A britek legrangosabb díja “az angol Oscar” is kiosztásra került most vasárnap. Tavaly mellélőttek, de előtte betaláltak az Oscar főbb kategóriáiba. És basszus, náluk Lubezki elvitte újra a Revenanttal.
Legjobb film – THE REVENANT — Steve Golin, Alejandro G. Iñárritu, Arnon Milchan, Mary Parent, Keith Redmon
Rendező – THE REVENANT – Alejandro G. Iñárritu
Főszereplőnő – BRIE LARSON – Room
Főszereplő – LEONARDO DICAPRIO – The Revenant
Mellékszereplőnő – KATE WINSLET – Steve Jobs
Mellékszereplő – MARK RYLANCE – Bridge of Spies
Forgatókönyv – SPOTLIGHT – Tom McCarthy, Josh Singer
Adaptált forgatókönyv – THE BIG SHORT – Adam McKay, Charles Randolph
Fényképezés – THE REVENANT – Emmanuel Lubezki
COSTUME DESIGN – MAD MAX: FURY ROAD – Jenny Beavan
PRODUCTION DESIGN – MAD MAX: FURY ROAD – Colin Gibson, Lisa Thompson
MAKE UP & HAIR – MAD MAX: FURY ROAD – Lesley Vanderwalt, Damian Martin
Filmzene – THE HATEFUL EIGHT – Ennio Morricone
Animált film – INSIDE OUT – Pete Docter
Dokumentumfilm – AMY – Asif Kapadia, James Gay-Rees
Idegennyelvű film – WILD TALES – Damián Szifron
Trükkök – STAR WARS: THE FORCE AWAKENS – Chris Corbould, Roger Guyett, Paul Kavanagh, Neal Scanlan
Hang – THE REVENANT – Lon Bender, Chris Duesterdiek, Martin Hernandez, Frank A. Montaño, Jon Taylor, Randy Thom
Vágás – MAD MAX: FURY ROAD – Margaret Sixel
Angol rövid animációs – EDMOND – Nina Gantz, Emilie Jouffroy
Angol rövidfilm – OPERATOR – Caroline Bartleet, Rebecca Morgan
Legjobb angol film – BROOKLYN — John Crowley, Finola Dwyer, Amanda Posey, Nick Hornby
Legjobb elsőfilmes író, rendező vagy producer – NAJI ABU NOWAR (Writer/Director) RUPERT LLOYD (Producer)
Nemtudom mi a francot látnak Mark Rylance-ben. Abszolút nem volt emlékezetes az alakitása. Persze nem volt rossz, de annyira azért jó sem.
Sőt maga a szerepe sem volt nagy. Remélem az Oscart Stallone vagy Hardy kapja. Jobban megérdemelnék.
Nagyon remélem, hogy idén a BAFTA és az Oscar megint kéz a kézben fog járni (na jó, Oscaron valószínűleg Winslet helyett Vikandert fogjuk látni remélhetőleg, mert bár előbbi is jó volt, de azért ez inkább Vikander éve volt).
Tök jogos, hogy a The Big Short és a Spotlight megkapta a legjobb screenplayt, ez az Oscaron is járna nekik, de míg az előbbi a forgatókönyv mellett a rendezésével győzött meg, addig utóbbi a szöveg mellett a színészek csapatmunkájával, viszont összességében egyik sem nyújtott akkora élményt, hogy legjobb filmnek gondoljam őket. Szóval továbbra is hajrá The Revenant!
Mark Rylance-nek meg nem volt emlékezetes az alakítása? Ne már! Ő volt kb. a legjobb idén a kategóriájában, sőt az egész filmből kb. csak rá emlékszem, pont a visszafogott játékával volt iszonyú hatásos, nekem nagyon tetszett,amit csinált. Jó, oké, még Hardy volt az, akitől nem sajnálnám a díjat, de ez idén most nem fog összejönni neki sajnos.
Lubezki előtt meg le a kalappal, remélem az Oscaron is triplázni fog, mint ahogy Inarritu is megismételheti a tavalyi estéjét.
A Room-ban a gyerek sokkal jobban játszott mint az anyja :)
Rylance jól játszott, de egy apatikus karaktert nem nagy meló megformálni, Hardy nálam egyértelműen jobb. Tegnap megnéztem a big short-ot is, én napi szinten tőzsdéztem azokban az években, belülről láttam a sztorit, és annak fényében jóval többet vártam. Nem rossz, de nem is az ami nálam Oscart érne.
totoro: Igy van. Rylance végig ugyanabban a stilusban beszélt. Nem csinált semmi kimagaslót. Volt 1-2 jobb párbeszéde és ennyi volt a szerepe.
Uhm… Nekem ugyan nincs bajom az Oscart DiCaprio-nak mozgalommal, de pont a The Revenant? Nem volt rossz film, nagyon szépen fényképezett volt, de…
…
…ennyi.
És el kellett volna neki egy erős kezű vágó.
Mellékszereplő Oscar csakis Stallone lehet! Azon kívül nem bánom, ha most is betaláltak az Oscarba.
könyörgöm ez a Revenant a közepén úgy leült mint a kurv@élet, nehogy már ez legyen az év filmje.
Azbeszt McBAFTA. :)