Decision To Leave / Heojil kyolshim / A titokzatos nő

Wise people like water. Benevolent people like mountains.

A hegyek és a tengerek embere egymásba szerethet, és ha igen, akkor van annak a kapcsolatnak jövője? Ezt kutatja Park Chan-wook, az Oldboy és a The Handmaiden rendezője ebben a film noir romantikus filmben, amiben eléggé visszafogta magát az említett, és persze a fel nem sorolt műveihez képest.

A titokzatos nő sima nyomozósként indul, egy hegyről leesett férfi ügyében kezd vizsgálódni a rendőrség. Az egyik gyanúsított a feleség, viszont a helyzetet bonyolítja, hogy a vezető nyomozó elkezd valamit érezni iránta. Miközben közelebb kerülnek egymáshoz, az ügy is megoldásra lel, de nem pont úgy, ahogy elsőre gondolnánk.

Igazából nehéz spoilermentesen írni róla történetileg és tematikailag, hiszen még a besorolás, film noir is egyértelművé tesz dolgokat. Aki csak a rejtélyért, a nyomozásért nézné, annak szólok, hogy azért így is akad benne meglepetés, de a csavarok mellett természetesen a karakterek érzései vannak itt középpontban. Milyen egyszerű alap: egy szerelem nélküli házasságban élő férfi elkezd más iránt érezni valamit, de tessék, ennyire szépen és érdekesen is be lehet csomagolni ilyesmit.

Furcsa amúgy, mert moziból kijőve még nem éreztem a hatását, de közben eltelt két hét, és még mindig beugranak belőle dolgok. Az emberrel tud maradni a hangulata. Mindezt úgy, hogy a “lost in translation”-szál, hiszen a nő bevándorló, szinte teljesen el is ment mellettem, pedig a feliratot készítő azért eléggé próbálkozott. Mondjuk a Decision To Leave emiatt még inkább elérhetetlen lett sokak számára.

Ami viszont egyértelműen lenyűgöző volt, az a megvalósítása, talán felülmúlva az írását. Számomra a vágás ütött a legjobban, olyan furcsán húzott be, de a fényképezés is fantasztikus, a rendező által kihozott alakításokról nem is beszélve. Pont jól réteges a film, mert a szimbolika egy része viszonylag könnyen érthető még a hozzám hasonló idió amatőrök számára is, és közben mégis igazi tud maradni az érzelmi szála is a műnek.

Olyan durva, hogy a budget elvileg 10 millió, és milyen nagy hatású felnőtteknek szóló thriller-drámát tudtak belőle keríteni, ami sokkal drágábbnak érződik.

10 hozzászólás a “Decision To Leave / Heojil kyolshim / A titokzatos nő” bejegyzéshez

  1. Ezt a filmet nagyon szerettem volna megnézni, de eddig a közelünkben sajnos sehol sem játszották a még megmaradt mozik.

  2. Én ugyanígy vagyok, messze van mozi ami vetíti, és csak esti időpontokban, nincs kedvem az éjszakai hazaúthoz. Próbáltam rá kollégákat beszervezni, de nem sikerült, pedig imádom az összes filmjét :(

  3. Elkövetettem azt a hibát hogy az Oldboyhoz és a Handmaidenhez kezdtem el a megnézése előtt viszonyítani, és így nézés közben nagyon nehéz volt belerázódni. Hál istennek sikerült és nagyon tetszett.

  4. A város-váltásig a karakterek finom kibontása és a néhány szép gondolat miatt még elnézegettem, de onnantól kezdve tömény unalom.

  5. Nagyon bejött. Baromi jó hangulata volt, magával ragadta.
    Felüdülés volt nézni ezt a filmet a többihez képest. De az is lehet hogy csak jó hangulatban kapott el.

  6. Tang Wei kegyetlen jó benne. De ez igaz, minden színészre igazából. Amikor a piacon találkoznak az is nagyon nagy jelenet. Simán az év egyik legjobbja ez a film.

  7. Ami nekem pozitív volt hogy szépen van fényképezve és vizuálisan sok kreatív dolog volt benne.
    Viszont a történet nem fogott meg, főleg hogy milyen hosszú volt. Valamint bár szeretem a keleti filmeket, de itt most azért több jelenetnél sem tudtam a színészi játékra ráhangolódni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.