Kitör a Polgárháború végre!?
- Raiders of the Lost Ark (Az elveszett frigyláda fosztogatói 4K – Digitálisan felújítva) – a magyar elnevezés csak úgy legördül az ember nyelvéről, de pár vásznon megy. Vagyis csak a GoBodában?
- Boléro – a legendás, még klasszikus zenét nem kedvelők által is valamennyire szeretett Bolero megalkodása!
- Bonus Trip – Martin Csaba akció-vígjátéka.
- Kuru Otlar Üstüne (Elszáradt füvekről) – egy tanár élete felbolydul egy vonzó tanárnő érkezésével ebben a Cannes-járt darabban.
- Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2 (Micimackó: Vér és méz 2) – X besorolással a hazai mozikban a véres Micimackó és Tigris és Bagoly.
- Civil War (Polgárháború) – Alex Garland arról, hogy mi lenne, ha tényleg kitörne Amerikában a polgárháború.
- Sleeping Dogs (Szunnyadó vérebek) – Russell Crowe krimije.
- Red Rooms / Les chambres rouges (Vörös szobák) – egy nő megszállottja lesz egy gyerekgyilkos tárgyalásának és bűnösének.
az én mimóza lelkemet megsemmisítette a Civil War. Semmi spiler, talán utoljára a midsommarral volt ilyen kettős érzésű moziélményem, minden sejtem tiltakozik, soha nem akarom mindezt átélni, mégis itta a szemem az egészet. Kijövet meg is jegyeztem uramnak, hogy ezek után valahol talán egy icipicit meg is értem Garland nem elsején mondott nyilatkozatát… :D töri tanár lennék, kötelezővé tenném.
Kettős érzéseim vannak a Civil Warral. Egyrészt a film kb 85%-a “szuper”, eléri a hatását, jól teremti meg azt a nyomasztó hétköznapiságot, amivel viszonyulnak a zajló háborúhoz, tényleg átjön a háború sújtotta övezet, de most Amerikában. Ami nekem furcsa volt, hogy a csúcspont szerintem ennél a 3/4-nél megérkezik, aztán utána jönnek a jelenetek amikre tippre a költségvetés több mint fele elment, és hatásosak is de…számomra onnantól a film üres.
Egyrészt ezekben a részekben már nem is mond semmi újat, másrészt ha nem hallgattam volna interjúkat Garlanddal, nem tudnám eldönteni hogy most ő fényezni, vagy pedig lehordani akarja az ilyen helyzetekről tudósító újságírókat (mivel tudom hogy fényezni és a valóban értékes munkájukat kiemelni, ezért nekem így visszás néhány ábrázolás – értem hogy szürke zóna, de azért nem kéne ennyire eltávolítania tőlük). A zárás pedig nekem spoiler nélkül, nagyon hirtelen (megintcsak biztosan szándékosan, de akkor is furcsa).
Mindenképpen egy nehéz film, ami jó hogy elkészült, a színészek, az operatőri munka kifogástalan, vágható a hangulat, és még a NAGYON furcsa zeneválasztások is el lettek találva, de nekem valahogy a végére pont leengedett, lehet kiégtem a karakterekkel együtt. Ennek ellenére mindenkinek érdemes látnia, senki nem fog semleges érzelmekkel távoznia.
Ja, illetve métlg annyi, hogy szép az apolitikus megközelítés, nagyrészt működik is, de azért időnként kilóg a lóláb, ha csak egy-két alkalommal követjük a híreket, Offerman elnöke például egyértelműen Trump-coded, illetve radikális jobboldali paneleket használ, illetve a filmben fő fenyegetést jelentő erők is jobbára efelé hajlanak mentalitásban (rasszizmus, “igazi amerika” panelek, stb.). Jó film, de Garlandtól marad a kedvencem a Devs sorozat (amit szegény egy interjúban jegyezte meg hogy “nobody fucking saw”, pedig DE, itt vagyunk Alex).
OFF: Human, nem tudom mikor lesz írás a filmről, de ha kint van, innen nyugodtan átviheted oda:)