A mozinézők szellemét sem érdekelte a Kísértetkastély

Megint csak megcsúsztam az írást, de igazából a Haunted Mansion eredménye nem indokolta a kapkodást, a bukta ott papírforma volt, de a Barbie és az Oppenheimer brutális második hétvégéje azért megérdemli a posztot.

A Karib-tenger kalózaihoz hasonlóan a Haunted Mansion is a Disney vidámparkos mulatságából nőtte ki magát, csak amíg Jack Sparrow mókája 20 év, 5 film, és több milliárd megkeresett dollár után még mindig aktívan él a köztudatban. Az Elvarázsolt kastély inkább a Jungle Cruise nyomvonalán haladt, ami 2021-ben a covidtól még jócskán terhelt piacon a Rockkal megturbózva próbálta összehozni a Disney az új kalózos franchise-t, de a mozikból akkor globálisan mindössze 200 milliót hozott a film, ami megegyezett a gyártási költséggel, úgyhogy gyorsan ment is a süllyesztőbe.

Ez nem volt kihatással a Haunted mansionre, hiszen tematikájában ez inkább egy horror komédia (nem láttam, úgyhogy ezt a zsáner leírás alapján mondom), másrészt már 10 éve elkezdték szervezgetni a mozit, korábban még Guillermo Del Toróval is. Hogy mit láttak ebben, ami végül megért egy 160 milliós befektetést, az komoly rejtély, hiszen 2003-ban az akkor már jócskán megkopott Eddie Murphy is bukott ugyanezzel a címmel. Na de nézzük a számokat, a kezdés 24 millió volt Amerikában, ami még nyáron is kevés lesz a 100-hoz, szóval még lélektanilag sem sikerül megugrani a bukta határát. De ha már felmerült a 20 évvel ezelőtti korábbi verzió, az egész film stábja olyan, mintha a 2000-es évekből szakadtak volna ide, Owen Wilsonnal, Danny DeVitoval, Rosario Dawsonnal…úgyhogy a film legalább az elkészülés miértjére nézve tuti rejtélyes.

A lényeg viszont az első két helyezett, akik egyaránt 43%-ot estek csak a második hétvégéjükre, ami elnézve a brutál magas nyitásokat különösen szép – ez a jó visszajelzések mellett nyilván a hihetetlen hype-nak tudható be. A Barbie otthon 351, az Oppenheimer 175 milliónál tart, mindkét film gyakorlatilag már olyan bevételt söpört be Amerikában, amit előzetesen tuti aláírtak volna, és ez mindössze a második hétvége után. Igen a Sound of Freedom meg egy elég (korábban már részletezett) modell mentén gyűjtögeti a pénzt, de még így is elképesztő az a 150 millió dollár, amit csak Amerikában elköltöttek rá a nézők(?).

És még egy darab maradt hátra, a Talk to Me a nagyon olcsó (4.5 millió dollár), de rommá dicsért horrorok sorába tagozódott be, ennek ellenére “csak” 10 millió dollárt keresett eddig, de ha a közönség is szereti majd a kritikusok mellett, akkor mehet szépet.

És ha a Haunted mansion kapcsán felmerült a mozis ipar értelmetlensége, akkor ez a jelenség a héten a Meg 2-vel csúcsra járatódik.

Az előző hétvége bevételi adatai Amerikában:

  1. Barbie – $93,011,602 – össz: $351,414,453
  2. Oppenheimer – $46,705,630 – össz: $174,566,060
  3. Haunted Mansion – $24,082,475 – össz: $24,082,475
  4. Sound of Freedom – $12,814,017 – össz: $149,376,782
  5. Mission: Impossible Dead Reckoning Part One – $10,600,121 – össz: $139,108,154
  6. Talk To Me – $10,431,720 – össz: $10,431,720
  7. Indiana Jones and the Dial of Destiny – $3,973,247 – össz: $167,058,114
  8. Elemental – $3,473,070 – össz: $145,056,742
  9. Insidious: The Red Door – $3,210,923 – össz: $78,117,507

13 hozzászólás a “A mozinézők szellemét sem érdekelte a Kísértetkastély” bejegyzéshez

  1. Azért röhögnék egy jót, ha a MEG2 szépen teljesítene, csak hogy a lehúzó kritikusok is kapjanak egy fricskát.

  2. Totoro:

    A kritikus a film minőségéről alkot véleményt, valószínűleg egyik sem érzi személyes kudarcnak, ha a film anyagilag teljesít (amit gyakran látunk)

  3. A Sound of Freedom egyik finanszírozóját meg letartóztatták gyerekrablás vádjával.

  4. Szegény Tom.. Mindent megtett és sztem klassz film is lett az új rész, de azért ez az amerikai bevétel elég kellemetlenül szerényke. Nem hiszem, hogy 200-ig elkúszik.

  5. #debali:
    Ha jól tudom, akkor az Oppenheimer 3 hete után visszamehet az IMAX-ra, lehet, hogy az majd megdobja még.

  6. Kopasz
    Mondjuk ilyen alapon, ha ez a film kapcsán számítana, Weinstein életművét is be lehetne illeszteni. Ráadásul annyira lejáratós az összes ilyen sztori, nem tudok erről a filmről speciel semmit, csak hogy ahol lehet beszólnak rá :)

  7. Én biztos voltam benne, hogy az idei 7. lesz az első M:I film,, ami megugorja az 1 milliárdot. Egyrészt tavaly Tom letarolta a mozikat, gondoltam, hogy annak a hulláma az idei nyári blockbusterét is megtolja. Részről részre jobban teljesítettek a M:I filmek. Ez a rész 290 millióba került, szóval illett volna 900 milliót villantania legalább. Aztán jöttek a visszajelzések kritikusoktól, nézőktől, hogy valóban baromi jól sikerült film és rég lehetett látni ilyen jól összerakott akció filmet.
    Én tényleg fogadtam volna a biztos 1 milliárdra.
    Jó, hogy mégsem tettem meg. :(((

  8. @Scott Free
    Még +1 héttel meghosszabították az Oppenheimer kizárólagos vetítését az IMAX-ekben. Én nem sok esélyt látok arra, hogy egy több mint 1 hónapja bemutatott film jelentős számú nézőt lenne képes bevonzani. :(

  9. Madhew: ha nem tudsz róla semmit akkor lehet egy utána olvasás nem lenne ördögtől való a kommentelés előtt.

  10. Ezt a Kísértetkastélyt egyenesen a Disney Plusra kellett volna küldeni, és nem nyáron, hanem októberben. Kit érdekel egy ilyen film nyáron? (Meg úgy általában, lerágott csont ez már.) Szerintem a Disney-nél nagyon sokat gondolkodhatnak a hogyan továbbon, mert bukás bukás után jött. Jól jött most a sztrájk, hátha valami értelmesebb vonallal fognak előállni. Talán még a Hófehérkével szépíthetnek. Hahahahahaha!

  11. Alex
    Megfogalmaztam bármilyen tényállást, amin a film megtekintése változtat? A Barbit sem kell megnézni hozzá, hogy leírjam, nagy körülötte a hype.

  12. Tegnap tudtam pótolni az Oppenheimer-t, már csak kisteremben, de az abszolút tele volt, fal mellett végig, első sor szintén! És nem egy friss premier. Brutál!

  13. @Kopasz
    A 7000 támogató egyikét. Szóval ez így hírnek poén de részletek nélkül csak hergelés.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.