A Disney lassan csinálja azt, amit a Warner egyben jelentett be télen?

Újabb Disney filmről derült ki, hogy azonos napi mozi + (30 dolláros) streaming premier kap, méghozzá a Dwayne Johnson és Emily Blunt főszereplésével készült Jungle Cruise-ról van szó. Ennek megfelelően július 30-án nézzük. Ez már a 4. Disney film idén, ami ilyet kap, és ugye a Luca is Disney+ végül, de ott nincs plusz pénz kérés, csak simán streamingre fokozták le a filmet. A belsős infók alapján azért ideiglenes helyzetről van szó, majd kiderül mennyire.

A Deadline szerint leginkább az Amerikán kívüli piacok miatt döntenek így, hiszen Európában és Brazíliában nem igazán nyitnak a mozik egyelőre. Persze ez érdekes terelés, hiszen sok helyen még nincs is Disney+ ezen helyszíneken, szóval rajtuk nem annyira segít.

A film régi trailere errefelé, kalandfilmes anyag.

10 hozzászólás a “A Disney lassan csinálja azt, amit a Warner egyben jelentett be télen?” bejegyzéshez

  1. Még 30$-t fizetni. Akkor már inkább elmennmék moziba. Vagy csak szimplán várok. Jobban jövök ki bárhogy….

  2. Bluntot lehet agyérgörcs kerülgette mikor megtudta, a Hang nélkül 2- nél is kiverte a balhét, hogy rövid ideig lesz mozikban.

    LasDen: Igen jobban jössz ki, de nem is elsősorban az egyedülállók vannak megcélozva ezzel, mert ha beleszámolod, hogy családi program és rajtad kívül még az asszony meg a 2-3 gyerek is menne moziba akkor mindjárt más a matek.

  3. LasDen
    Nem feltétlen, bár először én is így gondoltam, de amcsiban átlag 15 dollár egy jegy, plusz a büfé. Most hagyjuk a vitát, hogy kell-e büfé vagy sem. Ha már 3-an vagy többen megnézik a filmet Disney+on már olcsóbb.
    Persze a moziélmény elveszik

  4. beszélhetnek nagyvonalúan külföldi piacokról, de úgyis Kína a lényeg :) ezt nem rosszallóan mondom, csak Godzilla is közel 200 milliót hozott moziban ott most és Rock mindig nagyot megy arrafelé. hogy emellett a Disney+ felhasználók külföldön milyen arányban vásárolnak 30 dolláros filmeket, az baromi jó kérdés.

    A Mulant állítólag az akkori amerikai felhasználók közel harmada megvette, ami cirka 270 millió dollárt jelentet. ha a külföldiek közül csak a 10% akkoriban, az is még 180 millió dollár kb. nyilván ilyen esetben a profit megoszlás is más, mint amikor direktben a mozikkal seftelnek.

    –> ergo ha az a terv, hogy ebben az esetben a külföldi piac lenyomja az amerikait (és mostanra a felhasználó bázis is 100 millió felett van), akkor átlagban szerintem kalkulálhatnak globálisan 15-20% körüli vásárlással, az meg önmagában 500-600 millió dollár. ezek az utóbbiak nyilván csak hasamra ütök számok, de ha nem nyitnak ki addig 100%-ban a mozik (és nem fognak), akkor ez még mehet egy nagyot.

  5. @abelh

    Hol lehet arról információt találni, hogy a disney+ felhasználók milyen arányban oszlanak meg az országok között?

    USA:
    270m/30*3=27millió

    Egyéb:
    180m/30*10=60millió

    Összes előfizető a te számaiddal 87 millió, én 2020 október 3. adatot találtam ami 73,7 millió előfizető.

    Kínai bevételekből szerintem elég keveset kapnak a gyártok, alapból nem lehet túl erős az alkupozíciójuk egy olyan piacon, ahol korlátozva van az egy évben bemutatható külföldi filmek száma.

  6. most volt a negyedéves bizbaszon h 100 milla fölötti előfizető szám már a Disney.

  7. @human

    A Mulanról volt szó, amit 2020.szep.10.-én mutattak be, ezért írtam az október 3.-i adatot.

    Az továbbra is érdekel hol lehet megtalálni országokra lebontva az előfizetők számát, mert én egyik negyedéves jelentésben se láttam és szerintem nagyon valószínűtlen, hogy csak 27 millió előfizető volt az USA-ban tavaly szeptemberben miközben a világ többi részén 60 millió.

  8. szerintem amúgy pont a Mulan nem jó példa, mert inkább a Raya hozhatott jól a mostani döntésekhez. Érdekes amúgy, hogy a Raya pénzes kölcsönzős volt, míg a Pixar filmeket kb kontentté kicsinyítette a Disney.

  9. @human

    Gondolom folyamatosan agyalnak rajta, hogy legyen kellő új tartalom a disney+-on, de amin valószínűleg moziban is nagyon nagyot lehetne kaszálni az legyen kölcsönzős. Én is a sárkányos mesében láttam volna a legnagyobb potenciált, így logikusnak tűnik, hogy azért kérnek extra lovetát. Egy toy story-t, vagy hihetetlen család folytatás szerintem nem ment volna simán a disney+-ra.

    @punyapapa

    Én nem számoltam semmit, mert sajnos a disney kevés adatot tesz közkincsé az előfizetőkről. De abból kiindulva, hogy netflix 200 millió feletti előfizetőjének kb 35%-t USA és Kanada adja, a disney+-nak még közel fele ebből a 2 országból származhat, mert sok helyen még nem elérhető, vagy csak nem rég óta. Tehát van 45-50 millió előfizetőjük ebből a 2 országból. Na ebből lehet találgatni, hogy mennyien fizetnek ki 30$-t egy filmért és hány családtagot, szomszédot hívnak át, aki közül már nem sokan fogják megnézni moziban is a filmet, ahol viszont a 15$-os mozijegy talán felét kapja meg a disney.

    Én úgy gondolom, hogyha sikerül visszacsábítani az embereket a mozikban akkor nem fog minden film dupla premiert (mozi, extrán fizetős streaming) kapni. Már csak azért se, mert ha a disney 8$ helyet 14$-t akar kapni az előfizetőitől havonta, mint a netflix akkor elég bután nézne ki, hogy még 30$ le akar gombolni pluszban egyes premierekért( egy avenger/star wars/avatar meg akkor költségvetésű és annyi pénzt hozz a moziban, hogy nem éri meg egyből sima disney+-ra küldeni). Persze addig még rengeteg tartalmat le kell gyártani a disney+-nek, csak a marvel, star wars sorozatok kevesek lesznek, kénytelenek lesznek dokumentumfilmeket is futószalagon gyártani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.