volt ennek. Jenkins se értem mitől visionary rendező, a WW1 sem volt annyira nagy szám.
Bennem nem csapódott le ennyire negatívan a film. De lehet mostanra a sok ostoba Marvel, DCEU (kivéve Man of Steel és extended BvS) vagy úgy általánosságban hollywoodi filmek után kurva magasan van az ingerküsszöböm. Mondjuk a JiuJitsut még nem mertem bevállalni, de ez után valszeg az jön.
Szóval minden negativitás ellenére, amit lentebb írni fogok, egyébként jól szórakoztam a film alatt, visszagondolva egyes dolgokra már annyira nem kellemes, de menet közben nem mind tűnt fel…
SPOilerek
Azon a repülőgép full tankkal egy múzeumban, ami kitartott Kairóig dolgon én is fenn akadtam. Azon már nem hogy fél perc alatt megtanulta Steve kezelni. Kurt Russel egy Jambot rakott le a Tűzparancsban sima Chesna license-szel :D :D, ez sem rosszabb…
Igazat adok humannak a következményekkel kapcsolatban. Egyrészt mi lett a kővel? Nem mutatták. Pedro visszavonta a kívánságot ergo a kőnek helyre kellett volna állni kőként megint. Kizárt, hogy a nagy igazságban mindenki visszavonta volna a kívánságát. Meg úgy általánosságban, oké voltak olyan kívánságok, amik fizikai dolgokat hoztak létre, mint a fal, vagy az atomfegyverek, de mégha ezeket mind vissza is vonják, akkor is következmények…
Steve visszatérését én se értettem. De mondjuk nem is halljuk Diana kívánságát, csak a szellőt látjuk, ami a teljesüléssel jár, szóval a megfogalmazásában lehetett valami, ami miatt Steve nem Steve-ként tért vissza.
A zene nagyon rendben volt. Ezt a WW themet nagyon elkapta Zimmer megint, csakúgy mint anno a Man of Steelnél Supermanét.
Azért olvasva néhány hozzászólást, vannak nagyon elrúgaszkodott panaszok itt.
@Richie:
“amibe majdnem az egész Föld belepusztult, hogy nem kerül szóba a történetben később játszódó DCEU filmekben?”
Ezt gondolom te sem gondoltad komolyan. Ennél még a Spock miért nem beszélt soha a húgáról nonszensz panasz is elfogadhatóbb, pedig azon is csak jókat röhögök, amikor a habzó szájú ST fanok felhozzák. Most ugyan hol és miképp kellett volna ennek szóba kerülnie olyan filmekben, amik idejében ennek a filmnek az ötlete még gondolatban sem volt meg? Gondolom a Man of Steelben egy jópofa sör mellett Zod és Supi eltrécselhetett volna erről, “hogy emlékszel arra, hogy 30 éve majdnem elpusztult a föld a sok kívánság miatt?” És akkor erre Zod. “Nem bazd meg, mert épp valami kurva lázadást szerveztem a galaxis másik felén” – majd folytatva, – “de te honnan a gyászból tudnád, mivel még meg se nagyon születtél…(a galaxis másik oldalán)”
De lehet Luthurnak kellett volna felhozni a BvS-ben, mert annak úgy pont ott helye lett volna… Mondjuk lehet elfért volna Batman haluzásia között is… De Suicid Squadban is tökre értelmes lett volna ezen mélázni, mert úgy egyébként van jelentősége azok története szempontjából…
És pontosan azért kellett a múltba játszódnia, mert akkor még nem volt Supi és nem volt Batman sem, ami a jelenben felvetette volna a kérdést, hogy egy ekkora gebaszt miért nem Superman oldott meg? Vagy hol volt Supi épp? És a többi hős? Flash? stb? Érti…? Szóval ezek nem plothole-ok…
Volt bőven a filmben belőlük, ez pont nem az.
Mondjuk az elsőtől sem voltam elájulva, ez még rosszabb lett. A film elejének konkrétan nicns jelentősége a versennyel. Pascal karaktere nincs rendesen felépítve. Az “igazság” jelenet alatt látjuk, hogy mik történtek vele, de ezeknek közben kellett volna előjönni jobban felépíteni a karaktert. Oké Barbara fel volt építve és az ő motivációja még érthető is volt. Mondjuk baromira nem hiszem, hogy ő pl visszamondta a kívánságát. És ha vissza is mondta, melyiket? Mert hogy ő kívánt a kőtől és kívánt Pedrotól is.
A sivatagos akció jó volt, de a vége eléggé tré a gyerekekkel az út közepén. Az elején és megannyi akcióban nagyon műnek néztek ki WW harcai. Azért pl. a BvS-ben sokkal jobbnak tűnt a karakter. Mondjuk jah másik rendező. (JL-re nem emlékszem, szóval majd tavasszal látom a normál változatot). És a vége harc Barbarával, hát… szar volt nah. Főleg ha Barbara megkapta ugyanazokat a képességeket, akkor miért terült ki az áramütéstől? Ugyan nem kellett volna, ha WW sem terült ki tőle. Nah meg miért változott át? Mert még a helikopteren kívánt, de a bázisra még emberként ment be és amikor megérkezett WW, addigra alakult át… Nah ez plothole :D
SPOILER
A legjobb, hogy a végén azért nem tudja meglasszózni a fazont, mert nagy a szél körülötte (bruh wtf), aztán úgy sikerül legyőznie, hogy mégis meglasszózza a lábát. Ezmibazmeg. Esküszöm, ennél a filmnél még csak nem is próbálkoztak. Semmi nem jó, script, akció, látvány, párbeszédek, játékidő, semmi. Voltak jelenetek, amikor azt hittem, hogy a Scary Movie legújabb részét nézem, annyira paródiába illő volt az egész. Az első résztől se sz@rtam össze magam, na de ez……
“A film elejének konkrétan nicns jelentősége a versennyel. Pascal karaktere nincs rendesen felépítve.”
de hát ott tanulja meg, hogy a csalás nem jó! Ami ugye a végén előkerül újra. Gyerekes ahogy megoldották, de van értelme
HM…
“de hát ott tanulja meg, hogy a csalás nem jó! Ami ugye a végén előkerül újra. Gyerekes ahogy megoldották, de van értelme”
Hát ha azt annak szánták, simán elbaszták, mert nekem az ott konkrétan nem tetszett és nem is jött át. A parancsnok mondta hogy csalt, de aztán meg úgy folytatta hogy még nem eléggé nagy ahhoz hogy nyerjen. Az viszont nem egyenlő a csalással csak nettó parasztság vele szemben. Plusz sehol nem volt lefektetve, hogy nem vághatja le az utat. Azt ugyan érzékeltették képileg hogy a jelzőknek van jelentőségük, de azt már nem hogy azok kihagyása csalás lenne. Inkább az jött át, hogy tiszta vért helyzetből sem adta fel. Persze ezen a vonalon haladva van párhuzam hogy akkor a végén az áldozata révén (bye-bye Steve) nem adta fel és akkor már elég nagy volt hogy győzzön, de akkor visszatértünk oda, hogy az elején kibasztak vele a felnőttek.
Hát én ezt a harmadáig sem bírtam és kinyomtam… A lgelején a verseny ugyan értelmetlen volt de legalább egész szép. A plázás jelenet már nem csak értelmetlen volt de kimondottan ciki. Utána pedig vontatott és unalmas, addig még előretekertem hogy feltűnjön Chris Pine de hát azt nem gondoltam hogy így oldják meg… A ruhapróbálgatást még végigszenvedtem aztán ebből részemről elég is volt. De azért majd még annyiban folytatni fogom, hogy itt a kritikában és máshol is azt olvastam hogy a sivatagos jelenet az jó, szóval azért azt még megnézem majd.
Itt már az alap sztori nagyon nagyon gyenge volt. Kicsit olyan, mintha a WW84 lenne a “szuperhősfilmek” Twilight-ja.
Vagy akár olyan érzés, mintha összegyűlt volna a stáb ünnepelni saját magát a WW véletlen sikere nyomán és – ja, hogy még forgattak is mellé valami izét, az már mellékes.
A WW84 nem film, hanem egy blockbuster büdzséből forgatott önmagába szerelmes halmaz.
Mégis valahogy kevésbé haragudtam rá, valahogy annyira “bealvós” volt, annyira tét nélküli, hogy szombat délutáni mesefilmként nem volt benne semmi bántó.
OFF: Engem pl a szintén “karácsonyi televíziós eseményként” beharangozott Midnight Sky, ami konkrétan egy 2 órás dögunalmas szenvedéspornó és non-stop giccses melodráma lett, sokkal jobban kiborított. :)
Elképzelhető amúgy, hogy a WW84-et kifejezetten a streaming formátum miatt újravágták és azért lehetett ilyen hosszú (én pl csak 2x részletben tudtam végignézni) ill a karácsonyi befejezés scene is pótforgatással kerülhetett bele.
Ez sajnos nem sikerült jól… Ismét…
Nem mondom, hogy nagy csalódás, mert sokat nem vártam tőle, de azért erre nem számítottam :)
Az, hogy Gal Gadot szép nő, semmit nem jelent, színésznek nem alkalmas. Szerintem. Eskü a meglepi vége jelenetben több volt az akarás a hölgy részéről.
Már többször észrevettem (pl Justice amikor Sup húzza a lasszót és Diána feszíti), de itt human is kitette azt a képet, amikor WW erőt fejt ki a két autó között, egy izma sem mozdul, rezdül, feszül. Ennyire légies egy amazon, vagy csak tesznek erre is? Komolyan kérdezem. Akkor most ő is a ruha alatt hordja az egyenruhát?
bvr: Pont az első óra után lesz kicsit mozgalmasabb. Folytasd. Egyszer simán nézhető.
már az első rész is dögunalmas volt sokszor és vontatott, szóval ez nem a streaming hibája.
inkább az a vicces az egészben, hogy világszerte (itt is) hatalmas vita volt arról, hogy miként, miért és hogyan engedheti meg magának a WB, hogy streamre tolja az egyik nagyágyúját. hát így…hogy egy rakás szar az egész, csak erre nem gondolt senki a találgatáskor :) nem mondom, hogy nem fáj nekik az a kiesett 600-700 millió dollár, de moziban kábé úgy ugrottak volna el tőle a nézők, mint anno a BvS-től, ami villámgyorsan tűnt el hétről hétre.
iszonyatosan kellemetlen az egész és ami furcsa, hogy alig találni pozitív véleményt, pedig még a legrosszabb filmeket is szokták védeni páran. így megy ez.
Lehet basszus ez volt tényleg a kulcs. :)
Már előre tudták, hogy nem jó a WW84 és lényegében – a streaming-be való meneküléssel egyfajta “kármentés” folyik a WB részéről (a COVID helyzet csak épp “kapóra jött” mint magyarázat)?
De ha így áll a dolog és a blockbustereiknél a minőség is tényező, akkor a WB döntés körül még bizarrabb a helyzet.
Ha rosszmájúak akarunk lenni – bármelyik streaming-re szánt WB filmmel ez lehet a helyzet, ami a WW84-el és akkor még nagyobb a baj.
Persze ne legyen igaz, de lehet belenéztek mindenbe, ami náluk készül / elkészült, osztottak szoroztak és a végeredményt látva… = streaming a megoldás.
Az első rész kifejezetten tetszett, a lövészárokból kilépő jelenet kb. a legerősebb filmes pillanatok közé tartozik az elmúlt évekből, de ez valami förtelmesen rossz volt. Még a mindenhol dicsért sivatagi akció is nagyon gáz lett. Ezek után azt gondolom, hogy Jenkins alá alápakolták az előző filmet, és nem sok köze van az érdemeihez.
Én az egészet úgy fogtam fel, hogy a Boys univerzumában játszódó Queen Maeve propagandafilmet nézek. Így sokkal szórakoztatóbb volt :)
Nekem is leginkább az a bajom ezzel a filmmel , amit már itt is sokan leírtak, hogy nem csak simán rossz, mint mondjuk a Thor: Dark World, hanem sokszor kifejezetten ócska, igénytelen, gagyi, és még sorolhatnám a negatív jelzőket amiket nem vártam volna a DC húzónevétől. Pedig Patty Jenkins a saját forgatókönyvéből dolgozhatott, volt rá idő, pénz, bizalom, erre ezt sikerült kihoznia belőle.
4/10.
Örülhetnek hogy nem moziban ment, mert ott sokkal látványosabban bukott volna.
Nekem az első rész nagyon bejött. Hozta azt, amit BvS után vártam a karaktertől és még külön jó volt látni, hogy lehet normális női szuperhős mozit. De ez a folytatás…
Konkrétan ez a Hegylakó 2-nek remakje.
SPOILER
A film elején kapunk egy haszontalan flashbacket. A cselekmény rém gagyi és az előzmény(ek)hez (WW1, JL, BvS) mérten logikátlan. Az effektek a korhoz mérten bénák. A főhősnek csak úgy új képességei lesznek. Az előző részben meghalt fontos karakter visszatér a halálból csupán azért legyen valami humoros is a filmben. Van két főgonosz, akik közül az egyik egy nagy ripacs és a film vége fele állnak össze eléggé gyenge indokkal. Ja és persze ezt a filmet is ugyanaz az ember dirigálta, aki az első filmet is majd a különböző interjúk során elkezdi szídni a stúdió, hogy nem hagyták dolgozni (mondjuk lehet benne valami).
De persze ezen kívül más dolgokból is “merített” a film. A tiara dobálás (Sailor Moon), a fájdalmában dühösen elrepülő Diana (Superman), a főgenyának sikerül meglógnia a főhős elől az utcán játszó gyerekek miatt (Robotzsaru 3).
Úgy tűnik, egyre inkább kisebbségbe kerülök a véleményemmel, de nekem tetszett a film, imádtam. Gal Gadot meglepően erős alakítása, qaderDiana és Steve megindító története, Maxwell Lord karaktere és Pedro Pascal lubickoló alakítása, a bevezető “Amazon olimpia”, a fehér házas és az egyiptomi akciók.
SPOILER
Kristen Wiig eleinte kissé paródiába hajlóan volt szerencsétlen, de a személyiségének átalakulása, ami Gepárddá válásával érte el a tetőpontját, pazarul lett végigvezetve. Elismerem, hogy nem tökéletes a film, a plázás jelenet rettenetes, a stáblista utáni cameo nagyon béna ebben a formában és a CGI sincs mindig a toppon, de az év egyik legrosszabbjának kikiáltani, merő túlzás.
Pozitívum: Gal Gadot még mindig gyönyörű
Negatívum: minden más
Velem talán két alkalommal fordult elő, hogy nem fejeztem be egy filmet, ez volt majdnem a harmadik. Mint a legtöbb látványfilmnél, már megint a forgatókönyvön spóroltak, sőt a CGI is valamiért furán hatott, sok helyen kilógott, pedig én abszolút nem vagyok rá érzékeny.
Sok mindent nem értek vagy nem láttam értelmét. Minek hozták vissza Steve karakterét? Miért kellett az egészet a 80-as évekbe helyezni? Semmi értelme nem volt egyiknek se.
A film tempója is borzalmas, vontatott és érdektelen a sztori. Az egész film alatt egyfajta kellemetlen érzés volt bennem. Sajnos a számomra nagy kedvenc Pedro Pascal sem tudja megmenteni. Wiig karaktere lehetett volna még pozitívum, de azt a ziccert is sikerült nekik kihagyni. Az első részt szerettem, és láttam már egy párszor azóta, de ezt mégegyszer biztos nem fogom megnézni.
csakegysrac:
Én nem tartom az év legrosszabjának. Sőt a DC filmek közül még mindig a Ragadozó Madarak a legrosszabb. Viszont az amit az előzetesekből láttam én jobb alapsztorit eltudtam képzelni, mint az alkotók. Még Patty Jenkins-nek is elég lett volna, ha fogja a “Shrek a vége, fuss el véle” és a “Wishmaster” alapsztoriját. Abból simán kaptunk volna egy DC-s multiverzum filmet kicsiben még a Flash mozi előtt.
SPOILER
Befejezésnek meg Diana az “igazság” maszlag helyett, mondjuk kívánt volna olyat Max Lord-tól (ha már egyszer Barbara is kétszer kívánhatott), amitől a filmben történtek semmissé válnának és cserébe ő felhagyna a hősködéssel. Ezzel mondjuk meg is magyarázták volna azt, hogy még maga Batman sem tudott Diana létezéséről egészen a BvS eseményéig. És az “Azért vonultam vissza, mert a pasim meghalt.” szöveg meg csak egy fedősztori lenne.
SZSZFilm: A spoileres gondolatmeneteddel abszolút egyet tudok érteni, viszont ugye már korábban kijelentették, hogy Diána nem hagyta magára az emberiséget az elmúlt 100 évben, hiába mondta ezt a BvS-ben, ezt retconolni fogják.
Pozitívum:
– Gal Gadot
– rohadt hosszú, ezért tudtam rá másfél órát szobabiciklizni és utána még bealudni is rajta
SPOILERS
Sok mindenen túl tudtam tenni magam, Chris Pine szála nekem a logikátlanságokkal (testrablás, pilótaskillek stb.) együtt is működött. Több akciót se feltétlenül hiányoltam belőle, pláne, hogy ami volt, az viszont retek szar volt – mindegyik, a sivatagos is, a végén a Kristen Wiig-es bunyó is, na de főleg a plázás az elején, az kimondottan paródiaszerűen szar. (Jól mondja dvd24, mint egy Queen Maeve propagandafilm a Boysból)
Nyilván fogalmam sincs, de szerintem nem azért “száműzték” streamre, mert látták hogy szar – amúgy egy baromi érdekes kérdés, hogy egy filmen a készítése során mikor látszik először, hogy mennyire lesz szar, mennyit lehet rajta vágással menteni stb. – az újabb meg újabb premierdátumok az év során nem erről árulkodnak, szerintem inkább simán a járványnak és a bizonytalanságnak szól. Aztán az sincs kizárva, hogy mindkét tényező szerepet játszott a döntésben. És/vagy válasz a Disney+ szuperhős-szaturációra. És/vagy… És/vagy…
Az 1984 meg szerintem főleg annak szól, hogy most hatalmas divat a 80′-as évek-retró (Stranger Things, synthwave-alapok olyan előadók zenéjében mint Lady Gaga vagy Miley Cyrus stb. stb.), ezt akarhatták meglovagolni.
(ja és további pozitívum: Robin Wright <3 )
Érdemes összevetni ezt a filmet a Cloverfield Paradox és az Artemis Fowl remekművekkel azoknak, akik szerint a Wonder Woman 1984 a színvonala miatt kötött ki streamingen.
SPOILER
Most nézem, hogy aki a férfit alakítja akinek a testét megszállja Steve, kifejezetten Hallmark karàcsonyi filmekben szokott szerepelni :D Nagyon fura volt az a film végi esik a hó jelenet, tényleg eléggé reshoot gyanús, hogy illeszkedjen a karácsonyra tolt premierhez.
na bepótoltam a sivatagos akciót, ami egyébként a végét leszámítva (kisgyerekek, rakétakilövés, lasszós ugrándozás) nem volt rossz. De igazából a legjobban az tetszett hogy hát ez a helyszín olyan ismerős, mintha ezen az úton én is vezettem volna már, hát persze, ez Fuerteventura :)
Újra kéne vágni, hogy csak azok a jelenetek maradjanak, amik arról szólnak kizárólag, hogy Gal Gadot szép. Ebből ki lehetne hozni egy jó 30 percet, jönne még hozzá a 3 béna akciójelenet és simán megnézném bármelyik vasárnap délután netezés mellé.
Steve karakterének volt értelme. ő adta Diana motivációját. Az nem volt rosszul felépítve, az hogy miért nem Steve-ként jött vissza, az meg fakadhat abból, hogy Diana esetében nem hallottuk a kívánságot. Vmi konkrèt helyett ö vmi érzés félét kívánhatott, ami Steve személyiségéhez köthető nem testi valójához. Nincs jól átadva, de hasonló volt a szitu a csávóval a végén, aki farmot kívánt és a város közepén helyben kapta meg. Egyébként csak Diana látta Steve-ként. A probléma hogy mi is Steve-ként láttuk még akkor is amikor nem Diana szemén át követtük az eseményeket. Nah úgy lett volna cool. Ha az eredeti csávót látjuk amikor nem Diana szemszögéből vannak a jelenetek.
84 meg lehet divat, de mint fentebb mondtam, ekkor még nincs Superman a földön. Később már felmerülhetnek a kérdés, hogy egy ilyen katasztrófát miért hagyott ki a többi hős.
Tyberius: ez a Steve lelkéhez kötődés-dolog tök jó ötlet lenne, nekem tetszene, ha valami ilyesmi lenne a magyarázat. :)
Az pedig, hogy 84-ben nincs itt a többi hős, főleg Superman, az valóban jól jön a sztorinak, az állításom csak az, hogy a stúdió biztos nem az erre való igényessége miatt rakta a sztorit oda :D (hanem szerintem a 80′-as évek divat miatt)
A többi szuperhősös szólófilmben is állandó kérdés ez, és általában vagy valami nagyon blőd vagy még inkább semmilyen választ nem kapunk rá. Ha már DC, a Justice League után játszódó Aquaman-ben sem segít senki Momoának megakadályozni a kvázi III. világháborút, hanem hagyják végigmenni a testvérharcot.
Remélem Gal Gadot ezért nagyon-nagyon sok pénzt kapott, mert semmi más értékelhető nem jut eszembe erről a filmről. Tényleg gyönyörű, szuggesztív, bár amikor kacsintott a plázás jelenetben a gyerekre, egyszerre éreztem szekunder szégyent és mély együttérzést a színésznővel, hogy ezt meg kellett csinálnia. Az első részre akárhogy is, de jó szívvel emlékszem. Volt üzenet, nem ült le és nem olyan idióta módon volt “vicces”, mint ez. Talán túl gyorsan össze kellett dobni az első sikere után? Mindent leírtatom előttem. Ha a Dűne is ilyen xar lesz, megyek a Dunának.
Nem értem, hogy a Rottenen hogyan állhat 65%-on ez a film, ahogy a rengeteg pozitív véleményt se értetem, ami a megjelenéskor kijött. Nem hiszem, hogy ennyi “fizetett hirdetés” kritika lenne. Most az IMDB-t mérvadóbbnak érzem, borzalmas lett – képregényfilm mércével mérve is.
“Hát én ezt a harmadáig sem bírtam és kinyomtam…”
mi lett volna, ha moziban ülsz rajta :D érvek a mozi mellett, mert akkor legalább végignézve ítélkeznek a népek?
“Elképzelhető amúgy, hogy a WW84-et kifejezetten a streaming formátum miatt újravágták és azért lehetett ilyen hosszú”
nem nyúltak hozzá
abelh: vannak védők, menj ki a buborékodból :)
@human: mármint van arra valami törvényi előírás hogy amit elkezdek nézni azt be is kell fejezni? Szerintem nincs :) Utána meg elmondtam a véleményemet arról (és csak arról) amennyit láttam. Nem hinném hogy ez baj lenne, és azt sem hinném hogy én tettem ilyen elsőként a világtörténelemben, sőt emlékeim szerint részetekről is hallottam már ilyen égbekiáltó cselekedetet anno a nyilvános vetítésben :)
nemtom, az 1984 onnan is jöhetett, hogy a mindent átfonó nagy testvér a gonosz tervének része.
darkeagle írd le röviden, hogy miért tetszett neked a film, és ki lesz engedve, így is van pár itt lejjebb akinek tetszett, meg elment, a világösszeesüvéses mindenki utálni akarta a filmet, meg nulla belegondolós “nem értették” baromságok tuti nem, hiszen csak elterelik a társalgást.
SPOILERES
Nekem azért tetszett mert az alap sztori, a kívánságok megoldása szerintem remekül meg lett oldva és a film mondanivalója is fontos és bár egyszerűen volt tálalva de ettől még jól. Nyilván nem újdonság ez sem, hogy minden kívánságnak ára van. De ahogy megoldották pl hogy Max Lord ráveszi az embereket hogy kívánjanak az szerintem nagyon jó lett. Tökéletesen bemutatták hogy lehet függő egy emberből mert Lord ugye függő lett igazából. Annyira megszállottan le akarta nyűgözni a fiát hogy mindent megtett ezért szó szerint. Túl volt tolva? Igen. De ilyen egy függő. De ha a maszlagot levesszük róla akkor ilyen egy normális szülő csak a valódi világban nem fogsz találni egy követ ami segít neked rájönni arra hogy a gyerekednek nem kellenek hatalmas dolgok. Mondom, ez szuperhős film szóval nyilván kellett a körítés de ez az alapja igazából Lord karakterének. Nálam ezért volt kimagaslóan jó karakter. Ott van Thanos mellett bőven mert ők ketten eddig 10 év alatt az egyetlen gonoszok akikkel együtt tudtam érezni.
Ahogy mondtam Barbara nagy csalódás volt mert a képregényben nagyon fontos a kapcsolata Dianával de itt csak kapargatták a felszínt. A 80-as évek helyett velük kellett volna foglalkozni többet. Míg nem változott át semmi gond nem volt vele.
Steve jelenléte megint csak tökéletesen volt felépítve. Klisé? Igen. De minden az ami valóságon alapszik. Diana megtanulta hogy a gyász jó de tovább kell lépni mert legyengíti az embert ha hosszú ideig nem lépünk tovább dolgokon. Nála ez szó szerint volt értendő. Az ahogy megoldotta Jenkins hogy Diana egyre gyengébb lesz minél tovább marad Steve baromi jó volt. És nyilván a búcsú és az az utáni jelenet is fantasztikus volt de főleg azért mert képregényes szemmel néztem hiszen gyakorlatilag Alex Ross festményei keltek életre a képernyőn. Tudom ez sokaknak nem mond semmit de egy képregény rajongónak hatalmas dolog.
És ahogy írtam minap, az is zseniális dolog volt szerintem hogy VÉGRE úgy nyer egy hős csatát hogy igazából nem is harcolt. Ez tipikus Wonder Woman. Jenkins két film alatt tökéletesen bemutatta Diana két remek oldalát. A harcos Amazont és a hőst aki a szeretetet és az igazságot hirdeti. Hatalmas élmény volt látni hogy végre nem felhőkarcolók rombolásával nyert csatát egy hős hanem az emberi oldalát használta. Ráadásul nem is az úgymond “gonoszt” győzte le hanem az emberek jobbik oldalára hatott.
Először is, Steve nem tért vissza igazából, őt csak Diana látta. Nem hallottuk mit kívánt mert magában kívánta. Nyilván azt mondta hogy látni szeretné és látta is. De más nem. És azzal hogy a film felénél visszavonta a kívánságot resetelte is a csávót tehát elfelejtett mindent. Lord is visszavonta a kívánságokat ezért tűntek el a bombák és ezért lett újra ember külseje Barbarának is de az ereje megmaradt. Minden kívánság ami azután született hogy Lord magába olvasztotta a kristályt vissza lett vonva. Szóval Diana nem győzött meg minden embert a földön csak párat élükön Lorddal. Bár szerintem Lordot is inkább a fia “győzte meg”.
A film vége pedig nyilván annyit jelent hogy a visszavont kívánságoknak hála minden visszakerült az eredeti helyére ezért tűnt olyan tipikus Hallmark filmnek egyébként. Ezért mondták anno erre a filmre hogy olyan mintha Diana kavarna az idővel mert tényleg kavart ha szigorúan vesszük. Egyébként ennél a jelenetnél ott volt a férje a két lányukkal és Jenkins fia is akik megdobálták hóval Dianát.
Ez inkább egy családi dráma volt mint szuperhős film. De az nem Jenkinsék hibája hogy jött a Covid és 1 évvel később lehetett csak bemutatni a filmet. Ha ezt 1 évvel előbb látják az emberek moziban teljesen más lett volna az élmény ebben biztos vagyok.
Ha elfogult lennék akkor nem adtam volna 65-70%-ot.
Az előző posztban már leírtam mi a legfőbb bajom a filmmel, azóta eszembe jutott még egy, komikusan röhejes dolog. Értem én, hogy girl power, meg több nőt Hollywoodba meg a többi, sőt, még egyet is tudok érteni. Ebben a filmben viszont _minden egyes_ férfi egy rakat balféknek vagy hatalomvágyó- és/vagy azt fitogtató parasztnak van ábrázolva. Mert aki nem az ellenségeit akarja kardélre hányni de azonnal, az a legközelebbi nőnek akarja beakasztani, de azonnal, vagy ha randa, csak simán lenézik és kiröhögik. Az egyetlen “normális” a fekete hajléktalan, aki elvileg valami erkölcsi fogódzkodó akart itt lenni az összesen három mondatával a két jelenetében (meg persze Chris Pine figurája, aki lefokozott Amerika Kapitánnyá avanzsált).
Hasonlóan röhejes az a jelenet, hogy miután megkaptuk a nagy eksönben az elején, hogy csalni meg hazudni csúnya dolog, az azt követő nyitányban 1984-ben két kiscsaj ellop egy napszemüveget egy üzletből, majd véletlenül lelöknek a hídról egy menyasszonyt, akit megment Wonder Woman, de a két csitri nincs felelősségre vonva, csak simán elszaladnak a naplementébe (legalábbis így emlékszem, vissza nem fogom nézni).
Vajda Gábor:
Igen azok tényleg megúszták az “elfenekelést” Diana-tól. Pedig én is abban reménykedtem, hogy ők is valami olyasmit fognak kapni tőle, amit ő kapott gyerekként Artemis-től. Legalább több értelme lenne annak a flashbacknek.
Folyamatosan esik az értékelése a filmnek, ez nagyon mellément.
Vajda Gábor: Már megbocsáss, de ez marhaság. Maxwell Lord sikertelen volt az életben, és amikor a követ megkaparintva “szupererőre” tett szert és végre magasra juthatott, letért a helyes útról. De nem volt se balfék, se rossz ember. Az egyiptomi olajmágnás meg az elnök valóban nem szimpatikus karakterek, viszont ennyi erővel azt is lehetne kifogásolni, hogy Barbara Minerva egy irodában széttette volna a lábait Lordnak, tehát a film női oldalról is szexista.
@csakegysrac
De hatalomvágyó meg eléggé volt, addig sem igazán volt helyes úton. “Szegény, esendő ember” hatalomban, pont mint a legutóbbi Godzilla filmben a momzilla, hogy ha már meghalt a gyereke, pusztuljon vele az egész világ is, és hát majd együttérzünk vele, mert feláldozza magát, kár, hogy addigra már sokmillió ember meghalt meg pár metropolisz a földdel lett egyenlő világszerte. Ja ige, itt nem lett ilyen következménye, mert a világon mindenki visszavonta a kívánságát.
Én az érzelmeket tudom belőle értékelni. A Diana-Steve kapcsolat. Az hogy a végén az érzelmek domináltak a csihi-puhi helyett az nekem tetszett. Csöpögős lett egy kicsit, de értékelhető volt.
6/10
Most kell beírni, hogy a Disney lefizette a kritikusokat?
MT90: ez a baromság még viccnek is rossz mostanra már.
A nőket a nőket szerepltető filmek élére jelenségnek ez a film is részben az állatorvosi lova.
Látom a film azt a reakciót hozta ki a többségből amit vártam. Az első sem volt nagy szám és ez sem sokkal rosszabb nála.
Vagy csak én láttam már túl sok filmet és túl magas az ingerküszöböm a rossz filmekhez a jókhoz meg túl alacsony :D
A sok negatívumot, már felsorolták.
Ami tetszett, az utolsó egy óra, és a színészek, de ez két és fél órára nagyon kevés. Covid nélküli világban szerintem, ez maximum a nullszaldóig vitte.
Az egész tényleg úgy néz ki, mintha a forgatás elején megunták volna az egészet.
4/10
Harmadik rész bejelentve, Gadot-tal, Jenkins-szel.
csakegysrac:
Remélem Jenkins-t porázon tartja most Warner, mint az első filmnél és nem hadják, hogy ő írja a forgatókönyvet. Mert úgy néz ki, hogy “az adjunk szabad kezett a direktornak” dolog nem sült el jól nála.
SZSZFilm: És a másik nagy kérdés, hogy vajon marad-e Jenkins Star Warsot rendezni, vagy lapátra teszik, mint Trevorrow-t a Book of Henry után, vagy Trank-et a F4ntstic után, vagy Benioffékat a befejező GoT-évad után.
ComicGeek:
“Ez inkább egy családi dráma volt mint szuperhős film. De az nem Jenkinsék hibája hogy jött a Covid és 1 évvel később lehetett csak bemutatni a filmet. Ha ezt 1 évvel előbb látják az emberek moziban teljesen más lett volna az élmény ebben biztos vagyok.”
sőt, akkor is más lett volna az élmény, ha ez a Lumiére tesók első filmje és mindenki elájult volna attól, amit lát.
na de a Covid és 1 év csúszás mégis hogyan hatott erre negatívan? ez 1 éve még kiváló dráma volt, csak most annyit változott a világ, hogy hirtelen feltűnik, ha egy film még a közepesnél is rosszabb?
abelh: ő darkeagle, csak mondom
abelh: Hát nem is tudom, mondjuk ha nem lett volna a Covid alapból moziban láthatták volna 1 évvel ezelőtt és elég sok filmet feljebb pontoztak csak a látvány miatt. Otthon ülve teljesen más egy blockbustert nézni, erre gondoltam. Ráadásul a Covid miatt az emberek ki voltak éhezve már egy igazi nagy blockbusterre. Covid nélkül ez nem történt volna meg és elnézőbbek lettek volna vele. Semmi hatalmas összeesküvés elmélet nem volt a véleményem mögött. Ahogy fentebb is látod a véleményem én sem voltam megelégedve teljesen a filmmel az ezer százalék hogy moziban nézve Covid nélkül más élményt nyújtott volna. Egyébként ha hihetünk az IGN-nek Január vége felé itthon adni fogják.
Amúgy én csak halkan jegyzem meg hogy kicsit bántónak érzem hogy mindenki Patty Jenkinst szidja a film miatt miközben ott van Geoff Johns mint társíró is. Akik ismerik a munkássását tudják hogy mely jeleneteket köszönhetjük neki. Ráadásul azóta ugye egyre több botrány is van körülötte szóval a következő részben már tuti nem lesz benne. Legalábbis nagyon remélem. Bár szerintem ez a hír a 3. résszel kapcsolatban csak némi tűzoltás a Warner részéről hogy ne jöjjenek olyan hírek hogy nem terveznek Jenkins-szel tovább dolgozni. Nem azt mondom hogy a nő tökéletes de hirtelen egy remek WW part 1 után a part 2-ben elfelejtett jó filmet csinálni? Én kétlem. Nem lepne meg ha Geoff Johns hatása lenne a film negatív része. Nem is értem mit keres még mindig a Warnernél. Deppet kevesebbért tették ki a Legendás Állatokból.
@human: Látod megint te kötekedsz és minden féle ok nélkül rögtön szólsz hogy mások inkább ne is foglalkozzanak azzal amit mondok mert azt hiszed hogy úgyis lehülyézek mindenkit. Nem érzed hogy kicsit képmutatás amit csinálsz?
amikor az írok befejezték a forgatókönyvet, utána kimentek egy cigire, 5 perc alatt fejben átfutották, rájöttek hogy egy szr az egész és nulláról kéne kezdeni ez egészet újra. Aztán rájöttek arra is hogy ez túl sok meló lenne, ha első részt (ami pont ez szint) megkajálta a nép akkor ez is jó lesz. Nem tudok igazán haragudni rájuk… nagyon néznák már egy jó filmet :(
Ha meg akarom nézni a filmet, akkor gondolom a virágboltban keressem, mert máshol nem elérhető. Jól gondolom?
ComicGeek: de hát pont magadnak mondasz ellent szokás szerint? a kiéhezett népek épp hogy éltetnék, míg a dömpingben meg valszeg kevesebb negatív vélemény lenne, mert kevesebben is nézték volna meg, hiszen van ezer más jobb. De kritikailag pl ugyanott állna, mint ahol most.
Olyan “jó” lett és olyan sokat hozott(vagy 15milliót)a film, hogy már berendelték a 3. részét is. Nem akartam elhinni, amikor olvastam.
Human: Félig igaz is amit mondasz de pont azért voltak nagyobbak az elvárások mert a Covid miatt ki voltak éhezve egy agy kikapcsolós filmre. Azt úgyse tudjuk meg hogy mi lett volna ha 1 évvel ezelőtt látjuk Covid nélkül. Én is csak tippelek de nem a WW84 az első amit jobban lehúztak a kelleténél. Pont te is írod Twitteren hogy pl Clooney új filmje is túl sok sarat kap. Pedig szerintem is egy egész jó kis közepes film lett. Csak kihagyott ziccer volt az is.
A WW84-hez még annyit mert láttam hogy páran beszéltek a repülős jelenetről hogy hogyan vihették el meg hogy repültek el vele olyan messze. Először is ugye Diana ott dolgozik láttuk ahogy felmutatja a kártyáját vagy ha nem is ott dolgozik van valami kapcsolata velük a múzeum miatt. Arra meg hogy hogyan jutottak el olyan messze elég egyszerű a válasz, megálltak valahol tankolni. Gondolom nem csak egy ilyen leszálló állomás van és mivel láthatatlan is a repülő Dianának hála simán megcsinálhatták észrevétlenül. Nyilván erős belemagyarázás de ilyen hülyeségeket bármelyik másik filmnél lehet találni.
szerintem mindkét film ugyanezt kapná “békeidőben”, ezt mondom, hogy nem áll a “bezzeg tavaly” elméleted, mert csak ellenérv van rá igazából, mellette semmi. Pl:
“ha nem lett volna a Covid alapból moziban láthatták volna 1 évvel ezelőtt és elég sok filmet feljebb pontoztak csak a látvány miatt. ” amikor a film pont nem igazán látványos, konkrétan te mondod, hogy inkább dráma, avagy a te érveid alapján a filmet még lejjebb pontoznák az emberek, mert még látványos sem volt. de ha nézed a twitterem, pont ezt mondom, hogy páran belelovalták magukat abba, hogy csak mert negatív dolgokat “mindenki ráfosik a filmekre” láttak a saját követettjeik között, akkor máris az az általános hangulat, amivel nem értek egyet.
De látod ezért nem engedem ki sokszor a kommentjeid, mert megint nem a filmről megy a társalgás, hanem a te tévképzeteidről, ami után még kevesebb kedve lesz bárkinek beírni, hogy “jó, bejött” vagy hogy “rossz, nem tetszett”, mert már tök másról megy a duma, nem igazán a filmről, hanem hipotetikus dolgokról.
Off. Az ilyen filmkritikáknál nem lehetne olvasói szavazást beágyazni a jövőben? Így mindig lenne itt is egy hazai tetszési index.
Sikerült megnéznünk a filmet, ami megerősített, hogy mindenki maradjon annál, amihez úgy-ahogy ért.
Legnagyobb gond, hogy az írás egy rossz vicc, de nagyon erősen. A rendezésben Pascal-nál nagyon kilógott a lóláb. Ilyen ripacskodást már igen rég láttam, bár szinte csak sorozatozok, alig járva moziba.
Jobban szeretem/szeretek haverokkal moziba menni, mert, ha szörny is a film, elpoénkodunk. Pl. Pokolfajzat 3 is borzalmas volt, de rég nevettem ennyit.
Chris Pine rendben volt, de nem használták eleget, pl új dolgokkal poénkodást. 80-as évek hangulata is lehetett volna erősebb. Pláza akciózás, valami B-s kategória parodizálása akart lenni? Kicsit több akció, még elfért volna, kevesebb érzelgősség.
Keveset voltunk Amazonok Világában, és Galdot gyönyörű, de átlagos tehetség, Kristin más kategória.
Nem volt az első rész közelében sem. Egészen egyszerűen: Ez így kevés, nem túl érdekes. NEM mertek BÁTRAK lenni! Az ellenfelek is súlytalannak tűntek.
Nőktől-nőknek-nőről. Láttam már jobbat is. Üzenete nagyon szép, magasztos csak a körítés..
Spoiler
Többieket megmentő, nagy Amazon Harcosnő felkutatása, sokkal jobban érdekelne!
Feláldozza, amire legjobban vágyik?? Oké, de nincsenek valódi áldozatok.
Hihetetlen, de igaz, hogy az Alkonyatos doki, Supergirl sorozatban, komolyabb-félelmetesebb ellenfél, alakítója játéka, karaktere kidolgozása fényévekkel jobb volt, WW2-nél.
Tempója sem az igazi, WW2-nek.
Spoiler vége.
Nem tetszik, Streaming-mozi, egyszerre bemutatás. Igaz, Covid kétségbeesett dolgokra kényszeríthet sokakat. Ahogy néztem WW2-tőt, az a mondás ugrott be: “Sok bába között, elveszik a gyerek!”
Most, hogy eladó az MGM, csak remélni tudom, hogy a vevő, egy Lous B. Mayer- szerű valaki legyen, aki rendbe kapná a mozik világát! Tudom, hiú ábránd, és lesz még pár csalódás, mint a WW2, ami 5/10-nél többet nem ér, és sok volt 2,5 óra, rá fordított időm.
Nyomokban SPOILERT tartalmaz!!!
Ritkán szoktam ilyen egyszerűen fogalmazni, de ez a film SZAR. Nekem maga a story sem tetszett. A megvalósítás teljesen B filmes, sőt, helyenként ZS. Pl. Steve kilő egy aknavetőgránátot, Diana elkapja a kötéllel és így huzatja magát. De amúgy az egész sivatagi akció borzalmas volt. És akkor még ott van a sokak által emlegetett, “gyorstalpaló” vadászgépes rész, egy tankkal USA-közel kelet táv vagy a láthatatlanná váló gép, mert ugye ha vizuálisan nem látjuk, akkor a radar sem érzékel semmit.
Steve visszatérése is, sima testrablás, de Dianat nem zavarja, ahogy már írtátok feljebb. Sajnos tele van logikátlan, érthetetlen és gagyi dolgokkal a film.
Amúgy végig úgy éreztem, mintha több filmből csak összelopkodták volna az ötleteket. Volt valami ilyen kívánságos horror, amiben egy gonosz dzsinn hasonló kimenetelekkel teljesít kívánságot. Barbara teljesen a macskanő erdetstoryjának koppintása. A film végi harc Dr. Moreau szigete. A kívánság visszavonás, hogy többnyire helyre áll minden, kicsit Az eljövendő múlt napjai (bár ott csak Farkas emlékszik mi volt)
Szóval, nekem a film nagy csalódás és szenvedés volt. Több helyen olvastam, hogy nem értik ez miért lett ilyen, egy kitűnő első rész után. Válasz, forgatókönyv. Ezt Patty Jenkins írta egy kistársával. Az előzőt Snyder.
csak ezt szeretném megosztani veletek:
A Wonder Woman 1984 az elmúlt évek legszórakoztatóbb szuperhősfilmje – Blikk
hahahaha
@hercrg (74.)
Vajon ki fizetett ezért a hirdetését a BLIKKnek?
Néhány hete néztem a kínai Skyfire-t, hát valamilyen szinten az is látványosabb és szórakoztatóbb volt mint ez. De legalábbis mindenképp rövidebb.
76. gondolom ugyanaz aki “indexen” a ‘Tarolt a Wonder Woman a mozikban’ cimű cikkért.
Hát ez…..
Nem véletlenül dobták be streambe. Ott vmivel talán kisebb lesz a bukás … Ez a moziban az első hétvége után meredeken zuhant volna.
Eszméletlen gagyi volt. Gagyi??? Finom voltam. Ez konkrétan sz…r.
Nem vagyok képregény szakértő, meg lehet nem is figyeltem. Meg tudja mondani valaki, hogy Dianara hogy kerül rá a szerkója? Csak mert ez a képessége, és átváltozik? Vagy hordja kistáskában? Ruha alatt nem lehet, főleg a csizma.Mikor a vadászgépbe beszállnak, nem volt nála csomag.A sivatagban meg pikk pakk átvedlett valahogy.
Fel nem tudom fogni, hogy 2020-ban Hollywood még mindig nem jutott túl az agyoncsépelt ruhapróbálós klisé jeleneten. A falat kapartam. El kéne már engedni.
Nem is volt ez olyan rossz, mint vártam. Hozta kb. az első rész színvonalát, talán egy fokkal még jobb is volt. De ugyanaz az egyszer nézhető, 10/6 szint.
A genyák nem túl eredetiek, de még mindig jobbak voltak, mint a múltkori koxos német, meg vénember isten. A 80-as évek hangulat viszont nem működik, vagyis nem sokat tett hozzá a filmhez, még egy jó szám sem szólalt fel abból az időből. Túl hosszú is volt, az első negyed órát simán ki kellett volna vágni. Ebben az ínséges időben még moziban is jó lett volna ez.
Ami érthetetlen, hogy az első rész 7,4 ponton áll imdb-n, míg ez lassan 5 alatt lesz.
Nem akartam hozzászólni , mert mindent elmondtatok (katasztrófa), de az IMDB-en volt egy egysoros komment , ami mindent elmond:
A film annyira rossz, hogy az emberek elhagyják a film közben a saját házaik… :-)
Egynek tényleg elment, de soha többet! Az első rész ehhez képest egy Endgame! Ja, és a 2,5 óra játékidő… Hagyjuk már, minimum egy fél órát lehetne kukázni belőle, és egy kicsit pörgősebbre vágni, úgy talán megnéztem volna moziban (eredetileg ez volt a terv, de akkor utána szerencsétlen jegykezelővel üvöltöznék, hogy adja vissza a jegy árát)
Bármit is mondjunk a filmről, az nagyon bátor volt, hogy a leszbikus szálat be merték vállalni Gadot és Wiig közt.
Abdulkholiq: Legközelebb ne a Pornhub paródia verziót nézd…
De most komolyan, hol volt ebben szerinted leszbikus szál? Még Jenkins és Wiig is kijelentette, hogy itt nincs erről szó, plusz a film sztoria is leginkább arról szól, hogy Diana még 70 év után is Steve után vágyakozik.
Edge:
Egyeseknek, ha egy nő egy másik nővel barátkozik, akkor már az is túl van a barátságon. ;)
Well, vannak ám cifra kommentek, érzések :)
Most néztem végig, kb. 3 részletben, mert a család közbeszólt lépten-nyomon. Ami feltűnt, hogy érdekel a story, nem volt az az érzésem, hogy “de jó, hogy szünet van”
SPOILER alert:
Van egy ilyen nézet, hogy “Minden rossz tulajdonság tulajdonképpen túlzásba vitt jó tulajdonság” Na most, a gonoszoknál pl. nagyon jól lehetett ezt érzékelni, hogy kompenzálnak, túllőnek a célon, de nem ördögnek vannak megírva, motíváció nélküli gonosznak, mert csak. Sajnálom, hogy a WW-vel való szálat nem mélyítették Barbarával (nem olvastam képregényt, de tudtommal amúgy is egy fajsúlyosabb főellensége), Max Lord karaktere meg nekem elég esendő és hihető volt a célt tévesztett apukaként.
Steve-et bírom, jó volt újrázni, jó volt Dianát boldognak látni – és ennek megfelelően az elbúcsúzásuk nekem hatott, jó jelenet volt. Hans Zimmer és a repülés nagyon adta, imádom azt a számot amúgy is. Kedvenc perceim azok voltak, meg a vége (lasszóval Lord lábán).
A harcokkal nem volt nagy bajom, elég könnyen túl tudom tenni magam, ha valami nem maximálisan tutijó, nem ezért néztem ezt a filmet, inkább érdekesek egy WW-ben nekem a lasszós meg páncéllal hárítós részek, mint a grandiózus rakéta-lovaglások meg hasonlók.
A negatívumokról, pl. fél perc alatt szuperszónikus repülőt tanulok vezetni: én kezdem áldottnak érezni magam; engem ez annyira nem zökkent ki, hogy hihetetlen. Vagy legalábbis ez pont nem. A jelenet lényege a repülés nagyszerűségének bemutatása volt, na meg hogy A-ból B-be eljussanak. Mindkettő pipa. A tűzijátékokba belerepülés szép lehet moziban.
Valahogy… nekem ez a film inkább arról szólt, hogy melyik jelenet milyen érzelmet-érzetet vált ki, nem pedig az akkurátusság vizsgálata. Remélem azért akik utóbbikon nem tudnak olyan könnyen elmenni, azért még észreveszik, ha egy jelenet működik, ha van mondanivalója, és ha valamit meg akar szólaltani legbelül. Mert – legalábbis számomra – volt szíve ennek a filmnek.
Ps.: Gal Gadot-ot továbbra is öröm nézni :)
Ha nagyon kötekedő akarok lenni, akkor az egyetlen jelenetben, ami 84et hivatott tüzetesebben megmutatni az elején a plázában, a srácok Operation Wolffal nyomulnak… Ami 87ben jelent meg! És ez a legnagyobb baj a filmmel…
Nem. Az a baj, hogy ez a jenkins olyan mint egy óvodás, aki 30 éven keresztül egyetlen blockbustert se látott, kurvára nem tudja miről szól, de megkapja a seggnyalást és a zsetont mert hashtag metoo, jol tele is kúrta a filmet a gonosz köcsög férfiakkal, akik vagy hataloméhesek, vagy a pénz, vagy az utcán nőket zaklatnak. Persze botoxarcú haverunk az egy szent, Dianát más nem kúrhatja… Csak egy másik ember testében, hopp, várj.
Ha ez a múvi egy normális időszakban jön ki, mint nyári blockbuster, akkor ott fejek hullanának. Most csak előre sajnálom azokat, akik akárhány százalék reményt adnak annak a Rogue One-nak.
De most tényleg milyen stáb dolgozott ezen, akik arra is b.sztak, hogy az arcade játék legalább azon évből legyen, amit rekonstruálnak. Ilyen apróságért már a Stranger Things is kapott a Street Fighterrel. És akkor vedd komolyan ezt az egészet úgy, hogy már az elején f.szra vesznek ha tényleg vágod a retrowave-et.
Megnéztem már csak azért mert kapott kígyót békát. Pozitívan csalodtam.
Nem azert mert olyan jo volt. Csak nem volt mega car. Kicsit mas mint a többi szuper eros vagyok film. No persze, én már rég lekapcsolom az agyam ezeken a már-már komikus látvány/akció jeleneteken vagy kismillio, az ember fejében felbukkanó kerdesen, “h ez most hogy gondolták” vagy, h az ok-okozati összefüggésekkel itt bajok vannak.. Ugyanilyen baromságoktól hemzseg más, pár feljebb emelt mesefilm is. Még ha első látszatra jobban le is lett takarva.
Természetesen felmerül ebben az esetben más kérdés is,pl elvarhato-e normalis, kerek tortenet, racionalis válaszok az univerzumon belül stbstb. Vagy, h egyáltalán minek is neztem meg..?
Annyira sikerült nem komolyam venni a filmnézés ezen két óráját, hogy forgassam magam ezeken.
Egy biztos nem szar a film. Relative egyre erdekesebb lesz. Talan sikerült is megpedzegetni bizonyos dolgokat ezzel a kivánósdival amik igy még sehol nem szerepeltek. Holott kb végtelen kérdést is vetett fel önmaga a szitu.
Bizonyos kor elteltével talán az ember meghallhat olyan mondatokat a filmből ami meg tudja érinteni es nem az szamit, h ki/mi mennyire volt racionális, megmagyarázott, látványos stb.
Baromi rossz filmnek nem mondanám, inkább olyan, sz.runk bele stílusú.
Az első se nyerte el a tetszésem de azon látszott a munka, de ez kritikán aluli volt.
Sajnálom, mert a színészek jók. Viszont barbara vonala semmit nem ad hozzá, Diana egy önző ember akinél nem értem mi ez a “én semmit se kapok meg soha” dolog, miközben ő mehetett el a szigetről, van egy effektíve normális állása stb stb.
A főgonosz nem lenne rossz, de egy rosszul kidolgozott történetbe sikerült beleeröltetni, miközben szerintem pont elég lett volna Barbara szála is. (Lehet nem gondolták, hogy egyedül is elég lesz ebbe a filmbe).
Diana csak visszafejlődött, kb a bvs-ben érdekesebb karakter volt, szegény Steve ki lett használva (meg a teste is), és Zimmer zenéje se ütött (utóbbi fel se tűnt).
Jenkins meg hát.. izé..
A Warner helyében eltíltanám a DC-töl, a Disney helyében meg a Squadrons-tól.
Borzasztóan rossz fényt vet a metoo kampányra az összes férfi gonosz és csak fájdalmat okoznak gondolata, miközben ugye Diana használ ki 2 pasit egyszerre lol.
Ez a nő kb olyan mint az összes dc hősnő (a la cw) akit nem kell segítség mert hát van neki két lába meg keze. Aha, meg is látszik.
Előre félek mi lesz az apja történetéből a squadrons-ban te jóatyaúristen.
Viszont azt az utolsó cameot muszáj volt beleeröltetni, nagyon kell a világnak a 20 éve nem alkalmazott “amazon”
Már az első jeleneten kiakadtam, annyira gyerekes, buta és az effektek minősége is kritikán aluli. Ott kellett volna kikapcsolni.
Az elsőt szerettem. Szerencse, hogy ezt itthon néztem, mert megsirattam volna a mozijegy árát (eddig erre csak a 47 Ronin volt képes anno :D ).
Minden mást leírtak már a többiek. A nők jól néznek ki, ennyi pozitívumot tudok elmondani.
A többi kuka.:(
most nézem róla a Half in the Bag-et. ez a film annyira rossz, hogy az valami elképesztő xd ilyen cinkes szar dialógot egy paródiába nem tudnának írni, te jó isten
“No true hero is born from lies…”
Hans Zimmer kiugrott a klotyóra,a zenei rendezőnek meg fingja se volt hogy mit kéne csinálni, ígyhát gyorsan bevágta a Sunshine zenéjét hátha nem ismerik fel a nézők.
A film egyszer fogyasztható sok sör mellett.
én totál másnaposan néztem meg most hétvégén, nem igazán volt erőm fennakadni a faszságain…sőt igazából ilyen állapotban én marha jól szórakoztam:D azt leszámítva, hogy 1x elaludtam rajta. Az a furcsa gondolatom támadt, hogy jobban leköt, mint az első:D pedig a sok negatív vélemény miatt meg se akartam nézni.
Ebben a covidos zord időszakban amúgy meg kifejezetten jó üzenete volt, kicsit Freeman záró sora ugrott be róla a Se7enből: Szép hely a világ, érdemes harcolni érte’. A második részével egyetértek.”
Illetve a sok bugyutaságtól eltekintve szépen megmutatták azt, hogy ha bármit megtehetnénk, vagy minden vágyunk teljesülne, abból csak baj lenne. Ez a része tetszett benne igazán. Mindenki fennakad azon, hogy miért ilyen balfasz módon jelent meg Steve, holott nem ez lett volna a lényeg, ezt is csak a 30-as nők értik :D node mindegy is, nem akarom bevédeni.
Női szemmel Gal Gadot-ra tényleg jó ránézni, akármikor látom, olyan érzés, mintha a kedvenc barátnőm kopogna be az ajtón:D