14 hozzászólás a “Ez a víz útja!” bejegyzéshez

  1. 10x megnéztem!
    A látvány szerintem továbbra is lenyűgöző. Nem jobb mint korábban csak más. Technikai újítást nem biztos hogy észrevesszük mert az csak azt érintette hogy hogyan tudnak IMAX kamerákkal viz alatt forgatni. A zene atom. Semmivel se több vagy kevesebb mint egy Nolanhez irt Hans Zimmer téma. Amugy meg ne felejtsük el egyrészt hogy a CGI on továbbra is dolgoznak decemberig biztosan, és másrészt ez csak egy rákészítő hangulatkeltő sneak peak, aminek az lehetett volna a címe hogy “látjátok rohadékok nem hittétek el, hogy lesz Avatar2 decemberben”

  2. Én nem teljesen értem a PS5-höz hasonlítgatást meg hasonlókat, igen is gyönyörű és részletes a kép, nem is lehetne egy kategóriába sorolni videojátékokkal (de pl. az új Thor-előzetessel se).

    Észrevehetően jobb, mint a 2009-es, főleg a lassabb közeli képeken (Neytiri a levelek mögött, meg egy másik navi, gondolom a főszereplők fia szintén a levelek mögött az előzetesben), tényleg olyan szint már, hogy nem tudom, hogyan lehetne ennél élethűbb, miben lenne más ténylegesen lefotózva egy hasonló lény.

    A nagytotálok hihetősége, fotorealisztikussága azon csorbulhat sokaknál, hogy maga a design eleve full idilli, ultraszínes. Felmerül a kérdés, hogy mennyiben a részletesség, a render minősége a valódi kifogás, vagy csak szimplán az, hogy olyan dolgokat mutat be, amikhez hasonlók nem léteznek a valóságban.

  3. Nagyonszuperkék, szerintem szép és baromi kíváncsi vagyok, mit kanyarintott az öreg😁

  4. Rohadt várós, ezt sem szabad majd kihagyni moziban.
    Az első rész moziban ütött, azóta sem néztem újra, de novemberben majd le fog csúszni

  5. 5. Nálam nincs nagyobb Cameron rajongó, de a világos, nagyon színes idilli képeknél mintha valami nem stimmelne a fényekkel, olyan mintha HDR lenne, nincsenek árnyékok, és kiégett, vagy bebukott részek. Pl. az éleben ha egy madár az égen repül és felnézel rá akkor nem látod a szárnya mintázatát, mert felülről éri a fény, egyszerűen sötétnek látod. Ezek a hatások mintha nem lennének rádolgozva, itt minden színes, mindig.

  6. totoro; bár nem volt időm többször megnézni a teasert, az ilyen effektek még bőven változhatnak a megjelenésig. És mivel WETA, ezért biztos vagyok benne, hogy fognak is. Ezekből a nappali shot-okból órák alatt lehet éjszaka, más landscape-pel, bevilagítással, szóval amíg nem véglegesített minden, addig a minőség sem lesz az.
    Mivel ezeket a dolgokat mind logika alapján működő tool-ok kreálják és nem a művészek “rajzolják”, így biztos, hogy a fizikának megfelelő lesz a végeredmény.
    (A WETA egyébként saját fejlesztésű toolkit-et használ, amit úgy módosítanak, fejlesztenék, ahogy igényük tartja – ellentétben mondjuk az ILM – Unreal 5 párossal, ahol több idő az igények kielégítése, hosszabb idő a változtatás.)

  7. 6: A Weta nekem sajnos nem jelent minőséget, én a LOTR és a Hobbitok effektjeivel nem vagyok kibékülve, mindig volt valami béna díszlethatása az egésznek, és a fények ott sem voltak természetesek nagyon sokszor, nem tudok jobb szót, olyan mintha ott is HDR effekt lenne rátolva.

  8. @Malachi :DDDDDDDDDDD Imadom azt a videot. SNL video ha jol emlekszem!?

    Szerintem kulsore mar eljutottak oda hogy teljesen realisztikus abrazolast adjanak egy karakternek. Egyedul amin eszre lehetne venni hogy cgi karakter, es amit meg mindig nem tudnak jol megcsinalni, az a mozgas. Neha par masodpercre vannak egesz realisztikus mozgasok. De a 95%ban sut rola hogy nem igazi. Erre jo pelda az Oroszlankiraly “realistic movie”. Ha kepeket nezek roluk, a par reszeben mintha NatGeo kepeket neznek. De amint mozgasban vannak, ott vege is az egesz realisztik temanak….
    Remeltem hogy hatha itt az lesz az egyik uj techdemo amire kihegyezodik. Itt is latszik a mozgasokon. Persze itt is van 1-2 pici snitt ahol egesz jo. Az elso reszben is volt 1-2 eleg jo pro/ kontra pelda erre… Hatha decemberig azon is dolgoznak.

  9. totoro; meggyőzni nem szeretnélek és nem is foglak tudni, de ők és az ILM a vfx ipar csúcsa. A két említett film mellett azért elég sok mást is csináltak, többek között a mai napig etalon Avatar-t, Planet of the Apes trilógiát.
    Egyébként a Hobbit-os bloom sajnos kreatív döntés, nem technikai. Lehet a másik kettőben is hasonló dolog zavar.

  10. EpicZurg:
    MPC? DNEG? Framestore? Digital Domain? Ezek smafuk? ILM a legosibb, teny. Weta meg mindig regi sikereibol el. De minden amit latsz, emberek hoztak letre, nem pedig komputer algoritmusok. Es ezek az emberek vandorolnak cegrol cegre, a minoseget atlagolva.

  11. “Mivel ezeket a dolgokat mind logika alapján működő tool-ok kreálják és nem a művészek “rajzolják”, így biztos, hogy a fizikának megfelelő lesz a végeredmény.”

    ez egyáltalán nem szükségszerű, van hogy technikai de sokkal inkább kreatív oldalról. “Csalni” lehet már a nyers rendereken is (a fények, anyagok olyanok leszenk (egy kitalált világban meg főleg) ahogy azt az art direction kéri. Ha jó az art direction akkor jó lesz a végeredmény, ha meg nem jókat találnak ki és nem jókat követelnek meg akkor a végeredmény sem lesz jó. De én itt elég komolyan bízom abban hogy jó lesz.
    (amúgy ez persze egy “normál” filmnél is így lenne, csak most a cgi volt a téma)

    Ja, és mivel pont most jött szembe, konkrétan az egeket ostromolja a kiadott trailer első napos nézettsége. Ez nem aduász érv akar lenni, meg nem mintha ebből nagy dolgok következnének, csak a korábbi Avatar-híreknél rendszeresen voltak olyan kommentek hogy nem fogja ez már a népeket érdekelni. Szóval csak hogy legyenek számok is hogy hát azért fogja.

  12. epiczurg: “A WETA egyébként saját fejlesztésű toolkit-et használ, amit úgy módosítanak, fejlesztenék, ahogy igényük tartja – ellentétben mondjuk az ILM – Unreal 5 párossal, ahol több idő az igények kielégítése, hosszabb idő a változtatás.”

    mondjuk itt amúgy sem tudom mire gondolsz a “fizikának megfelelő” saját fejlesztés alatt, de kb minden nagyobb studió a bárki által hozzáférhető szoftwareket használja csak természetesen szanaszét szablyák őket a saját igényeik és pipelinejuk szerint. Nincs ebben különbség.

    Biztos van más is de én egyedül a Pixar Presto-ról hallottam ami tényleg egy házon belüli fejlesztés és nem nyilvános, mások számára nem elérhető. Viszont ez a 3d animációs filmjeikhez egy animációs szoftver, és pont hogy a “rajzfilmes” animáció benne a lényeg és nem a realizmusra törekvés.
    (vagy mondjuk, de az már csak egy speciális eset, mondjuk vízszimulációnál volt a scanline flowline, de hát azóta már arra is van sok abszolut kereskedelmi alternatíva (persze attól utána még lehet hozzájuk mind egy csomó mindent fejleszteni) Vagy ha már weta, meg lotr, akkor tömegszimulációban anno a massive, de hát az is már régesréóta bármely más stúdiónak elérhető. Stb)

  13. Nekem a trailerben az nem tetszett, hogy az elején a gyerekei csak úgy nagy lazán ugrálnak az indákon az ikranokhoz menet, miközben elvileg bármikor leeshetnének. Persze ráfoghatjuk, hogy nincs tériszonyuk.

    Kiváncsi leszek, hogy mivel lep meg itt minket a mester. Az Abyss és a Titanic óta tudjuk, hogy mesterien tudja a tengert bevonni a filmjeibe. Itt is van egy rövid bevágás, ahogy a víz a megdöntött hajóban áramlik, ami kicsit hasonló volt a Mission Impossible egyik részéhez.

    Ráadásul ott van konkurenciának az Aquaman is, amely beslisszant a mozikba a hosszúra nyúlt Avatar 2-3 fejlesztés évei alatt. Ott szépen kimaxolták a korallos témákat, hogy milyen víz alatti városokat lehet bemutatni egy sekélyebb, lagúnaszerű környezetben. Még a Clone Wars sorozatban is volt egy három részes víz alatti történetszál. Mivel az Aquaman 2 is jön, így az Avatár folytatásoknak fel kell kötni a gatyót.

    Ám ismerve Cameront, szerintem nem lesz okunk panaszra. Ha az első rész a dzsungel és a repülés téma körül forgott, akkor ebben a vizes közegben is biztos lesz valamilyen csavar. Nem csak “sima” vízfelszíni illetve víz alatti harcokat várok, ahogy a tengeri állatokra a kopoltyúik miatt felcsatlakoznak. Remélem meglepnek pl. felfelé eső antigravitációs vagy lebegő óceánnal, ami a lebegő sziklák párja lenne. Tehát valamilyen szokatlan dolgot várok. Az emberek is minek mennének oda, hacsak nincs ott valamilyen használható nyersanyag a tengerben. Eddig mindkét tábor főként légi harcra rendezkedett be, így a közeg változása új színt hozhat a harcmodorban.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.