Jungle Cruise (Dzsungeltúra) – csak az izzadós rész, nem pedig a szórakoztató

Ilyen az, amikor a Disney fogja az összes kalandfilmet, betáplálja valami big data mesterséges intelligenciába, az meg kiköp valami forgatókönyvet. Mindezt szinte nulla külső helyszínen leforgatja a Commuterért és Non-Stopért felelős Jaume Collet-Serra.

Kőkemény leszek a Dzsungeltúrával, talán pont azért, mert reménykedve vártam. Nekem a Rockkal nincs különösebb bajom, Emily Blunttal főleg nem, és hát az egész egy kalandfilm akart lenni, azt a zsánert pedig imádom. Vicces körbenézni, hogy az egyik kritikában a Múmiához, a másikban a Karib-tenger kalózaihoz, a harmadikban még a Nílus gyöngyéhez is hasonlították, mert ahogy kezdtem a posztot, szerintem ezek abszolút jellegtelen, fantáziátlan keveréke, egyikhez sem hasonlítható igazán.

A történet egy Amazonas környékén található mindent meggyógyító csodanövény felkutatása körül pereg. Egyrészt van egy ősi átok, ami érinti az ezt 400 éve megtaláló spanyolokat, aztán van egy nő aki csak szakmai elismerést akar ezzel a gyógyszerrel, és van katona tiszt a tengeralattjárójával, aki a háborút akarja megnyerni (a másodikat? komoly kérdés, a film alig utal rá). Ja meg van egy kalandor sármőr, akiben nem lehet bízni. Ezek a karakterek keverednek többször összetűzésbe a “kincs” felé vezető úton.

A legszomorúbb, hogy a filmben semmi egyediség nincs. De FUN sem. Konkrétan nagyon érezni, hogy egy terméket látunk. A Jungle Cruise ugyanúgy egy “ride” Disneylandben, mint a Karib-tenger kalózai volt anno, és láthatóan (a spanyol karakternél meg főleg) azt próbálták megidézni, de tipikusan öltönyösök irányítása alatt. Mármint egy kompetens filmkészítő nem akadt itt, aki értette volna, hogy a Johnny Depp film nem csak Depp alakítása miatt működött, hanem mert remekül van felépítve és rendezve, és az akciói egyszerűen izgalmasak. Itt meg nézhetjük ahogy Avengers fizikával menekülnek folyamatosan zöld hátterek előtt az emberek. Konkrétan olyan az egész, mintha egyszer nem lettek volna igazi hajón. Tudom, láttam a BTS videókat, 1-2 díszlet fel volt húzva, de minden olyan iszonyat furcsán digitális, ami baromira rosszul áll egy régimódi kalandfilmnek. Kicsit elkalandoztam, de egyszerűen még az akciójelenetek, vagyis setpiecek sem működnek, sokszor még szinte a tét sem érződik igazán bennük.

Nekem a legdurvább pedig az volt, hogy bár Emily Blunt és Dwayne Johnson is karizmatikus, vicces karaktert hoz, viszont kettejük között nulla szikra van. Nagyjából testvéri szeretetnek néz ki a főszereplők közötti kapcsolat, pedig szerelmi szálat építenek…, bár az építenek jelző elég nagy túlzás, inkább csak reménykednek a film készítői, hogy valami kémia valahogy véletlenül lesz a két főszereplő között. Van is, baráti, testvéri. Konkrétan a film végén a macska érzelmesebb jelenetet hozott, mint Blunt…

Olyan jó lett volna valami laza kalandfilm, ehelyett kaptunk ezt a semmit. Hihetetlen számomra az egész, de komolyan, hogy még csak egy jó fél órára sem lehet mutatni “legalább ez elment benne” felkiáltással. Van eleje, közepe, és vége, de csak talán film a Jungle Cruise.

human
írta
2021. 08. 03. 02:35
megjelenés
39
hozzászolás


39 hozzászólás a “Jungle Cruise (Dzsungeltúra) – csak az izzadós rész, nem pedig a szórakoztató” bejegyzéshez

  1. Na, akkor ez is olyan, mint az instant levesek. A csomagoláson valódinak néznek ki, de ha főzés után megnézzük, olyan üresek, hogy szinte csak só és víz van bennük. A nagy semmi, jól felhígítva. :)

  2. Sajnos tényleg ez az erőltetett megcsináltság érződött rajta.
    Emily Bluntot nagyon kedvelem, itt imádnivalóan jól áll neki a karakter. Ő a film legjobb része.
    Johnson sosem lesz a kedvencem, de tűrhető.
    Ugyanakkor nekem is az volt a legnagyobb bajom, hogy a romantikus szál még az eleve kidekázott filmhez képest is borzasztóan izzadós volt. Az hogy nincs kémia a főszereplők között az egy dolog, de Johnson egyszerűen nem tud mit kezdeni a romantikus szállal. Ott véget ér a minimális színészi eszköztára.
    Nem mindig van meg a kémia ilyen helyzetekben, de Blunt bárki mással simán eladta volna dolgot.

  3. A 20 év alatti célközönségnek ez a látványvilág a megszokott. Ők ebben nőttek fel. Nekik az a furcsa, ha mindent helyszínen forgattak. Azt látják szokatlannak. Ez van. Még 20 év és visszatér a “normális” kinézet, mert addigra ez digitálisan jól megvalkósítható lesz és a mostani látványvilág helyett újat keresnek a filmkészítők.

  4. JKJ:

    “A 20 év alatti célközönségnek ez a látványvilág a megszokott. Ők ebben nőttek fel. Nekik az a furcsa, ha mindent helyszínen forgattak. Azt látják szokatlannak. Ez van. Még 20 év és visszatér a “normális” kinézet, mert addigra ez digitálisan jól megvalkósítható lesz és a mostani látványvilág helyett újat keresnek a filmkészítők.”

    és ők lennének a kizárólagos célcsoport? ha már felemlegette Human a Múmiát és a Kalózokat – na azok azért működtek jól, mert visszanyúltak pár évtizeddel egy olyan nosztalgikus hangulathoz, ami jól áll ennek a zsánernek, sőt igazán a sajátjának mondhatja azt. nem akartak aktuális trendeket erőltetni egy olyan műfajba, ami kilöki azt magából. a 20+ közönség meg felállva tapsolt, hogy na végre kitöltöttek egy rést a piacon.

    nyilván úgy kevesebb Happy Mealt lehet eladni, de így meg az egész franchise-ból nem lesz semmi.

  5. Valaki magyarazza mar el hollywoodnak, hogy a Rock nem szinesz. Ez a film sokkal jobb lehetett volna egy masik ferfi foszereplovel.

  6. Miért, @abelh, szerinted ez a film kinek volt készítve? Mert az első poszterről látszott számomra, hogy 12-16 éveseknek való kb.

  7. Szerintem ennyire egyáltalán nem volt rossz.

    Hagyott kívánnivalót maga után, kicsit több cselekmény elfért volna benne, és nem született újabb szalagnyűvő klasszikus, ez biztos, de azért teljesen nézhető lett.

  8. Anthonz:

    “@abelh, szerinted ez a film kinek volt készítve? Mert az első poszterről látszott számomra, hogy 12-16 éveseknek való kb.”

    pont erre céloztam, hogy a másik két felemlegetett zsánerdarab azért működött és azért volt siker, mert nem csak őket célozta meg – ez meg látszólag igen. nyilván ebben a korban, a meglevő követelmények, rommá filterezett igények mellett nem 18+ Múmia mozit forgatnak le, pláne a Disney-nél. persze attól még lehetne szerethető és szórakoztató, mint pl. a Jumanji

  9. Hihetetlen, mennyi trágya jön szembe mostanság (Tomorrow War, Hitmans Wifes lóf*sz), eddig az egyetlen, amit hamarosan újra fogok nézni, az a Quiet place part II…

  10. A kurva Rock hányszor fogja még ugyanabban a filmben, ugyanazt a szerepet eljátszani?? Az univerzum büntetése ez a keselyű

  11. Hihetetlen, hogy az anno 45 millióból összehozott gagyikígyós Anaconda olyan külső helyszíneken lett leforgatva, hogy letettem a hajam, ez meg zöld háttér előtt. Még anno a Múmiánál is csak az volt CGI, amit másképp nem tudtak megvalósítani. Lehet, hogy a mai fiatalabb korosztálynak ez már megszokott, de nálam sokat ront a hangulaton, ha azt látom, hogy egy kalandfilm legegyszerűbb helyszínei sem valódiak. Ugyanez nem tetszett anno az 1995-ös Kongónál, pedig ott felépített díszlet volt, csak hát látszódott az egészen, hogy stúdióban vették fel.

  12. abelh: Ez a korosztály aki megnézi, mert nincs igazán összehasonlítási alapja és nem feltétlenül látja, hogy ez nem az a minőség. Őket célozzák, mert így lesz bevétel. Első a pénz, másodlagos a szórakoztatás minősége. Szerencsére készülnek még filmek, ahol fordított a sorrend. Ez nem az.

  13. de nem lett bevétel, nem értem ezeket a levezetéseket komolyan, nem célozhatnak egy filmet csak 12-16 évesekre “nekik ez a szar is elég” mert akkor bukta és kész. De még a zöldháttérre sem mondhatjuk, hogy cska nekik szól, hiszen a szuperhős filmek nem csak nekik szólnak és úgy készülnek.

    ellenben az, hogy itt még a dzsungel bokrai is CGI már sok… mindenkinek. Nem kell itt a generációs lenézés egy 200 milliós családi filmnél, mert minden korosztályt el akartak érni, és biztos nem csak a “bölcs” idősek gyomra nem veszi be.

    De ez kezd nagyon offtopik lenni.

  14. Fuh hát katasztrofális volt. Amúgy nem kéne a fiatalokat hülyének nézni, nekik is van szemük, bár tény, hogy nekik már megszokott a gagyi CGI a social media miatt. De az se vigasztalna meg, ha tényleg egy ilyen szűk rétegnek szánták volna a filmet, én is szeretek buta, fun kalandregényeket nézni basszus, és ne szúrják ki a szemem plis.
    De hogy ne csak off legyen — értetlenül álltam a film számos jelenete előtt, tényleg olyan érzésem volt, mintha AI írta volna. Rettenetesen bugyuta volt a jaguár szál, a beszervezett őslakosok, a németek kiszólásai, az akció, minden. Gagyi, mű, felháborító, tudnám még sorolni.

  15. Sajnálom, de ezzel a kritikával nem tudok (teljesen) egyetérteni.
    Legfőképpen azzal, hogy Blunt és Johson között nulla szikra van és nincs köztük kémia. Nos, éppen hogy ellenkezőleg, a filmben ami a legjobban működik az a 2 főszereplő közötti kémia! Megdöbbentő, hogy ugyanazt a filmet nézzük és mégis a szöges ellentétjét látjuk.
    Blunt a film 90%-ban kurva jó! Igen, kurva jó. Néhány szarabbul eljátszott pillanata, bénábban elejtett mondata van, de úgy tűnik, hogy akkor rosszul kiválasztott take-et raktak a filmbe. DJ meg hát, hozza azt a középszert, amiért nagyon, nagyon sokan szeretik. A film közepén a csavar, amikor felfedi, hogy ki is ő, kiábrándítóan vérszegényen van előadva, ott nagyon előjött, hogy mennyire korlátozott tehetséggel megáldott fickó ő.
    Amúgy valóban nem egy kiváló film, viszont mégis inkább jobb, mint rosszabb. A Tomorrow war-hoz képest meg főleg remekmű! A főszereplő hármas teljesen jó, szórakoztatóak és lehet nekik szurkolni. A gonoszok bénák, igen, kifejezetten bénák. Amúgy Paul Giamatti miért kellett a filmbe? Rejtély.
    Számomra a film utolsó harmada fulladt ki. Na ott már fárasztó volt és unni kezdtem. Viszont szerintem egyáltalán nem annyira pocsék, mint a fenti kritika sugallja. Ráadásul ezer éve nem láttam kaland filmet, kellett, mint egy falat kenyér!

  16. human: Lehet, hogy már adókedvezményben, támogatásban, kitudjamiben pluszban vannak. Nem tudjuk. Írtam, hogy nem elsődleges szempont itt a szórakoztatás.

  17. Akkor jól ráéreztem, hogy ezért nem szabad fizetnem moziban. Talán egyszer alapítványiba megnézem, de lehet, h. ott se. Túl sok jó sorozat van, aminek kell az idő.

  18. “abelh, szerinted ez a film kinek volt készítve? Mert az első poszterről látszott számomra, hogy 12-16 éveseknek való kb”

    Már ne is haragudj, de ez úgy marhaság, ahogy van.
    Látszott számodra, hogy a poszter, ami a klasszikus, régi kalandfilmek posztereit idézi, a 12-16 éveseknek célozva? Ezt te most halál komolyan gondolod? Szóval a te logikád szerint az ilyen full klasszikusokat idéztő, retro stílusú poszterekre konkrétan a 12-16 évesek a vevők? :DDD
    Ezt te bemagyaráztad magadnak cimbora. Inkább nyisd ki a szemed és nézz körül, hogy a 12-16 éveseket milyen vizuális design célozza be.
    Megjegyzem, hogy majdnem 20 éve Orlando Bloom és Keira Knightley, de még akár Johnny Deep is inkább volt az akkori tini célközönség kedvence, mint a mai tiniké lenne Emily Blunt.

  19. Ezt a filmet pont a CGI miatt nem fogom megnézni. Már a tv reklámokban látszott, hogy nem veszi be a gyomrom.
    Pont azon gondolkodtam, hogy szívesen megnézném, de csak a forgatási jelenetekkel, semmi utómunka, mert maga a film meg érdekelne.

  20. Valahol titokban,nagyon,nagyon mélyen én is reménykedtem benne,hogy végre talán lesz egy jó kalandfilm vagy ahoz hasonló,de sajnos ismételten nem jött össze! Megértem human csalódottságát,mert tényleg ki van éhezve az ember egy jó filmre amin nem csak azt érzed,hogy futószalagon legyártották és kész,hanem szórakoztat,kikapcsol! Sajnos ez a szomorú valóság,hogy egyre ritkábban lehet ezt átélni! Nincs ötlet,eredetiség meg végképp nincs már! :/

  21. “Blunt a film 90%-ban kurva jó!”

    nem írtam mást :D mindketten baromi jók, remek barátok a film végére a karakterek, csak furcsa hogy csókolóznak.

  22. Én több helyen olvastam, hogy nem lett jó film, ezért úgy is álltam hozzá a megnézéshez. Lehet épp emiatt, de nekem amúgy nem volt vele különösebb bajom, egy egyszer nézős lightos kalandfilmnek elment.

  23. Szerintem egynek elment. Nem fogom újranézni, mert az elvesztegetett idő lenne, de felháborítóan rossznak sem tartom. Rock első jeleneteinél még mosolyogtam is, mert van egy haverom, aki hasonlóan gyenge szóviccekkel operál.

    Amúgy ezt a “mai fiataloknak minden szar jó” szöveget nem igazán értem. Mintha itt mindenki a 40-es éveiben járna és szabadidejében Kurosawa vagy Kubrick filmeket elemezne. Bőven találni gyenge filmeket bármely évtizedben.
    Ez a “bezzeg az én időmben” hozzáállás eleve kizárja, hogy élvezhessük az új filmek legalább felét. Mint amikor Vaterom szídja a mai zenét, miközben rongyá hallgatja a Dankót. :)

  24. @human
    Látod, azt elismerem, szerintem is jóformán a semmiből jött az, hogy lesmárolták egymást. Iszonyatosan klisés mozzanat volt.
    Sajnálom, hogy a készítők nem voltak egy kicsit merészebbek(?) és hagyták volna meg a második részre (ugye egyértelműen franchise-építés folyik), hogy kibontakozzon ténylegesen ez a románc, vagy csak valami visszafogottabb jelzését mutatták volna, hogy elindult valami mélyebb vonzódás is a 2 alak között. Bár én meglettem volna anélkül is, hogy ezek között van/lesz valami, de hát nem amerikai kalandfilm lenne kötelező románc nélkül sajnos.

    Én azért reménykedem, hogy ez bár nem csúfos, de kudarc, nem veszi el a stúdiók kedvét attól, hogy újabb kalandfilmeket készítesenek. Gyerekeknek, felnőtteknek, mindenkinek.

    Amúgy volt a film elején (azóta megnéztem szinkronnal is, háááát…) Blunk karakterének egy megjegyzése, hogy a gyerekkorát Delhi utcáin töltötte, ott tanulta meg zárfeltörést és a hasonló zsivány ügyeskedéseket, mivel az apja felfedező volt és akkoriban ott éltek. Úgyhogy beugrott, hogy mivel Jungle cruise a franchise elnevezése, a csapat összeállt, a következő dzsungel túra India dzsungeleiben fog játszódni. Bárcsak! (tudom, tudom, a többségnek nem tetszik ez a film, de én inkább megnézek egy ilyen egzotikus helyszínen játszódó, kincskeresős kalandfilmet, mint egy ezredik képregényfeldolgozást vagy akciófilmet)

  25. A héten akartam a másfél éves kihagyás utáni első filmként beülni rá moziban, mert tényleg nagyon hiányzik egy jó kis kalandfilm a repertoárból, de így azt hiszem, hogy ez el fog maradni :D Trailert pár hete 15 másodpercnél kinyomtam, mondom egy dzsungeles kalandfilm hogy a pébe lehet ennyire steril. Eszembe jutott, mikor régen felröppentek a pletykák, hogy az argentin dzsungel helyett a celeb vagyokot is a pesti stúdióban vették fel a pákóékkal :DD
    Nálam a klasszikus 70-es évek kalandfilmjei kimaradtak, így a jövő heti nyaraláson a Jackass-dara mellett szerintem tartok egy Múmia-maratont, aztán régi kalandfilmeket – ezt meg megnézem majd szintén otthon.
    Az Amazonas kincse Rockkal pedig egész jó volt, sőt, szerintem a faszi már önmagában garancia, hogy amiben feltűnik, az nem lesz ramaty. Talán a legrosszabb filmje, amit láttam, az a fogtündéres, de az is egész kellemes volt, ahogy emlékszem.
    Egyébként fszért nem tudnak olyan kalandfilmet csinálni, mint A múmia 1, nálam az az etalon.

  26. Chris Pratt kellett volna Rock helyett. Hozzá tökéletes illett volna ez a karakter.

  27. Nem vártam különösebben, de meglepően jól szórakoztam rajta.
    Ettől persze még nem mondom azt, hogy nincs igazság a fentiekben, de nálam működött. Ehhez persze lehet hozzátartozik, hogy idejét nem tudom mikor láttam utoljára kalandfilmet. Talán a Karib4-et tíz éve…

    ui: egyébként I. világháborúról van szó, az elején kiírják, hogy 1916-ban járunk.

  28. @23 Endymion
    “Már ne is haragudj, de ez úgy marhaság, ahogy van.
    Látszott számodra, hogy a poszter, ami a klasszikus, régi kalandfilmek posztereit idézi, a 12-16 éveseknek célozva? ”

    Igen “cimbora”, ez egy fuckin tini kalandfilm, ha nem vetted észre a marketing anyagból, akkor sok ész nem szorult beléd…

    Ők a célközönség, nem arról van szó hogy más nem mehet, vagy hogy ki a főszereplő.

  29. Spoiler

    Lehet csak én bambultam el a film nézése közben, de a közepén lévő csavar DJ-vel kapcsolatban tényleg meglepett.
    Főleg azért, mert annyira képtelen volt az egész, de végső soron egy pozitívum, hogy ilyet mertek lépni.
    Más elismerő szavam nincs, mert egyszerűen nem érdemel.

    Már az elején mondtam, hogy EB+DJ csak teaselni fogják egymást, de kizárt, hogy összejöjjenek, mert egyszerűen nem lenne értelme, erre összejönnek..

  30. Na hát annyit már olvastam hogy nagy dolgokra ne számítsak, de ma volt egy fárasztó nap, gondoltam legalább annak a végén egynek elmegy. Az első perctől nem alakult jól de most értem el fél óra után a tengeralattjárós, üldözős, torpedós, házon átugratós jelenetig, eddig bírtam, kész, ezt most kilövöm, ezt majd egyszer még katasztrófaturista-üzemmódban egyszer végigpörgetem mint iskolapéldát hogyan semmiképp nem szabad filmet csinálni, de most inkább megnézem századszor a Múmiát.
    Humannak igaza van az Avengers fizikával, de a helyzet még annál is sokkal rosszabb. Ott egyszerűen csak (főleg bizonyos típusú jeleneteknél) súlytalanok a dolgok, de (én legalábbis) azért legtöbbször jól szórakozom. De itt ez tényleg egy katasztrófa, tényleg sose hittem volna hogy emiatt bármilyen filmen ki fogok nyomni, de az a gőzhajós teknő vs tengeralattjáró jelenet ez egyszerűen szégyen a filmiparra nézve.

    Amit írtok sok kommentben green screen meg cgi, és teljesen igazatok is van, de mégsem önmagában ez veszi el a kedvem, hanem hogy mintha egy videoklippet néznék, totál indokolatlanul nincs egy nyugodt kameramozgás (nem csak az akcióknál nincs) ahol felfoghatnám mit nézek. Többször megállítottam mert bár abszolut igazat adok hogy nagyon művi, de amúgy azért nem lenne rossz, de ha már kitalálták és megcsinálták (több vagy akár teljes digitálsi ráseítéssel persze) a settinget akkor hadd nézzem már meg kicsit miről is van szó (mert amúgy annyira nem lenne rossz, szóval én nem önmagában a cgi-t ekézném, de igazából mindegy. Tényleg annyi sebből vérzik ez a film hogy ez már szinte részletkérdés.

    Végül a szereplők, egyébként mint a többség én is nagyon szeretem Emily Blunt-ot, de itt mégis a legelső jelenettől kezdve nem éreztem azt hogy jó lenne erre a karakterre, a Rachel Weisz –  Brendan Fraser –  John Hannah klasszisokkal jobbak voltak együtt is, de egyébként önmagukban egyenként is (a romantikus részekig ugye nem jutottam el, de készséggel elhiszem hogy ott aztán még rosszabb az egész)

  31. (ja, még valami, bár ez is apróság, de hogy orrba-szájba minek erőltették a cgi-állatokat ezen a minőségi szinten, az is teljesen érthetetlen)

  32. Kezdem a pozitívumokkal:
    – a Metallica zenét szépen átdolgozta James bácsi.
    – Plemons
    – “kihúzzák a dugót” és leeresztik a vizet

    Ennyi. Két óra kidobott idő. Rossz volt nézni. Rock is be volt feszülve. Sehol sem volt az amit az Amazonas kincse vagy a Jumanji-ban lazán hozott. Attól még hogy kétszer is elsütik a koponya szájából kimászó műkígyót nem lesz akkora megrázó jelenet mint az Indiana Jonesban. Ez tényleg valami AI írta trágya. Nyúltak itt mindenből mégis mi lett a végeredménye…

  33. kegyes az az 5 pont:D imdb-n sem értem, mire föl áll ez 6,7-en. Ha ez lesz az irány a kategóriában, az baromi kétségbeejtő. Vagyhát ha minden filmet mesterséges intelligenciára bíznak, szerintem inkább érdemes lehúzni a rolót…

    Blunt és Plemons jó volt. A végén felnevettem a csókszerű valamin, én a film alatt többször megkérdeztem magamtól, hogy nem lehet, hogy ezek ketten tényleg testvérek, csak nem tudnak róla?:D

    A többire nem akarok emlékezni:D rég szenvedtem filmen ennyire, szürreális volt.

    Valójában csak annyit akartam ide írni, hogy
    lám, lám, lám érdekes látni, hogy ilyen bombasztikusan szar filmet látva értékelődik fel igazán pl egy (Alicia Vikander féle) tomb raider:D halál komolyan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.