Nolan ezeket szerette volna elérni

Kiderült, hogy Christopher Nolan II. világháborús filmje, az amivel elhagyta Warneres otthonát, milyen feltételekkel volt eladó. Egyrészt csak a stúdiók nagyobb fejesei olvashatták a forgatókönyvet, azt is csak Nolan otthonában, az alábbiakat kellett vállalniuk ha náluk köt ki:

  • a kreatív részbe nem szólhatnak bele (ezt eddig is megkapta szerintem)
  • 100 napig nem tehető VOD vagy más platformra (ezért rágott be a Warnerre, hiszen a mozik híve).
  • 100 milliós költségvetés (visszafogottabb drámabuster).
  • 20% a boxoffice bevételekből (így nem lehet Hollywood könyveléssel nem fizetni, szinte minden deal ilyen már, nem csak az övé)
  • a stúdió sem előtte sem utána 3-3 hétig nem ad ki más mozis filmet. (Szóval nem lehet például az új Halloween bemutatója (hogy Universal stúdió által gyártott filmet mondjak) 1 héttel Nolané után. Nem irreális elvárás, nincs annyi nagy filmje 1 stúdiónak, hogy megoldhatatlan legyen.)

Igazából semmi meglepőt nem látok, vagy olyat ami kirívó lenne, csak érdekesség az egész Warner-Nolan sztoriban, hogy miket akart mindenképp elérni, és kapott meg az Universaltól ezek szerint. Nyilván a Warner eddig sem kötötte meg a kezét túlzottan, de cserébe Nolan egyike azoknak a rendezőknek, akik időben végeznek a filmjükkel és a budgetet sem lépi túl, avagy teljesen lehet tervezni a műveivel miután zöld utat adnak neki.

human
írta
2021. 09. 15. 20:13
megjelenés
16
hozzászolás


16 hozzászólás a “Nolan ezeket szerette volna elérni” bejegyzéshez

  1. A 20% box office utáni kifizetés azért szerintem elég meredek. A többi érthető és normális kérés. De ha a film hoz 500 milliót, akkor 100-at keres Nolan? Azért az szerintem nagyon sok. De ezek szerint megéri még így is a Universalnak.

  2. Ezt a VOD meg talán a 20% BO jutalék vitte el. A többit kizárt, hogy nem adta volna meg a Warner is.

    Mondjuk nekem édesmindegy hol, csak csináljon jó filmeket.

  3. Sajnos már akkora név, hogy ezek az elvásárok reálisak is.
    Az más kérdés, hogy ezek egy kezdő alku pozíció és ez megy lejjebb is és ezért olyan magas.

  4. tökmindegy hol, csak írjon/rendezzen. Értékelem benne, hogy azon kevesek egyike, akik próbálják megőrizni a mozik adta exkluzivitást

  5. Ha 500 millio dollar lesz a BO, akkor valahogy igy nez ki a matek: 100 millio a sajat resze, 10-20 millio rogton megy a managementnek, akik szinten nagyreszt jutalekert dolgoznak (agent, legal stb.). A maradekon nagyjabol 50-60% az adoterhe (szemelyi es vallalati egyutt). Minden kotelezettseg utan kb. 40 milliot kap kezhez. Ha 3 evig dolgozott a filmen, akkor ez havi 1 millio dollar. Meg mindig sok penz de egy Rock szintu fazon kirohogi. Pedig minosegben es tehetsegben semmi kozuk egymashoz.

  6. Csak én akadtam meg a 100 milliós költségvetésen? :O
    Bár ezek szerint nem sötét szobákban beszélgető emberekkel lesz kitöltve a játékidő, ahogy egy átlag “életrajzi” filmtől várnánk.

  7. Én a Warner oldaláról közelíteném meg most.
    Én úgy látom, hogy évek óta mélyrepülésben van a stúdió. Kezdődött a nagy “DC univerzum” katyvasszal, amit sikerült nagyon elcseszniük.
    Aztán vissza-vissza nyúlnak ők is régi, sikeresebb franchise-ekhez, de rendre alulmúlják az előző részek színvonalait.
    Vergődnek egy szerintük létező -szerintem inkább nem-, szörny univerzummal.
    És igazából évről-évre lejjebb süllyednek. Ennek a meredeken, lefele tartó iránynak, ez a Nolan ügy is ékes példája.

    És igazából kár értük, mert olyan jogokat birtokolnak, amik régen alapjaiban határozták meg a mozis szórakozásomat..

  8. Vannak bajok a kobakban..
    Stúdióm lenne, adnék 150 milliót, de amivel túllépné a költségvetést, azt 10%-os boxoffice részéből vonnám le. 35 nap után tenném fel saját streamingre. Könyörgöm: Ez is 5 hét!
    Teljesen elszálltak az igények színészek-rendezők között. SJ is 70 millió, ugyan már..Elolvasva a forgatókönyvet, tényleg ne szóljanak bele utána. Még ott jelezzék a kínjaikat!

  9. Én ezt is a szemét vírus számlájára írom, szerintem előtte simán Warner film lett volna ez is.

    Nagyon kevés rendező engedheti meg magának, hogy feltételeket szabjon, és aki igen, az tett is le már olyat az asztalra, ami feljogosítja rá. A többitől meg megválnak “kreatív ellentétekkel”.

    Sajnos a rendezők egyáltalán nincsenek úgy sztárolva, mint a színészek (ami érthető, a legtöbb ember azt se tudja, ki rendezte a filmet, amiben megnézte az imént a kedvenc sztárját), ezért kérhetnek utóbbiak gusztustalanabb összegeket. Pedig a rendezőké a kreatívabb munka.

  10. @heidfeld

    Az elszallt igenyekrol:
    Ha belegondolsz akkor azt a penzt igyis ugyis megkeresi a studio, A kerdes igazabol az hogy ki vigye haza. Ha igy nezzuk akkor inkabb a rendezo/szinesz vigye, mert az o munkajuk miatt nezzuk a filmet – nem pedig bonusz legyen belole az executiveoknak meg plusz 10 cent osztalek a reszvenyeseknek. Ha esetleg az lenne merleg masik oldalan hogy kissebb, kiserletezobb filmeket forgalmaznanak belole azar nyilvan erdekesebb, de a studioknal errol sajnosa reg nincs szo.

  11. Ez a 100 nap utáni VOD vicc.
    Persze, megértem én, hogy ne jöjjön aznap, kell a BO bevétel, plusz nagyonmax másfél hónap még reális is, de ez tiszta kétezres évek.

  12. @Csigusz
    ‘100 nap…de ez tiszta kétezres évek.’
    A 2000-es évek közepén-végén moziban dolgoztam és a mainál sokkal de sokkal érdekesebb/jobb hollywoody filmekkel találkoztam mint manapság. Lehet hogy csak öregszem, de a blog olvasóközönségének nagyja szerintem egyetért.
    Az üzletben is ugyanúgy igaz mint mindenhol máshol hogy ha csak fél szívvel csinálsz valamit akkor az eredmény legjobb esetben középszer lesz. El kéne fogadni, hogy a mozifilm és a VOD/Netflix film két külön típusú média, mindkettő a maga sajátosságaival. Egy konzoljáték portja sem feltétlenül jó PC-n mert máshogyan, más eszközökön fogyasztja az ember.

    Szállítsa csak Nolan a jó mozifilmeket.

  13. “Ez a 100 nap utáni VOD vicc.”
    A vírus előtt nem ez volt a nagy átlag az összes blockbusternél? De.

  14. Mammut: elnézve a listát szerintem egyértelműen a Tenet bemutatójának kezelése és a Warner filmek az HBO Max-on volt a törés a stúdió és Nolan között, nem a kreatív szabadság és a 100 millió, hiszen a Dunkirk 150 millát is kifizették Warneresek. A 100 nap is egyértelműen szembemegy az új 45 napos szabvánnyal amit a stúdiók kitaláltak. És ez mind részben csak a Covid, mert efelé haladt szerintem a filmipar, amit csak felgyorsított a világjárvány, de sztem 5 éven belül már 45 napnál lettünk volna amúgy is.

  15. @human: a sztáros résznél igazából csak egy feljebb lévő Rockos hozzászólást gondoltam tovább.

    Lehet, hogy 5 év múlva ott tartottunk volna így is, úgy is, ahol most, ezt nem tudom.

    Mindenesetre sosem voltam oda a felgyorsulásért, mint sokszor mondtam, sokkal jobb volt nekem akkor, amikor még nem 3 évvel előre tudtam a közelgő filmekről. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.