The Adam Project: a Netflix behúzta?

Sikerült egy közepesnél kicsit jobb blockbuster szállítaniuk? Nyilván túlzok, pár drága filmjük jó volt, de ha már itt is Reynolds a főszereplő, akkor a Red Notice-hoz hasonlítás valamennyire elkerülhetetlen, az is nagy premier volt a streaming szolgáltatónál, és hát Az Adam-projekt agyonveri simán. Azért így sem teszi nagyon-nagyon magasra a lécet.

A történet egy időutazással indul, Reynolds karaktere láthatóan nem jó úton járva kiköt 2022-ben vagy mikor. A lényeg, hogy nem ott, ahova eredetileg menni akart, így kénytelen összefogni tini önmagával, és az egész jövő a tét. Ennél jobban nem is mennék bele, tipikus mostani gyártású, a 80-as évekből merítő darabról van szó, a Stranger Thingsre várva le lehet tolni.

Pár arctalan páncélos csávó üldözi, szerencsére a kinézetük miatt legalább nyugodtan megölheti őket és mégis gyerek kalandfilmként sorolhatjuk be az Adam Projectet. Na jó, nem akarok túl cinikus lenni, mivel élveztem a filmet, de ahogy öregszem úgy kezd ez a képmutatás az erőszak felé egyre jobban zavarni. Itt különösen furcsa volt, mert elég lett volna, hogy a fegyverek amikkel harcolnak azok csak visszalökik az embereket a saját igazi idejükbe. Vagy nem tudom, nyilván akkor kicsit máshogy kellett volna a forgatókönyvet is írni. Mindenképp feleslegesnek tűnt, hogy arctalan páncélosok ellen harcoltak Reynoldsék, főleg, hogy milyen páncélok azok, ha puszta kézzel kiüthetőek a benne levő emberek. Konkrétan mitől védi őket a felszerelés? De ennyit a szőrszálakról.

Bár Ryan Reynolds mindig magát játssza mostanában, viszont néha tényleg fárasztó, a Red Notice-Hitman’s Bodyguard 2 duóval valamennyire besokalltam én is, de a Free Guy és ez valamennyire visszahozta a földre. Nem meglepő, hogy utóbbiakat ugyanaz, Shawn Levy rendezte. És valamennyire a rossz gyerekszínészek dolog is kezd megdőlni mostanában, lehet csak az íráson múlik minden és a 90-es években iszonyat rosszul bántak velük? Vagy a castingosok ügyesebbek? Itt is belenyúltak, a srác remek ellenpontja előadási energiában Reynoldsnak, ügyesen szállítja ugyanazokat a poénokat máshogy.

Igazából nem véletlenül ilyesmikről írok. Sajnos nem új blockbuster remekmű született, nem egy új Terminator 2 mondjuk, bár az időutazás és apa téma miatt valami olyasmi gyomrosba is reménykedtem a sztoriban, mint amire az About Time volt képes anno. Viszont ehelyett még ha volt is szomorúság, azért valahol visszatértünk a kellemes élmény irányába. Korrekt akciók, talán a végsőt leszámítva, jó alakítások, pár poén, remek zenék.

Mondani nem akart sokat, csak egy kis nosztalgiás járat modern tempóban. Semmiképp sem kidobott idő, csak semmi extra, valami még kellett volna bele, de nem tudom pontosan megmondani micsoda. Nem depresszió vagy ilyesmi, csak egy kicsit több mélység, viszont simán mostani mozis blockbuster minőség, és egy Moonfallnál több értelme is van, hogy olyat mondjak aminél sajnáltam a 3-4 órát amit az utazással és az elején levő reklámokkal kiadtam rá.

24 hozzászólás a “The Adam Project: a Netflix behúzta?” bejegyzéshez

  1. Ezen nagyon jól szórakoztam, a Red Notice nézés közben lekötött, de utána nem tudtam rá jó vagy szórakoztató filmként gondolni.
    Ez viszont betalált. A gyerek színész nagyon jól hozta Reynoldsot.
    Egyébként a leírtakkal egyet tudok érteni.

  2. Nagyot csalódtam a filmben. Ígéretesnek tűnt a trailer alapján, de ennek szinte semmi köze nincs az időutazáshoz. Persze utaznak benne az időben, de még az Időzsaru is sokkal mélyebb ennél a filmnél, pedig annak a sztorija egy gyufaszálon is elférne. Egy időutazós filmben alapnak számít, hogy bemutassák milyen változásokat idéztek elő ténykedéseikkel mind a jó, mind pedig a gonosz karakterek. SPOILER! Nos ez ebből a filmből 99%-ban ki van gyomlálva. Aztán lehetne még sorolni, hogy emellett milyen címeres hülyeségeket követnek el a szereplők. Például a tudós apa tiltakozása az ellen, hogy megmondják a halálának az okát, de azért később visszamegy segíteni, amivel szembeköpi mindazt, amit mondott. Ennyi erővel már azt is beleírhatták volna a forgatókönyvbe, hogy mégis rákérdez még a nagy búcsúzás előtt arra, hogy hogyan hal meg, de úgy tűnik, hogy ez lényegtelen. Ennyi erővel azt a több perces drámázást is kihúzhatták volna, mikor az apa otthon szomorkodik családja körében tudván, hogy hamarosan magukra fogja őket hagyni. SPOILER VÉGE!

  3. Eleg kozepszeru volt ez is. De a Red Notice-nal valoban jobb. Egy ilyen comic book capeshit filmnek elment. Be is aludtam a vegen

  4. Jo volt. Mukodtek a poenok, jok voltak a szovegek es RR is valahogy frissnek tunt.

    Sajnos egy olyan erzes maradt bennem utanam, mintha egy 6 reszes minisorozat vagy legalabb egy 3+ oras film lett volna osszevagva. Az erzelmi szal mukododott, de minden mas kidolgozatlan tunt.

  5. Teljesen súlytalan kliséhalmaz volt. Értetlenül állok a korai Spielberghez való hasonlítások előtt (több másik kritika is), a film első egy órája konkrétan arról szól, hogy a szereplők folyamatosan pofáznak, mert csak így tudják elmagyarázni az utolsó egysejtű nézőnek is, hogy mi miért történik éppen a vajaskenyér bonyolultságú sztoriban. Utána megjön Ruffalo és vele a hangulat is, de az akciók ettől nem lesznek jobbak, ugyanolyan súlytalan CGI parádé, mint mostanában az összes Disney-film. Az egyetlen látványos és eredetinek tűnő dolog, ahogyan dezintegrálódnak akiket megfénybunkóznak, azt is az Immortals-ból lopták.

  6. Én két napja azon a mondaton röhögök, hogy:

    SPOILER! Vagy nem, de a biztonság kedvéért kiteszem

    Amikor azt mondom, hogy titkos, mit hallasz, csoki?

    Bejött :)

  7. Három részletben sikerült megnéznem, nem igazán kötött le, pedig bírom az időutazós filmeket. Amúgy Ruffalo karaktere azt mondja Reynolds karakterènek, hogy 2058-ból jött vissza, mikor jönnek ki a suliból. Holott 2050-ből jött.

  8. Nem volt túl meggyőző, az időutazás témában konkrétan a minimum minimumját hozza. Még ha több logikátlanságot is szült volna ebbe jobban belemenni, szerintem megérte volna….

  9. Nem nézném újra, de többet nevettem, mint a red notice alatt.

    Pozitívum: a kölyök ellopta a show-t + pacsi a Biff poénért:D
    negatívum: sok köze nem volt az időutazáshoz + Garner jelenléte is rontott a dolgon.

    Végére én is ott tartottam, hogy nem tudom megfogalmazni mi, de valami hiányzott…egy jó sztori talán?

    Nem fér a fejembe, hogy még ha kísérleti szinten vannak is néha, hogy sülhet el sokkal jobban egy-egy sorija a netflixnek, mint filmje (legfrissebbként The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window jutott eszembe, más stílus ellenére is 10x agyonveri..)

  10. A ket fiammal neztuk meg, nekik tetszett. Nekem csak azutan, miutan veggondoltam, hogy ez nem sci-fi meg nem akcio. Ez egy gyerekfilm es annak mukodik.
    SPOILER
    De az, hogy a fizikat orrba-szajba pakoltak, az meg most is faj. A magneses mezo, ami uveg moge van zarva es a lovedeket csak kiloves utan vonzza, akkor is derekszogben hajlitva a palyat, mikozben a fizikus leoltja Szornyellat, hogy sose ertette a fizikat, az eros NOOOOOOOOOO!
    SPOOLER VEGE

  11. Kb az utolsó 10 percig egész élvezhető limonádé volt, de aztán a végére jöttek a baromságok..

    SPOILER

    Tehát apa (nem tudom mi történt Ruffalo szájával, de itt nagyon furcsán mozgott) ágál az ellen, hogy elmondják hogyan és mikor hal meg, mivel azzal bojgatnák az idővonalat, amit éppen akkor írtak át totálisan a gépezet megsemmisítésével!
    Tehát semmi értelme az óvatoskodásnak, de ezen felül ugyebár ha megsemmisült a gép feltehetőleg apa élete is megváltozott, mert a munkája is más lesz+az elfoglaltságai, de valamilyen titokzatos módon (somehow Palpatine returned) kb ugyanakkor hal meg az új idővonalban is.
    Butaság, de oké.
    A gyerek ugyanúgy apa nélkül van és ugyanúgy mérges (ez később derül ki), de valami miatt aznap, amikor anyának kellett volna fizetnie a lakásbiztosítást (korábbi vicces foreshadowing a ház szétzúzására) nem volt büntiben az eredeti idővanlhoz képest, hiszen mielőtt megölelné suliba indult éppen.
    Tehát változott az idővonal, de mégse, oké.
    Az ember azt gondolná, hogy akkor az, hogy megölelte az anyját azt jelenti, hogy helyretette a fejét és normális lesz a kölyök az apja elvesztése ellenére, de nem, mert a harmadik bejátszás azt mutatja, hogy ugyanúgy elkövette a kimondhatatlan butaságot és kibukott a suliból egyenesen a pilótaképzőbe, tehát megintcsak változott minden, de mégsem.
    Semmi értelme nem volt így ennek.

    A kertes ház setpiece meg túl kamura sikerült a műfűvel és az ismételten természetellenes napfénnyel.

    A páncélos dolgot nem is említem, mert már korábban szó volt róla.

    Meg ugye ott a főgeny, aki a feltaláló gyerekének a feleségét eltünteti, de eszébe nem jutna, hogy a gyerek besokall és cselekedni fog, inkább legyen hozzáférése a jövő módosító technológiához..
    Áhhh…

    Kicsit jobban össze kellett volna szedni és akkor nem esett volna ennyire szét.

  12. nem mondhatnám, hogy szeretem a faszi filmjeit, rettenetes pojáca a szó rossz értelmében. de ez elment, bár közben majdnem végig el kellett foglalnom magam valamivel amikor túl sok volt a duma. tök fura, mert a karakterek jók, a sztori végül is elmegy, a látvány teljesen jó volt, a kiskölyök tökjó, de mégis teljesen üresnek tűnt. szóval abszolút felejthető, közepes alá.

  13. Kastély Ferenc: szerintem felesleges bolygatni az időutazás logikai részét, kb. csak a mostani CinemaSins világ miatt mentek bele ennyire a karakterek is a magyarázkodásba.

    SPOILER:

    Az egész ott vicces, hogy a gép kell hozzá, hogy létrejöhessen a gép, mivel a nő pénzeli, de a nő csak azért tudja pénzelni, mert visszautazott a jövőből és részvény tanácsokat adott magának. Vagy ha a gép mindenképp létrejönne, csak más kezekbe, akkor meg főleg nem ugyanott lenne mindenki a jövőben. Áh, mondom, felesleges ebbe belemenni. Igyekeztek saját szabályokat mondani “csak emlékszem halványan arra, hogy mi volt” és kész. Gyerekfilm, nem Primer

  14. Felnőttebb filmnek gondoltam, talán én értettem félre a reklámokat.
    Apa-fiú dráma: feldobott labda, de sikerült mellé ütni a labdának
    Anya-fiú dráma: feldobott labda, de itt még az ütő is elrepült, annyira nem találták el
    Felnőtt Adam-gyerek Adam kémia: nekem ez sem igazán volt meg
    Érdekes főgonosz: ööööö… nem…
    Látvány: oké, de semmi kimagasló

    Viszont gyerekfilmként:
    Harc: Piff-puff-tyű!
    Időutazás: ADOM!
    Reynolds fingós sebe: Höhö, ez vicces…

    Nekem a Red Notice után hatalmas csalódás volt, de valószínűleg csak azért, mert egész mást vártam, és igazából nem is én vagyok ennek a filmnek az igazi célcsoportja.

  15. “de a nő csak azért tudja pénzelni, mert visszautazott a jövőből és részvény tanácsokat adott magának”

    Jaj tényleg, ezen külön jót mosolyogtam, illetve csak elkalandoztam, hogy ahhaha ilyen egy modern kori ‘SPORT’ ALMANAC :D jóhátna nem a mentségére akarom felhozni, de lehet feszengve is meg agykikapcsolva is nézni egy ilyen műremeket…és a no way home-hoz még be sem írtam, kíváncsi leszek, azt mennyire kaptátok szét :))))

  16. SPOILER

    Szia human, én megmondom, mi kellett volna még bele: információ. Tét nélküli a film, teljesen súlytalan. Mert miért olyan nagy dolog, ha mégsem találják fel az időutazást? Nem derül ki. Milyen a jövővilág egyáltalán? Nem derül ki. Hogyan hasznosítják az időutazás lehetőségét, mit fog veszíteni a világ, ha nem találják fel? Nem derül ki. Nem tudunk semmit. Ez a baj.

    A másik baj az, hogy nem csak Reynolds alakítja önmagát: itt mindenki Reynoldsot alakít. Mindenkinek ugyanolyan eszes visszavágásai vannak, ugyanúgy szemtelenkednek egymással.

    Jó volt Mark Ruffalót látni: számomra gyakorlatilag ez az egy értéke volt ennek a filmnek.

  17. human: a nő alapból tudta volna pénzelni és meg is tette, csak egy ponton állambácsi beavatkozott és elvette tőle az irányítást, mert hogy stratégiai technológia, ne egy civil döntsön. A módosítás arra irányult, hogy ez ne történjen meg.

  18. Ez rohadt érzelmes volt, nem erre számítottam de nagyon tetszett.
    Nem Reynolds miatt, csak a történet miatt.

  19. Ilyen vackot is csak a Netflix gyart mar lassan. Remelem lesz meg ertelme elofizetni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.