DreamWorks animációs mozi 3 év után, Northman, Nicholas Cage, az Everything Everywhere All at Once eddigi teljesítménye – nem blockbuster témák, de mindegyik valahol baromi érdekes.
De mégis a legkevésbé figyelemfelkeltő (legalább is nekem) talán a The Bad Guys, ahol gonosz állatok fognak össze és lesznek gondolom jófiúk (annyira a lényeg nem tapadt meg, pedig szerintem idén bármikor bármit néztem, valahogy szembejött az előzetese). A lényeg, hogy a Hogyan neveld a sárkányod 3 és 3 éves kihagyás után a Dreamworks újra saját animációs mozival jelentkezett.
A 24 milliós nyitás soványkának tűnik, de itt kivételesen erősen érdemes nézni a kontextust, hogy a kisgyerekes mozizás mennyire halódott a covid alatt, nagyon kevés animációs film jelent meg és tudott egyáltalán tisztességesen termelni (az Encanto is csak 27 millióval kezdett, habár még egy másik járvány időszakban). Lényeg a lényeg, ez korrekt nyitás és a Sonic is rámutatott, hogy igény azért van a családi filmezésre, úgyhogy szép lefutása lehet még.
Sokkal érdekesebb mégis a Northman, vagyis inkább a tény, hogy Robert Eggers 90 millió dollárt kapott egy nem kifejezetten kommersz bosszútörténetre. Nyilván megtámogatta a The Lighthouse és a The Witch kritikai visszhangja, illetve a két film által termelt globális cirka 60 millió dollár – összesen 7.5 milliós befektetés mellett, aminek most sokszorosát vágták hozzá.
Ha csak az első előzetest láttam volna, én is azt mondtam volna a stúdió részéről, hogy hajrá, ugyan nem egy tipikus sikersztori, de simán benne lehet a pakliban, hogy egy underground hosszú lefutású mozi lesz belőle. A visszajelzések alapján közel sem egy könnyen fogyasztható darab, de ezt nem is ígérte soha, és pont ezért a 12.3 milliós nyitás nem is tekinthető igazán csalódásnak. A nézők 73%-a 25 év feletti volt, szóval lehet nem egyszerre rohanta meg mindenki a mozikat és számíthat talán még kellemes lefutásra, de egyelőre örüljünk annak, hogy egy hasonló film megszülethet – és ez még a tárgyalandó két másik filmről is elmondható.
Nicolas Cage és a The Unbearable Weight of Massive Talent 7.1 millió dollárral nyitott, ami Cage legerősebb kezdése a 2012-es Ghost Rider folytatás óta (amennyiben ő a főszereplő és nem animációs filmről van szó). Mivel szintén nem egy mainstream trip, ezért ebben az esetben is megsüvegelendő az eredmény, arról nem is beszélve, hogy Cage látványosan kezd magához térni, és 3-4 éve kifejezetten jó filmket is ont magából. Ha igaz, hogy letudta az adósságait és mostantól összekaparja magát, akkor inverz módon sok sztárral ellentétben akár méltósággal is megöregedhet.
És akkor pár szó az ötödik hetében járó Everything Everywhere All at Once-ról, ami 2000 mozi felett tartja magát szépen. Immár 26 millió dollárnál tart az A24 próbálkozása. Mivel alig esik hétről hétre, a hype körülötte hatalmas, talán még az 50+ sem beláthatatlan, de ebben az esetben, akárcsak a film sztorijában, teljesen kiszámíthatatlan a végkimenetel.
Végül pedig zárásként: a Fantastic Beasts 3 biztos nem éri el otthon a 100 milliót, globálisan is max. 400-ig juthat el, úgyhogy akárm is volt itt a terv a továbbiakban, ennek itt valószínűleg lefőtt a kávé.
A hétvége amerikai bevételei
- The Bad Guys – $23,950,245 – össz: $23,950,245
- Sonic the Hedgehog 2 – $15,654,119 – össz: $146,258,543
- Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore – $14,002,190 – össz: $67,118,940
- The Northman – $12,290,800 – össz: $12,290,800
- The Unbearable Weight of Massive Talent – $7,131,703 – össz: $7,131,703
- Everything Everywhere All At Once – $5,425,446 – össz: $26,944,336
- The Lost City – $4,337,356 – össz: $85,357,265
- Father Stu – $3,325,508 – össz: $13,870,019
- Morbius – $2,307,137 – össz: $69,235,241
- Ambulance – $1,794,210 – össz: $19,193,255
“a Fantastic Beasts 3 biztos nem éri el otthon a 100 milliót, globálisan is max. 400-ig juthat el, úgyhogy akárm is volt itt a terv a továbbiakban, ennek itt valószínűleg lefőtt a kávé. ”
Szinte kizártnak tartom. Szerintem az lesz hogy az eredetileg 5 részesre tervezett sorozatot összetömörítik 4-re és a kövivel lezárják. Nem tudom elképzelni hogy így hagynák. Akkor már inkább minimál költségből kidobják HBOMax-ra vagy valami.
Sheev Palpatine: azért egy 100 millás veszteség után, egy erőteljesen lefelé tartó franchise-nál nem olyan egyértelmű, hogy biztosan lezárják.
Az Ambulance-t és a Fantastic 3-at sajnálom, mert mindkettő kellemes darab lett. A Warner mivel nagyon sok pénzt termelt a HP-vel, nagyon méltatlan lenne, ha itt hagyná abba a franchise-t. Reméljük, hogy ez nem történik meg.
A Sheev Palpatine által írtakkal értek egyet, és itt jön be igazából hogy lehet itt becsülgetni hüvelykujjszabályokkal de hogy a pénz az mire és kinek és hogyan és mennyi megy el azt a filmiparban nem (sem) tudjuk, így a valódi veszteséget sem, és ezt most nem céltalan általánosságként írom hanem a kommentben írt HBOMax miatt. Simán lehet hogy egy tényleges 100 millió bukó is a konkrét filmen az teljesen hidegen számító öltönyösként is egyszerűen csak odakerül a teljes széria befektetési összegéhez, ez alatt azt értem hogy úgy gondolják hogy egy újabb _lezárt_ sorozat a HP univerzumban az a lezártság tényétől bőven értékesebb lesz számokra (a potenciális fogyasztói plusz viszonyulás miatt) a videotárban – főleg ha az a -100 millió az igazából csak -10 vagy még annyi sem.
(és ezt úgy írom hogy mint filmeket ezt egy hobbitnál vagy új star warsnál is gyengébb univerzum-bővítő sorozatnak tartom, pedig aztán… De ettől még simán el tudom képzelni hogy lezárt sorozatként jóval értékesebb mint a nélkül)
Én inkább human véleményét osztom. Sajnos. Én jobb sorsot kívántam ennek a szériának, de sajnos maguknak ásták meg ezt a gödröt, ahová vitték a készítők. :(
Egyáltalán nem úgy van, ahogy bvr írja. Nem fogják az új film veszteségét az eddigi költség/profit mérleghez csapni. Mondjuk hülyeség is lenne. Ha valami csak viszi a pénzt, de nem hozza, teljesen értelmetlen és szakmaiatlan lenne a korábbi eredményekhez csapni.
Már az előző, második rész is durván gyengén muzsikált. Először is 200 millióval kevesebbet hozott, mint az első rész, pedig abban nem is szerepelt a nagy sztár, JDepp. Ami már azt jelente, hogy a nézők nem annyira kajálják ezt az új szériát. Ráadásul otthoni piacon még gyengébben szerepelt, csak a külföldi bevételek mentették meg. De azt ugye tudjuk, hogy a 180-200 millió gyártási költséghez egy ilyen filmnél jön egy 120-150 milliós marketing is, szóval 300-350 millió között lehetett amit a Warner elköltött rá. Viszont a kb 650 millióból, csak a belföldi bevételek 60%-át, a külföldinek pedig csak a 30-40%át kapta vissza.
Ez a harmadik rész került 200 millióba (nem tudom beleszámolták-e JDepp 16 millióját amit kifizettek), plusz megint vagy 100 milliós marketing költség. 300 milliós film, úgy hogy hazai piacon nem fogja 100 milliót sem elérni, de ha 100 millióval számolunk, akkor abból lesz mondjuk 55 millió (kevesebb lesz), 400 milliót prognosztizálnak neki világszinten, de legyen külföldről mondjuk 350 millió, aminek a 40%-a 140 millió. Durván összeszedhet a Warner 200 milliót egy 300 fölöttibe kerülő filmnél. A veszteség 100-150 millió lehet.
Nem (teljesen) hülyék a Warnernél. Nem fognak még 300 milliót beleölni egy olyan szériába, aminek részről részre csökken a bevétele, de a harmadik részre már veszteséges is.
Ennek pedig köze sincs ahhoz, hogy a HP filmek mennyit termeltek. Az a múlt, 2022-ben semmire se mennek vele, ha az abba a franchise-ba ölt pénz veszteséget hoz. Valószínűleg a játékeladás és egyéb merchandise sem tudja annyira kihúzni a szarból, hogy nyereséges legyen.
De a lényeg! Konkrétan hír volt arról, hogy a Warnernél nem adtak zöld utat a negyedik részre, hanem megvárják, hogy milyen lesz a harmadik rész fogadtatása. 40 milliós nyitóhétvégével, úgy hogy a második hétre már csak 14 milliót szedjen össze, szerintem nem egy olyan eredmény amire rábólintanak, hogy hajrá, csinálják a következőt. Nem, azt a 200-300 milliót olyan filmekre fordítják, amik legalább nem biztos bukások lehetnek.
Én mondjuk sajnálom, mert ebben a varázsvilágban rengeteg potenciál van. Csak jól kéne csinálni.
Ha nem fejezik be, azzal beismerik azt, hogy elbasztak es emiatt a kovetkezo project hatranybol indul. Meg megis ki akar nyilvanosan olyan kerdesekre valaszolni, hogy miert lettek ezek a filmek rosszak? Ha befejezik, akkor 5-10 ev mulva tiszta lappal indulnak, senki nem fog emlekezni ezekre a filmekre. Ha tenyleg nagy lesz a baj, akkor majd jonnek a fizetett cikkek es egyebek, hogy nem is volt olyan rossz, a’la star wars.
“Egyáltalán nem úgy van, ahogy bvr írja. Nem fogják az új film veszteségét az eddigi költség/profit mérleghez csapni”
Nem értetted meg amit írtam. Nem egyszerűen az eddigiekhez kell csapni, hanem az is lehet egy szempont (ezt majd kiszámítják) hogy egy inkomplett 3 részesnél adott esetben sokkal többet ér_het_ egy befejezett, lezárt sorozat, ezért a záródarabnál nem csak az önmagában vett megtérülést kell nézni hanem hogy mekkora értéknövekedést hoz a korábbi befektetésekhez. De ezt amúgy nem nekünk kell itt eldönteni, ezt majd kiszámolják azok az akik a valós számokat ismerik, meg tudják hogy mire akarnak célozni.
A lényeg hogy annyira én nem lepődnék meg ha elkészülne egy lezáró darab.
vagy épp csinálnak egy minisorozatot lezárásnak, mert az hoz 2 hónapnyi előfizetést. vagy rebootolják csak a Jude Law szálat. Vagy ki tudja, majd meglátjuk. Az biztos, hogy a film bukta moziban, szóval nagyon nem egyértelmű, hogy folytatják a mostani formában.
Sose tartottam valósnak a nyílvános kiadás-bevételi adatokat. De azt gondolom, hogy amit bvr ír az úgy lehet igaz, hogy egy egy befejezett széria meg sokáig mehet streamen, de ki a fene ül le egy családi(?) mozi elé, úgy hogy tudja, sose láthatja a végét (nyilván sokan, de nem elegen).
Szóval azt gondolom, hogy a döntésnél, a folytatást illetően, ezt is figyelembe veszik.
Nem az első eset lenne, hogy ami moziban érdektelennek bizonyult, az otthon (meg alapítványiban) még relatíve nagyot ment.
És persze kérdés, hogy csak ezt a szériát érinti a bukta, vagy az egész varázsvilágnak adta fel az utolsó kenetet. Lehet, hogy másban is gondolkodnak, amihez kell a rendes lezárás, nem mindent lehet rebootolni.
Az 1 millió százalék, hogy a wizarding worldnek ezzel nincs vége. :) Manapság már minden a világépítésről, franchise-okról szól. A DC mellett a Wizarding world a Warner legerősebb, legismeretebb IP bányája. Lesznek itt még filmek, sorozatok. Ugyanúgy ki lesz facsarva ez a franchise is, mint a Star Wars. Külön sorozat a fukrász kalandjairól, egy film vagy sorozat az első kviddics meccsről. A Roxfort alapításáról az ősmágusokkal trilógia.
Most már világosabb, amit bvr írt, értem. Csak hát 2 fontos kérdés merül fel ezzel kapcsolatban: az első teljesen gyakorlati, ezeket a filmeket nem lehet ilyen látvánnyal, ezzekkel a színészekkel, díszlet stb ennél olcsóbban kihozni. 180-200 milliós filmet nem fog csinálni a Warner hogy csak HBO Max-ra menjen, azért hogy lezárt legyen a sztori és emiatt előfizetőket hozzon, vagy ahogy írtad, emiatt többen elkezdjék nézni a filmeket, hiszen kerek lezárt a történet. (Az, hogy a Netflix 2x csinált ilyen drága filmet, presztizs kérdés, másrészt ők nem csinálnak általában 200 milliós blockbustereket mint a stúdiók, harmadrészt pedig jobban megendhetik maguknak, a Netflix jelenleg a legnagyobb “stúdió”, nagyobb mint a Warner.) Szóval 100 millióból nem lehetne ezt a minőséget fenntartani, márpedig ez után következne a mágusok háborúja, ami aztán igazán látványos kell, hogy legyen. Ha streamre csinálják meg, fele ennyi pénzből, az meg is fog látszani rajta.
A másik kérdés, hogy valóban érdekelne-e ennyi nézőt, előfizetőt az HBO Max-on, tényleg érdekelné-e a nézőket ez a történet, hogy megérje beleölni még százmilliókat, hogy lezárt legyen? Erre nehéz válaszolni. A mozinézőket egyértelműen nem. Részről részre brutálisan csökken az érdeklődés ennek a történetnek a filmjei iránt. Nem tudom, hogy streamen olyan nagy mennyiségben néznék-e ezeket a filmeket, hogy megérje folytatni, befejezni. Ezt a Warner gondolom különböző felmérésékre alapozva fogja eldönteni. Nagyon sok pénzről van szó, nem fogják elhamarkodni. Lehet, hogy lesz még egy negyedik film streamre, ami lezárja a történetet, ami már a mágusok háborújáról és Grindelwald legyőzéséről fog szólni, de azt hogy fogják tudni olcsóbban és jól megírt módon megvalósítani, elképzelni sem tudom.
“Sose tartottam valósnak a nyílvános kiadás-bevételi adatokat. ”
a bevételt nem tudják manipulálni igazán a stúdiók, a kiadással összevetett bukta pedig 99%-ban egyezett a folytatások berendelésével, szóval muszáj, hogy az igazsághoz közeliek legyenek.
azzal egyetértek, hogy valahogy ezt le kéne zárni, ha életben akarják tartani a mágus universe-t, vagy ezt éppen nem tudom hogyan akarják hívni – de valószínűleg a következő résznek ezért inkább egy spin off alapozónak kéne lenni.
ezt a vonalat teljesen elengedni, behozni más lead karaktereket, és mondjuk akár velük külön sorozatokat gyártani. nem tudom fentebb milyen nagy mágus háborúról beszéltek (a könyveket rég olvastam, a filmeket meg egyszer láttam), de azért láttunk már olyat, hogy gigantikus összecsapást letudtak kreatívan, relatíve olcsón -> szóval egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy ezt megoldják 100 millióból. csak talán végre el kéne engedni Yates-t is és más szögből megközelíteni az egészet.
amúgy meg minden stream szolgáltató próbálkozik nagyobb blockbusterekkel, pont azért, hogy pozicionálja magát a piacon, szóval nem tudom ezt speciel miért ne lehetne 200 millióból leforgatni. ha tényleg mehetne ez a vonal, hogy több sorozatot bontanának ki a lezáró részből, akkor szerintem boldogan eltapsolnának rá ennyi pénzt -> mert az itt befektetés lenne, moziban 200 millió meg pénzkidobás a mostani után.