Röviden: Knock at the Cabin

M. Night Shyamalan legjobb filmje az utóbbi 10 évből? Nagyot mondással kezdem, de az Old, Glass, Split, The Visit, After Earth ötösön átesve mindenképp ez tetszett a legjobban. Igen, a Splitet is üti nálam.

A történet szerint egy pár és a kislányuk nyaralni megy valami erdei kabinba, ahol megjelenik négy ember, hogy az apokalipszis megakadályozásáról beszéljen. Miképp lehet elkerülni az emberiség pusztulását? Valakit fel kell áldoznia önként a családnak. Már ha hihetünk a kopogóknak. Nem kevés a vallási felhang ebben. Nyilván a villamosprobléma másfél órában kifejezésbe még én is belefutottam a film kapcsán.

A lényeg és meglepetés nekem mindenképp az volt, hogy mennyire egyben van az egész. Egy helyszín nagyjából, alig pár karakter, de egy másodpercre sem toporog a Knock at the Cabin, hanem baromi feszesen gördül előre. Sőt, ezúttal még az alakítások sem furák, mint mondjuk az Oldban, hanem normálisan vezeti őket Shyamalan. Kivéve talán Jonathan Groff? Dave Bautista mindenképp odatette magát. Kinézetileg teljesen mozisnak érződik, szemben a The Visittel vagy akárcsak a Splittel.

Nyilván nehéz spoilermentesen írni róla, mert az egész film alapját jelentő kérdések feltevése az érdekes ezúttal, minden azokra van felhúzva, például, hogy ki miképp áll a kopogók általi helyzethez, és ez hova vezet. A lényeg, hogy meglepően pörgős a végeredmény, ha valaki pótolná. Egy teljesen elmenő szórakoztató thriller szerűség.

15 hozzászólás a “Röviden: Knock at the Cabin” bejegyzéshez

  1. Nekem nagyon tetszett.
    Persze Port-on jól lehúzták a meleg pár miatt, de aki ezen túl tud nőni az egy teljesen jó filmélményt kaphat.

  2. itt még senki nem húzta le amiatt, miért kellett idehozni azt a gyűlöletet rögtön az első kommenttel? te hajlítod afelé a beszélgetést.

  3. Érdekes ez a kritika, mert én nagyon más filmet néztem. Nekem nagyon egybites volt az egész, vagy valamit nagyon nem értettem meg belőle. Ahogy így visszaidézem, nekem nincs benne semmi csavar, semmi váratlan. Az lesz, amit mondanak, hogy lesz és pont. A végére még a lebegtetés is értelmét veszti, ami közben némi izgalomra adott okot, mert kategorikus lezárást kapunk, ami nem hagy kétséget. Nem értem azt sem, milyen funkciót töltöttek be a filmben a kocsmás vagy báros flashback-ek azon kívül, hogy a páros harciasabbik felének a mentalitását megmagyarázták. semmit nem tettek a történethez. Ahogy a támadók egyik tagjának a lelepleződése sem. Szóval én nem tudom hivá tenni ezt a filmet. Rossznak nem mondanám, Bautista kellemes csalódás benne, a többiek is jók, csak igazából olyan, mintha valami misztikus sorozat hosszú epizódja lenne, aminután majd még kibontják a történetet.

  4. @Scorpion82
    szerintem tipikusan az a film ami vagy elkap vagy nem. engem nagyon berantott az elso kepkockatol kezdve. onnan ahogy Bautista megjelenik lesz egy nagyon nyugtalanito vibe ami egeszen a vegeig kitartott (legalabbis nekem), ez pedig nagy resident az alakitasnak koszonheto. am volt szerencsem epp az usaban tartozkodni februar elejen uh pont ott lattam. nem feltetlenul ide tartozik, de az olyan dolgok mint a cimemark xd(en ebben voltam) meg a dolby premium mozik annuira jok lennenwk itthon is – ha a vip nem ingyen kajat es gagyi mozit jelentene… bocso az offert :/

  5. SPOILER

    Scorpion82: a bár flashback arra is kellett, hogy kétséget ébresszen a kopogók szándékairól. igen, a film végét ismerve persze “nyílegyenes”, de közben nem annyira, mert próbál egyensúlyozni a “lehet mégsem az van, amit mondanak” felé is, csak rólad lepattant.

  6. Van aki még olvas Portot? ne már… A film nekem közel sem tetszett ennyire, az meg h jobb mint a Split hát egészen megmosolyogtató, sztem a nyomába sem ér.

  7. Weasley jól megöregedett..

    Elnézegettem, viszont nálam nem szárnyalta túl a splitet és Bautista sem tudta megkedveltetni magát, de tény, hogy nem is volt rossz. Kivételesen annyira nem bánom, hogy kimaradt moziban.

    SPOILER
    Nem bírtam ki, hogy ne olvassak utána az alapanyagnak, amiből készült éshátjah …arra jutottam, hogy Shyamalan bátor volt – mert tényleg meleg pár van a regényben, volt báros balhé is – de nem eléggé:D – a könyvben meghal a kislány és nem ennyire konkrét a vége – és ilyenkor érdekelne, hogy a stúdiónak mennyi beleszólása van a sztoriba (a kislánnyal kapcsolatban). Jobb lett volna, ha kétségek között engedi el a kezed, mint mikor töprenghttem azon, eldőlt-e a totem vagy nem:D sokkal jobbak azok a befejezések, amik rád bízzák a későbbi eseményeket. Az is hirtelen átfutott az agyamon, hogy geez, lehet, hogy szellemíró írta a hatodik érzéket?:D nade nem bántom, bírom az öreget, csak még mindig várom tőle A csodát..

  8. A sovány sztori miatt szerintem meg ez lett a leggyengébb fimlje. Várod hogy húz valami meglepőt amivel felkelti az érdeklődésed aztán semmi. Lecsúszott egyszer, de többször nem kell. Nem untam de nem is rántott be eléggé. A Split meg ezerszer jobb már csak James játéka miatt is. Bautista itt sem tudta eladni magát. Nálam még mindig a Blade Runner 2049 rövidke mellékszerepével áll a legjobb helyen.

  9. Nem volt rossz, de a felsoroltak közül nálam a The Visit egy kategóriával magasabban van. Az Old után mindenesetre nagy felüdülés volt.

  10. Ritkán jelenik meg olyan hollywoodi film, ami a korunkra reflektál, arról szól, hogy mi van jelenleg a világban, egy mélyebb szinten. (Utoljára a Joker volt az az általam látottak közül, ami ilyen volt.)
    Ez a film alapvetően egy tanmese két felfogás, a racionalizmus és a hit ütközéséről, de közben reflektál a jelenleg a nyugati világban dúló, de az USA-ból kiinduló kultúrharcra is (hogyan reagál a progresszív értelmiségi elit, ha egy másik világnézettel konfrontálódik). Mindemelett benne van az a spirituális kérdés is, hogy az egyéni áldozat megválthatja-e a világot, ami egyben korunk egyik fő tematikája is (ne fogyassz annyit, hogy megmaradjon a Föld; mondj le a szabad életről, hogy ne haljon az emberiség a járványban, stb.).
    A film végi csavar pedig az, hogy ez a film valójában egy allegórikus mese volt a covidparáról és így azon nagyon kevés film egyike, amelyik reflektál valahogy arra, ami 3 éven át foglalkoztatta az emberiséget.
    És mindenezeket a mélyebb témákat tudja úgy tálalni a film, hogy közben megmarad a műfaji film keretei között, úgy is élvezhető.

  11. Jól szórakoztunk rajta, szerintem korrekt darab lett.
    Bautista jól hozta a karaktert, nekem tetszett a játéka.

    Az Old pedig kimaradt, de szerintem sosem fogom pótolni, mert kb csak hasonlóakat olvasok róla, mint itt felettem is pár hsz-ben :D

  12. @ human:
    Ahogy írtam is, az valamennyire működött, hogy próbált a film kétséget ébreszteni, minigaz és mi nem… de nekem ez kevés volt. Más, hasonló thrillerekben ezt sokkal durvábban megoldották.

  13. A trailer túl sokat elárult a filmből. Ettől függetlenül tetszett, de jobb lett volna, ha kevesebbet árulnak el előre.

  14. Én konkrétan nem értem mit akart ez a film, de lehet velem van a baj. Nem volt elég horror, se gore, se thriller, se izgalmas, se érdekes, se drámai, se fordulatos, se filozófiai. Nem volt mélysége, nem akart semmit mondani, se mutatni. Nem voltak érdekes párbeszédek. Az alapfelállás volt egyedül érdekes, de aztán viszonylag egysíkúan gördült előre a film és kb semmit nem hoztak ki az egészből. A flashbackeknek mi értelme volt? A meleg párnak mi jelentősége volt? Csak trendi akart lenni a film? Ha a rendező munkásságán belül maradunk, a liftes ördögös filmje is ezerszer veri ezt, pedig hasonló léptékű minden szempontból.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.