The Ministry of Boxoffice Failures

A The Ministry of Ungentlemanly Warfare miatt megérte visszatérni blockbuster watcholni. Mivel kevesebb időm van körbenézni a mozis piacon, ezért az ehhez hasonló meglepetések is jobban ütnek, hiszen nincs meg a teljes kontextus, a filmek bevételi előrejelzései, csak marad a megérzés és a hírportálokról visszacsepegő pár információmorzsa. Hogy Guy Ritchie újra menő, Henry Cavillnek egész komoly rajongótábora van és Alan Ritchson is megindult valami sztárság irányába. Ilyesmik.

És akkor a realitás. Hogy a Ministry (nem írom le az egészet újra) 8.9 millióval nyit az amerikai mozis piacon, mindössze a negyedik helyen, pár héttel azután, hogy Matthew Vaughn mellett Cavill már megbukott az Argyle-lal. Guy Ritchie így alig egy év alatt a harmadik mozijával jön és bukik meg harmadszor, miközben már ezek előtt a Wrath of a man és a Gentlemen sem voltak kiugró sikerek, de még egy kicsit előbb mégis csak 1 milliárd felett termelt az Aladdin, szóval egy darabig még lehet kitart a lendület és a bizalom.

Persze itt az először említett háromból mindre akad nagyjából kifogás, az Operation Fortune-t a háború miatt tologatták elvileg a forgalmazók, a Covenant alig pár piacon startolt, aztán ment gyorsan streamingre és hasonló a helyzet a Ministry-vel is, eléggé megforgatta benne a kést a forgalmazó. Amikor általában amerikai mozis piacról beszélünk, az elsősorban észak-amerikát fedi le, szóval Kanadát is, ami nyilván az USA-nál kisebb piac, de jelen esetben ők is kimaradtak a buliból. Akárcsak kb. mindenki a nemzetközi forgalmazásban, mivel kapásból megy ez is az Amazon Prime-ra.

Ez persze az USA-ban sok mindent nem indokolt, mivel a kinti piacon még kajálhatták volna, szóval készül is már az ellen-narratíva, hogy csak 60 millióból készült, eleve 5 millió környékére várták, “csak” 2900 körüli moziba került be (tehát átlag ezerrel kevesebb helyre, mint a nagy blockbusterek), így ez nem is akkora bukta. De nekünk a lényeg úgy is az, hogy a film állítólag nem is rossz (és szerintem még a Covenant, meg az Operation Fortune is elment), a Gentlemen sorozat Ritchie által rendezett részei is, szóval akárhogy is muzsikál, reméljük beékel pár Aladdint az önéletrajzába, hogy sokáig vihesse még a többi másik projektet. Legközelebb úgyis összeborul Cavillel az In the grey-ben és csatlakozik hozzájuk a pár éve szintén elég érdekes röppályát leíró Jake Gyllenhaal is – na ha az a mozi nem bukik meg ezzel a hármassal, akkor semmi (ez a komment bait rész).

És ha már itt vagyok, a Civil War tartotta magát a hétvégén az első helyen és 44 milliónál tart, második lett az újonc Abigail 10.2 millióval, a dobogó alján pedig Kong x Godzilla immáron 173 millióval és összetettben 487-tel. Ahhoz képest, hogy 3 éve a Godzilla vs. Kongot alig rugdosták át amerikában a 100 millión és ez még 20 millióval kevesebbe is került (135 millióba fájt), ez hatalmas boost a szörnyverzumnak, vagy mi ez.

A hétvége amerikai bevételei:

  1. Civil War – $11,127,753 – össz: $44,884,414
  2. Abigail – $10,297,110 – össz: $10,297,110
  3. Godzilla x Kong: The New Empire – $9,570,463 – össz: $171,731,973
  4. The Ministry of Ungentlemanly Warfare – $8,913,698 – össz: $8,913,698
  5. Spy x Family Code: White – $4,824,993 – össz: $4,824,993
  6. Kung Fu Panda 4 – $4,691,765 – össz: $180,074,240
  7. Ghostbusters: Frozen Empire – $4,451,743 – össz: $102,966,013
  8. Dune: Part Two – $2,947,767 – össz: $276,640,680
  9. Monkey Man – $2,288,370 – össz: $21,763,160
  10. The First Omen – $1,790,326 – össz: $17,855,364

9 hozzászólás a “The Ministry of Boxoffice Failures” bejegyzéshez

  1. Skacok, nem lehet hogy Guy nak van egy nagyon réteg filmzsánere? Ami csak ennyit tud és kész? És a nagy óriás blocbusterek társaságában lehet az ilyen jellegű filmjeit kár is összevetni, mert teljesen más liga, teljesen más közönséggel? Persze ez semmit nem von le a szórakosztató és sokszor imádnivaló filmejeiből. Nekem pl az ilyen jellegű filmjei 70% bejött. Nagyon jól szorakoztam rajta. Bármikor előveszem őket. De ez azért csak egy réteg dolog valjuk be. Most persze az aladint vagy a sherlok ot, talán még az artur királyt se vegyük ide, mert azért az még is csak egy világszintű ismert brendek. Ő betekerte egy szuper jó friss köntösbe őket, ami az ő érdeme. Meg azért az is lehet, hogy ezt a gengszter sztorizást kimaxolta már, és nem tud ebbe valami oltári újjítást bele vinni már. Ha láttál egy gengszteres filemt tőle, akkor láthattad az összeset? Az “operation”-t elkezdtem és a alig a negyede után érdektelenségbe fulladt nálam. Olyan érzésem volt mintha kb tudnám mi fog következni a következő kockákban. No de mindegy is. Csináljon jó filmeket továbbra is :) Részemről szeretttel és kíváncsian várom a következő dobását.

  2. A Ravasz és a Blöff túl magasra tette a lécet. Azóta van pár nézhető és számra nézhetetlen filmje, így nem rohanok a moziba, ha meghallom, hogy jön tőle valami új.

  3. Számomra már a ravasz és a blöff is tarantino nyúlás volt stílusukban, igaz szórakoztatóak a maguk módján, de messze túlértékeltek. Az összes többi filmje iparosmunka, a rendezői kézjegy észrevehetősége meg csak akkor lenne jó, ha a filmek előnyére vált volna, de sajnos nála nem így van, hanem épp ellenkezőleg.

  4. a Blöff egy mestermű. ha valaki ennyire ráteszi a saját kézjegyét egy “nyúlásra”, akkor az már rég jó! ennyi erővel Tarantino is csak egy nyúlás, de közben mégsem, mert beleteszi magát.

  5. Lehet,hogy én látom rosszul,de szerintem Ritchie filmjei is inkább Amerikán kivül hozta a nagyobb bevételeket,mint a Halálos iramban filmek,úgy hogy nem értem,miért ott megy mozikban a filmje az Amazon Prime helyett,és menne mozikban inkább Amerikán kivül,akkor talán még pénzt is termelne.

  6. Nem tudom, de nekem a Covenant tetszett, a Wrath of man-t 3x megnéztem már, a The gentlemen-t 4x, a Fortune hadműveletet azért nem többször, mert nem lehet hozzájutni itthon, csak a moziban láttam.
    Szinte minden filmjét imádom a csávónak, a múltkori sorozata is ütős lett.

  7. IMDB szerint a ruszkiknál május 10-én debütál a neten,lehet,hogy ez a dátum már azt jelzi.
    Kérdés,hogy az Amazon mennyire tartja kiemeltnek,hogy előtte bereklámozza e a film érkezését,vagy csak egyszer csak ,akár már a napokban, felkerül hozzájuk mint az American Fiction is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.