Nem is tudom melyik sorba illik jobban a film, hiszen a Takenes “drámai színészek inkább pakolnak” zsánerbe is tökéletesen elfér, de nyilván már a poszterből is lejött, hogy inkább a John Wick miatt kapott zöld utat a Senki. Vagyis hívjuk Bob Wicknek? Viszont a végére… jaj előre szaladtam.
A történet egy senkiről szól, aki nappal az excelt bűvöli egy lepukkant cégnél, este az elhidegült asszony mellett képtelen aludni, és a fia sem tartja semmire. Ellenben már a a bevezető montázsban is tisztán látszik, hogy az erőnlétét igyekszik toppon tartani folyamatos edzéssel. Az egyik éjszaka betörnek a családi otthonba, és hiába lenne meg a lehetősége lecsapni az amatőröket, mégsem tesz semmit, amiért látszólag még az asszony is gyávának tartja, hát még a fia…
Gondolom a John Wick emlegetése miatt egyértelmű, hogy valami iszonyat brutál múltja van a csávónak, aki egy macskás karkötő miatt végül mégis a rablók nyomába ered, és emiatt egy este verekedésbe keveredik pár orosszal, akiket nem kímél, de persze valakinek a valakije az egyikőjük. És eddig kemény meg összeszedett a film? Mert szépen lassan átcsúszik valami másba, és kilép a komor, komolyan vett John Wick másolásból!
Mindezek alapján úgy gondolom, hogy a Nobody elég megosztó lehet, mert a maga képtelen módján egy komoly akciófilmként indul. Hangulatos, ahogy a sötét múltú senkiben aktiválódik az állat, és ahogy erre különböző emberek ráébrednek. Az első nagy verekedés elemi erejű, hiába képtelen. Viszont utána tudjátok mibe megy át a Senki? A Denzeles Equalizer, vagy a Reszkessetek betörők, vagy ilyenek juthatnak eszünkbe. Eltúlzott erőszak, 100000 mellé lőtt golyó, komédiás haverakció.
Elsőre nehezen fogadtam a törést, és nekem valamennyire lehúzta az utolsó fél óra, ahol feltette a kezét a forgatókönyvíró, és nagyjából csak ötleteket húztak egy kalapból, amik látszólag összefüggtek egy történetté, csak hatalmas bakugrásokkal.
Bob Odenkirk mint főszereplő szintén érdekes választás volt, többnyire működött, de azért az akcióban segítették a vágások rendesen, ellenben a drámai részeknél remekelt, és a képtelen, erőszakos komédiában is bírtam. Ahogy Christopher Lloydot is baromi jó volt látni!
Összességében szórakoztatott, talán a legjobb blockbuster eddig idén, de igazából nem volt magasan az a léc nyilván. Részemről a rendező előző filmje, a Hardcore Henry jobban egyben volt valahogy.
A John Wick vagy az Equalizer sokkal jobban bejött nekem. Ez a színész nekem egyszerűen nem hiteles ebben a szerepben. Meg ez a téma is eléggé lerágott csont már. A nagypapiról nem is beszélve, az a karakter egyszerűen nevetséges volt.
Jobbra számítottam, de azért másfél órára elszórakoztatott.
Pont az is teszi szerintem erősebbé a John Wicknél, hogy ott a bosszúszomj által vezérelve egy pillanat alatt visszavedlik a főhős átlagemberből gyilkológéppé, hiába maradtak ki neki évek a szakmában, míg Hutch fokozatosan nyeri vissza régi formáját a filmje során. Nyilván a kezdeti bukdácsolós harcstílusa közelebb áll a valósághoz (vagyis hát fogjuk rá), de az utolsó 20 perc akcióorgiája hiába nem mentes túlkapásoktól, ha egyszer isteni a koreográfia, és elsöprő lendületet és tempót diktál. Úgy volt ez a film kvázi Wick-Taken-Rambo-Equalizer-stb. hibrid, hogy közben mégis volt egy összetéveszthetetlen egyedi stílusa is. Nálam ez masszív 9/10.
Ezbegy zsáner paródia, és annak tökéletes.
a végén néhol én is soknak éreztem, de azért folyamatosan adagolták a túlzó megoldásokat (pl. a főgonosz belépője), pont ezért volt fogyasztható az átmenet.
a maga műfajában szerintem letisztult darab, egészen kiváló, nem gondolták túl, nem húzták túl – másfél óra szépen megkoreografált gyönyör.
SPOILER
ha valamibe belekötnék még is, az talán a vége leszámolásnál a főgonosz belépője. lekaszálnak 100 ellent, majd pont amikor ő jön elfogy a töltény és teljesen kétségbeesetten állnak előtte, miközben előtte bárki bármivel megölt bármennyi támadót. ez sablonos és gagyi megoldás volt, hogy megalapozzanak a cool robbantásnak – ott tényleg azt éreztem, hogy a jelenet kedvéért alakították a forgatókönyvet.
SPOILER
“A nagypapiról nem is beszélve, az a karakter egyszerűen nevetséges volt.”
szerintem pont ez volt a lényege, ő vezette fel a full komédiát ami a vége lett
Christopher Lloyd nagyon sokat hozzátett, de jó volt látni Michael Ironside-ot is egy kicsit – még ha nem is volt sok szerepe.
Az elején a Monday-Friday montázsnál már azért sejthető volt, hogy nem lesz komolykodás, de a végére tényleg elszállt.:)
SPOILER
Az a buszos-showdown a maga nihilista, lepukkadt mivoltában amilyen “anti-epic” koreográfiát kitaláltak hozzá, tényleg érezni, hogy a főhős hosszú évek után tér vissza a “szakmájába”. És valahogy nekem pont attól lett mégis epic meg szokatlan.:)
A leszámolás végén a szívószál “betűzése” meg amolyan “megkoronázása” volt az egész felvezetésnek. Onnantól már tényleg teljesen vállaltan a paródia jött.:)
SPOILER
Nem bántam egyáltalán, hogy parodizálja a John Wick filmeket és nekem úgy tűnt, hogy amit vállalt azt szívvel-lélekkel teljesítiette.
És ebben jó volt látni, hogy a színészek is mind partnerek voltak. Nagyon sokat hozzátettek, az orosz maffiafőnök (Leviathan?) meg szerintem telitalálat volt.
Uncsi volt, de egynek elment.
Stílusos film, kiváló főszereplővel, az orosz afroamerikai sidekick zseniális, a buszos jelenetsor epic. Onnantól fokozatosan húzzák lefelé a realitást a vécén kábé mint a John Wick részei (amiket a maguk műfajában eléggé kedvelek). Picit csalódás a parodisztikus vége, a stílusváltás, nekem a Red 2 ugrott be róla. A 7/10 kb korrekt.
10/8!!!
csakegysráccal értek egyet. Valahogy az említett daraboknál sokkal szerethetőbb volt, követhetőek voltak az akciók, Bob sziporkázott, Lloydot látva szétolvadtam.
Képtelenségnek fogjátok tartani, de számomra sokkal érthetetlenebb volt az, hogy hogy lehet ennyiszer elfelejteni kivinni a szemetet, minthogy a végére amolyan fekete humorral rugaszkodnak el az addig megépített szilárd talajról:D valahogy élvezetes volt, nem vált fárasztóvá
Jól elszórakoztatott, de én gyengébbnek éreztem mind a John Wick, mind az Equalizer filmeknél (ha már szükségszerűen mindenki ezekhez méri). Előbbi a saját kis univerzumát sokkal izgalmasabban építette ki, utóbbi pedig sokkal realisztikusabban nyúlt egy hasonló témához, ezáltal nekem hitelesebb volt, valahogy jobban be tudott rántani. Az akciójelenetek viszont a Nobody esetében is szerintem remekek voltak, a home siege rész koreográfiája és kameramunkája szerintem zseni, magasan az volt a kedvenc részem a filmből. Igazából volt annyira jó, hogy ha esetleg ebből is terveznének folytatást, saját kis univerzumot, szívesen elnézném azokat is.
Számomra az idei év egyik legszórakoztatóbb agykikapcsolós akció filmje volt. Szerintem folyamatosan a komoly és a vicces között egyensúlyozik úgy, hogy nehogy átessen egyik “ló túloldalára” sem, de a végére az egyik végletből (a tettetéstől megkeseredett balfasz) átmegy a másik végletbe (elemében levő professzionális gyilkológép). Igen, nem kicsit amolyan “öreg, családos John Wick” a feeling, de itt nem annyira blődli a felütés. Kicsit képregényes. Megvan hogy az oroszok tényleg orosz színészek voltak? Azért voltak ennyire hiteles arcúak :-)
Szerintem ez egy remek film volt, jól szórakoztam rajta, nem kevésbé fantasy, mint bármelyik John Wick.
Nekem eléggé tetszett.
Nekem nagyon bejött a film, végig élvezettel néztem. Igen, klisés, és “már láttuk”, de viszont volt hangulata. Az Equalizer filmek nekem unalmasak voltak, és megnézésük után szinte azonnal el is felejtettem. Ez a film azonban azóta is a fejembe jár, jó visszagondolni rá. Szó zerint ütős jelenetek :-)…
Amíg az 1000 éves nagypapa el nem kezdi szétpakolnia az ellent a végén,addig tetszett…
Illetve tetszettek a zenei választások is.
nekem bejött. nagyon jó a hangulata és vicces. a zenék,vágások nagyon jók lettek.
john wick nekem túl sötét és nyomasztó darálás.
mégvalami: a hardcore henry szerintem borzalmas lett, egy videóklippig még érdekes volt. de egy egész filmen keresztül nagylátóval fejrángatás elég uncsi.
Akkor ide is leírom, amit egy másik fórumban pötyögetem:
Alapvetően kedvelem ezt a rendrakós/high-bodycount szubzsánert, és vártam is a filmet, a tréler eléggé felcsigázott, de végül se Odenkirk nem volt hihető a szerepben számomra, se a film nem tudott/akart több lenni, egy megmosolyogtató John Wick hommage-nál.
A buszos harcot leszámítva teljesen blőd és komolytalanul fárasztó volt az egész.
ne értsétek félre, jó h beírtátok h nektek miért nem tetszett: mostantól ezeket a kommenteket fogom mutogatni, amikor arról van szó, hogy “humannak sosem lehet ellentmondani” “csak követik a véleményed” :DDD
Már a buszos jelent is olyan mintha a Specialistát figurázná. Az akciók tetszettek. Az utóbbi 1,5 év terméséhez képest kifejezetten nézhető volt. De ugye most jön majd még pár ígéretes akciófilm. :P
Szívesen végignéztem volna azt a filmet a régi életet teljesen maga mögött hagyó, de egy szerencsétlen véletlen miatt erőszakspirálba süllyedő speciális alakulatos veteránról amit a film első kb fél órája sugallt. Üdítő volt a szokásosnál egy fokkal realisztikusabb akciót látni, ahol tényleg nem sebezhetetlen gyilkológép a főhős. A drámai szál is vállalhatóan meg volt alapozva a családdal.
SPOILER
Ettől függetlenül rémesen élveztem a túltolt erőszakos, totál unrealisztikus poénkodós akcióorgiát amibe átcsapott a film. Reszkessetek betörők csapdák kézigránáttal? Nagypapa karácsonyfaként feldíszítve shotgunokkal? Triple headshot noscope 180? Jöhet mind :)
Nekem így skizofrén mivoltában is korrekt egészet adott ki összességében a film. Persze visszaköszönt jó pár korábban máshol már látott motívum (John Wick, RED, Equalizer, Taken…stb), de elég jó volt a színészi munka és az akciók kivitelezése ahhoz, hogy ne érződjön megfáradt kliséhalomnak.
SPOILER VÉGE
Hogyan lehet, hogy relatíve kevés pénzből ilyen korrekt látványt ki tudnak már hozni manapság, közben meg sokkal drágább filmeknél durván kilóg a lóláb sokszor?
Mivel én évente csak 1-2 akciófilmet nézek, nekem ez nagyon bejött.
És habár Keanu Reevesnek jobban áll ez a szerep, ez sokkal kreatívabb volt a John Wicknél így 1-0 ide.