Podcast! Midpoint #03: A 2024-es Oscar Gála Előtt

Leültünk kicsit nem annyira komolyan beszélgetni az idei Oscarról a vasárnapi gála előtt, így lesz mit hallgatni a háttérben a mittoménmi közben, amikor podcastokat hallgatok.

RSSSpotify.

human
írta
2024. 03. 08. 16:41
megjelenés
6
hozzászolás


6 hozzászólás a “Podcast! Midpoint #03: A 2024-es Oscar Gála Előtt” bejegyzéshez

  1. heh, humant tök más hanggal és habitussal képzeltem el, LOL, olyan hangod van, mint egy húszas évei elején járó fiatalnak, közben meg valószínűleg idősebb vagy, mint én.

  2. Nagy meglepetésekre nem számítok az Oscaron, szerintem mostanra azért a főbb kategóriás díjak nagyjából lefutottak, még csak igazán nagy versenynek se mondanám díjak tekintetében az idei évet. Oppenheimer szerintem 7 díjat visz haza. Ahhoz a részhez, hogy “akinek nem tetszett, annak is megmentette a zene” annyi kommentem van, hogy én nem a “megmentette” szót használnám, hanem konkrétan egy sokkal magasabb szintre emelte a filmet, mint ami. Olyan érdekesen játszottak a zenével, hogy egy egyszerű, száraz, nevekkel és tényekkel telenyomott dokumentumfilmből majdhogynem egy thrillert csinált úgy, hogy az egyetlen izgalmas dolog a zene volt benne és nem az ami a vásznon történt, az olyan volt nekem/szerintem mint kb. felolvasni/megfesteni képekben igényesen Oppenheimer wikipedia lapját szóról szóra. Éppen ezért a zenéjéért tutira odaadnám neki az Oscart.
    Ui.: Kérlek ne sértődjetek meg ezen, de inkább magyarul mondjátok ilyen podcastban a filmcímeket és egyéb kötőszavakat az angol helyett. Bírlak titeket, az oldalt, a filmkritikákat, sorozatjunkie-t és mindent amit csináltok, de a 40. Púúúr Things-ezésnél már le tudtam volna kaparni a füleimet, de annyi más is teljesen rosszul lett kimondva angolul (Godzilla mínusz one stb stb), hogy ez nekem egy kicsit lehúzta ezt az egészet, bocsi, amikor csak néhány filmcím helyes kiejtését kellett volna begyakorolni…még egyszer bocsi a kritikáért, de ha már ti is kritikusok vagytok, akkor értitek na (legalábbis remélem)…

  3. Ma hallgattam végig jó volt. Érdekes hogy Sandra Hüller-t mennyien esélyesnek tartják pedig edddig egyik nagy dijat se nyerte meg. Szóval valszeg Lily Gladstone vagy Emma Stone de hát annyi meglepetés volt már az Oscar történetében.. ki tudja.

  4. Őszintén szólva én nem vagyok elájulva az idei (tavalyi) felhozataltól, bár tény, hogy volt néhány remekül sikerült, meg még több közepes film is, ami odaért a jelöltek közé. Kb. a már emlgetett CODA-s évhez (2022) hasonlítanám.

    Éves Oscar-rituálém, hogy előző este újranézem azt, ami abban az évben legjobban tetszett és aminek viszonylag nagy az újranézési faktora, de idén a 10 jelöltből most így hirtelen egyiket sem nézném újra. Az Oppenheimer-t mondjuk pont azért mert láttam kétszer moziban, a másik kedvencemet, az Anatomy of a Fall-t pedig azért nem, mert ahhoz túl nehéz film és még viszonylag friss az élmény.
    Úgyhogy vagy a tavalyi év legjobb, nem-Oscar-jelöltjét fogom újrázni (All of Us Strangers, 10/10) vagy inkább Babylon újranézés lesz nem tudom hanyadjára, megemlékezvén az elmúlt közel 20 év legnagyobb Oscar snub-járól.

    Na de még néhány gondolat az adás alapján, ami amúgy tök szórakoztató lett. :)

    Legjobb színésznő: bár szerintem Gladstone fogja vinni, de Emma Stone-nak kéne és azért még pici esélye ennek is van. Gladstone-t amúgyis mellékszereplőnek kellett volna jelölni, és azt simán be is húzhatta volna. (“lesz egy glad stone meg egy sad stone” – ezen azért felnevettem :D)

    Fényképezés: El Conde – igen, tényleg annyira kiemelkedő a fényképezése, hogy megérdemli a jelölést :) és igen, más aspektusból nem érdemelt volna jelölést, de egy igencsak különleges film, nem való mindenkinek, de érdemes adni neki egy esélyt.

    Adaptált forgatókönyv: az eddigiek alapján az American Fiction fogja vinni, bár én azt se értem hogy mit keres ez a film az Oscaron, annyira semmilyen volt. Akkor már inkább legyen vigaszdíj Gerwig-nek.

    Eredeti forgatókönyv: sima Anatomy győzelem, nagyon megérdemelten. És emiatt még azt se bánom, hogy a Barbie-t nem ide tették, ahova való lett volna, mert akkor tuti nem lett volna esélye az Anatomy-nak.

    Azt azért fura hallgatni, hogy ennyire lehúzzátok a Maestro-t, miközben nem is láttátok, csupán azért mert volt néhány szalagcím, hogy Oscar bait, miközben, annak ellenére, hogy Cooper nem kapott rendezői jelölést, baromi jó megoldások vannak benne (már a kezdés is), és a két főszereplő, de főleg Mulligan alakítása baromi erős. Ettől még összességében nem kiemelkedő, de jobb, mint amit szerintem látatlanban gondoltok róla. Adhatnátok neki egy esélyt. :)

    A Killers of the Flower Moon amúgy szerintem csak technikailag volt kiemelkedő, amúgy elég fárasztó volt a végére. A Poor Things viszont remek minden szempontból, Ruffalo-nak is nagyon kijárt volna ezért pár díj. A The Zone of Interest-nél meg valóban rég láttam nyomasztóbb filmet.

    Összességében Oppenheimer tarolásra számítok, jó lesz végre Nolan-t látni, hogy megkapja a megérdemelt elismeréseit, ami már egy ideje kijárt neki.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.