Hit Man, az éned az igazi célpont

Glen Powell dominálja a nagyobb romkomokat idén? Az Anyone But You-val moziban élesztette a zsánert, elég szép pénzt besöpörve, — a minőséget hagyjuk –, és a Netflix is bemutatta végre a valami filmfesztiválon jó rég felszippantott sötétebb, tényleg felnőtt romkomját. Vagy beépülős filmjét. Vagy neo noirját. Vagy… szóval elég nagy keveredés ez itt. De indul a repülő.

Várjunk csak, ez nem is Glen, hanem a végzet asszonya Adria Arjona. A történet középpontjában levő egyetemi professzor mellékállásban a rendőrségnek segít be, ha jól értem műszaki eszközökkel egy beépüléssel foglalkozó csoportnál, míg a csapat terepen levő emberét fel nem függesztik, és az ő félénk, sosem kockáztató, unalmas, szürke, bézs, papucs fejének kell beugrani a feladatra. Hogy ez pontosan mit jelent?

Bérgyilkosnak kell kiadnia magát, és azokat elkapni, akik meg akarják bízni valakinek az eltüntetésével. Ez meglepő módon megy is neki, felnő a “szerephez”, amíg fel nem tűnik a nő, akit lebeszél a gyilkosságról, de gondolom kitaláljátok, hogy a fenti romkom emlegetés után mi következik. Igen, elkezd vele randizni.

Mindez részben igaz történet, tényleg volt egy férfi, de a szerelmi szálat teljesen hozzáköltötték ahhoz, amit ő művelt. Viszont a sok gyilkosságot akaró ember lekapcsolásának tényére egy filozófiai témát pakolt a részben író, de azért rendező Richard Linklater (Boyhood, Before Trilógia, A Scanner Darkly). Szóval a romantikus komédia és a bűnözők elkapása mögött nem túl rejtetten ott van a kérdés, hogy vajon képes-e az ember a változásra. Nem annyira mélyen merül el benne persze, nincs nagy megfejtés, vagy wow, de érdekes volt ilyen túlzásokkal látni azt az… majdnem azt írtam elméletet, de valójában ez a valóság, ténylegesen így lehet valamennyire megváltozni, ha jól tudom. Már persze a fordulatokban látottak nélkül.

Viszont itt tenném hozzá, hogy nem lesz mindenki kenyere a film, mert igazság szerint sokszor… unalmas. Semmilyen. Mint a főszereplő karakter. Nem tolja túl a komédiát, a dráma sem erős, olyan kis “szombaton lecsúszhat” könnyed darab, de közel sem a kötelező fajta. Ellenben aki nem nézte végig, az egy picit sajnálhatja. Nekem mindenképp húzott az élményen, ahogy körbeért a témája, két tényleg kiemelkedő jelenettel, de nem menti fel az unalmasabb pillanatait.

Megvalósításilag én már teljesen felugrom erre a Glen Powell járatra, főleg ha a Twisters-t behúzza nemsokára az alakításával, olyan jól szórakoztam a félős-magabiztos közötti ugrásain, még ha az előbbihez kicsit túl jól is néz ki. Persze Adria Arjona remek végzet asszonya volt mellette. Sajnos a fényképezés viszont semmi extra, a mostanra kicsit “szokásos” semmilyen, naturalista-szerű Linklater vonalat képviselte, kicsit több kontraszt elfért volna, ha már ennyire sötét komédiás noiros valami akar lenni.

Azért jó volt egy felnőtteknek szóló filmet nézni, amiben nem az volt a fő konfliktus, hogy valaki félrehallott valamit (mint az Anyone But Youban), és sosem beszélte meg rendesen.

human
írta
2024. 06. 11. 17:25
megjelenés
12
hozzászolás


12 hozzászólás a “Hit Man, az éned az igazi célpont” bejegyzéshez

  1. Azt hiszem Linklater rendezte arról a temetkezési vállalkozóról szóló “vígjátékot” is (Jack Black, Matthew MacConneghy), ami szintén nem volt sem elég vicces, sem elég drámai, de nekem mégis nagyon bejött. :)

  2. Nekem nagyon tetszett! Glenn Powell abszolút lubickol a szerepben, meg kellene számolni, hányszor változik át (azt hiszem három álcájában fel sem ismertem), közte és Arjona között izzik a levegő, a kamubérgyilkos karakterfejlődését is egészen hihetően ábrázolják, és a végén a csattanó sem lesz karakteridegen (bár a stáblista alatt elárulják, hogy azt a részt csak kitalálták, nem igaz a sztori).

  3. Megint egy vígjáték, ami kb a negyedénél elfelejtette, hogy vígjáték..
    Úgylátszik ez a modernkori vígjáték zsáner jellemzője most már, vígjátéknak titulálják, de poént már nem írnak bele végig csak azt a pár darabot az elejére, hogy legyen mivel telerakni a trailert.

    Spoiler
    Ja, a csaj megölte a férjét és még sikerült is úgy beállítani, hogy egy rossz drogügyletnek tünjön, mindezt bemondásra higyjük is el, mivel még csak flashback szinten sincs benne semmi utalás, hogy az addig kb életképtelennek bemutatott csaj egyáltalán képes lett volna ilyen ügyes bűnelkövetésre.

    Aztán meg a másik gyilkosság is “mágikusan” végrehajtva, egyik percben még a padlón a fuldokló hulla (honnan is volt a csajnál drog?), majd már ugrottunk is pár évet..

    Nem azt mondom, hogy minden pillanatot mutatni kell vagy valami, de akkor legalább legyen tényleg vígjáték és lehessen egy visszafogottat nevetni legalább 5 percenként, nem hiszem, hogy ez olyan nagy igény lenne..

  4. Sajnos a vígjátékhoz semmi köze, viszont én ilyen kémiát és szerelmi szálat hosszú évek óta nem láttam két szereplő között a nagyvásznon. E nélkül abszolút felejthető film lenne, így viszont kötelező nézős lett mindenkinek, akit az ilyenek érdekelnek.

  5. Én ezt nem értem ez mi volt. Szerintem egyszer se nevettem, max mosolyogtam. Ezúttal nem a pasi játékával van bajom, hanem

    Spoilerek

    Nem tudok a végén elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy a nő kétszeres gyilkos, ráadásul olyan indokokkal követte el mindkét gyilkosságot, hogy hát na…ki lehet magyarázni, hogy a férj is kész volt megöletni őt, de akkor is, épelméjű emberek nem így intézik ezt. Két kattos, személyiségzavaros ember “romkomja” vagy mi ez, és a végén még gyerekeik is vannak.
    A kritikusnak meg igaza van jelen esetben (máshol mindenhol éltetik az egekbe a filmet), hogy emellett még unalomba is fulladt többször. Egyedül a kémia volt brutál a főszereplők között, amit Sydney-vel a színész előző filmjénél hiányoltam, az itt többszörösen megvolt, lehet nem a szőkékre bukik (meg is értem), de ez volt itt az egyetlen pozitívum szerintem. Sajnálom azokat, akik vígjátékként ültek elé mint én/mi is, mert ez nyomokban sem tartalmazott humort, talán az elején pár percre.

  6. ne mondd már, a vége felé is rengeteg humor volt, pl. ahogy előadták a jelenetüket, és más sötét humor.

  7. Spoiler
    Én személy szerint nem találtam viccesnek azon jelenetet/jeleneteket, pedig szeretem a sötét humort. A film első felében végignéztük, ahogy rengeteg embert a felbérelésekért börtönbe juttat gyilkosság nélkül hosszú évekre, aztán a csaja lelövi a férjét, mert az “rossz ember volt” (sosem tudjuk meg miért is), ezt pedig “humorosan” eltusolja neki, aztán megöl még egy embert, mert “ő tudja” és azt is eltusolja neki. Egyik áldozatnál sem éreztem, hogy kicsit is rászolgáltak a halálra, így számomra ez nem volt vicces, inkább morbid. Lehet nem a megfelelő hangulatban néztem, nem tudom, de újra viszont nem nézném.

  8. SPOILER

    bár nyilván nem a konkrét ügyekről szól a film, de tematikában minden stimmel, mivel akik tényleg szerették egymást azt a lekapcsoltat felmentette a bíróság, úgymond jogos a tettük a filmben levő filozófia szerint.

    bár a férj egyértelműen bántalmazó volt, ez azért teljesen alapnak tűnik, de nyilván ha kőkemény thrillert vártál, annak semmi nem felel meg, azon kívül, hogy volt egy ember aki lebuktatott másokat, gondolom conspiracy to murder címmel, ami azért eléggé büntetendő, hiába nem volt gyilkosság a vége.

  9. Eleje jól indult, a közepére nagyon unalmas lett, a vége pedig, hát én a bizarr szót találtam, de a Zolsan féle morbid is jó. Amivel nem lenne baj (sőt!), ha lenne egy íve az egésznek, de ez a végkifejlet teljesen idegen volt a film hangulatától.

  10. Mi történt Linklaterrel? Beállt bérmunkásnak? Mert én nem tudom, mi volt ez, de vígjáték biztos, hogy nem, sötét humornak meg harmatgyenge jelenetekkel volt tele.

    *spoiler*

    Épelméjű ember biztos, hogy nem kezd szexelni egy hullától két méterre, pláne nem úgy, hogy az egyikük ölte meg az áldozatot.

    A nő motivációja annyiban kimerül, hogy a férje egy (valószínűleg) bántalmazó s*ggfej, de ahelyett, hogy elválna, felbérel valakit, hogy ölje meg neki. Igazából semmi sincs megindokolva, vagy alátámasztva. Attól, hogy a nő elmondása szerint a férje nem engedett neki semmit, meg egy random jelenetben látjuk, hogy kiabál vele, attól még nem kell rögtön megölni (nem a férjet védem, még mielőtt).

    A kamubérgyilkos szerep is totál random történik, az egyik pillanatban még “ááá, én besz*ri vagyok”, a következőben meg már “ledobom az f-bombát, annyira kemény vagyok”… Teljesen életidegen.

    *spoiler vége*

    Powell szerintem egy kicsit overrated, bár egyébként itt nem játszik rosszul (csak megint túl jól néz ki a szerepre), sőt, sokkal jobb itt, mint az Anyone But You-ban, az a film a két főszereplő külsején kívül egy nagy nulla volt. Az álruhák és álszemélyiségek jópofák lennének, mármint egy másik filmben, amibe poénokat is írtak az említett jelenetekhez. Cserébe viszont a kémia közte és a nő között tényleg remek, a közös jeleneteikben tényleg izzik a levegő, és ahhoz képest is nagyon szexi az egész, hogy gyakorlatilag nem mutatnak szinte semmit.

    Semmi komolyra, vagy mélyre nem vágytam, csak egy “könnyed darabra”, ahogy Human írja, de ez nagyon messze volt bármi koherenstől, pedig nem voltak elvárásaim. Oké, előre meg lett mondva, hogy nem lesz mindenki kenyere, bár itt azt látom, hogy a negatív vélemények vannak többségben, és ez nálam is oldalháló lett.

  11. Nálunk valahogy mindenki jól szórakozott és sokat nevetett a filmen, lehet ti valami teljesen másik filmet néztetek skacok

  12. ÉN az előzetes alapján egy limonádé szerű vígjátékot vártam, némi akcióval megspékelve. Oltári nagyot csalódtam. Helyette kaptam egy helyenként romantikus filmet, amit megszórtak rendőri-bűnözői-gyilkosos szállal, hogy eladható legyen.
    Az első 20 perc okés volt, érdekes, de aztán gyorsan unalomba fulladt az egész.
    És nem, a fekete humor az nem ez. Ez inkább kínosan feszengős, morbid, józan ésszel szembemenő sztori és karaktercselekmények sora volt.

    A csávó ebben a filmben játszott eddig a legjobban, de itt is közepes volt. Az egyetlen jó karakter a balhés zsaru volt, akit a sztori szerint felfüggesztettek a film első harmadában.

    Irtó felejtős, bugyuta mozi, jól bepalizott az előzetese.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Az írott szöveg (c) 2004- , a médiatartalmakkal az eredeti jogtulajdonosok rendelkeznek.