Az Everything Everywhere All At Once tarolt a Spirit Awardson

A független filmek díjáról van szó, amit immáron 38. alkalommal adtak át. Ezúttal az EEAAO kapta a legtöbb díjat. Ez az utolsó nagy díjátadó a jövő vasárnapi Oscar előtt?

Legjobb film: Everything Everywhere All at Once

Legjobb alakítás: Michelle Yeoh Everything Everywhere All at Once

Legjobb rendező: Daniel Kwan & Daniel Scheinert Everything Everywhere All at Once

Legjobb elsőfilm: Aftersun Director: Charlotte Wells

Robert Altman díj Women Talking

Producer díj: Tory Lenosky

Átütő alakítás Stephanie Hsu Everything Everywhere All At Once

Fényképezés: Florian Hoffmeister Tár

Vágás: Paul Rogers Everything Everywhere All At Once

Legjobb forgatókönyv: Daniel Kwan & Daniel Scheinert Everything Everywhere All At Once

Legjobb első forgatókönyv: John Patton Ford Emily the Criminal

Legjobb nemzetközi film: Joyland Pakistan/USA

Dokufilm:All the Beauty and the Bloodshed

Legjobb mellékszereplő: Ke Huy Quan Everything Everywhere All at Once

human
írta
2023. 03. 05. 03:29
megjelenés
25
hozzászolás


25 hozzászólás a “Az Everything Everywhere All At Once tarolt a Spirit Awardson” bejegyzéshez

  1. Kíváncsi voltam az Everything Everywhere All at Once-ra, mert mindenhol istenítették, de iszonyat fura egy film. Nem mondanám, hogy bejött, nagyon nem. Még 20 perc vissza van a filmből, de nem hiszem, hogy a vége megváltoztatja a véleményemet. Én tuti nem adnék neki ennyi díjat. Alapból elég gyenge az Oscar felhozatal is. Több jó film van, de egyik sem kiemelkedően jó, amelyiknek nyugodt szívvel oda tudnám adni a szobrot. Talán ami számomra kiemelkedő volt az a Szomorúság háromszöge. Annak a filmnek az első kétharmada brutálisat ütött, aztán az utolsó harmadra sajna kifulladt és ellaposodott, de az volt olyan filmélmény, amit egy oscarostól elvárnék.

  2. Ez a film számomra kínszenvedés volt, oké nem én voltam a célközönség, csak sokadjára tudtam végig szenvedni. A főszereplő hölgy miatt folytattam, de örültem mikor vége lett. El nem kezdeném még egyszer.

    Lehet nem ide tartozik, de érdekes ez a jelenség számomra. Egyrészt az mindenképpen pozitívum, hogy egy relatíve kis stúdió kis filmje be tud törni (beengedik) a nagyok közé. (Oszkár jelölések.) Mert ha ilyen sikeres is tud lenni egy “kis” film, akkor talán jobban el kezdenek majd kísérletezni és eredetibb filmeket is kapunk a sok papírmasé és tizenkettő egy tucat filmek mellett.

    Másrészt ha ezt most túltolják a díjakkal, és esetleg Oszkár bácsi is befigyel a csúcson, akkor ez a kísérletezgetés abba maradhat. Mert megvan a formula, így elvezethet majd ahhoz, hogy ez is papírmasévá váljon, és ott vagyunk ahonnan elindultunk.

  3. Eszem megáll, hogy mennyire szórják a díjakat erre a filmre pedig igazából semmi extra. Kicsit elborult az alapkoncepció de kb. ennyi. Tized ennyi díjat nem érdemelne. Igaz az ilyesfajta “díjazások” amúgy sem tartom valami sokra de ezek után még ennyire se fogom.

  4. Még sosem néztem meg moziban egy filmet többször (sajnos nincs annyi időm moziba járni), viszont az Everything Everywhere All at Once-al majdnem megtörtént, annyira tetszett.

    Érdekes ez, mennyire (csak?) végletek vannak ennél a filmnél.

  5. 6: Mire gondolsz, mikor azt mondod, csak végletek vannak ennél a filmnél?

    A madjar filmbuzi blog látogatói kozul arra a HÁROM DARAB emberre, akiknek nem tetszett? Nem éppen egy reprezentatív survey, innit? XD

  6. 6: Nálam is a tavalyi év moziélménye, utána megnéztem lányommal, tetszett neki is, és év végén egy beszélgetésből kiderült, hogy ezt tartja ő is a legjobb filmnek amit idén látott. Mondjuk neki is a Brian élete a valaha készült legjobb vígjáték, így erős a gyanúm, hogy az abszurdra fogékonyakat kapja el ez mozi, míg akik a hagyományos történetmesélést szeretik/értik, azok nem is tudják mire vélni az egész felhajtást körülötte.

  7. A Brian élete nálam is 10/10, szóval lehet benne valami :-)
    @Mushmushi most nem keresem vissza itt a filmbuzin volt vagy 3-4 cikk ahol ez ment, hogy van aki totál nem érti, 20 perc után kinyomta, alig bírta végignézni, van akinél meg az év filmje.
    És igen, én most csak itt a filmbuzis közösségre értve írtam, hogy csak végletek vannak, és azt abból a 3-4 cikk alatt született ~20 kommentől vontam le, ami szerintem már reprezentatív ;-)

  8. Most néztem meg a szomorúság háromszögét (az első posztra reagálva). Érdekes film, de nekem felszínes és kiszámítható volt.

  9. human: magának a filmnek a szerkezetét értettem alatta úgy mint felépítése, ritmusa, témája ..stb. Számomra az soha sem jó jel ha túldíjaznak egy filmet. Mivel a díjakat mindig elsősorban adják, és nem kapják. És úgy gondolom, hogy ez hosszútávon kedvezőtlen hatással bírhat ezekre a későbbi független filmekre. Mert ugye ez működött, és akkor a minta megvan, nem kell tovább kísérletezni. Pedig nagy szükség van új és egyedi ötletekre.
    És ez most független attól, hogy ez speciel nem az én filmem volt. Azt el kell ismerni, hogy profin megkoreografált, jó színészek, merész, és rengeteg munka volt vele, ami érdemelt díjat. Szóval kíváncsian várom a jövő hétvégét.

  10. Én is a 20 perc után kikapcsolás táborába tartozom,pedig általában vegigszenvedem. Hasonló a helyzet ,mint pár éve a Víz erintesevel. Semmi extra nem fogott meg benne és nekem a színészek is inkább ripacskodtak. Főleg a férj.

  11. Zsolt Springer: A 20 perc az pont a felvezetés, alapozás, és tényleg nem akarlak rábeszélni, de nézd tovább, mert fel fog pörögni.

  12. Na végignéztem. Ez nem az én filmem volt. Ugyan voltak részek, amiken jól szórakoztam, de szerintem nagyon túl van értékelve. Pedig én kifejezetten szeretem ha egy filmtől nem a szokásosat, a megszokottat kapom, de ez itt most nálam nagyon mellé ment. Holott egykori filmszakosként nem egy furcsa filmet láttam már.

  13. nem tudom, filmszakosként több órát kihagyva és a filmet közben leszidva az utolsó 20 perc előtt, teljesen megszakítva azt ahogy addig építkezett? mármint elhiszem, hogy nem tetszett, de még direkt extrán csökkentetted is az esélyeit ezekkel a húzásokkal.

  14. Tudod human elég nehéz végignézni egy k**va filmet megszakítás nélkül egy 2 éves gyerek mellett… Sajnos ez van, a legtöbbet 2-3 részletben tudjuk csak megnézni.

  15. Nekem az év filmje volt, imádtam. Nekem inkább az a meglepő, hogy ennyire szórják:D félreértés ne essék, én örülök a sikerének a legjobban, csak mikor megnéztük moziban, mondogattam azt, hogy atyaég, mennyien nem fogják értékelni ezt a fajta humort – a szakmában sem, de láss csodát mégis. És ilyenkor szokott az lenni, hogy Oscar bácsi meg nem gyütt:D [remélem legalább egy azért befigyel]

  16. Megnéztem pár hete, de én se voltam elájulva a filmtől. Túlzas ez a rengeteg díj, átestek a ló túloldalára. Szinész kategóriában jelöltek volna és kész ennyi.. A Babylon, ugye amit nem is jelöltek, vagy a Spielberg film sokkal jobban megérdemelte volna a díjakat.

  17. Outcast: Nálam az év filmje, de a díjak egy részével én sem értek egyet. A rendezés és forgatókönyv rendben lenne, az megérdemli, de a sznínészek, bár hozták amit kellett, szerintem nem érdemeltek semmilyen díjat.

  18. ” magának a filmnek a szerkezetét értettem alatta úgy mint felépítése, ritmusa, témája ..stb.”
    “És úgy gondolom, hogy ez hosszútávon kedvezőtlen hatással bírhat ezekre a későbbi független filmekre. Mert ugye ez működött, és akkor a minta megvan, nem kell tovább kísérletezni.”

    Ezt azért légyszi támaszd alá valós példákkal is! Mert nekem ez egyértelműen úgy tűnik, hogy megcsillant egy ilyen teória a fejedben, amiből viszont valami tényszerű jóslást kreáltál, anélkül hogy erre valós analógia létezne.

    Sorolj ilyen “szerkezeteket, felépítéseket, ritmusokat, TÉMÁKAT”(! pont ennél a filmnél felhozni a témát, amiből sablonos lehet…), amiket a független és kísérletező filmek másoltak azért, mert egy független film oscart nyert. Mondj valós példákat amik kedvezőteln hatással bírtak a későbbi független filmekre, azért mert “az működött” és “minta” lett belőlük.
    Hány film kezdte másolni a Holdfényt, vagy a Nomádok földjét, vagy a Parazitákat? Juno, Család kicsi kincse.

    Én egyáltalán nem látom azt a veszélyt, amit kilátásba helyezel és ami miatt kongatod a vészharangot. De kíváncsi vagyok és szívesen meghallgatom, ha léteznek ilyen minták és sablnok, amik kinyírják a független filmek kísérletezgetését.

  19. Azért A család kicsi kincsét egyértelműen másolgatták filmkészítésileg (nyilván nem témában) és reklámanyagilag, de Oscar közelbe egy sem jutott persze. De általában igazad van, és el nem tudomk képzelni mit másolnának az Everythingből, vagy ha teszik is, akkor a nagyobb kísérletezést és a remek vágást talán? A bevándorló és felnövés és elszalasztott lehetőségek témát meg ezer film csinálta előtte és fogja utána is, akár Oscart kap akár nem.

  20. Outcast: hát azok nem voltak itt :D szerintem mindkettő mögött nagy stúdió van, így fejből, de az tuti, hogy nem voltak a jelöltek között.

  21. Az Independent Spirit Awards egyértelmű, hogy ezt a filmet megszórja. Ez a díjátadó pont az ilyen filmekre van kalibrálva. Az, hogy egyébként máshol is nyer, komolyabb pozíciókban, az csak azt jelenti, hogy tetszik a szakmának is, illetve a nézők nagy részének.

    Nem akarok nagyot mondani, de ha Oscaron is elhozza a főbb díjakat ne törjön ki a népharag pár emberből aznap reggel, inkább kezdjenek megbékélni a gondolattal. Hiszen a film elhozta a DGA és a PGA jelöléseit is, ami kb. a legjobb Oscar előrejelző.

  22. Ez a film nagyon érdekesen indult, de a második felében olyan alpári mélységekbe süllyedt ( seggel belevetődés….), hogy nem hittem a szememnek. Nem tudja eldönteni a film, hogy mi akar lenni. Egy az élet értelméről filozofáló művészfilmben egész egyszerűen ennek nincs helye. Ha meg egy proletár tömegfilm, ami kicsit tartalmasabb akar lenni, akkor meg a díjaknak nincs helye.
    A vágás tényleg remek, a film pedig sokkal jobb lehetett volna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.