Ember legyen a talpán, aki kiismeri Shyamalant a kasszáknál – a Knock at the cabin a rendező legalacsonyabb nyitását produkálta (a széleskörű bemutatók közül), de legalább végre lenyomta az első helyről az Avatart, amivel semmi bajom nincs, de már nagyon unalmas volt az ujjongó elemzőket olvasni mindenhol.
Kezdjük az elején, a Knock at the cabin 14 millióval nyitott, amivel a rendező 2021-es Oldját is sikerült pár millióval alulról szagolni, pedig az általános kritikák és visszhang nem volt rosszabb, sőt. Nyilván nincs ebben semmi új, M. Night filmjei a kasszáknál és a nézőknél is elég kiegyensúlyozatlanul szerepeltek az elmúlt közel 25 évben.
Az első pénzügyi törés még 2006-ban jött a Lady in the Waternél, aztán jött Shyamalan katasztrófa-trilógiája, ami nem feltétlen tematikájában, inkább a minőségében volt jellemző a filmekre (Happening, Last Airbender, After Earth). Aztán amikor már veszett fejszeként süllyedt volna a mélybe, saját pénzből szponzorált olcsó, de rendkívül profitábilis mozikat kezdett gyártani (Visit, Split, Glass) és az utolsót leszámítva, ezeket még a nézők is szerették. A Knock at the cabint még nem láttam és biztos közel sem annyira borzalmas, mint a Glass, Old duó, de a rendező láthatólag megint tévúton bóklászik. Anyagilag viszont megint jó lóra tehetett, hiszen a 20 milliós produkciós budget mellett gyakorlatilag lehetetlen ezzel a névvel bukni, ha 35 millió közelébe eljut otthon, és erre még rápakol ennyit a külhoni piacokról, akkor pedig tuti vigyorogva gyárthatja tovább a filmjeit. És érdemes megemlíteni, hogy a rendezései globálisan már több mint 3 milliárd dollárt termeltek, szóval sajnálni azért nem kell.
A második helyre a hétvégén Amerikában az 80 for Brady futott be, a Tom Brady-t meglátogató legendás idős hölgyek mozija 12 millióval kezdett, a közönség szereti, látszólag jól tartja magát, szóval akár kellemes sleeper hit is lehet.
Az Avatar 2 közben otthon közelít a 650 millióhoz, globálisan a 2.2 milliárdhoz, úgyhogy tényleg kolosszális siker, de ami irritál (és lehet csak engem), hogy tényleg mindenhogy a filmtörténeti jelentőségét akarják aláhúzni. Egy példa, az egyik legmegbízhatóbb box office-os arc legutóbb arról twittelt, hogy pl. az amerikai és kínai bevételeket leszámítva az Avatar 2 pont ugyanott tart, mint az Endgame (1.3 milliárdnál). Szóval amikor már kicsit kezd lecsengeni, még mindig úgy csavarják a statisztikákat, hogy valahogy az előtérbe tolják. Szép volt, jó volt a lefutás, köszi, de ne szóljon már minden a kék izékről.
A hétvége amerikai bevételei:
- Knock at the Cabin – $14,127,170 – össz: $14,127,170
- 80 for Brady – $12,701,640 – össz: $12,701,640
- Avatar: The Way of Water – $11,335,304 – össz: $636,955,746
- Puss in Boots: The Last Wish – $7,879,055 – össz: $151,221,725
- BTS: Yet to Come in Cinemas – $5,100,000 – össz: $7,800,000
- A Man Called Otto – $4,247,603 – össz: $53,076,006
- M3GAN – $3,841,615 – össz: $87,638,990
- Missing – $3,710,875 – össz: $23,002,969
“kék izék”
“még mindig úgy csavarják a statisztikákat, hogy valahogy az előtérbe tolják”
Lassan két hónapja kint a film, és még mindig dobogós. Ez nem csavargatás, ezt tény, ha tetszik ha nem. Velem meg máshol nem is jött szembe egy ideje Avatar statisztika, csak ma itt :D
Pedig de, ez csürés-csavargatás, amikor 2 hónapja műsoron van a film, már minden érdekes infót leközöltek vele, de azért újra és újra előhúzna valamilyen statisztikát, amivel diskurzusban lehet tartani a filmet, pedig már mindent kibeszéltek vele kapcsolatban. Ilyen “tények”et, mert minden filmről lehetne hetente írogatni, hogy mennyi ideje van moziba, egy másik filmhez képest hogy áll, stb.
Azért azt gondolhatod, hogy valaki, aki egy filmes blogot csinál, napi szinten mennyi filmes oldalt követ és hány cikket olvas el, szóval ehhez képest az, hogy veled nem jön szembe annyi Avatar statisztika, nem összehasonlítható. ;)
Érdekes változás, hogy a bemutató óta viszont már a 80 for Brady vezet a Knock at the cabin előtt 500 ezer dollárral ($17,785,365).
Ez a knock the cabin érdekes egy film.
Szerintem pont arra játszott midnight, hogy nem azt kapták a nézők amire vártak. Aki látta szerintem tudja mire értem.
@Hádész
+1
“de ne szóljon már minden a kék izékről.”
OK, akkor készüljön olyan film, amiről folyhat a diskurzus.
Ja, hogy december óta nem jött ilyen…
“mindenhogy a filmtörténeti jelentőségét akarják aláhúzni”
Talán azért, mert filmtörténeti jelentőségű – sok szempontból is. (alkalmazott technika, nézőszámok, bevétel, bevételi lista: top 4-ből 3 immár Cameroné stb. stb.).
És valljuk be, ilyen azért ritkán szokott lenni.
Milyen érdekes amikor az End gameről szólt minden akkor az nem zavart senkit, hogy miért minden róla szól.
direkt zártam ezzel az egész írást, túl szubjektív vélemény volt, de jó vitaindító.
1. nekem elsődlegesen azzal van bajom, hogy már a bemutató idején jöttek ezektől (az elvileg elfogulatlan) elemzőktől olyan megnyilvánulások, hogy döbbenetesen erős kritikai és nézői visszhang – ami azért relatíve objektíven mérhető, és nem igaz. Direkt akartak hype-ot generálni és ez nem az ő feladatuk lenne.
2. filmtörténeti jelentőségű – a bevételeket tekintve? nyilván, a nemzetközi számoknak köszönhetően, de otthon ANNYIRA nagyot nem durrant.
3. simán benne van, hogy ez engem valamiért jobban zavart, mint az elmúlt időszak hasonló mozijai, de pl. a Maverick lefutása valahogy egy sokkal szerethetőbb, nosztalgikusabb sztori volt (érthető okokból), arra a vonatra szívesebben felültem én is.
4. a kicsavart statisztikákat úgy értettem (ami Endymionnak átjött), hogy amikor már nem tudnak miről írni, akkor kiemelik úgy a számokat, hogy még mindig közbeszéd tárgya legyen a film. Ezt nem szeretem (szintén a hype generálás mellé megy ez is). Túlzok, de a következő az lesz, hogy ha az ausztrál bevétel hatványának a felét megszorzom a francia jegyárak kétszeresével, akkor kijön, hogy Cameron nagyapja Na’vi volt. Ez meg a kutyát nem érdekli már.
Pedig az Old nem volt annyira vészes, mint írták. A kopogásra is kíváncsi leszek, még ha nem is moziban…
Cameron tényleg rendezhetne már mást is a “kék izéken” kívül. Elhiszem, hogy ez a tuti pénzmágnes, de pl egy True Lies-zal sem fogott mellé sem anyagilag, sem minőségileg.
Happening, Last Airbender, After Earth trióból nekem az első kettővel nem volt bajom, sőt a léghajlítót nagyon sajnáltam, hogy nem folytatták. Aranyos kis sztori volt jól eltalált gyerek színészekkel. Nem is tudtam amúgy, hogy ő rendezte.. Az After Earth viszont tényleg borzalmasan unalmas volt és hosszú.
Ja és, hogy ne legyek teljesen off, most sikerült megnéznem az Avatar 2-t a hétvégén imax-ben és szerintem látványban mindent visz ugyanúgy, mint annak idején az első rész. A sztori nagyon hasonló, csak itt ugye nem kellett lezárniuk a szálakat, mert a folytatás(ok)bán viszik tovább.