Az őszi holtszezont lepörgetése után bele is csaphatunk a lecsóba, kapásból az év legjobban vártjai közül akadt két országos versenyzőnk, a Martian kis híján októberi rekordot döntve, a Sicario pedig egyelőre kicsit visszafogottan nyitott az elmúlt hétvégén.
Relatíve könnyű tematikailag vastag párhuzamokat húzni a Martian és a Gravity között, ám ezen túlmutatva a box office elemzők sem restellték egymás mellé tenni a két sci-fit, és lám, nem hiába, a két film első hétvégéjét csupán másfél millióval nyerte a Gravity. A Martian 54.3 milliós startjával azonban még távolról sem szégyenkezhet, nem kis siker ez a zenitjén már jócskán átugró Ridley Scottnak, és ha az inflációt nem vesszük figyelembe, akárcsak a rendezőnek, úgy Matt Damon pályafutásának is ez a második legmagasabb nyitóhétvégéje.
Scott korából (és elmúlt 10 éves karrier hullámvasutazásából) fakadóan neki már minden box office siker egy ajándék, ám Matt Damonnek is úgy kellett már egy nagyobb siker, mint Leonak az Oscar. Hiába a színész általános népszerűsége és állandó jópofa szerepvállalása (ő a tipikus cool arc, referenciaként elég csak megnézni mit vállalt anno az Entourage-ban, vagy Jimmy Kimmelnél), de komoly mozis sikereket a Bourne franchise-on kívül elég komoly jóindulattal is csak szökőévente tudott felmutatni . Nem mintha temetni akarnám, a mostani után sorban egy Alexander Payne, Zhang Yimou és új Bourne film áll nála a fiókban, kár lenne így a lelki üdvösségért aggódni egyelőre.
Hogy innét hova tovább a Martiannek, az inkább a nagy rejtély, a Gravity szinte hatszoros szorzós, közel 300 milliós lefutását látszólag lehetetlen meccselni, ám a kitűnő visszajelzések 200 millióig elvihetik a hazai piacon, a nemzetközi összesítéssel pedig a félmilliárd szinte minimum elvárás.
A kollektív főhajtást és tapsot a marsi mentőakcióhoz hasonlóan a Sicario is megkapta a kritikusoktól, ám országos szinten terítve 2620 moziban csak közepes átlagot és 12.1 milliót hozott. Ez elsőre soványkának tűnhet, ám az elemzők is óvatosan bántak Villeneuve új filmjével – akármennyire is ünnepli a közönség, nem egy mainstream darab, úgyhogy 15 milliónál többet sokan nem vártak tőle az első széleskörű hétvégén. A lefutás egyelőre megbecsülhetetlen, a díjszezon komoly tényező lehet még, és a Prisoners 61 milliós végösszegére talán lehet esélye.
Az Everesthez hasonlóan párszáz IMAX moziban nyitották meg a Walk vesszőfutását, ám míg Jake Gyllenhall és társai legalább limitáltan egészen magasra jutottak, Zemeckis új filmje jó nagyot bucskázott és végül másfél milliót hozott csupán, középszerű 3500 dolláros átlaggal. Jövő héten ő is megy országosra, aztán mérkőzhet egy nagyot a Pannal…ami előreláthatólag szintén betehet pár karriernek egy időre.
“aztán mérkőzhet egy nagyot a Pannal…ami előreláthatólag szintén betehet pár karriernek egy időre.”
ezen felröhögtem :D :D én is vaskos buktát várok, de majd meglássuk!
Matt részéről a 30 Rockos szerep bevállalása is elég kúl volt!
@clegane: +1 :)
Meg mindig nagyon jo olvasni ezeket a bejegyzeseket. A marsi szamai azert is nagyon durvak mert a Gravity-vel ellentetben ezt az eredmenyt az utobbihoz kepest jelentosen kevesebb 3D es kb 0 IMAX tamogatassal produkalta. Ezekkel egyutt tuti, hogy uj oktoberi rekord lett volna. A vege azert valoszinuleg boven a Gravity alatt marad.
NBZ85: A bevételek 46%-a folyt be 3D előadásokból a Martian esetén, ami igen magas arány az átlaghoz képest.
@Play: Jogos, inkabb ugy ertettem, hogy nem volt annyira nagy a 3D hype vonat mint a Gravity eseteben (nyilvan az a film erre volt kihegyezve) ahol ha jol emlekszem a nyito hetvegen a bevetel kb 80%-a jott a 3D-bol. :)
ott a hype az utolsó 1-2 hétben valami iszonyatos volt, emlékszem előzetesen azon agyaltam, hogy kis szerencsével 100 millióig elmehet, aztán talán még dupláz nemzetközileg…aztán az utolsó héten már mindenki a Gravityről beszélt. ügyes vírusmarketingje volt a Martiannek is, de hogy valamit annyira felkapjon a közvélemény, mint Bullockékat, hát egészen brutális volt – nem beszélve a nemzetközi fogadtatásról.
@abelh: Teljesen egyetertek! Emlekszem, hogy nem kicsi fejkapkodas volt a box office eredmenyek utan erdeklodok koreben az elso hetvegi szamok publikalasat kovetoen.
Amugy Ridley Scott vonatkozasaban orulok ennek a sikernek, mert nyilvanvalo, hogy nem felejtett el az oreg rendezni, csak nem artana normalis alapanyagbol dolgozni. Az itt most adott volt a konyv reven, es szerencsere a forgatokonyv adaptacio is viszonylag korrekt lett. Remelem tanult belole.
Jó a cikk.
SICARIO SPOILERESEN?
Most jöttem róla. Nekem nagyon tetszett. Viszont ketten voltunk a moziban. Mondjuk ki az a barom aki délbe megy mozizni (haha). Nem egy mainstream darab. Igen, jól látja Human. A filmnek van egy kellemetlen feszültség keltő hatása a nézőre. Nem is tudom, most így hirtelen a Kiképzés jut az eszembe, van egy csipetnyi hasonlóság.
Realista akció jelenetek, de ki kell hangsúlyozni, hogy itt nem lőnek, robbantanak, minden fél percben. De amikor igen, akkor annak súlya van.
A női karakterért izgulsz, mert egy az egyben úgy kapod az információkat a törénesekről, ahogy ő. Nem tudod mibe csöppent, hogy túléli-e, mert nem kapsz többlet infót, sodródsz vele együtt.
Volt aki Benicio papa színészi játékát kritizálta, miszerint fapofa végig. Nos, aki látta a filmet, szerintem rájön miért is ilyen a karaktere. Az elején rejtélyes, nem tudni kinek az oldalán áll, mi a célja, de a végén azért megkapjuk az alapválaszt a motiváltságára.
A film mert olyan jelenet is vállalni amit más film nem tenne.
A fegyver hangok jók, ezt mondjuk én már a Heat óta figyelem :D
Ez a film nagyon nem érdemelné meg, hogy elhasaljon a kasszáknál.
Aki teheti menjen, és nézze meg.