A Dune Part II új előzetese

Paul!? Semmit sem lát tisztán, de mégis harcba száll. Denis Villeneuve mindent beleadott ebbe a folytatásba.

Nem mellesleg kiderült, hogy 166 perc a hivatalos játékidő.

41 hozzászólás a “A Dune Part II új előzetese” bejegyzéshez

  1. A könyvet (a végét leszámítva) szerettem, de szerintem ez az adaptáció egy fos. Pont nem ezek az agyoncicomázott pátoszi videoklip beütésű, epikus pózerjelenetek kellenének bele, ahol szinte mindenki érzelemmentes, mert a könyvben sem ilyenek voltak a szereplők. Persze, a könyv összetett, amit nehéz egy 2 órás filmben kifejteni, de itt a megközelítés már sántít.
    Mellette itt a tipikus Villeneuve-stílus, steril és üres képi világ, folyamatosan befolyásolni akaró hősi zene, aminek ereje a folyamatosság miatt elveszik. Az első részt moziban néztük, szóval még az élmény is maxon kellett volna pörögjön, de ez a hatás sajnos elmaradt. Videojáték átvezetők szintjén üti nálam.

  2. Én bevallom az első rész előtt nem igazán ismertem ezt a világot.
    Mikor annak az előzetese kijött kezdtem olvasgatni, kutatgatni, mi is ez.

    De engem egyből beszippantott ez, a sztori, a látvány, a zene, a színészek akik benne vannak, nagyon libabőr nálam.

    Ez a trailer számomra (!!) az egyik legjobb az elmúlt évekből, eddig is meg volt a kedvem a filmhez, de most méginkább. Főleg, hogy bejönnek új karakterek, akiket már vártam nagyon.

    Florence és Zendaya együtt nekem az már önmagában elég:D

  3. Sawyer: totálisan egyetértek veled (bár sokan gondolom szét fognak szedni ezen véleményedért, én értem amit írsz). Az első részből már szinte semmire sem emlékszem, képek is alig ugranak be, kb. ekkora hatást gyakorolt rám a film. Az pedig, hogy egy ilyen epikusnak szánt előzetesen nemhogy nem libabőröztem, hanem egyenesen unottan ásítottam pedig szintén magáért beszél. A képi világ valóban steril és üres, viszont egyáltalán nem lóg ki a CGI és a színek is legalább természetesen semmilyenek. Innen szép kellemesen csalódni, az esélyt azért megkapja.

  4. Sawyer, mondanál néhány videójátékot amikben ilyen átvezető videók vannak? Szívesen kipróbálnám őket.

  5. Nem ertem Sawyer bejegyzeset… Ebben a trailer-ben mi volt erzelemmentes?

    Szerintem az elso resz fantasztikus volt, Villeneuve kepi vilaga pont jo ezekhez a nagyszabasu scifikhez. A konyvet pedig nem 2, hanem tobb, mint 5 oraban viszi vaszonra, hiszen ket hosszu filmrol beszelunk (a 3. meg mar keszuloben van). A zenet amugy Hans Zimmer szerezte, ehhez szerinem nem kell tobbet hozzafuzni.

    A mai steril es gyerekes MCU filmek mellett nem ertem, hogy egy ilyen minosegu filmet hogyan nem lehet ertekelni, de hat izlesek es pofonok…

  6. Boldrik: ha ezt kérdezni kell akkor azok valószínűleg nem érdekelnének úgy sem mert akkor már találkoztál volna velük

  7. Bár minden adaptáció ilyen fos lenne.

    Szerintem baromi jó lesz,az első rész engem annó nagyon megfogott.

  8. A trailer baromi ütős, ott leszek a moziban az tuti, de részben egyetértek Sawyer-rel annyiban, hogy a könyv rengeteg filozófiai fejtegetése, bolyó ökoszisztémájának bemutatása (már csak magának a cirko-ruhának, de a víznek, homokférgek-fűszer kapcsolatának, Fremen-ek kultúrájának, stb.), a politikai játszmázások, és úgy egyáltalán gondolatisága nagyon csak a felszínen volt jelen az első részben.

    Továbbá nekem néhány ruha-dizájn egyszerűen röhejesnek hatott (eklatáns példa a Saradukar-ok ruhája – úgy néztek ki az univerzum szerte elvileg retteget harcosok, mint valami mélytengeri búvárok, ráadásul a sisak plexije több jelenet alatt láthatóan bepárásodott, na azzal sok sikert a közelharcban…). Emiatt általánosságban volt egy olyan érzésem, hogy a forma, meg a dizáj az fontosabb volt, mint maga a tartalom, érzelem és gondolatiság, ami nálam levont az élvezeti értékből.

    Illetve ha már zene: el kéne engedni ezt a Hans Zimmer istenítést, mert bár készséggel elismerem az érdemeit (éveken keresztül minden létező filmzenéjét gyűjtöttem), szerintem már eléggé kezd beszürkülni a stílusa. Nem nagyon volt igazi megújúlása már jóideje. Egy-egy szám erejéig megvillantja erejét, de olyan átütő albumot, mint pl. a Gladiátor, Oroszlánkirály, vagy akár az Eredet mostanában nem tett le az asztalra szerintem. (Azt hiszem a Wonder Woman 1984-ben volt pár szám, ami libabőr volt, és bólogattam, de összességében az a filzene sem lett kiemelkedő számomra.)

  9. Nagyon ritkan szolok itt hozza, de be akartam hozni az en Dune elmenyemet, ami meg a regi Dune filmhez megy vissza. Kb. minden kockajara emlekszem – es arra is, milyen csalodas volt a vege. Ennek ellenere nekem az egyik legmeghatarozobb film elmenyem.

    Aztan a Dune videojatek is meg minden a szemeim elott lebeg.

    A Villneuve-fele filmmel is ugy voltam, hogy a vege totalis csalodas volt, merthogy semmi lezaras – de kozben meg olyan elmeny volt a film, hogy szohoz se jutok. Ez mar muveszet.

    Nagyon ajanlom a “Jodorowsky’s Dune” dokumentumfilmet is, zsenialis, orulet, mik vannak benne!

    A Dune valahogy minden mediumnak a korlatjait megtalalja, konyv, jatek, film, dokumentumfilm. Larger than life.

  10. Nekem bejön. A Dűne világa eleve “sterilebb” úgymond mint egy Star Wars vagy társai. Szerintem jól adaptálták. Nyilván a könyv filozofikus hangulatát, párbeszédeit, belső monologizálásait gyakorlatilag lehetetlen visszaadni, de ettől még elég klassz ez a filmváltozat.

  11. mint egy kiherélt marvel film előzetes, vagy mondhatnék a marvel helyett bármilyen blockbuster filmet is. az első se volt jó, elnyújtott semmiről se szóló film volt, ez meg ugyanazt veti előre.
    Emlékeztek ti arra, hogy milyen fanyalgás ment a Hobbit trilógia előzeteseire?
    na hát az a trilógia bármelyik darabja messze jobb mint ennek az első része. a másodikkal érthető módon nem tudom összevetni de a trailer alapján nem várok sokat.

    ehhez kapcsolódik az, hogy szerintem nem csak a képregényfilmekkel van baj, hanem a 0 történettel rendelkező blockbuster filmekkel.
    fhu, az f&f szériában több a történet és izgalom 😆

  12. Crash: nesze semmi, fogd meg jól. Biztos én vagyok csak ennyire elmaradva, és nem tudtam róla hogy százával készülnek a Dűne szintű átvezető videókkal teletűzdelt milliárdos játékcsodák.

  13. Nem értem a fanyalgókat, tényleg nem. Mit szeretnének? Toronyórát lánccal? Frank Herbert vízióit szinte lehetetlen filmvászonra vinni, Lynchnek beletörött a bicskája, Jodorowski meg félúton elbukott. Villeneuve jár a legközelebb ahhoz, hogy átadja azt, amit Herbert megálmodott.
    Nem emlékszik az első részre? Akkor nem tudom mit nézett, mert a Gom Jabbar jelenettől most is borsódzik a hátam.
    Zimmer megszürkült? Utoljára a Gladiátor zenéje alatt dobogott a torkomban a szívem és most megint ugyanaz az érzés kapott el.
    És nem, nem vagyok rajongó. Fanatikus pláne nem. Lynch változatát a mai napig szeretem az összes hibája ellenére. Jodorowski álmait pedig sajnálom, hogy nem valósították meg, mert elképesztő tervei voltak. De leginkább Herbert univerzumát szeretem, mert annyira sokrétű, annyira bonyolult, folyton újraolvasom és mindig találok benne valami újat. Nem könnyű olvasmány, nagyon nem az. Tele van filozófiai fejtegetésekkel, belső gondolatokkal, lázálmokkal és morális útkeresésekkel, rendkívül szövevényes politikai és rokoni kapcsolati hálóval (amit az első néhány olvasás alatt se bírtam rendesen kibogozni) de inkább ezt olvasgatom, mint a pletykalapokat. Ráadásul tele van olyan gondolatokkal, amelyeken napokig lehet rágódni.

  14. Az első rész első órájáért már megérte az egész hercehurca, annyi bánatom van, hogy nem lett 3 rész, a könyv elbírta volna, de ez legkevésbé a rendező hibája valszeg, a pénzemberek nem mertek ilyenbe belevágni.
    Innentől minden jutalomjáték, a könyvet meg egészében az én életemben még valszeg lehetetlen átadni teljesen, más médiumon. Úgyhogy köszönöm és ott leszek, akár többször is.

  15. Tudom ízlésen nehéz vitatkozni és van egy kis trollkodás szaga is, de egészen megdöbbentő véleményeket lehet itt olvasni. Aki szerint kiherélt Marvel film, meg videojáték átvezető az tényleg nem tudom mit nézett.

  16. 13 évesen mikor olvastam a könyvet biztos magam alá fo**k ha egy ilyen trélert láttam volna, de 35 évvel később semmit nem éreztem. Maga a történet se tetszik már, pedig imádtam.
    A 2000es sorozat még tetszett. Ezt már csak megnézem nosztalgiából..

  17. Ezt az előzetest már kihagyom. A kommentekért jöttem.
    Megértem azokat, akiknek nem tetszett ez az új feldolgozás. A könyv sokkal sokrétűbb, mélyebb. Viszont nehezen tudom elképzelni, hogy ennél profibban összerakják, úgy hogy szélesebb körben is eladható legyen. Ha blockbuster filmekhez hasonlítom, akkor egyenesen zseniális. Sok jelenet, és egy soros már megalapozza a következő részt, részeket.

  18. Én alapvetően szerettem az első filmet, sőt, ott helyben elsőre libabőrös élmény volt, igazi mozis utazás. De ahogy ülepedett bennem, egyre inkább nekem is ez az üres steril hangulat ugrott be, ami persze jópofa tud lenni, így látszik, hogy ez ám kemény egy világban játszódik, semmi gyerekeknek szóló, de nem tudom, kevésbé várom már a második részt, mint szeretném. Villeneuve-nek szerintem több jobb filmje van ennél, mint rosszabb, na.

    Ez a cutscene-es összehasonlítás valószínűleg annak szólhat, hogy tényleg ezerrel dübörög az “epic” zene, majdnem fülsértésig húzza Zimmer a rikoltásokat meg minden, miközben a képen valaki csak ácsorog, vagy keményen néz, sokszor majdnem állóképig lassítva, mint valami moody parfümreklámban. Ott vannak egy igazán vad élményhez szükséges kellékek, mint az egységes látvány, a jó színészek, a jó zene, de mintha nem lenne összefűzve tényleg annyira emlékezetes valamivé. Valszeg nem tudom jól megragadni, de meg tudom érteni a fanyalgókat is. Attól még, hogy nincsenek benne gügye poénok meg félrecsúszott CGI, ez is egy látványfilm, szándékosan szűkre szabott dialógusokkal, visszafogott mondanivalóval. A könyv mélységét éppcsak felvillantotta az első film, annyi alapján tűnhet az egész egy klasszikus herceges sztorinak is (ennek a kifordítását teljes egészében a második filmre hagyta Villeneuve), amiben azért továbbra is robbanások jönnek-mennek, meg nagy szörnyek, meg nagy űrhajók, de persze komolykodva. Nyilván szerzői popcornfilmek szülessenek, ne ilyen stúdió által szanaszét darabolt-rágcsált darabok, de ez nekem inkább egy skandináv stílusú illusztráció egy sokrétűbb, zavarbaejtőbb regényhez, mint külön alkotás.

  19. Csatlakozom, a látvány, a hangulat zseni volt az első részben, de a sztoriból, a háttérből sok minden kimaradt. Ami nagyon hiányzott, az a politikai-gazdasági berendezkedés legalább felszínes bemutatása, mert volt, hogy úgy dobáltak nagy súllyal neveket (KHAFT, Landsraad, Űrliga), mintha a laikus nézőnek tudnia kéne magyarázat nélkül, mik ezek. Kollégával néztem, aki nem olvasta a könyvet, őt lenyűgözte a film, de aztán rakás kérdése volt.

  20. Boldrik:

    Off: Engedd el, szeretnek néha magas lóról pofázni az emberek.

    Amúgy vannak interaktív játékok, amik kvázi vizuális novellák. Plague Tale széria, vagy a Shadow of Colossus (régi nagyon) de ha újat szeretnél akkor a Detroit Become human-t tudom ajánlani. Természetesen ilyen játékok nincsenek, ahol ilyen grandiózus látvány van, vagyis most hirtelen nem jut eszembe. Itt szerintem arra gondolt a kolega, hogy a dramaturg maximum egy konzumer játék szintjén van.

    Off vége: és ide is kötném a véleményem. Az alapművet egyáltalán nem ismerem, a korábbi filmeket se láttam. Én imádom a filmet, a rendező munkásságát is. Barátaim akik olvasták a könyvet, szerintük kurva jól sikerült adaptáció lett, annak ellenére hogy kvázi lehetetlen filmre vinni -ezt fentebb ti is kifejtettétek.

    Nem lehet, hogy sokan Villeneuve munkásságát nem szeretik? Gondolok itt a stílusjegyeire. Meg sokan az öreget és filmjeit “blöffnek” szokták csúfulni meg hogy érzelmileg nagyon buta és leegyszerűsített. (Én egyáltalán nem gondolom így btw)

    És a trailerre reagálva: Azonnal akarom!

  21. Nekem sokszor olyan érzésem volt az első nézése közben, mintha egy kamaraszínházi darabot néznék, és nem a jó értelemben, plusz van az egész világban valami művi esetlenség, valami hasonló, mint a 80-as évek béna videosztétikája volt. Ez a trailer egyenes folytatásnak tűnik.

  22. reatard: igen, köszi, arra gondoltam :)

    fanyalgók nevében:
    le lett írva mitől fanyalgunk, jó pár okot leírtak előttem.

  23. Megértem a fanyalgókat, de közben meg mégsem. Vagy ez, vagy semmi. Képtelenség ezt ugy filmre vinni, hogy az könyvhü legyen (azt nyilván belátjátok ti is, hogy ilyen kaliberben egy müvészfilmet nem fog támogatni senki), bár ez már el lett mondva szerintem ezerszer. Könyvfanként én mondjuk örülnék neki ha csomóan ennek hatására rárepülnek, mert kiváncsiak a háttérre és a kimaradt dolgokra.

    Szerintem csudajó film(!) lesz, állat a zene és a vizuál. Haver dolgozott a filmen a háttérben, mondott cifrákat, hogy melyik kellék miböl és hogyan készült. :)

  24. Már évtizedek óta várják a rajongók a könyv megfelelő adaptálását a nagyvászonra. Kimondhatjuk végre, hogy nem fog sikerülni? Ez a sztori könyvben jó. Esetleg egy videójátékos adaptáció lehet még nyerő. Filmként egyszerűen nem működhet.

  25. JKJ: Én nem tartom magam nagy rajongónak, igazából a film megjelenése előtt olvastam csak el a könyvet. Szerintem aki ebből vagy bármi másból 100%-os adatptációt vár, az el van tévedve, mert olyan nincs. Viszont ahogy fentebb is írtam, vannak objektíven nézhető szempontok, amik miatt kifogásolható a film. Teljesen érthető, hogy sokat le kell itt faragni, hogy jól működjön filmként, de még ezt sem sikerült rendesen megoldani.

  26. Hádész: Egyetértek, az szerintem se jó út, ha egy adaptáció egy az egyben elmeséli a regényt. Mármint én nem tudok haragudni arra, ha kihagynak dolgokat, vagy akár megváltoztatnak, összevonnak stb. bármilyen regényadaptáció esetén, ha az szolgál egy érdekes, elmesélésre érdemes víziót, ha valami egyedibb, önmaga létezését kivívó megközelítést eredményez. Szóval nekem a bajom nem az, ha kimaradnak frakciók, sztoriszálak, magvas üzenetek a regényből.

    Ez a Villeneuve-féle film technikailag tényleg elég magas szintű (mondjuk a kelleténél több benne a sötét elmosódott rész, értem, hogy hangulatos, de egy átlagos tévén nem tudom, hogy mutatna), van egy stílusa, de számomra az érzelmi magja, az összefogó narratíva hiányzik. Megjeleníti a nagy tragédiákat, könnyek gördülnek a szereplők arcán, minden, ami kell, de mégse érzem úgy, hogy megérdemelten jutottunk ahhoz az adott részhez. Felszínes az összkép. Jobban emlékeztet egy igényes coffee table lapozgatós albumra, egy jó vastag, fényes papírra nyomtatott képgyűjteményre, mint egy filmre, ami eljuttatja A-ból B-be a szereplőit vagy a nézőt.

  27. Én nagyon szeretem Hans Zimmer munkáit. De nekem ennek a filmnek a zenéje nagyon nem tetszik. Először a tavalyi koncerten hallottam, és ott majdnem kimentem az arénából. Csak az tartott vissza, hogy nem az utolsó zene volt amit akkor előadtak.
    Aztán azon gondolkodtam, hogy lehet az a baj, hogy nem a filmmel együtt találkoztam a zenével. De nem. Megnéztem az első részt, és úgy sem tetszett. És nem keveset rontott számomra a film élményén is. Pedig én elhiszem hogy jó a film.
    Nekem ennyi bajom van csak ezzel a Dune cuccal.

  28. a filmzene szidást nem értem, mármint tényleg nem magában hallgatható, ellenben nagyon össze van rakva “háttérzenének”.

  29. @30: “a filmzene szidást nem értem, mármint tényleg nem magában hallgatható, ellenben nagyon össze van rakva háttérzenének.”

    Én úgy gondolom, hogy az igazán kiemelkedő filmzene az, amikor filmtől elválasztva is élvezetes maga a zene, hallgatható és úgy megidézi a film érzelmi töltetét, hogy azonnal libabőrt ad. Ez egy saját definíció, én így tekintek a szuper filzenére. Zimmer írt már ilyet többet is, kezdve a Sziklától a sokat emlegetett Gladiátoron át, de még az Artur Király zenéjét is ide sorolom. A Dűnéhez szerintem nem ilyen zene született, de ez egyéni vélemény, bár úgy fest, vagyunk még páran, akik hasonlóan éreznek.

    Illetve még reagálva pár korábbi kommentre: örülök, hogy ebből az alapanyagból hollywood-i büdzsével készül mozifilm, elismerem a minőségét és a munkát, amit belefektetnek. Megnéztem az elsőt is moziba, meg ezt is ott fogom, és inkább ilyen filmeket pénzeljenek, mint az n+1 Marvel képregény-folyamot. DE igazából egy Trónok Harca költségvetésű többévados sorozatot kellett volna forgatni, ahol meg lehetett volna mutatni a komplexitásból többet (nyilván nem mindent), és fel lehetett volna jobban építeni a kataklizmákat, csúcspontokat, nem pedig átrohanni rajtuk a megkötöttségek miatt.

    Illetve Palacka korábbi kommentje nagyon tetszett:
    “…de ez nekem (ez) inkább egy skandináv stílusú illusztráció egy sokrétűbb, zavarbaejtőbb regényhez, mint külön alkotás.”

  30. Az ost-röl még csak annyit, hogy szerintem képes megteremteni egy jellegzetes Dune film hangulatot. Sok az ambient, kevesebb a kapaszkodó, ez tény. De önmagában hallgatva is nálam simán jönnek a feelingek, nem kevés hidegrázós részt hoz. Az meg külön mágia, hogy idönként hogyan jeleniti meg Zimmer a sivatagi port és füszert a zenén keresztül.

  31. Meglepő, hogy ilyen sok a negativitás a filmmel kapcsolatban, bár nekem is vannak kifogásaim vele, de azért magam részéről nagyon várom a folytatást. Érdekes egybiránt, hogy a rendező maga is úgy nyilatkozott mostanság többször is, hogy a második rész szerinte sokkal jobb lett mint az első… jobban működnek az érzelmek a filmben pl. Hát kiderül majd. Én örülnék, ha a Dűne után valami személyesebb, kisebb filmbe fogna Denis, nekem a Felperzselt föld, Enemy, Prisoners és Sicario nagy kedvencek tőle, de a Randevú a Rámával, ha igaz a pletyi, akkor nála tuti jó kezekben lesz.

  32. “Érdekes egybiránt, hogy a rendező maga is úgy nyilatkozott mostanság többször is, hogy a második rész szerinte sokkal jobb lett mint az első… ”

    lehet jobb lesz, bizakodok a trailer alapján, de nyilván a 2. rész előtt azt fogja mondani a rendező, hogy jobb, mint az első :). Mármint mást nem mondhat (és talán nem is érezhet, nem?)

  33. Persze, illik keltenie neki is a hype-ot a folytatás körül, de nekem azért fura, mert amennyire én tudom, nem volt nagyon durván megkötve a keze az első résszel kapcsolatban, kreatív szempontból legalábbis tudtommal nem nagyon szólt bele a stúdió, sem pedig a játékidőbe. (A sok fontos kivágott jelentről ne is beszéljünk inkább…) Ráadásul volt egy plusz évük tologatni a filmet a covid miatt. Ergó ez lényegében annak a beismerése, hogy bizonyos dolgok hangsúlyozását elvétette, vagy ma már másképp csinálná. Ezzel valójában semmi gond nincs, csak olyan érzésem van, hogy a rendezője “belöki a busz alá” a korábbi alkotását.

  34. Roka

    Szinte minden. Egy tucat-trailer, amiben unott színészek játszanak úgy, mintha színházban lennének. Az első rész végig ilyen volt, ezt nyilván az előzetes alapján nem írom le, de ez is annak tűnik. A színészekben semmi érzelem, élet, letudják a kötelező megjelenést és kész. Feyd-Rautha karaktere ez alól kivétel, de nem spoilerezek.
    A sterilitást írod, amivel nekem is pont bajom van a filmmel kapcsolatban, de akkor ezt a fogalmat mindketten másképp értelmezzük.
    A képi világa lehet, hogy jó, de mint film, engem csak a látvány nem tud megfogni, főleg ha más szempontból hiányos.

    Igen, tisztában vagyok vele, hogy két részre lesz bontva :)
    Ergo idő bőven lett volna megalapozni azt a minimálisat, ami ennek az univerzumnak az alapja, de míg egy LotR, Harry Potter vagy Star Wars képes volt narrációval vagy a nézőt fokozatosan bevezetve ezt megtenni, a Dűne első része nem.

    Az pedig, hogy a zeneszerző Hans Zimmer, szubjektív indok. Igen, az egyik legjobbnak tartom én is (A szikla, Csillagok között, Eredet, mind imádom, de szerintem a szinte tökéletes album tőle a Pearl Harbor), viszont tök őszintén, a Dűnében semmi fülbemászó zenére nem emlékszek.

  35. Süci & ebatta

    De lehetne, más megközelítéssel, nem egy látványra épülő blockbusterben.
    Ezért is vagyok kíváncsi, hogy a második felét hogyan oldják meg, ha az első kifogott rajtuk.

  36. A Próféta

    Az AAA-s sci-fi/fantasy játékok ugyanerre a grandiózus, lenyűgöző hatásvadászatra mennek nagyon sokszor, bár annyiban módosítanék, hogy inkább azok trailereire értem a párhuzamot, nem a cutscenekre.

    A Plague Tale első része az egyik legjobb, leghangulatosabb játék, amivel valaha játszottam, ellenben a kettő hamar kifulladt dramaturgia szintjén, a második fele kínlódás volt. Ez a játék remek példa, hogy egy kis stúdió, nem sablonrendszerben is gondolkodva, simán tud egyedi stílusjegyekkel minőségit alkotni.

    Ugyanez igaz a filmekre. Többen írták, hogy a Dűne nem egy könnyű mű. Denis Villeneuve mégis könnyen (ne forgassátok ki) akarja adaptálni, mindenkinek meg akar felelni, pont nem a könyv lelke felől közelíti meg, hanem a látvány és a manökenek felől. Ezért is a viszonylag sok megosztó vélemény.

    Villeneuve natúr és melankólikus ábrázolása nem tud bevonzani, ellenben a Fogságban tetszett tőle. De ott van Cameron, Fincher, a legtöbb filmjüket imádom, de van pár kapufájuk is, ami nem tetszett, hiába a stílusjegyek. Villeneuve-t Nolanhez hasonlítanám, ott is jelen van ez a steril ábrázolásmód, de ott élvezetesebb az összkép + a zenék sokat dobnak rajt.

  37. de tényleg nem értem, a Dűne zenéje egy merész vállalás, nyilván nem olyan, mint a Szikla vagy az Eredet (ezeket én is hallgatom magában, főleg utóbbit). Direkt nincs melódia, a dolgokat kb. csak zajok jelölik saját dallam helyett stb, próbáltak valami “mást” alkotni, ami olyasmi, mintha tényleg abból a világból jönne.

    mármint értem, hogy nem tetszik meg nem hallgatnánk filmen kívül, én sem teszem, de ettől még el lehet ismerni az érdemeit, mert szerintem pont hogy nem szürkeség volt Zimmertől, hanem valami amiben ő (és a gyakornokai) tényleg próbálkoztak a dallamos ujjgyakorlat helyett. És szvsz a filmmel együtt működik.

  38. Bár javarészt a film kritikusait védtem meg itt most ebben a kommentfolyamban, rámutatva, hogy szerintem (főleg érzelmi szempontból) üres a film, hogy minimalista concept artok füzére, de ami a zenét illeti, kábé nincs kifogásom, human-nel értek egyet. Sőt, az se igaz, hogy nincsenek visszatérő dallamok, leitmotifok, mert kapásból beugrik 4-5 (az ebben a trailerben is felelevenített Atreides-induló, egy zenei téma Paulnak, a fremeneknek/Paul vízióinak, Jessica és Leto közös dolgainak, a bosziknak, meg van 2-3 visszatérő Harkonnen-hangeffekt is, amik kellően érdekesek). Persze ezek felismeréséhez agyon kellett hallgatni az albumot (megtettem, még mielőtt láttam volna magát az első filmet, annyira vártam), de a lényeg, hogy én a Dune zenéjén nem érzem, hogy Zimmer megfáradt volna.

    Számomra inkább az lenne az ideális Dune-film, ami képes lenne vizuálisan és főleg a karaktervezetést illetően igazodni, felnőni, méltó társként szolgálni a zenéhez és a hangeffektekhez – mert ez a kettő egyre inkább összefolyik sok mai filmben, ami persze a klasszikus hangversenytípusú, John Williamses stílus kiszorulásához vezet, holott ezt nagyon sokan szeretik, mert instant dallamos tud lenni, meg ilyen melengető, hősies stb. De ez a Zimmer-féle zajokból felépülő, néha fülsértő, vadabb megközelítés legalább újszerűnek hat.

  39. 9: Hasonlóak a Dune élmények nálam is, ’80-as évek az eredeti mozi még gyerekként, ’90-es évek eleje a játék, aztán jöttek a könyvek, utána 2000-es évek eleje a TV sorozatok, majd az új Dune film a moziban, eredeti nyelven illetve szinkronosan is (sajnos nagyon el van rontva a hangkeverés a szinkronos verzióban, míg az eredetiben mindig tisztán érthetőek a dialógusok).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.