Színesen is lenéz ránk

A Justice League promóképek egyike megérkezett ilyen színesben is, a sok fekete-fehér után megnyugtatni mindenkit. Gondolom a filmet vetítette embereknek Syder, aki megosztotta az alábbit.

Ezen is jól látszik, hogy az 50 colos tévé lófasz moziélmény, mert semmi sem lesz rajta nagyobb, mint a valóság, de legalább senki sem rugdossa a széket, és csak a párotok kezdi esetleg nyugodtan nyomkodni a telefonját, hiszen otthon van. Ja vége a mosásnak. Hopp valakinek épp megy a riasztója odakinn. Várj, csinálok popcornt first és second act között, mert nem gondolkodtam előre.

37 hozzászólás a “Színesen is lenéz ránk” bejegyzéshez

  1. Ha az emberek képesek lennének elfogadni egymás véleményét, nem kéne ennyi felesleges dolgot írni egyetlen képhez. Miért zavar az ennyire, ha valakinek nem hiányzik a mozi?

  2. Ilyen hosszú filmek be kell vezetni otthoni háziszabályokat.

    3-4 órás filmnél előre előkészíted otthon a popcornt/chipset, innivalót. Mintha a moziban lennél.

    Kikapcsolni azt a szájbatekert telefont. Mintha a moziban lennél.

    Csengőt kikapcsolni, hogy ne zavarjon senki.

    Kb. ennyi. Simán megoldható, csak meg kell beszélni.

  3. Hát 4 órás filmnél, ha közben iszom rendesen nálam már garantált egy WC szünet (asszonynak kettő is) és otthon legalább le tudom állítani és nem marad ki az az 5 perc, míg kihámozom magam a tömegből meg elrohanok a mosdóig, ami bizonyos mozikban másik szinten is lehet. Mosni egy héten kb. kétszer, max háromszor szoktunk, sztem tudok úgy időzíteni, hogy nem pont a film közben jár majd le. Telefont ki kell lőni, ahogy a moziban és kész. 50 colos TV sztem is lóf*sz, bár van az a pici háló, ahová elég, egy normális nappaliba 65 azért legalább kell. :D

  4. “Miért zavar az ennyire, ha valakinek nem hiányzik a mozi?”

    téged miért zavar annyira, hogy 3 sorban említettem miért nem az igazi otthon nézni minden filmet? fogadd el a véleményem, ha már ezzel jössz hahaha. nem mondhatod, hogy minden poszt erről szól, nem is tudom mikor hoztam szóba ennyire legutóbb.

  5. “egy pláza moziba nem kerülne 4 órás film”

    De akkor ennél a filmnél felesleges is volt felhozni a mozi témát, nem? Mert egy R kategóriás 4 órás filmet a Warner sose fog moziba küldeni. Ezt sose tudtad volna ott megnézni. A Snyder Cut mindig is streamingre volt célozva.

  6. igazság szerint a kép miatt bukott ki belőlem, ott ülnek a hatalmas vászon előtt, miközben hbo max cucc lesz, mint a kong

  7. engem az frusztrál, hogy főnökömtől 4db mozijegyet kaptam karácsonyra és ilyen képeket látva azon rágódom, hogy mikor fogom tudni felhasználni/ha kinyit a CC, vajon beengednek akkor is, ha nincs oltáskönyvem?:D stb stb

  8. 50″-os tévén nem moziélményt várunk, hanem filmélményt. És egy jó filmhez a mozi se ad hozzá. De egy szarhoz se. Amikor haveri szívatásból el kell mennem a cimbivel egy F&F filmre a moziba, akkor ugyan úgy sírni tudnék, és legszívesebben letépném az arcomat a film alatt.
    Ugyanakkor cimbiék se élvezték jobban amikor a Dunkirk-öt kellett nézniük. :)

    Egyedüli moziélmény nekem, amire tényleg azt mondom, hogy összeteszem a két kezem, hogy először moziba láttam, az a Gravity.

    Borzasztóan örülök, hogy egyre nagyobb teret nyer a streaming. Sajnos viszont jelenleg a Netflix nem kínál elég minőségi filmet. Ott még nagyon le vannak maradva. Majd talán a HBO Max (Bár ilyen WW84-gyel… )

    Ui: 50″ az nem egy nagy tévé. Annál talán nagyobb van annak, aki komolyabban filmezget, és nem az RTL Klub-ot nézi csak a tv-n.

  9. Lehet szidni ezeket a Home-Office-Cinema mellékeket, de nekem ez egy egyértelmű kritika. Ha ilyenek vannak, akkor a film nem köt le minket. Egy bitangjó filmnél max “légyszi pausold le mert mindjárt bepisilek” van MAX!

  10. @LnB

    “Borzasztóan örülök, hogy egyre nagyobb teret nyer a streaming.”
    Ok, ez nem baj, de ugye azzal is tisztában vagy, hogy ez nem csak a filmnézési szokásaidra lesz hatással, hanem ma filmekre is. Nem lesznek, 200 milliós megafilmek, nem lesznek (klasszikus értelemben vett) eseményfilmek, nem lesznek sajtóturnék, nemm lesznek premier események, nem lesz igazi hype. Felkerül a a streamingre, néhány cikk, oszt szevasz. A sztárok nem fognak naponta interjúkat adni, nem lesz premier Londonban, Toykoban, Moszkvában. Képtelenség lesz olyan hype-ot keríteni egy film köré, hogy órási figyelem vetüljön rá, amikor bemutatják.
    Mondjuk én nem szimpatizálok a megaköltségvetésű filmgyártással, de azt belátom, hogy ezt nem lehet máshogy csinálni.
    A WW84 premierje kísérlet volt, meg sem közelíthette egy rendes világra szóló premiert.
    Szvsz stremaminggel az olcsó és a közepes költségvetésű filmek járnak. Igen, bevásárolnak a nagyok 1-2 nagy filmet, mert kell a presztizs film (ahogy a díjakra célzott kisebb filmek is, látjuk), de ezek csak az ékkövek.

    Én a streamingnek azt a részét díjazom, hogy már nem kell fizikailag birtokolnod a filmeket, nem kell tömegesen gyártani az adathordozókat, kevesebb háztartási hulladék stb., nem veszik el, nem kopik, nem romlik.

  11. @ Endymion

    Valószínűleg nagyon mélyre vezet ez a téma, és lehet lesz ennek negatív hozama, de én örülnék neki ha egy kicsit átalakulna a filmipar.

    Számomra a legrosszabb forgatókönyv ez, ami most van. Nulla filmek termelnek milliárdokat. Olyan franchise-ok mint a Marvel, FF, Disney Remake-ek stb stb…
    Aztán néhányan meg húzzák a szájukat Nolan Tenet-jére…

    Annyira kommersz, nulla lett az egész blockbuster filmipar, hogy az már unalmas.

    Jelenleg is ott tartunk már, hogy a kis, értékes, ne adj isten bármi mondandóval ellátott filmek híre, el se jut az átlagemberhez. Én már most is megerőltetőnek érzem, hogy olyan filmekre leljek mint anno a Donnie Darko, Mr. Nobody, 128 óra, Wes Anderson filmjei stb stb. Olvasod a filmes oldalakat, ömlik ez a Marvel-es, DC-s, Disney-s retek, és már bealszok.

    Kis túlzással ott tartok, hogy van nagyjából négy rendező, akinek a (blockbuster) filmjeiről tudom, hogy minőségi, szórakoztató darabok lesznek a számomra. Cristopher Nolan, Denis Villeneuve, Wes Anderson, Guy Ritchie. Nekik legalább megvan a maga víziójuk stílusuk. A többi felőlem mehet a levesbe. És ők kevés pénzből is tudtak alkotni.

    Az pedig, hogy a színészekkel nem lesz interjú stb stb. Dehogynem, csak átalakul. Kommunikálnak majd máshogy, máshol. Nekik érdekük, hogy “szem előtt legyenek”.

  12. Szerintem a mozizás két kézzel való siratása kicsit kezd már ahhoz hasonlítani, mint amikor a taxisok szídják az Übert.

    Nyilván mindkét oldal gondolataiban van univerzális igazság. Egy moziba elmenni a haverokkal tényleg tud esemény lenni – de ez a film minősége helyett inkább a haverok minőségétől függ ;)

    Ha a hangerő hiányzik, fel lehet tekerni otthon is. Aki szeretne, vehet baromi profi fülest, a kutyát nem zavar és üvöltetheti naphosszat. Ha a nagy kép hiányzik, közelebb kell ülni a nagytévéhez. Ezekre mind van megoldás. Otthon is lehet eseményt szervezni a dolgok köré.

    És persze az is igaz, hogy a streamingnél – ha a film szutyok – hamarabb kapcsolsz el, mint ahogy moziból kijössz. Velem előfordult már, hogy 10 perc után kikapcsoltam egy Netflix nagyágyút, mert nem tetszett, míg egy moziban valószínűleg végigültem volna. Ilyen szempontból a streaming valószínűleg objektívebb.

    A premiereknek Magyarországon nincs nagy létjogosultsága. Ha megy a kukába az összes esemény, amin Győzike és az aktuális valóságshow szereplői paroláznak, meg három youtuber beugrik az ingyenjegyért, az nem lesz nagy veszteség. :D

    Személy szerint örülnék egy olyan kompromisszumnak, ahol a nagy filmek megnézhetőek moziban, de a streamingen is, ha valaki azt szeretné (pl külön pénzért, az előfizetésen felül, kvázi VoD). Így mindkét világ előnyeit ki lehetne aknázni anélkül, hogy bármelyik teljesen elhalna.

  13. Pedig mindenki egy 4 órás filmre vágyik a moziba, főképp ha Snyder rendezte. Hiszen akkor garantált a művészi élmény, mintha a francia új hullám támadt volna fel vele. Ehhez hasonló filmek hiányoznak már évek óta a mozikból.

  14. “Ha a nagy kép hiányzik, közelebb kell ülni a nagytévéhez”

    Nem, ez sosem lesz ugyanaz, próbáltam már fél méterről filmet nézni, az agy tudja a méreteket akkor is. Rendes kivetítőhöz meg csóró vagyok, de szerintem az itteni emberek 99%-a is. Leszóljátok az 50-et, hoyg kicsi, kitennék egy szavazást, hogy mekkora van, és szerintem a 42 jönne ki átlagnak. Jó esetben egy soundbarral alatta. Aztán megnézik a Dunkirköt 720p streamingben, és “mi ez a szar”.

  15. Már bocs, de először te szóltad le, hogy az 50 col nem elég élmény. Engem speciel nem érdekel, hogy kinek mekkora, de arra se volt soha igényem, hogy Godzillát 1:1 méretarányban lássam. Az nem értem miért jó, ha akkora a vászon, hogy nem látod be az egészet és lemaradsz a képi élmény egy részéről, ha meg annyira hátul ülsz, akkor meg már tök mindegy. BTW a legtöbb moziban jóval kisebb a vászon, mint a posthoz betett képen, akkor már a kis vásznas termek nem is érnek? Nem minden mozi ám IMAX 4 emeletnyi vászonnal.

  16. de hát ezt mondom, hogy hátul ülve is nagyobb, az agy tudja, amiért a tévéhez fél centire ülve nem lesz angyobb, úgy a moziban 12. sorban ülve sem lesz igazán kisebb

  17. off:
    Újra nézem a sorozatot vagy nevezzük inkább DCU-nak .. és a Man of Steel elég erős alap volt, ott kellett volna snyder kezéből mindent kivenni és egy Kevin Feige típusú ember kezébe oda adni .. igaz volt kb 5 lemaradásuk, de a végeredménytekintetében ez pont ideális hogy ne ütközzenek a csapat filmek.

  18. Mivel végig olvastam a kommenteket, így kicsit csapongani fogok, bocs :)

    Először is abban csatlakoznék Merlinicus véleményéhez abban, hogy ezt a mzi vs. streaming vitát nem lehet igazán eldönteni, mert mindkét oldal álláspontjában vannak védhető pontontok. És abban is igaza van szerintem, hogy a mozi fogalmához sokunknak hozzá tartozik a kapcsolódó közösségi, társasági élmény, ezért inkább azt preferálnám. Ugyancsak ehhez tartozik még a – nevezzük így – event-élmény része is a mozinak, amit szerintem human is próbál körbeírni, nevezetesen hogy a mozi, mint olyan, a körülmények, ahogyan egy filmet – főleg egy ilyen kaliberű, látványvilágú filmet – moziban nézel, azt nem lehet egy otthoni, kanapén punnyadós, kiszaladok pisilni, főzök egy kávét filmnézéssel összehasonlítani. Mindez azonban nyilván szubjektív dolog,akinek, mint nekem is, erre igénye van, az persze hogy nyünnyög, hogy nincs mozi, akinek meg csak szigorúan a “tartalom” számít, az azt mondja – a saját szempontjából jogosan – hogy de a streaminge is ugyanazt a filmet nézed, szóval minek a sírás.

    Hogy egy más példával éljek, ez az egész szerintem olyan, mint a koncertre járás. Van az az oldal, aki oldalakat ír tele mondjuk egy Metallica – vagy bármilyen – koncert után, hogy hányszor ütött mellé Lars, meg kiestek a tempóból a Master of Puppets alatt, meg hátul szar volt a hangosítás, meg minden. A másik oldal meg erre azt nyilatkozza, hogy kit érdekel mindez, mert a hangulat király volt és ha stúdió hangzás az elsődleges, akkor hallgasd otthon flac-ban fejhallgatóval.Sose lesz igazság szolgáltatva, mert a két oldalnak más a preferenciája. Bocs a hasonlatért, de remélem érthető, mire próbálok kilyukadni.

    Kettes észrevétel: Asszem én is azt írtam valamelyik hír alatt, hogy kizártnak tartom, hogy a “rendező eredeti víziója” egy 4 órás film esetén helytálló állítás lehet, mert hogy ilyet a mozik fixen nem játszottak volna, anyagi okokból. És ilyen formán valóban remek, hogy ez viszont a streaming miatt megvalósulhat. (Mondjuk, várjuk ki milyen 4 óra lesz az, aztán majd örüljünk neki, ha tényleg olyan frenetikus, mint amit kommunikáltak.)

    Végül, de nem utolsó sorban:

    Abu: Abszolút egyet értek!

  19. vbalazs91: igen, mert csak a szar és a kurvajó létezik, olyan nem, hogy valami mondjuk jó/korrekt film, de emel rajta az élmény is egy picit.

  20. Én nem ezt mondtam, felesleges kiforgatni. Itthon is lehet normálisan nézni filmet úgy, hogy az embert nem zavarja semmi. Nem jobban, mint a moziban. Itthon is lehet “event” egy film, összejönni a haverokkal, együtt megnézni valamit, rákészülve.

    Nem lesz akkora vászon, nyilván. De kurva jó attól még lehet a film. Talán nem annyira jön át a látvány? Lehet, de ez nem is ad annyit hozzá, legalábbis nálam nem.

    Ettől még szívesen elmegyek moziba, csak ne csináljunk már úgy, mintha egyes filmeket csak ott lehetne megnézni.

  21. “ne csináljunk már úgy, mintha egyes filmeket csak ott lehetne megnézni”

    szerintem végig arról van szó, hogy egyes filmeket ott jobb megnézni.

  22. @ 28. Human

    Én még olyan filmet nem láttam ami jobb lett volna moziban. Hazudok! A Gravity, az jobb volt. Egyetlen film, ami eszembe jut.
    De amíg olyan “moziélmények” maradnak meg bennem, mint a SW EP VIII, Avengers filmek, F&F filmek. Akkor valahogy egyáltalán nem vágyom vissza. Most ha egy jó moziélményt kellene felidéznem, amiért igazán megérte elmenni moziba. Akkor a legutóbbi, az nekem, a Blade Runner 2049 volt. 3 éve.

    Ugyanakkor megnéztem otthon a Parasite-ot, The Gentlemen-t(csak két példa), és baromi nagy élmény volt mindkettő. Semmivel sem élveztem volna jobban moziban.

    A mostani nagy Warner streaming felhozatalból is egyedül a Düne az, amire tuti elmennék moziba. De nem a mozi miatt! Hanem, hogy mihamarabb láthassam!

    Ráadásul, sajnos az a valóság, hogy ha jó filmet szeretnék látni, akkor egyre inkább nem a moziműsort böngészem. Hanem előveszünk régi, jó filmeket, és újranézzük.

    De ez full szubjektív vélemény.

  23. .LnB:

    “Én még olyan filmet nem láttam ami jobb lett volna moziban. Hazudok! A Gravity, az jobb volt. Egyetlen film, ami eszembe jut.”

    azért, mert csak audiovizuális inger szempontjából vizsgálod a témát. egy csomó faktor bejátszik még, közösségi élmény, társaság, ráhangolódás stb. nem hiszem el, hogy jó vígjátékot nem élveztél soha jobban moziban, mint otthon egyedül, vagy párosban.

  24. abelh

    Jobban? Nem hiszem. Ugyan úgy tudok otthon is sírva röhögni egy jó poénon, mint moziban. Fel tudok eleveníteni filmet amin nagyon jól szórakoztunk moziba, de nem érzem úgy, hogy jobban, mint ha otthon néztem volna.

    Közösségi élmény, és társaság szempontból nálam ez úgy működik, hogy amint elkezdődik a film, én szeretek arra koncentrálni. Onnantól kezdve kizárok mindent, mindenkit (ha jó a film). Teljesen mindegy kivel vagyok. Szóval a társaság és a közösségi élmény addig együttható, amíg el nem kezdődik a film.

    Én például nem is szoktam rágódni azon, hogy ki miként viselkedik a moziteremben. Főleg ha érdekel a film. Ha meg nem, ahogy az utolsó Avengers filmek egyikén is történt. Akkor figyeltem a mellettem ülő gyerekek őszinte reakcióit, rajongását. És éreztem, hogy ez az egész nem nekem, hanem nekik készült, ők legalább jól szórakoztak. :)

    Ha a barátaimmal megyek moziba. Akkor az se azért jó élmény, mert moziba megyünk. Mehetnénk felőlem bárhova, ha szeretek velük lenni.

    “audiovizuális inger szempontjából vizsgálod a témát”

    Igen, mert komoly filmeket jobb szeretek otthon nézni. Ha már moziba megyek, akkor mutasson jól a film. Egy Parasite szintű filmnél ez nem fontos. Interstellar, (Gargantua) eszméletlenül festett moziban. De ha megnézem otthon 55″ @ 4K-ban, akkor sose jut eszembe sose, hogy fú de jó lenne inkább, megint moziba nézni.

    De még mielőtt nagyon azt hinnétek. Én nem kívánom a mozi vesztét. Én csak annak örülnék, ha streaming-en is nézhető legyen minden, a megjelenés napján. Legyen választási lehetősé, hogy el akarok e menni moziba, avagy nem. Szerintem az se véletlen, hogy ezt mindenki kerüli még, húzza-halasztja a bevezetését, és ezért lett ekkora balhé a Warner döntéséből. Mert az emberek otthon maradnának.

  25. Bocsi de biztos lemaradtam valamiről. Miért is érdekelne, hogy “nagyobb mint a valóság”? Tudom, hogy amit nézek az nem valóság :D

    Na de a viccet félretéve. Látom, hogy mindkét oldalnak meg van a maga igazsága amit a holtáig védeni fog de azért külön posztot szentelni annak, hogy odaszúrj még egyszer egy meddő vitát generálva megint azt kicsit erősnek érzem kedves human.

  26. ” Én nem kívánom a mozi vesztét. Én csak annak örülnék, ha streaming-en is nézhető legyen minden, a megjelenés napján.”

    de ezzel a mozi vesztét kívánod, ez az ellentmondás az egész vita alapja. vagyis (mielőtt valaki újra kezdi, hogy de az államilag durván támogatott színház is létezik) azt kívánod, hogy 5-10 ezer legyen egy filmre elmenni és arra is csak jóesetben megyeszékhelyeken az 1 moziba, ami életben maradt. Plusz streaming filmekben nincs annyi pénz, szóval egy Interstellar még egy ideig nem készülne újra, ha csak streaming bevétel van meg a mozikból becsorgó 50-100 millió.

    Abba már bele se menjünk, hogy míg jelenleg a soroaztok világa egy kis menekülés kreativitásban, ha a streaming a nagyobb pénz, akkor szerintetek mi fog ott is teret nyelni, ahogy már mostanság is látszik: a franchise. Mindent létező IP-re csinálni. Ugyanaz lesz a felhozatal, mint amire most sírunk, hogy milyen unalmasak a nagy filmek moziban.

  27. Nézd human, ha igazatok lenne, és tényleg annyira nélkülözhetetlen lenne a mozi, a moziélmény, akkor nem mennének tönkre. Sokak szerint a bakelit lemez mai napig a legjobb hanghordozó.
    Változik a világ, változnak az emberek.

    Nem hiszem el, hogy eltűnnének a nagy költségvetésű filmek. Átalakulna a piac, áthelyeződne a tőke valahogy. The Irishman mennyibe is került? Nem hiszem, hogy a Netflix például ne adna meg bármit Nolan-nek, a következő filmjéért.

    Ha csak a pénzt nézzük. És vegyük alap példának a Netflix-et. Azt mondja a Netflix, hogy itt van x összeg, ez a havidíj. Plusz minden nagy blockbuster film megnézése mondjuk egy mozijegy ára. Nálam ez tökéletesen életképes gazdasági modell lenne.

  28. “The Irishman mennyibe is került? Nem hiszem, hogy a Netflix például ne adna meg bármit Nolan-nek, a következő filmjéért.”

    igen, azért fizette ki a Netflix, mert presztízs volt a mozikkal versenyezni, a 6 underground is azért kapott annyi pénzt, de ezek ilyn erőfitogtatások, nem pedig a modelljük. Az Old Guard már jóval olcsóbb volt, szerintem kb azt kell filmkészítésileg elképzelni a streaming blockbusterekről van szó, amiben semmi helyszín nem látszik, mert Párizsban a szélén vannak meg mittomén, a fő lövöldözés pedig egy nulla irodaház. és nem, a Nakatomi plázának volt karaktere :D

  29. @abelh:
    “azért, mert csak audiovizuális inger szempontjából vizsgálod a témát. egy csomó faktor bejátszik még, közösségi élmény, társaság, ráhangolódás stb. nem hiszem el, hogy jó vígjátékot nem élveztél soha jobban moziban, mint otthon egyedül, vagy párosban.”

    Nekem pl a Thing-remake-et (és ezzel párhuzamosan azt, hogy bármikor is olyan hülye legyek, hogy horrort moziban) tette tönkre egy focicsapatnyi ukrán(?) tini 10 éve, amikor végigpofázták az egész filmet.

    Egyelőre a tavalyi zárás óta kizárólag a Kong-nál sajnálom, hogy nem látom IMAX-ben, és nem azért mert hűde jó film lesz. Biztosan közepes lesz, mint az előző, de nálam már hagyomány, meg a szörnyfilm kívánja az óriási vásznat.

  30. Én is amondó vagyok, legyenek a filmek párhuzamosan moziban és stream-en is és döntsön a piac (a nézők) hogy melyik élményre vágynak.
    Ha valakinek hiányzik a nagy vászon, a hang, a közösségi élmény, akkor menjen, utazzon, áldozzon érte, ha meg megfelel az otthoni élmény, vagy egyszerűen lusta, vagy épp mizantróp, ott a streaming.
    1-2 év alatt eldőlne hogy a jelenlegi formájában szükség van-e a mozikra, képes e az új kor kihívásaira reagálni, vagy az omnibusz, vagy épp a gémeskút sorsára jut…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.