A legismertebb filmes díj dönt 2023-ról, amit az Barbenheimer dominált a pénztáraknál, miközben az MCU és a DCEU lejtmenetben volt ugyanott. Na de ez hogy csapódott le jelölésekben? És mik a kisfilmek amik valójában domináltak, csak épp minőségben?
Sajnos pár film még ba***t jönni a magyar mozikba, így nincs teljes rálátásunk. Mondjuk a Poor Things pont a héten érkezik, de Holdovers? American Fiction? Pedig mindkettő jó pár fontos díjra esélyes, hogy a Zone of Interestet ne is említsem.
Legjobb film
- American Fiction
- Anatomy of a Fall
- Barbie
- The Holdovers
- Killers of the Flower Moon
- Maestro
- Oppenheimer
- Past Lives
- Poor Things
- The Zone of Interest
Főszereplő
- Bradley Cooper – Maestro
- Colman Domingo – Rustin
- Paul Giamatti – The Holdovers
- Cillian Murphy – Oppenheimer
- Jeffrey Wright – American Fiction
Főszereplőnő
- Annette Bening – Nyad
- Lily Gladstone – Killers of the Flower Moon
- Sandra Hüller – Anatomy of a Fall
- Carey Mulligan – Maestro
- Emma Stone – Poor Things
Rendezés
- Anatomy of a Fall – Justine Triet
- Killers of the Flower Moon – Martin Scorsese
- Oppenheimer – Christopher Nolan
- Poor Things – Yorgos Lanthimos
- The Zone of Interest – Jonathan Glazer
Mellékszereplő
- Sterling K. Brown – American Fiction
- Robert De Niro – Killers of the Flower Moon
- Robert Downey Jr. – Oppenheimer
- Ryan Gosling – Barbie
- Mark Ruffalo – Poor Things
Mellékszereplőnő
- Emily Blunt – Oppenheimer
- Danielle Brooks – The Color Purple
- America Ferrera – Barbie
- Jodie Foster – Nyad
- Da’Vine Joy Randolph – The Holdovers
Animációs:
- The Boy and the Heron
- Elemental
- Nimona
- Robot Dreams
- Spider-Man: Across the Spider-Verse
Dokufilm:
- Bobi Wine: The People’s President
- The Eternal Memory
- Four Daughters
- To Kill a Tiger
- 20 Days in Mariupol
Nemzetközi film
- Io Capitano (Italy)
- Perfect Days (Japan)
- Society of the Snow (Spain)
- The Teachers’ Lounge (Germany)
- The Zone of Interest (UK)
Adaptált forgatókönyv
- American Fiction – Written for the screen by Cord Jefferson
- Barbie – Written by Greta Gerwig & Noah Baumbach
- Oppenheimer – Written for the screen by Christopher Nolan
- Poor Things – Screenplay by Tony McNamara
- The Zone of Interest – Written by Jonathan Glazer
Eredeti forgatókönyv
- Anatomy of a Fall – Screenplay – Justine Triet and Arthur Harari
- The Holdovers – Written by David Hemingson
- Maestro – Written by Bradley Cooper & Josh Singer
- May December – Screenplay by Samy Burch; Story by Samy Burch & Alex Mechanik
- Past Lives – Written by Celine Song
Fényképezés
- El Conde – Edward Lachman
- Killers of the Flower Moon – Rodrigo Prieto
- Maestro – Matthew Libatique
- Oppenheimer – Hoyte van Hoytema
- Poor Things – Robbie Ryan
Vágás
- Anatomy of a Fall – Laurent Sénéchal
- The Holdovers – Kevin Tent
- Killers of the Flower Moon – Thelma Schoonmaker
- Oppenheimer – Jennifer Lame
- Poor Things – Yorgos Mavropsaridis
Filmzene
- American Fiction – Laura Karpman
- Indiana Jones and the Dial of Destiny – John Williams
- Killers of the Flower Moon – Robbie Robertson
- Oppenheimer – Ludwig Göransson
- Poor Things – Jerskin Fendrix
Betétdal
- “The Fire Inside” from Flamin’ Hot
- “I’m Just Ken” from Barbie
- It Never Went Away” from American Symphony
- “Wahzhazhe (A Song For My People)” from Killers of the Flower Moon
- “What Was I Made For?” from Barbie
Production Design
- Barbie
- Killers of the Flower Moon
- Napoleon
- Oppenheimer
- Poor Things
Costume Design
- Barbie
- Killers of the Flower Moon
- Napoleon
- Oppenheimer
- Poor Things
Makeup and Hairstyling
- Golda
- Maestro
- Oppenheimer
- Poor Things
- Society of the Snow
Rövidfilm
- The After
- Invincible
- Knight of Fortune
- Red, White and Blue
- The Wonderful Story of Henry Sugar
Doku rövidfilm
- The ABCs of Book Banning
- The Barber of Little Rock
- Island in Between
- The Last Repair Shop
- Nǎi Nai & Wài Pó
Animált rövidfilm
- Letter to a Pig
- Ninety-Five Senses
- Our Uniform
- Pachyderme
- War Is Over! Inspired by the Music of John & Yoko
Hang
- The Creator
- Maestro
- Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
- Oppenheimer
- The Zone of Interest
VFX
- The Creator
- Godzilla Minus One
- Guardians of the Galaxy Vol. 3
- Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
- Napoleon
Mondjuk a Holdoverst le lehetett “tékázni” már, nekem nagyon is tetszett, nem hiányzott, hogy moziban nézzem.
Leo-t még csak egy jelölésre sem méltatták a nagy jewish awardson… nevetséges az egész
Az Emmy jelöltekhez képest ez azért a kategóriájában egy jóval korrektebb lista. Itt egyikre sem mondanám, hogy rossz, vagy közepes alkotás.
Én speciel Nolannek szurkolok, a többi szinte whatever… Azt látom, hogy Thomas Newman idén nem lett jelölve, szóval várat magára szerencsétlen Oscar díja a 15 jelölés után. Mindenesetre vicc a filmzenei Oscar.
Csak engem lepett meg America Ferrera jelölése? Oké , volt egy erős monológja a filmben , de az inkább az írók érdeme. Mintha csak azért került volna be , hogy “sokszínű” legyen a mezőny. Látványos a Saltburn mellőzése is. Azért Barry Keoghan és Rosamund Pike megérdemelt volna egy jelölést. Úgy tűnik RDJ Oscar-díjas lesz.
Nekem a filmzene érthetetlen és az hogy a spiderverse nem kapott ott jelölést.
asdasd
Mondjuk miután tavaly a Babylon nem kapta meg… Szerintem el kell engedni ezt a kategóriát.
@derek
az az “erős monológ ami inkább az írók érdeme” jelenleg a teljes író közösségen belül szét van mémelve és konkrétan közröhej tárgya, bárki bármelyik versenyen benne hagyna egy ennyire orronkoppintós, kioktató jellegű “nézzétek erről szól a filmem hahó!!!” kaliberű majd 5 perces jelenetet, már az előválogatón kiesne.
A Saltburn teljes mellőzése nagyon szánalmas, főleg a színész kategóriákban, Keoghan és Elordi megérdemelte volna a jelölést. A főszereplő kategória így kifejezetten gyenge lett.
Bradley Coopernek ezzel 12 (!) Oscar jelölése lett.
És a magyar a jelöltek közt, Mihalek Zsuzsa a Szegény párák production design csapatában.^^
HOLDOVERS!!!!!! Imádom… Ennyi.. :)
@human
– The Holdovers lesz magyar mozikba Téli szünet címen, premier febr. 29.
– A The Zone of Interest pedig Érdekvédelmi terület címen jön febr. 15-től
– Az American Fiction legvalószínűbb, hogy Amazon Prime-ra jön nálunk
Azt értem, hogy a jelöltek kihirdetéséig nem láttunk, mindent moziban, de a március 10-ig azért be lehet pótolni, ami kevés kimaradt
Amúgy ebből a jelöltlistából nekem az jön le, hogy az Oppenheimer fog vinni 4-5 díjat, köztük a legjobb filmét is.
The Holdovers-nek szurkolok éy Paul Giamatti-nak, bár az Anatomy of a Fall-t és a Past Lives-t meg kell néznem addig. Oppenheimer tényleg ennyire jó minden szempontból? A téma miatt abszolút hidegen hagy, egyszerűen nem érdekel, és tudom ha meg is nézném valszeg olyan lenne, amit soha többé, ahogy a Killers of the Flower Moon-al és a Barbie-val is történt, apropó Barbie, az fogalmam sincs mit keres itt a legjobb filmek között, na az semmilyen szempontból nem volt az. A lényeg én olyannak szurkolok, amelyik többször nézős (The Holdovers ilyen például), szerintem ez tesz egy filmet legjobb filmé (sok minden más is kell hozzá, de ha ez hiányzik, akkor hiába van meg benne minden más akár, számomra nem lehet az).
Azért volt jó ide járni az elmúlt félévben, mert talán egyszer sem írtátok le a Barbie és az Oppenheimer címeinek összevonásából keletkezett szörnyszülöttet, erre tessék, ez a bejegyzés pont azzal kezdődik…:)
Örülök, hogy Gerwig és Robbie nem kapott rendezői, illetve színészi jelölést – nem a személyük, hanem maga a film és a szerep miatt. Gosling jelölése vicces, az viszont már kevésbé, hogy valószínűleg meg is fogja kapni a díjat.
Az ún. technikai kategóriák jelöltjei közül Rodrigo Prietonak és Mihalek Zsuzsának drukkolok – utóbbinak látatlanban, mert a Szegény párákhoz még nem volt szerencsém.
@Gosford
Az eddigi díjszezon alapján az az egyik legnagyobb papírforma kategória – és nem RG, hanem RDJ számára.
A korábbi évekhez képest tényleg korrekt lista elsőre (amik lesznek nálunk moziban azokat én ott bevárom, utána ítélek).
America Ferrera furcsa, de szegényt annyit szapulták a monológ miatt (nem az ő hibája, körülményekhez képest előadta ahogy tudta), hogy ez kárpótlás jelölés – helyette lehett volna tényleg bárki.
A Maestro egy borzalmasan unalmas, díjért kilincselő film, mint anno a Judy volt, remélhetőleg változott annyit a gála, hogy az Oppenheimerrel szemben minden kategóriában koppan. A többi jelölt teljesen rendben van, néhány jobb zeneszerző és operatőr hiányzik, de az meg a szokásos.
U.I. Én értem, hogy rengetegen megnéztük most, de nem tudom elhinni, hogy aki öt filmnél többet látott idén, az a Saltburnt bármilyen kategóriában is hiányolja – részemről a film nagy csalódás, Keoghan és Pike pedig ugyanilyen karakterben játszottak már sokkal jobbat sok más filmben, de persze ízlések és pofonok.
A filmzene kategória jelöltjei látom többeknek sem nyerték el annyira a tetszését, de nekem mégis az összes jelölés közül Robbie Robertson munkája az, amiért tényleg őszintén tudok szorítani. Szép emléket állítana neki a díj, ráadásul abszolút megérdemelten.
Meg persze egyelőre látatlanba drukkolok az örök kedvenc Giamattinak, úgyhogy alig várom már a mozikba a filmet.
filmzenében nekem ez a kettő adta
Killers of the Flower Moon – Robbie Robertson
Oppenheimer – Ludwig Göransson
Dicaprio, hogy jelölést se kapott az is vicc.
Nem azért, mert Leonardo Dicaprio a neve, hanem a színészi játékért.
Tegnap volt szerencsém látni a Poor Thigs-et.
Dolgoztam benne, kemény meló volt és nagyon drukkolok Mihalek Zsuzsinak, azért a munkáért kettő díj járna neki és az egész csapatának! :-)
Amúgy nagyon beteg réteg film lesz, szerintem.
na megint szurkolhatok Nolannek :o)) csodálkoznék, ha végre megesne rajta szívük, de baromira megérdemelné már, évek óta..
Filmzenénél Oppennek, Killersnek is örülnék.
Néhány oldalon az jött szembe, hogy saltburn mellett a Priscillát, Efront is (iron claw) csúnyán hanyagolták, nahát utóbbit nem láttam, de amennyire dicsérték, tényleg meglepő, viszont a Priscilla katasztrófa volt, nem baj, hogy nincs a listán.:D
A többi fórumon meg azon megy a vita, miért nem kapott jelölést Margot és Gerwig
A felét én sem láttam a legjobb film kategóriának, (próbálom majd behozni márciusig) de nagyon csodálkoznék ha nem Oppi vinné el, annyira adja magát a film témája a mostani világpolitikai helyzetben. Amúgy a zs-kat. Barbitól eltekintve, aminek se a színész, se sehol, jó max a dizájn kategóriában van helye, korrekt listának tűnik.
“A többi fórumon meg azon megy a vita, miért nem kapott jelölést Margot és Gerwig”
lelkük rajta, ahelyett, hogy örülnének a női rendezőnek aki kapott. 10 legjobb film van és 5 legjobb rendező, valakinek ki kellett maradni. Payne sem kapott a Holdoversért.
Én azért Emily Blunt és America Ferrera jelölésén, mint az évben nyújtott legjobb női mellékszereplő színészi alakításon csodálkozom. Tudom, szeretjük Bluntot, tehetséges, szimpatikus, de semmi extra nem volt. Ferrera? Nála jobb alakítások még jelölést sem kaptak.
Tényleg ezek voltak a legjobbak?
A zene kategória meg egy rossz vicc.
Ferrera tényleg kilóg, Emily Blunt viszont a tavalyi év egyik legjobb alakítását hozta az Oppenheimerben. Kicsit ugyanazt érzem, mint Lily Gladstone esetében is, hogy mivel nem nagyhangú szerep, hanem inkább az arcával, érzekmekkel kell játszania, sokan nem értékelik egyenrangú alakításként a látványosabb szerepekkel szemben. Pedig szerintem pont az ilyen alakítások a nehezebbek, és szerintem pozitív dolog, hogy elkezdtük ezeket is díjazni (lásd meg tavalyról Paul Mescal például.
az is benne lehet, hogy az elmúlt circa 12 évnyi munkáját értékelik (díjazzák?) ezzel a jelöléssel
Nekem Holdovers és Past Lives a szívemhez közel állók, és a Past Lives-nak örülnék inkább, jó lenne ha egy kis lökést kapnának az ilyen intim filmek is.
Annak viszont nagyon nem örülnék ha akár a Barbie, akár az Oppenheimer nyerne.
Nekem is a Past Lives egy szívemcsücske itt.
ez ruffalonak kell menjen
aztán jön a papírforma